Рус Бел Eng
10.12.2020

10 снежня 2020 года адбылося пасяджэнне Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь сёмага склікання, на якім былі разгледжаны адзінаццаць пытанняў.

У першым чытанні дэпутаты прынялі праект Закона «Аб змяненні законаў па пытаннях медыяцыі», які прадставілі Міністр юстыцыі Рэспублікі Беларусь Сліжэўскі А.Л. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па заканадаўстве Луканская І.Э.

Дадзены праект Закона падрыхтаваны ў мэтах выканання артыкула 2 Закона Рэспублікі Беларусь ад 25 чэрвеня 2020 г. № 25-З «Аб ратыфікацыі Канвенцыі Арганізацыі Аб’яднаных Нацый аб міжнародных сусветных пагадненнях, дасягнутых у выніку медыяцыі» і забеспячэння эфектыўнай рэалізацыі палажэнняў Канвенцыі.

Асноўныя мэты Канвенцыі накіраваны на папулярызацыю медыяцыі як спосабу вырашэння спрэчкі і замацавання магчымасці выканання сусветных пагадненняў, прынятых у рамках медыяцыі.

Для рэалізацыі ў нацыянальным заканадаўстве інстытута забеспячэння прадмета міжнароднага медыятыўнага пагаднення, падстаў прызнання міжнародных медыятыўных пагадненняў і падстаў адмовы ў іх прымусовым выкананні карэктуецца Гаспадарчы працэсуальны кодэкс Рэспублікі Беларусь.

У мэтах комплекснага ўрэгулявання пытанняў спагнання дзяржаўнай пошліны за разгляд заяў аб выдачы дакумента на прымусовае выкананне міжнароднага медыятыўнага пагаднення, забеспячэння прадмета міжнароднага медыятыўнага пагаднення, рэгулявання падаткаабкладання па даходах, атрыманых у выніку заключэння міжнароднага медиативного пагаднення, праектам Закона прадугледжваецца ўнясенне змяненняў у Падатковы кодэкс Рэспублікі Беларусь.

Праектам Закона прадугледжваецца дапаўненне Закона Рэспублікі Беларусь «Аб медыяцыі» нормамі, якія змяшчаюць вызначэнне міжнароднага медыятыўнага пагаднення, а таксама палажэннямі, якія рэгулююць парадак прызнання і выканання міжнародных медыятыўных пагадненняў.

Акрамя таго, для комплекснай карэкціроўкі заканадаўства ў сферы медыяцыі Закон аб медыяцыі дапаўняецца нормай, якая дае вызначэнне адасобленага падраздзялення юрыдычнай асобы, што забяспечвае правядзенне медыяцыі.

Практычная рэалізацыя Канвенцыі дазволіць забяспечыць абарону правоў і законных інтарэсаў грамадзян і суб’ектаў гаспадарання, а таксама будзе спрыяць спрашчэнню і паскарэнню выканання медыятыўных пагадненняў міжнароднага характару, выкананне якіх уваходзіць у сферу прымянення Канвенцыі.

На пасяджэнні парламентарыі разгледзелі ў другім чытанні сем законапраектаў.

Старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па адукацыі, культуры і навуцы Марзалюк І.А. расказаў аб праекце Закона «Аб змяненні законаў па пытаннях навуковай, навукова-тэхнічнай і інавацыйнай дзейнасці».

Законапраектам забяспечваецца ўзгодненасць законаў Рэспублікі Беларусь з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 27 мая 2019 г. № 197 «Аб навуковай, навукова-тэхнічнай і інавацыйнай дзейнасці» (далей — Указ) у частцы выкарыстоўваемай тэрміналогіі, паўнамоцтваў, звязаных з вызначэннем і сцвярджэннем прыярытэтных напрамкаў навуковай, навукова-тэхнічнай і інавацыйнай дзейнасці. Праектам ўлічваецца, што з 1 студзеня 2021 гады замест прыярытэтных напрамкаў навуковых даследаванняў і прыярытэтных напрамкаў навукова-тэхнічнай дзейнасці будуць дзейнічаць адзіныя прыярытэтныя напрамкі навуковай, навукова-тэхнічнай і інавацыйнай дзейнасці. Дадзеная ўзгодненасць прынцыпова важная, паколькі прыярытэтныя напрамкі прымаюцца да ўвагі пры размеркаванні сродкаў рэспубліканскага і мясцовых бюджэтаў, якія выдзяляюцца на навуковую і навукова-тэхнічную дзейнасць.

Указам зацверджана новая рэдакцыя Статута Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі, што таксама запатрабавала ўнясення адпаведных змяненняў у законы Рэспублікі Беларусь.

Удакладнены таксама палажэнні законаў, якія тычацца асноўных прынцыпаў фарміравання і рэалізацыі дзяржаўнай навукова-тэхнічнай палітыкі, дзяржаўнага фінансавання навуковай і навукова-тэхнічнай дзейнасці, правоў навуковага работніка.

Аб праекце Закона «Аб змяненні Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб нетрах» далажыла намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па пытаннях экалогіі, прыродакарыстання і чарнобыльскай катастрофы Чарняўская Ж.М.

Прапанаваныя законапраектам змены ў Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб нетрах, накіраваны на ўстараненне прабелаў у заканадаўчым рэгуляванні адносін, звязаных з аховай і выкарыстаннем нетраў, што забяспечыць сістэмнасць і комплекснасць прававога рэгулявання адпаведнай сферы грамадскіх адносін.

Праектам Закона, у прыватнасці:

замацоўваюцца вызначэнні тэрмінаў «вымаемыя запасы карысных выкапняў і (або) геатэрмальных рэсурсаў нетраў», «падземныя воды», «прагнозныя рэсурсы карысных выкапняў», «праява карысных выкапняў і (або) геатэрмальных рэсурсаў нетраў» і інш.;

удакладняецца кампетэнцыя Міністэрства прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя Рэспублікі Беларусь, мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў;

рэгулююцца асобныя аспекты, звязаныя з распрацоўкай і сцвярджэннем Дзяржаўных праграм рэгіянальных комплексаў мерапрыемстваў у галіне рацыянальнага выкарыстання і аховы нетраў;

замацоўваецца першачарговае права на прадастаўленне горнага адводу нетракарыстальнікаў, якія ажыццявілі геалагічнае вывучэнне нетраў за кошт уласных сродкаў;

усталёўваецца парадак падаўжэння тэрміну карыстання нетрамі для геалагічнага вывучэння нетраў;

рэгламентуюцца пытанні па правядзенні дзяржаўнай экспертызы геалагічнай інфармацыі;

вызначаецца парадак кансервацыі і ліквідацыі горных прадпрыемстваў, горных выпрацовак, а таксама падземных збудаванняў, не звязаных са здабычай карысных выкапняў;

устанаўліваюцца патрабаванні да вядзення дзяржаўнага кадастра нетраў.

Згодна Закону Рэспублікі Беларусь «Аб дзяржаўнай экалагічнай экспертызе, стратэгічнай экалагічнай ацэнцы і ацэнцы ўздзеяння на навакольнае асяроддзе» праектная дакументацыя на карыстанне нетрамі, калі не патрабуецца прадастаўленне горнага адводу, не з’яўляецца аб’ектам дзяржаўнай экалагічнай экспертызы. Бо, прадастаўленне горнага адводу не патрабуецца пры будаўніцтве і эксплуатацыі буравых свідравін, прызначаных для здабычы падземных вод з першага ад зямной паверхні напорнага ваданоснага гарызонту, праектам Закона прадугледжана, што патрабаванне аб правядзенні дзяржаўнай экалагічнай экспертызы праектнай дакументацыі не распаўсюджваецца на эксплуатацыю названых буравых свідравін.

З дакладам аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб дзяржаўных сімвалах Рэспублікі Беларусь» выступіў намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па дзяржаўным будаўніцтве, мясцовым самакіраванні і рэгламенце Свіла В.З.

Праект Закона падрыхтаваны ў мэтах прававога замацавання выявы Дзяржаўнага сцяга Рэспублікі Беларусь і шматколернага, двухкаляровага і аднакаляровага (срэбнага і залатога) выяў Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь у якасці эталонаў дзяржаўных сімвалаў Рэспублікі Беларусь, а таксама ўстанаўленне пераходнага перыяду для выкарыстання выявы Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь, не адпаведнага дзяржаўнаму стандарту Рэспублікі Беларусь.

Прымаючы пад увагу, што ў дзеючай рэдакцыі Закона адсутнічае эталонная выява Дзяржаўнага сцяга Рэспублікі Беларусь, з’яўляецца мэтазгодным яго ўсталяванне на заканадаўчым узроўні.

У праект Закона таксама ўключаны нормы, згодна з якімі замена выявы Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь, якое не адпавядае названым вышэй эталонным выявам, ажыццяўляецца па меры яго выкарыстання або прыходу ў непрыдатнасць.

Парламентарый таксама праінфармаваў, што падчас дапрацоўкі законапраекта да разгляду ў другім чытанні з улікам існуючай міжнароднай практыкі ў яго былі ўключаны нормы па пашырэнні выкарыстання Дзяржаўнага сцяга Рэспублікі Беларусь падчас дзяржаўных святаў і святочных дзён, спартыўных спаборніцтваў, спартыўна-масавых, культурна-відовішчных і iншых масавых мерапрыемстваў, урачыстых мерапрыемстваў, народных, працоўных, сямейных святаў, у іншыя памятныя даты і ў іншых выпадках, у тым ліку без выкарыстання дрэўка (флагштока), пры ўмове забеспячэння неабходнай павагi да Дзяржаўнага флага Рэспублікі Беларусь.

Член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па аграрнай палітыцы Ляўчук А.Г. прадставіў праект Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб ідэнтыфікацыі, рэгістрацыі, прасочваемасці за сельскагаспадарчых жывёл (статкаў), ідэнтыфікацыі і прасочваемасці прадуктаў жывёльнага паходжання».

Законапраект падрыхтаваны ў мэтах удасканалення Закона Рэспублікі Беларусь «Аб ідэнтыфікацыі, рэгістрацыі, прасочваемасці за сельскагаспадарчых жывёл (статкаў), ідэнтыфікацыі і прасочваемасці прадуктаў жывёльнага паходжання» з улікам практыкі яго прымянення і прывядзення палажэнняў у адпаведнасць з заканадаўчымі актамі Мытнага саюза ў рамках Адзінай эканамічнай прасторы, Еўразійскага эканамічнага саюза і Садружнасці Незалежных Дзяржаў, а таксама з заканадаўствам Еўрапейскага саюза.

Праектам Закона, у прыватнасці:

карэктуюцца пералік аб’ектаў ідэнтыфікацыі, рэгістрацыі і прасочваемасці жывёл (статкаў), ідэнтыфікацыі і прасочваемасці прадуктаў жывёльнага паходжання і пералік аб’ектаў ідэнтыфікацыі і прасочваемасці прадуктаў жывёльнага паходжання;

удакладняецца паняцце «дзяржаўная інфармацыйная сістэма ў галіне ідэнтыфікацыі, рэгістрацыі, прасочваемасці жывёл (статкаў), ідэнтыфікацыі і прасочваемасці прадуктаў жывёльнага паходжання» і пералік сродкаў ідэнтыфікацыі;

уносяцца іншыя змены ў Закон.

Аб навэлах праекта Закона «Аб змяненні законаў па пытаннях рэкламы» расказала намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па жыллёвай палітыцы і будаўніцтве Гайдук А.В.

Законапраект закліканы забяспечыць больш эфектыўнае прававое рэгуляванне ў сферы рэкламы, ліквідаваць састарэлыя нормы.

У прыватнасці, праектам Закона прадугледжваецца:

карэкціроўка паняційнага апарату ў частцы змянення тэрмінаў «рэкламадавец», «рэкламараспаўсюджвальнік», «сродак вонкавай рэкламы», «сацыяльная рэклама», «аб’ект рэкламавання» і іншых. Уводзяцца тэрміны «сродак рэкламы», «нетытунёвы нікаціназмяшчаюшчы выраб»;

удакладненне паўнамоцтваў органаў, якія ажыццяўляюць дзяржаўнае рэгуляванне ў галіне рэкламы, Міжведамаснага савета па рэкламе;

выключэнне з дзеючага заканадаўства аб рэкламе патрабавання аб вырабе рэкламы айчынных тавараў, прадукцыі, работ, паслуг і вонкавай рэкламы выключна з прыцягненнем арганізацый і грамадзян Рэспублікі Беларусь, у тым ліку аб рэкламаванні тавараў, прадукцыі, работ, паслуг у такой рэкламе толькі з выкарыстаннем вобразаў беларускіх грамадзян, у сувязі са стратай актуальнасці гэтага патрабавання;

канкрэтызацыя агульных патрабаванняў да рэкламы (напрыклад, пашырэнне пераліку выключэнняў з патрабаванні размяшчэння (распаўсюджвання) рэкламы на беларускай і (або) рускай мовах, замацаванне права спажыўцоў рэкламы (уласнікаў або іншых законных уладальнікаў абаненцкіх паштовых шафаў або індывідуальных паштовых скрынь) адмовіцца ад дастаўкі рэкламы ў гэтыя паштовыя шафы (скрыні) і інш.);

карэкціроўка патрабаванняў да рэкламы ў сродках масавай інфармацыі (так, выключаецца забарона на трансляцыю рэкламы ў дзіцячых перадачах і прадугледжваецца магчымасць перапынення ва ўстаноўленым парадку рэкламай адукацыйных і дзіцячых перадач, уключаючы дзіцячыя мастацкія фільмы, прадугледжваюцца забарона на перавышэнне эквівалентнага ўзроўню гуку рэкламы і паведамленні пра яе наступнай трансляцыі над эквівалентным узроўнем гуку транслюемай праграмы, якая перарываецца рэкламай, забарона рэкламы ў прадукцыі замежных тэлевізійных сродкаў масавай інфармацыі, што распаўсюджваецца на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь без змены формы і зместу);

увядзенне нормы аб неабходнасці атрымання пісьмовай згоды на распаўсюд рэкламы пры дапамозе тэлефоннай, тэлекснай, факсімільнай, сотавай рухомай электрасувязі, электроннай пошты;

удакладненне патрабаванняў да вонкавай рэкламы, уключаючы патрабаванні да сродкаў вонкавай рэкламы і іх размяшчэнні. Напрыклад, прадугледжваецца, што сродкі вонкавай рэкламы павінны знаходзіцца ў належным эстэтычным і тэхнічным стане;

канкрэтызацыя нормаў аб размяшчэнні рэкламы на транспартных сродках (усталяванне забароны гукавой рэкламы ў грамадскім транспарце, забароны на выкарыстанне транспартнага сродку, у тым ліку прычэпа, які стаіць асобна, для размяшчэння (распаўсюджвання) рэкламы на вуліцах, дарогах і ў іншых грамадскіх месцах, калі транспартны сродак больш шасці месяцаў не выкарыстоўваецца для перавозкі людзей, грузаў або ўстаноўленага на iм абсталявання або стан такога транспартнага сродку выключае магчымасць яго ўдзелу ў дарожным руху і (або) эксплуатацыі);

аптымізацыя адміністрацыйнай працэдуры па ўзгадненні медыцынскай рэкламы і рэкламы біялагічна актыўных дабавак да ежы і актуалізацыя патрабаванняў да такой рэкламы (скарачэнне аб’ёму медыцынскай рэкламы, якая падлягае ўзгадненні з Міністэрствам аховы здароўя Рэспублікі Беларусь, адмена забароны на ўказанне ў рэкламе зніжак (як формы матэрыяльнага заахвочвання) пры набыцці лекавых прэпаратаў, вырабаў медыцынскага прызначэння, медыцынскай тэхнікі, біялагічна актыўных дабавак да ежы і інш.);

удакладненне патрабаванняў да рэкламы алкагольных напояў і тытунёвых вырабаў, піва і слабаалкагольных напояў, зброі і прадукцыі ваеннага прызначэння, рыэлтарскіх паслуг, каштоўных папер і паслуг, звязаных з прыцягненнем, выкарыстаннем грашовых сродкаў арганізацый і (або) грамадзян;

устанаўленне забароны на рэкламу нетытунёвых нікаціназмяшчаюшчых вырабаў, бясплатнага (бязвыплатнага) распаўсюджвання гэтых вырабаў і вадкасцяў для электронных сістэм курэння;

канкрэтызацыя нарматыўных прадпісанняў аб рэкламе аб працаўладкаванні і вучобе грамадзян за межамі Рэспублікі Беларусь. У прыватнасці, у мэтах спынення практыкі ўказання ў рэкламе аб працаўладкаванні за межамі Рэспублікі Беларусь не адпаведнай рэчаіснасці заработнай платы дапускаецца ўказанне ў рэкламе толькі тых звестак пра заработную плату, якія могуць быць дакументальна пацверджаныя і ўтрымліваюцца ў дагаворы аб працаўладкаванні;

карэкціроўка Закона аб рэкламе ў частцы зняцця асобных абмежаванняў на размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы букмекерскіх гульняў і гульняў таталізатараў;

магчымасць указання ў сацыяльнай рэкламе найменняў, таварных знакаў, знакаў абслугоўвання, эмблем ці іншай сімволікі спонсараў мерапрыемстваў у сферы культуры, фізічнай культуры, спорту, аховы здароўя насельніцтва, прапаганды здаровага ладу жыцця, сацыяльнай абароны насельніцтва, у лік арганізатараў якіх уваходзяць дзяржаўныя органы, а таксама асобы, якія аказалі садзейнічанне дзяржаўным органам у вытворчасці сацыяльнай рэкламы.

А.В.Гайдук таксама прадставіла праект Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб сумесным домаўладанні».

Законапраект падрыхтаваны ў мэтах удасканалення прававога рэгулявання адносін па сумесным домаўладанні ў нежылых капітальных пабудовах (будынках, збудаваннях) з улікам правапрымяняльнай практыкі.

Законапраектам, у прыватнасці, прапануецца:

уключыць у круг суб’ектаў адносін па сумесным домаўладанні удзельнікаў сумеснага домаўладання, таварыства ўласнікаў, арганізацыю, якая кіруе агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання, ўпаўнаважаную асобу, якая назначаецца мясцовым выканаўчым і распарадчым органам у выпадках i парадку, прадугледжаных Законам, і іншых асоб, якія ўдзельнічаюць у адносінах па сумесным домаўладанні;

аднесці да ўдзельнікаў сумеснага домаўладання не толькі ўласнікаў аб’ектаў нерухомай маёмасці, але і асоб, якія ў дачыненні да гэтых аб’ектаў валодаюць правам гаспадарчага вядзення або аператыўнага кіравання, а таксама асоб, якія ўдзельнічалі ў фінансаванні будаўніцтва аб’ектаў нерухомай маёмасці, якім, згодна з прадстаўленым для дзяржаўнай рэгістрацыі стварэння або змены капiтальнага будынка (будынка, збудавання), дакументам будуць належаць права ўласнасці, гаспадарчага вядзення або аператыўнага кіравання на размешчаныя ў гэтым капітальным будынку (будынку, збудаванні) аб’екты нерухомай маёмасці;

увесці норму, якая гарантуе ўдзельнікам сумеснага домаўладання права на атрыманне звестак і дакументаў, звязаных з дзейнасцю па кіраванні агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання (дагавораў, статута, пратаколаў, разлікаў выдаткаў, актаў праверак дзейнасці таварыства ўласнікаў, заключэнняў рэвізійнай камісіі (рэвізора) і іншых);

дапоўніць Закон нормай, якая рэгламентуе заключэнне удзельнікам сумеснага домаўладання, упаўнаважаным агульным сходам удзельнікаў сумеснага домаўладання, ад імя ўсіх удзельнікаў сумеснага домаўладання аднаго дагавора на кіраванне агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання ў выпадку кіравання такой маёмасцю ўпаўнаважаным асобай, якi прызначаецца мясцовым выканаўчым і распарадчым органам, альбо арганізацыяй, якая кіруе агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання;

замацаваць права таварыства ўласнікаў на зварот з пазовамі ў суд ад імя членаў таварыства ўласнікаў па пытаннях аховы агульнай маёмасці сумеснага домаўладання, ліквідацыі перашкод у карыстанні агульным маёмасцю сумеснага домаўладання і з іншымі пазовамі ў дачыненні да агульнага маёмасці сумеснага домаўладання.

Акрамя таго, законапраект дапоўнены пераходнымі палажэннямі, звязанымі з рэалізацыяй норм праекта Закона, што ўстанаўліваюць забарону на стварэнне на базе аднаго нежылога капiтальнага будынка (будынка, збудавання) некалькіх таварыстваў уласнікаў, у частцы вызначэння парадку і тэрмінаў рэарганізацыі такіх таварыстваў. Таксама ўсталёўваюцца наступствы невыканання таварыствамі ўласнікаў гэтых патрабаванняў.

Член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Маркевіч А.І. выступіў з дакладам па праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб аператыўна-вышуковай дзейнасці».

Праект Закона падрыхтаваны ў мэтах далейшага ўдасканалення прававых асноў аператыўна-вышуковай дзейнасці і прадугледжвае ўнясенне ў Закон Рэспублікі Беларусь «Аб аператыўна-вышуковай дзейнасці» наступных асноўных змяненняў.

Паняційны апарат Закона дапаўняецца паняццем «кампутарная інфармацыя». Карэктуюцца вызначэнні, аб’екты і асаблівасці правядзення аператыўна-вышуковых мерапрыемстваў, у тым ліку збору ўзораў, аператыўнага агляду, кантролю ў сетках электрасувязі.

Пашыраюцца напрамкі і магчымасці ўзаемадзеяння органаў, якія ажыццяўляюць аператыўна-вышуковую дзейнасць, іх інфармацыйнага забеспячэння. Суб’ектам аператыўна-вышуковай дзейнасці прадастаўляецца магчымасць ствараць і выкарыстоўваць сродкі сакрэтнага атрымання і фіксацыі інфармацыі, уключаючы спецыялізаванае праграмнае забеспячэнне, для эфектыўнага процідзеяння незаконнаму абароту наркотыкаў з выкарыстаннем сеткі Інтэрнэт.

Удакладняюцца тэрміны вядзення вышуковых спраў. Прапанаваныя змяненні адпавядаюць палажэнням Крымінальна-працэсуальнага кодэкса Рэспублікі Беларусь і накіраваны на дасягненне канчатковай мэты ажыццяўляемага вышуку — магчымасці правядзення працэсуальных дзеянняў.

Шэраг прапанаваных змяненняў накіраваны на павышэнне эфектыўнасці забеспячэння бяспекі грамадзян, якія аказваюць або аказвалі садзейнічанне суб’ектам аператыўна-вышуковай дзейнасці, і іх блізкіх, захаванасці іх маёмасці ад злачынных замахаў, а таксама забеспячэнне бяспекі iншых грамадзян у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі.

Палажэнні Закона дапаўняюцца магчымасцю выкарыстоўваць звесткі, якія змяшчаюцца ў матэрыялах аператыўна-вышуковай дзейнасці, для выяўлення прычын правапарушэнняў і ўмоў, якія садзейнічаюць іх здзяйсненню, прыняцця мер па іх ліквідацыі і недапушчэнні супрацьпраўных паводзінаў грамадзян. Гэта дазволіць праваахоўным органам праводзіць работу па прафілактыцы, у першую чаргу карупцыі, своечасова рэагаваць на карупцыйныя правіны, не дапушчаючы здзяйснення крымінальна каральных дзеянняў.

Рэалізацыя прадугледжаных праектам Закона змяненняў дасць магчымасць павысіць эфектыўнасць аператыўна-вышуковай дзейнасці, ліквідуе адзначаную ў цяперашні час недастатковую прававую рэгламентацыю атрымання доступу да кампутарнай інфармацыі ў мэтах вырашэння задач аператыўна-вышуковай дзейнасці, спросціць для разумення і прымянення на практыцы агульныя ўмовы правядзення аператыўна-вышуковых мерапрыемстваў, выключыўшы іх неадназначнае тлумачэнне.

Дэпутацкі корпус у ходзе пасяджэння таксама разгледзеў праект Закона «Аб ратыфікацыі Дамовы аб таварных знаках, знаках абслугоўвання і найменнях месцаў паходжання тавараў Еўразійскай эканамічнай саюза» (дакладчык — старшыня Дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях Рэспублікі Беларусь Шумілін А.Г., судакладчык — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па адукацыі, культуры і навуцы Аўтухова Т.А.).

Дамовай прадугледжваюцца магчымасць падачы адной заяўкі на таварны знак, знак абслугоўвання або найменне месца паходжання тавару Еўразійскай эканамічнай саюза ў любы з нацыянальных патэнтных ведамстваў дзяржаў-членаў, узаемадзеяння заяўніка толькі з адным ведамствам падачы (прынцып «аднаго акна») і атрымання адзінага ахоўнага дакумента, які дзейнічае на тэрыторыях усіх дзяржаў-членаў. Удзел у Дагаворы дазволіць спрасціць працэдуру атрымання прававой аховы таварных знакаў і найменняў месцаў паходжання тавараў на тэрыторыях Рэспублікі Арменія, Рэспублікі Беларусь, Рэспублікі Казахстан, Кыргызскай Рэспублікі і Расійскай Федэрацыі, забяспечыць стварэнне неабходных умоў для ўзаемнага гандлёва-эканамічнага супрацоўніцтва названых дзяржаў.

Акрамя таго, у ходзе пасяджэння былі разгледжаны два дэкрэты Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.

Міністр юстыцыі Рэспублікі Беларусь Сліжэўскі А.Л. і намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па дзяржаўным будаўніцтве, мясцовым самакіраванні і рэгламенце Волкаў І.У. прадставілі Дэкрэт Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 7 снежня 2020 г. № 5 «Аб узнагароджанні дзяржаўнымі ўзнагародамі Рэспублікі Беларусь».

Дэкрэтам № 5 прадугледжваецца, што арганізацыі, воінскія часткі (падраздзяленні), злучэнні Узброеных Сіл Рэспублікі Беларусь, іншых войскаў і воінскіх фарміраванняў, калектывы іх працаўнікоў могуць узнагароджвацца ордэнам Вайсковай Славы, ордэнам Працоўнай Славы, ордэнам «За службу Радзіме», ордэнам Дружбы народаў, ордэнам Пашаны, ордэнам Францыска Скарыны.

З дакладамі па Дэкрэте Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 лістапада 2020 г. № 4 «Аб змяненні Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь»выступілі Старшыня Дзяржаўнага камітэта па стандартызацыі Рэспублікі Беларусь Татарыцкі В.Б. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па прамысловасці, паліўна-энергетычным комплексе, транспарце і сувязі Струнеўскі А.М.

Дэкрэт № 4 накіраваны на карэкціроўку асобных нормаў Палажэння аб дзяржаўным рэгуляванні вытворчасці, абароту і спажывання тытунёвай сыравіны і тытунёвых вырабаў, вытворчасці, абароту і выкарыстання электронных сістэм курэння, вадкасцяў для электронных сістэм курэння, сістэм для спажывання тытуню, зацверджанага Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 17 снежня 2002 г. № 28 «Аб дзяржаўным рэгуляванні вытворчасці, абароту і спажывання тытунёвай сыравіны і тытунёвых вырабаў».

Вышэйназванае Палажэнне прыведзена ў адпаведнасць з законамі Рэспублікі Беларусь «Аб ацэнцы адпаведнасці тэхнічным патрабаванням і акрэдытацыі органаў па ацэнцы адпаведнасці», «Аб нарматыўных прававых актах», а таксама з прынятымі раней папраўкамі ў Закон Рэспублікі Беларусь «Аб забеспячэнні адзінства вымярэнняў». Так, прадугледжана аднясенне вымярэнняў з выкарыстаннем прыбораў уліку гатовай прадукцыі пры вытворчасці тытунёвых вырабаў да сферы заканадаўчай метралогіі, а таксама надзяленне Урада Рэспублікі Беларусь паўнамоцтвамі па вызначэнні парадку выкарыстання прыбораў уліку гатовай прадукцыі (тытунёвых вырабаў).


Усе навіны
Галоўныя навіны
Усе навіны Заканадаўчая дзейнасць Грамадска-палітычная дзейнасць Міжнародная дзейнасць

220010, Рэспубліка Беларусь, г. Мінск, вул. Савецкая, 11

Аддзел па арганізацыі работы з дакументамі
Тэл. (017) 222 32 62
Факс: (017) 327 37 84
E-mail: kc1@house.gov.by

Аддзел па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб
Тэл. (017) 222 62 52
          (017) 222 63 58
E-mail: letters@house.gov.by

Накіраваць электронны зварот на адрас Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь і яе Cакратарыята вы можаце тут

Тэл. (017) 222 64 75
Факс: (017) 222 32 13
E-mail: inform@house.gov.by