Інфармацыйна-аналітычнае ўпраўленне

Паштовы адрас:
вул. Савецкая, 11, 220010, г. Мінск, Рэспубліка Беларусь

Факс:  +375 (17) 222-32-13
Тел.:   +375 (17) 222-64-75
            +375 (44) 755-22-94

Электронная пошта:
inform@house.gov.by


11.04.2019

11 красавіка 2019 года адбылося чарговае пасяджэнне Палаты прадстаўнікоў, на якім былі разгледжаны 14 пытанняў.

У першым чытанні парламентарыі прынялі пяць законапраектаў.

Аб праекце Закона «Аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у Закон Рэспублікі Беларусь «Аб абароне правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг» дэпутатаў праінфармавалі Міністр жыллёва-камунальнай гаспадаркі Рэспублікі Беларусь Церахаў А.А. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па жыллёвай палітыцы і будаўніцтве Жыбуль Н.П.

Законапраектам прадугледжваецца рэгуляванне адносін з удзелам упаўнаважанай асобы па кіраванні агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання, а таксама прапануецца канкрэтызаваць паўнамоцтвы дзяржаўных органаў у галіне абароны правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг, віды асноўных і дадатковых жыллёва-камунальных паслуг.

У прыватнасці, удакладнены правы спажыўцоў і абавязкі выканаўцаў жыллёва-камунальных паслуг на інфармацыю ў галіне абароны правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг, права на адмову спажыўца ад аказання асноўных жыллёва-камунальных паслуг у прадугледжаных заканадаўствам выпадках.

Законапраектам таксама прапануецца ўстанавіць асаблівасці заключэння, змянення і скасавання дагавора на кіраванне агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання, замацаваць правы і абавязкі бакоў па гэтым дагаворы.

Акрамя таго, у Закон «Аб абароне правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг» уносяцца карэктывы, накіраваныя на больш якаснае прававое рэгуляванне адносін спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг і жыллёва-камунальных служб.

З дакладам па праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб забеспячэнні адзінства вымярэнняў» выступіў намеснік Старшыні Дзяржаўнага камітэта па стандартызацыі Рэспублікі Беларусь Барташэвіч Д.П., з судакладам — намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па прамысловасці, паліўна-энергетычным комплексе, транспарце і сувязі Салаўёў П.А.

Законапраект быў распрацаваны ў мэтах прывядзення дзеючага заканадаўства ў гэтай сферы ў адпаведнасць з Дагаворам аб Еўразійскім эканамічным саюзе, узгаднення норм Закона аб адзінстве вымярэнняў з іншымі заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь, а таксама ўдасканалення яго норм з улікам правапрымяняльнай практыкі. Акрамя таго, у законапраекце ажыццёўлены пераход ад рамачнага (базавага) рэгулявання важнейшых грамадскіх адносін у гэтай сферы да непасрэднага, што забяспечвае рацыянальны баланс паміж заканадаўчым і падзаконным прававым рэгуляваннем.

У сувязі са множнасцю ўнесеных змяненняў Закон аб адзінстве вымярэнняў выкладаецца ў новай рэдакцыі.

Сярод асноўных навацый законапраекта неабходна адзначыць тое, што законапраект больш выразна размяжоўвае дзейнасць дзяржаўнай метралагічнай службы і дзейнасць іншых юрыдычных асоб і суб’ектаў па правядзенні метралагічнага кантролю сродкаў вымярэнняў у сферы заканадаўчай метралогіі.

Прапануецца пашырыць кола крыніц прававога рэгулявання адносін у галіне забеспячэння адзінства вымярэнняў на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь.

Істотна перапрацаваны нормы, якія датычацца вызначэння суб’ектаў, што ажыццяўляюць дзяржаўнае рэгуляванне ў галiне забеспячэння адзінства вымярэнняў і іх паўнамоцтваў, сфер дзейнасці, дзе ажыццяўляецца дзяржаўнае рэгуляванне ў галiне забеспячэння адзінства вымярэнняў (сферы заканадаўчай метралогіі), а таксама пытанняў дзяржаўнага метралагічнага нагляду.

Удакладнены асноўныя функцыі нацыянальнага метралагічнага інстытута.

Новы артыкул «Дзяржаўны інфармацыйны фонд па забеспячэнні адзінства вымярэнняў» дазволіць апісаць віды афіцыйнай і даведачнай інфармацыі па забеспячэнні адзінства вымярэнняў, якую неабходна размяшчаць у глабальнай кампутарнай сетцы Інтэрнэт у тым ліку ў мэтах узаемнага абмену інфармацыяй паміж краінамі — удзельніцамі Дагавора аб ЕАЭС.

Прапануецца таксама ўвесці новы артыкул «Метралагічныя службы дзяржаўных органаў». У адпаведнасць з ёй стварэнне метралагічнай службы дзяржаўных органаў або прызначэнне адказных службовых асоб для кіраўніцтва і кіравання дзейнасцю падпарадкаваных арганізацый па забеспячэнні адзінства вымярэнняў з’яўляецца абавязковым у выпадках ажыццяўлення арганізацыямі, падпарадкаванымі дзяржаўным органам, вымярэнняў у сферы заканадаўчай метралогіі. Гэтая функцыя можа ажыццяўляцца фарміраваннем метралагічнай службы ў структуры апарата дзяржаўнага органа або на базе падведамнай арганізацыі або прызначэннем адказнага службовай асобы, якая ажыццяўляе кіраўніцтва і кіраванне пытаннямі забеспячэння адзінства вымярэнняў у падведамных арганізацыях.

З улікам права Еўразійскага эканамічнага саюза прапануецца ўвесці новы артыкул «Метралагічная экспертыза» ў якасці апісання складовай часткі метралагічнай ацэнкі для ўстанаўлення характарыстык адзінкавых асобнікаў сродкаў вымярэнняў і стандартных узораў, методык выканання вымярэнняў, а таксама для ўстанаўлення правільнасці прымянення метралагічных патрабаванняў у розных відах дакументацыі, уключаючы ТНПА, заданнях на закупку вымяральнай тэхнікі, тэхнічнай дакументацыі і г.д.

Уключэнне ў законапраект нормы аб фінансаванні фундаментальных і прыкладных навуковых даследаванняў у галіне метралогіі, у тым ліку тых, што выконваюцца ў рамках дзяржаўных праграм навуковых даследаванняў, за кошт сродкаў рэспубліканскага бюджэту.

Мяркуецца, што ў выніку прыняцця законапраекта будзе забяспечана комплекснае, сістэмнае, у найбольшай ступені цэласнае і ўзгодненае прававое рэгуляванне грамадскіх адносін у сферы забеспячэння адзінства вымярэнняў. Будуць у большай ступені абаронены правы і законныя інтарэсы грамадзян і арганізацый, у тым ліку за кошт забеспячэння прававой дакладнасці, яснасці і празрыстасці правіл і працэдур у гэтай галіне.

Старшыня Дзяржаўнага камітэта па стандартызацыі Рэспублікі Беларусь Татарыцкі В.Б. і намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па аграрнай палітыцы Лукашоў А.І. прадставілі праект Закона «Аб унясенні дапаўненняў і змяненняў у некаторыя законы Рэспублікі Беларусь» (па пытаннях тэхнічнага нармавання і стандартызацыі).

Праект Закона падрыхтаваны ў мэтах прывядзення палажэнняў законаў «Аб тэхнічным нарміраванні і стандартызацыі» і «Аб ацэнцы адпаведнасці тэхнічным патрабаванням і акрэдытацыі органаў па ацэнцы адпаведнасці» у адпаведнасць з нарматыўнымі прававымі актамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.

У Закон «Аб тэхнічным нарміраванні і стандартызацыі» ўносяцца наступныя карэктывы.

Дзяржаўным арганізацыям даецца права распрацоўваць праекты тэхнічных рэгламентаў Еўразійскага эканамічнага саюза.

Тэхнічныя нарматыўныя прававыя акты, якія з’яўляюцца абавязковымі для выканання суб’ектамі гаспадарання, падлягаюць абавязковай юрыдычнай экспертызе і ўключэнню ў Нацыянальны рэестр прававых актаў Рэспублікі Беларусь.

Суб’екты гаспадарання маюць права пры распрацоўцы тэхнічных умоў на прадукцыю (работы, паслугі) самастойна вызначаць тэрмін іх дзеяння.

У Закон «Аб ацэнцы адпаведнасці тэхнічным патрабаванням і акрэдытацыі органаў па ацэнцы адпаведнасці» ўносяцца змяненні, якія прадугледжваюць карэкціроўку паўнамоцтваў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь, у тым ліку па сцвярджэнні і рэгуляванні адміністрацыйных працэдур, урэгуляванні паўнамоцтваў на выданне нарматыўных прававых актаў.

Пра новаўвядзенні праекта Закона «Аб змяненні некаторых законаў Рэспублікі Беларусь» (пра геаграфічныя указанні) расказалі намеснік Старшыні Дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях Рэспублікі Беларусь Шчарбакоў С.С. і намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па адукацыі, культуры і навуцы Якубовіч Т.Р.

Законапраект падрыхтаваны ў мэтах ліквідацыі састарэлых норм і супярэчнасцяў, устанаўлення адзінага падыходу ў прававым рэгуляванні падобных аб’ектаў інтэлектуальнай уласнасці, а таксама прывядзенне палажэнняў заканадаўства ў адпаведнасць з нормамі дзейнага ў рамках Сусветнай гандлёвай арганізацыі Дагавора па гандлёвых аспектах праў інтэлектуальнай уласнасці, прынятага ў г. Марракешы 15 красавіка 1994 года.

Праектам Закона раскрываецца змест выключнага права на геаграфічнае ўказанне па аналогіі з іншымі законамі ў сферы інтэлектуальнай уласнасці.

Канкрэтызуюцца дзеянні, якiя прызнаюцца парушэннем выключнага права на геаграфічнае ўказанне, што будзе спрыяць павышэнню ўзроўня аховы такіх аб’ектаў.

Удакладняюцца нормы, якія датычацца спынення дзеяння рэгістрацыі геаграфічнага ўказання і права карыстання ім, а таксама адказнасці за парушэнне заканадаўства аб геаграфічных указаннях.

У рамках комплекснага падыходу да змены заканадаўства ў сферы інтэлектуальнай уласнасці праектам Закона ўносяцца таксама змяненні ў Грамадзянскі кодэкс Рэспублікі Беларусь, іншыя законы.

З дакладам па праекце Закона «Аб змяненні законаў па пытаннях пахавання і пахавальнай справы» выступіў намеснік Міністра жыллёва-камунальнай гаспадаркі Рэспублікі Беларусь Смірноў В.А., з судакладам – член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па жыллёвай палітыцы і будаўніцтве Бабаловіч А.С.

Прапанаваныя законапраектам новаўвядзенні выкліканы неабходнасцю ўдасканалення палажэнняў законаў «Аб пахаванні і пахавальнай справе» і «Аб статусе Герояў Беларусі, Герояў Савецкага Саюза, Герояў Сацыялістычнай Працы, поўных кавалераў ордэнаў Айчыны, Славы, Працоўнай Славы» з улікам правапрымяняльнай практыкі.

У прыватнасці, замест устанаўлення за кошт сродкаў рэспубліканскага бюджэту надмагільнага збудавання прадугледжваецца выплата грашовай кампенсацыі сям’і памерлага (загінуўшага) Героя у памеры, якi не перавышае кошт надмагільнага збудавання зацверджанага ўзору.

Уводзяцца тэрміны «братэрская магіла», «групавая магіла» «агульная магіла», «перапахаванне» і «сямейны калумбарый».

Да выключнай кампетэнцыі пасялковых, сельскіх выканаўчых камітэтаў, спецыялізаваных арганізацый, адміністрацый зон адчужэння і адсялення прапануецца аднесці дзейнасць па рэзерваванні месцаў у калумбарыі, участкаў для пахавання, у тым ліку дадатковай тэрыторыі да раней прадстаўленым участкам для пахавання, выкананне дзеянняў па вызначэнні памераў (граніц) раней прадастаўленых участкаў для пахавання.

Уводзяцца палажэнні, згодна з якімі спецыялізаваныя арганізацыі надзяляюцца правам арганізоўваць дзейнасць юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў па аказанні паслуг у галіне пахавальнай справы ў месцах пахавання, функцыянаванне якіх забяспечваюць спецыялізаваныя арганізацыі.

Абавязак па ўтрыманню ў належным стане ўчастка для пахавання або (нішы) месца ў калумбарыі прапануецца ўскласці у тым ліку і на асобу, якая ўзяла на сябе арганізацыю ўстаноўкі надмагільнага збудавання.

Устанаўліваецца забарона на пахаванне спосабам, не прадугледжаных Законам аб пахаванні (напрыклад, спосабам развеивания праху).

Уносяцца змяненні, якія датычацца ўрэгулявання пытання аб дзеяннях спецыялізаванай арганізацыі пры выяўленні ў месцы пахавання самавольнага пахавання.

Праектам Закона прадугледжваецца магчымасць адкрыцця раней закрытых месцаў пахавання па рашэнні мясцовых Саветаў дэпутатаў базавага тэрытарыяльнага ўзроўню з улікам інтарэсаў грамадзян, якія пражываюць на тэрыторыі адпаведнай адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінкі.

Тэрмін пахавання памерлых, асоба якіх не ўстаноўлена, і тых, хто памёр пры адсутнасці асоб, якія ўзялі на сябе арганізацыю пахавання, скарачаецца з трох да адных сутак з моманту перадачы цел (парэшткаў) і з даты атрымання спецыялізаванай арганізацыяй дакументаў і заключэнняў, неабходных для ажыццяўлення пахавання.

Да кампетэнцыі спецыялізаванай арганізацыі, пасялковага і сельскага выканаўчых камітэтаў, адміністрацыі зон адчужэння і адсялення прапануецца аднесці вызначэнне сектараў у месцах пахавання для пахавання памерлых, асоба якіх не ўстаноўлена, і тых, хто памёр пры адсутнасці асоб, якія ўзялі на сябе арганізацыю пахавання, а таксама спосабы іх пахавання.

Прадугледжваецца парадак пахавання скрыняў з прахам (попелам) памерлых, асоба якіх не ўстаноўлена, і тых, хто памёр пры адсутнасці асоб, якія ўзялі на сябе арганізацыю пахаваньня.

У ходзе пасяджэння дэпутацкі корпус разгледзеў сем законапраектаў аб ратыфікацыі міжнародных пагадненняў.

Намеснік Міністра эканомікі Рэспублікі Беларусь Пермінава А.А. і намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па аграрнай палітыцы Лукашоў А.І. далажылі парламентарыям аб праектах законаў «Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Кітайскай Народнай Рэспублікі аб рэалізацыі праекта тэхніка-эканамічнай дапамогі «Басейн міжнароднага стандарту» і «Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Кітайскай Народнай Рэспублікі аб рэалізацыі праекта тэхніка-эканамічнай дапамогі «Нацыянальны футбольны стадыён».

У адпаведнасці з гэтымі пагадненнямі будаўніцтва басейна, футбольнага стадыёна і іншых аб’ектаў будзе ажыццяўляцца па кітайскіх стандартах, нормах і тэхнічных умовах з захаваннем патрабаванняў (крытэрыяў) і рэкамендацый Міжнароднай федэрацыі плавання ФІНА, Міжнароднай федэрацыі футбола ФІФА, УЕФА без іх адаптацыі да дзеючых норм і стандартаў Рэспублікі Беларусь.

Канкрэтныя пытанні па рэалізацыі праекту «Басейн міжнароднага стандарту» будуць замацаваны ў пратаколе аб рэалізацыі названага праекта, падпісаным упаўнаважанымі органамі і арганізацыямі, прызначанымі ўрадамі Кітайскай Народнай Рэспублікі і Рэспублікі Беларусь.

Кітайскі бок нясе адказнасць за пошукі, праектаванне і будаўніцтва, прадастаўляе ў Рэспубліку Беларусь неабходную тэхніку, абсталяванне, матэрыялы і неабходную колькасць персаналу.

У сваю чаргу Беларускі бок нясе адказнасць і бярэ на сябе выдаткі за афармленне дазваленчых дакументаў на выкарыстанне зямельнага ўчастка, выкананне неабходных работ па падрыхтоўцы тэрыторыі і адпаведнай інфраструктуры.

Дакладчыкам па праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пратакола аб далучэнні Рэспублікі Арменія да Пагаднення аб увядзенні адзіных форм пашпарта транспартнага сродку (пашпарта шасі транспартнага сродку) і пашпарта самаходнай машыны і іншых відаў тэхнікі і арганізацыі сістэм электронных пашпартоў ад 15 жніўня 2014 года» выступіў Міністр прамысловасці Рэспублікі Беларусь Уцюпін П.У. (судакладчык — намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па прамысловасці, паліўна-энергетычным комплексе, транспарце і сувязі Курсевіч В.В.).

Заключэнне Пратакола накіравана на стварэнне ўніфікаванай прававой базы для ўсіх удзельнікаў Еўразійскага эканамічнага саюза.

Міністр юстыцыі Рэспублікі Беларусь Сліжэўскі А.Л. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па эканамічнай палітыцы Качына Л.І. прадставілі пакет законапраектаў аб ратыфікацыі дагавораў паміж Рэспублікай Беларусь і Манголіяй.

Дагавор паміж Рэспублікай Беларусь і Манголіяй аб узаемнай прававой дапамозе па грамадзянскіх і эканамічных справах устанаўлівае, што грамадзяне адной дзяржавы карыстаюцца на тэрыторыі іншай дзяржавы правам доступу ў суды за абаронай сваіх правоў і інтарэсаў на роўных умовах.

Кампетэнтныя органы дзвюх краін у адпаведнасці з Дагаворам змогуць вырашаць пытанні аказання прававой дапамогі па грамадзянскіх і эканамічных справах шляхам выканання даручэнняў аб вытворчасці розных працэсуальных дзеянняў, якія тычацца перадачы і ўручэння дакументаў, атрымання доказаў, прызнання і выкарыстання судовых рашэнняў, выкарыстання іншых форм аказання дапамогі.

У Дагаворы падрабязна рэгламентаваны парадак выканання просьбы аб аказанні прававой дапамогі, а таксама падставы для адмовы ў яе аказанні.

Супрацоўніцтва паміж Рэспублікай Беларусь і Манголіяй у рамках Дагавора будзе ажыццяўляцца праз цэнтральныя органы: з боку Рэспублiкi Беларусь — праз Міністэрства юстыцыі і Вярхоўны Суд Рэспублікі Беларусь, з боку Манголіі – праз Міністэрства юстыцыі і ўнутраных спраў, Вярхоўны Суд Манголіі.

У адпаведнасці з Дагаворам паміж Рэспублікай Беларусь і Манголіяй аб узаемнай прававой дапамозе па крымінальных справах просьбы кампетэнтных органаў дзяржаў аб аказанні прававой дапамогі па крымінальных справах могуць дакранацца пытанняў аб ідэнтыфікацыі, арышце, канфіскацыі або канфіскацыі даходаў ад злачынстваў і прылад злачынства, пытанняў пра выяўленне, устанаўленне месцазнаходжання, атрыманні паказанняў сведак і заяв ад асоб, прадастаўленні дакументаў, дадзеных і іншых матэрыялаў расследавання, на ператрус і выемкі, перадачы прадметаў, у тым ліку рэчыўных доказаў, уручэнні судовых і іншых дакументаў.

У Дагаворы рэгламентавана працэдура аказання ўзаемнай прававой дапамогі па крымінальных справах і замацаваны падставы для адмовы ў ёй.

У адпаведнасці з Дагаворам цэнтральнымі органамі з боку Рэспублікі Беларусь вызначаны Следчы камітэт, Генеральная пракуратура, Камітэт дзяржаўнай бяспекі і Вярхоўны Суд Рэспублікі Беларусь. Цэнтральнымі органамі з боку Манголіі вызначаны Міністэрства юстыцыі і ўнутраных спраў Манголіі, Генеральная Пракуратура і Вярхоўны Суд Манголіі. Цэнтральныя органы вызначаюць парадак свайго ўдзелу ў рэалізацыі Дагавора самастойна ў адпаведнасці з кампетэнцыяй.

Палажэнні Дагавора паміж Рэспублікай Беларусь і Манголіяй аб выдачы ствараюць прававую аснову для выдачы асоб, якія знаходзяцца на тэрыторыях абедзвюх дзяржаў, для крымінальнага праследвання, судовага разбору, прывядзення прысуду ў выкананне.

У рамках Дагавора рэгламентаваны парадак ажыццяўлення працэдуры выдачы (у тым ліку спрошчанай), урэгуляваны пытанні часовага змяшчэння пад варту, а таксама ўстаноўлены падставы для адмовы ў выдачы. Для мэт Дагавора цэнтральным органам з боку Рэспублікі Беларусь вызначана Генеральная пракуратура Рэспублікі Беларусь, з боку Манголіі — Міністэрства юстыцыі і ўнутраных спраў Манголіі і Генеральная пракуратура.

А.Л.Сліжэўскі таксама зрабіў даклад аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Дагавора паміж Рэспублікай Беларусь і Федэратыўнай Рэспублікай Бразілія аб узаемнай прававой дапамозе па крымінальных справах». У якасці судакладчыка па законапраекце выступіў намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Гайдукевіч В.У.

Ратыфікацыя гэтага Дагавора дазволіць кампетэнтным органам абедзвюх дзяржаў вырашаць пытанні аказання прававой дапамогі па крымінальных справах шляхам выканання просьб аб ідэнтыфікацыі, выяўленні, устанаўленні месцазнаходжання, арышце, канфіскацыі або канфіскацыі даходаў ад злачынстваў і прылад злачынства; атрыманні паказанняў сведак і заяў ад асоб; прадастаўленні дакументаў, дадзеных і іншых матэрыялаў расследавання; ідэнтыфікацыі і ўстанаўленні месцазнаходжання асоб і прадметаў; на ператрус і выемкі; перадачы прадметаў; уручэнні судовых і іншых дакументаў.

Акрамя таго, парламентарыі прынялі пастановы Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь «Аб разглядзе Закона Рэспублікі Беларусь «Аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у Закон Рэспублікі Беларусь «Аб інвестыцыях» з пярэчаннямі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь» і «Аб разглядзе Закона Рэспублікі Беларусь «Аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у Закон Рэспублікі Беларусь «Аб прыватызацыі дзяржаўнай маёмасці і пераўтварэнні дзяржаўных унітарных прадпрыемстваў у адкрытыя акцыянерныя таварыствы» з пярэчаннямі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь».


Усе навіны
Галоўныя навіны
Усе навіны Заканадаўчая дзейнасць Грамадска-палітычная дзейнасць Міжнародная дзейнасць