Інфармацыйна-аналітычнае ўпраўленне

Паштовы адрас:
вул. Савецкая, 11, 220010, г. Мінск, Рэспубліка Беларусь

Факс:  +375 (17) 222-32-13
Тел.:   +375 (17) 222-64-75
            +375 (44) 755-22-94

Электронная пошта:
inform@house.gov.by


13.06.2019

13 чэрвеня 2019 года адбылося пасяджэнне Палаты прадстаўнікоў, на якім парламентарыі разгледзелі 14 пытанняў.

У першым чытанні былі прыняты тры законапраекты.

Дырэктар Нацыянальнага цэнтра заканадаўства і прававых даследаванняў Рэспублікі Беларусь Іпатаў В.Д. і намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Бобрыкаў С.В. прадставілі праект Закона «Аб персанальных даных».

Мэтамі падрыхтоўкі праекта Закона з’яўляюцца:

забеспячэнне абароны правоў і свабод фізічных асоб пры апрацоўцы іх персанальных даных;

вызначэнне агульнага паняцця і катэгорый персанальных даных, прынцыпаў і ўмоў працы з персанальнымі данымі;

папаўненне прабелаў у прававым рэгуляванні работы з персанальнымі данымі;

уніфікацыя ўмоў i парадку работы з персанальнымі данымі ў адпаведнасці з патрабаваннямі міжнароднага права і замежнага заканадаўства;

вызначэнне парадку трансгранічнай перадачы персанальных даных;

замацаванне праў суб’ектаў персанальных даныых і абавязкаў дзяржаўных органаў, юрыдычных і фізічных асоб у сферы работы з персанальнымі дадзенымі;

устанаўленне дадатковых гарантый ад адвольнага і бескантрольнага збору, захоўвання, выкарыстання, іншай апрацоўкі, распаўсюджвання і прадастаўлення персанальных звестак фізічных асоб.

Аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб пажарнай бяспекі» з дакладам выступіў Міністр па надзвычайных сітуацыях Рэспублікі Беларусь Вашчанка У.А., з судакладам — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па пытаннях экалогіі, прыродакарыстання і чарнобыльскай катастрофы Улаховіч М.Д.

Праектам Закона ўдакладняюцца нормы, якія рэгулююць прававыя адносіны ў галіне забеспячэння пажарнай бяспекі, пытанні дзяржаўнага кіравання і дзяржаўнага нагляду ў галіне забеспячэння пажарнай бяспекі. У прыватнасці вызначаны паўнамоцтвы Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь, Міністэрства па надзвычайных сітуацыях у галіне забеспячэння пажарнай бяспекі.


У законапраекце прапануецца ўдасканаліць прававое рэгуляванне дзейнасці пазаштатных і добраахвотных пажарных фарміраванняў, добраахвотных пажарных арганізацый. Устанаўліваецца права на ўдзел грамадзян, калектываў работнікаў у ажыццяўленні мерапрыемстваў па забеспячэнні пажарнай бяспекі, мэты, віды, парадак стварэння і дзейнасці пазаштатных пажарных фарміраванняў. Вызначаюцца абавязкі і правы членаў пазаштатных пажарных фарміраванняў, а таксама гарантыі членам пазаштатных пажарных фарміраванняў, меры іх заахвочвання і фінансаванне дзейнасці пазаштатных пажарных фарміраванняў. Вызначаецца прававы статус добраахвотных пажарных арганізацый, абавязкі і правы іх членаў.


У законапраекце ўстанаўліваецца дакладнае размежаванне паміж пазаштатнымі пажарнымі фарміраваннямі і добраахвотнымі пажарнымі арганізацыямі, таму адпала неабходнасць у прававым рэгуляванні ўдзелу працоўных калектываў і грамадзян у ажыццяўленні мерапрыемстваў па забеспячэнні пажарнай бяспекі. У сувязі з гэтым артыкул 6 Закона аб пажарнай бяспекі прапануецца выключыць.

Праект Закона вызначае пералік органаў, якія з’яўляюцца органамі дзяржаўнага пажарнага нагляду. Да іх аднесены Міністэрства па надзвычайных сітуацыях і тэрытарыяльныя органы па надзвычайных сітуацыях. Галоўным дзяржаўным інспектарам Рэспублікі Беларусь па пажарным наглядзе па рашэнні Міністра па надзвычайных сітуацыях будзе з’яўляцца адзін з яго намеснікаў.

У.А.Вашчанка таксама далажыў аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб прававым рэжыме тэрыторый, якія падвергліся радыеактыўнаму забруджванню ў выніку катастрофы на Чарнобыльскай АЭС»(судакладчык — намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па пытаннях экалогіі, прыродакарыстання і чарнобыльскай катастрофы Васількоў М.А.).

Законапраект распрацаваны ў мэтах прывядзення палажэнняў дзеючага Закона «Аб прававым рэжыме тэрыторый, якія падвергліся радыеактыўнаму забруджванню ў выніку катастрофы на Чарнобыльскай АЭС» у адпаведнасць з нарматыўнымі прадпісаннямі Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 21 студзеня 2013 г. № 41 «Аб Палескім дзяржаўным радыяцыйна-экалагічным запаведніку».

У законапраекце вызначаюцца мэты стварэння дзяржаўнага радыяцыйна-экалагічнага запаведніка:

абмежаванне доступу грамадзян на тэрыторыі зон радыеактыўнага забруджвання ў выніку катастрофы на Чарнобыльскай АЭС, з якіх эвакуявана і адселена насельніцтва;

забеспячэнне радыяцыйнай абароны насельніцтва;

прадухіленне распаўсюджвання радыенуклідаў;

ажыццяўленне радыяцыйнага маніторынгу;

правядзенне радыеэкалагічных даследаванняў;

вывучэнне жывёльнага і расліннага свету, тыповых і ўнікальных экасістэм і ландшафтаў, натуральнай плыні прыродных працэсаў, характэрных для Прыпяцкага Палесся.

На тэрыторыі запаведніка вылучаюцца запаветная і эксперыментальна-гаспадарчая зоны з указаннем пераліку відаў дзейнасці, якія можна ажыццяўляць у гэтых зонах.

У другім чытанні парламентарыі прынялі пяць законапраектаў.

У сваім дакладзе аб праекце Закона «Аб змяненні Крымінальнага кодэкса Рэспублікі Беларусь» (аб супрацьдзеянні допінгу ў спорце і ўдасканаленні антынаркатычнага заканадаўства) член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Багдановіч А.В. асабліва адзначыў нормы, якія прадугледжваюць крымінальную адказнасць за наўмысныя дзеянні па рэабілітацыі нацызму, за выкарыстанне допінгу ў спорце, а таксама зніжэнне тэрмінаў пакарання ў выглядзе пазбаўлення волі на 2 гады за ўчыненне злачынстваў, звязаных з незаконным абаротам наркатычных сродкаў, псіхатропных рэчываў, іх прэкурсораў або аналагаў.

Старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па правах чалавека, нацыянальных адносінах і сродках масавай інфармацыі Ражанец В.В. расказала аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб супрацьдзеяньні экстрэмізму».

Яна адзначыла, што законапраект накіраваны на далейшае ўдасканаленне заканадаўства па пытаннях абароны грамадскага парадку і маральнасці ад распаўсюджвання ідэалогіі нацызму.

Законапраектам прапануецца ўстанавіць забарону на рэабілітацыю нацызму, прапаганду, публічнае дэманстраванне, выраб, распаўсюджванне, захоўванне i набыццё з мэтай распаўсюджвання нацысцкай сімволікі і атрыбутыкі, а таксама ўдакладняюцца тэрміны «нацызм», «рэабілітацыя нацызму», «нацысцкая сімволіка і атрыбутыка».

З дакладам па праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб дзяржаўнай экалагічнай экспертызе, стратэгічнай экалагічнай ацэнцы і ацэнцы ўздзеяння на навакольнае асяроддзе» выступіла намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па пытаннях экалогіі, прыродакарыстання і чарнобыльскай катастрофы Навумчык А.А.

Распрацоўка гэтага законапраекта абумоўлена неабходнасцю прывядзення палажэнняў дзеючага Закона ў адпаведнасць з нормамі Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23 лістапада 2017 г. № 7 «Аб развіцці прадпрымальніцтва», а таксама ўдасканалення асобных яго палажэнняў з улікам правапрымяняльнай практыкі.

Праектам Закона прадугледжана выключэнне з аб’ектаў дзяржаўнай экалагічнай экспертызы і ацэнкі ўздзеяння на навакольнае асяроддзе тых аб’ектаў, якія не пацягнуць за сабой экалагічную небяспеку ў Рэспубліцы Беларусь. У прыватнасці не будуць падлягаць дзяржаўнай экалагічнай экспертызе аб’екты рэканструкцыі (мадэрнізацыі), якія ўключаюць замену вузлоў, агрэгатаў, прыладу дадатковых будаўнічых канструкцый, якія забяспечваюць мадэрнізацыю тэхналагічных працэсаў, змену прызначэння памяшканняў, не звязаных з уздзеяннем на навакольнае асяроддзе і інш.

Акрамя таго, выключаны аб’екты, па якіх у цяперашні час праводзіцца ацэнка ўздзеяння на навакольнае асяроддзе і, адпаведна, дзяржаўная экалагічная экспертыза:

аб’екты сельскагаспадарчага прызначэння, якiя не ажыццяўляюць экалагічна небяспечную дзейнасць;

аб’екты грамадскага харчавання, аб’екты турыстычнай інфраструктуры ў межах ахоўных зон асабліва ахоўных прыродных тэрыторый і інш.

З улікам правапрымяняльнай практыкі ўнесены змяненні, якія тычацца правядзення дзяржаўнай экалагічнай экспертызы праектаў тэхнічных умоў. Падлягаць дзяржаўнай экалагічнай экспертызе будуць праекты тэхнічных умоў на прадукцыю, вырабленую з камунальных адходаў, адходаў вытворчасці, калі патрабаванні бяспекі і аховы навакольнага асяроддзя не ўстаноўлены ў адпаведным раздзеле дзяржаўнага стандарту Рэспублікі Беларусь.

Член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па адукацыі, культуры і навуцы Няхайчык А.У. прадставіла праект Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб аўтарскім праве і сумежных правах».

Праектам Закона прадугледжваецца:

увядзенне вызначэння паняцця «арганізацыя эфірнага або кабельнага вяшчання»;

канкрэтызацыя аб’ёму асабістых немаёмасных праў у дачыненні да выкарыстання аўдыёвізуальных твораў (абмежаванне праў аўтара на водгук і на абнародаванне);

пашырэнне пераліку выпадкаў вольнага выкарыстання правамерна агучаных твораў у сацыяльна значных сферах (для забеспячэння адукацыйнага працэсу);

прывядзенне артыкула аб прайграванні твораў для невідушчых і слабавідушчых асоб у адпаведнасць з Марракешскім ад 27 чэрвеня 2013 года дагаворам аб палягчэнні доступу сляпых і асоб з парушэннямі зроку ці іншымі абмежаванымі здольнасцямі ўспрымаць друкаваную інфармацыю да апублікаваных творах.

удасканаленне сістэмы дагавораў, што заключаюцца пры стварэнні і выкарыстанні аб’ектаў аўтарскага права і сумежных праў, а таксама прававога рэгулявання асобных дагавораў (уключэнне норм аб аўтарскім дагаворы ў ліцэнзійны дагавор);

увядзенне паняцця «адкрытая ліцэнзія» як спецыяльнага спрошчанага спосабу заключэння ліцэнзійнага дагавора на падставе зробленай праваўладальнікам публічнай аферты, а таксама магчымасць заключэння ліцэнзійнага дагавора ў вуснай форме;

зніжэнне з дзесяці да адной базавай велічыні мінімальнага памеру кампенсацыі за парушэнне выключнага права на аб’екты аўтарскага права і сумежных праў;

вызваленне аператараў электрасувязі і пастаўшчыкоў паслуг электрасувязі ад грамадзянска-прававой адказнасці ў форме выплаты кампенсацыі ў сувязі з ажыццяўленнем імі паведамлення для ўсеагульнага ведама тэлепраграм, якія ўваходзяць у абавязковы агульнадаступны пакет тэлепраграм;

увядзенне нормы аб абавязковым штогадовым аўдыце ў арганізацыі па калектыўным кіраванні маёмаснымі правамі аўтараў і іншых праваўладальнікаў на калектыўнай аснове;

увядзенне абавязка штогадовага накіравання ў фонд Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь па падтрымцы культуры і мастацтва 25 працэнтаў ад сумы ўзнагароджання, сабранага арганізацыяй па калектыўным кіраванні маёмаснымі правамі, якая ажыццяўляе збор ўзнагароджання за ўзнаўленне твораў і аб’ектаў сумежных праў у асабістых мэтах;

пашырэнне пераліку падстаў для датэрміновага спынення дзяржаўнай акрэдытацыі арганізацыі па калектыўным кіраванні маёмаснымі правамі.

Член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па правах чалавека, нацыянальных адносінах і сродках масавай інфармацыі Кавалько А.Д. расказаў аб праекце Закона «Аб змяненні законаў» (па пытаннях палявання і вядзення паляўнічай гаспадаркі).

Праект Закона, распрацаваны ў рамках рэалізацыі Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 21 сакавіка 2018 г. № 112 «Аб змяненні законаў «Аб паляванні і вядзенні паляўнічай гаспадаркі», прадугледжвае ўнясенне адпаведных карэктыў у Кодэкс аб адміністрацыйных правапарушэннях і Працэсуальна-выканаўчы кодэкс аб адміністрацыйных правапарушэннях, а таксама ў Закон «Аб зброі».

У прыватнасці, прапануецца:

надзяліць грамадзян, якія пастаянна пражываюць у Рэспубліцы Беларусь, у дачыненні да якіх уступіла ў законную сілу пастанова аб накладанні адміністрацыйнага спагнання ў выглядзе пазбаўлення спецыяльнага права за парушэнне правілаў вядзення паляўнічай гаспадаркі і палявання, правам на набыццё грамадзянскай зброі і боепрыпасаў пасля выканання такога спагнання альбо ўзнікнення абставін, пры якіх пастанову аб накладанні такога спагнання не падлягае выкананню;

скараціць тэрмін валодання гладкаствольнай зброяй з пяці гадоў да аднаго года на працягу папярэдніх шасці гадоў як неабходнай умовы для набыцця паляўнічай агнястрэльнай зброі з наразным ствалом, паляўнічай агнястрэльнай камбінаванай зброі, паляўнічай кідальнай зброі;

надзяліць юрыдычных асоб, якія займаюцца рэалізацыяй зброі, правам набыцця боепрыпасаў да такой зброі;

прадугледзець магчымасць продажу грамадзянамі боепрыпасаў да зброі, якая рэалізуецца, за выключэннем боепрыпасаў да паляўнiчай агнястрэльнай гладкаствольнай зброi, падрыхтаванай грамадзянамі для прыватнага выкарыстання;

замацаваць права рэалізацыі зброі, у тым ліку яго бязвыплатнай перадачы, не толькі арганізацыям, якія маюць спецыяльны дазвол (ліцэнзію), але і іншым органам і арганізацыям, якія маюць права на абарот зброі без атрымання ліцэнзіі (воінскія фарміраванні, арганізацыі фізічнай культуры і спорту);

даць грамадзянам, у якіх ануляваны дазвол у сувязі з накладаннем адміністрацыйнага спагнання ў выглядзе пазбаўлення спецыяльнага права за парушэнне правілаў вядзення паляўнічай гаспадаркі і палявання, права зноў звярнуцца па атрыманне дазволу на тыя тыпы грамадзянскай зброі, права на якія яны мелі да анулявання дазволу, пасля выканання такога спагнання альбо ўзнікнення абставін, пры якіх пастанову аб накладанні такога спагнання не падлягае выкананню.

Акрамя таго, дэпутаты Палаты прадстаўнікоў разгледзелі восем законапраектаў аб ратыфікацыі міжнародных пагадненняў.

Міністр па надзвычайных сітуацыях Рэспублікі Беларусь Вашчанка У.А. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па пытаннях экалогіі, прыродакарыстання і чарнобыльскай катастрофы Кралевіч І.М. праінфармавалі парламентарыяў аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення аб узаемадзеянні дзяржаў — удзельніц СНД па забеспячэнні гатоўнасці на выпадак ядзернай аварыі або ўзнікнення радыяцыйнай аварыйнай сітуацыі і ўзаемадапамогі пры ліквідацыі іх наступстваў».

Рэалізацыя пагаднення дасць магчымасць урэгуляваць асноўныя пытанні ў сферы ўдасканалення дагаворна-прававой базы супрацоўніцтва дзяржаў — удзельніц СНД у галіне забеспячэння бяспекі выкарыстання атамнай энергіі ў мірных мэтах.

У адпаведнасці з Пагадненнем бакі абавязуюцца:

прымаць ўсебаковыя меры па прадухіленні ядзерных аварый і звядзенні да мінімуму іх наступстваў;

аператыўна прадстаўляць інфармацыю і дапамогу ў выпадку ўзнікнення ядзернай аварыі або ўзнікнення радыяцыйнай аварыйнай сітуацыі ў мэтах мінімізацыі трансгранічных радыяцыйных вынiкаў;

спрасціць працэдуры перамяшчэння спецыялізаваных аварыйна-выратавальных фарміраванняў, абсталявання, транспартных сродкаў і матэрыялаў, якія выкарыстоўваюцца ў якасці тэхнічнага аснашчэння гэтых фарміраванняў і інш.

Праект Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення аб супрацоўніцтве дзяржаў — удзельніц Садружнасці Незалежных Дзяржаў у барацьбе са злачынствамі ў сферы інфармацыйных тэхналогій» прадставіў Першы намеснік Міністра ўнутраных спраў Рэспублікі Беларусь Падгурскі І.М. (судакладчык — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па адукацыі, культуры і навуцы Колб І.М.).

Пагадненне распрацавана ў рамках рэалізацыі пункта 1.1.1.2 Міждзяржаўнай праграмы сумесных мер барацьбы са злачыннасцю на 2014 — 2018 гады і нацэлена на забеспячэнне эфектыўнага папярэджання, выяўлення, спынення, раскрыцця і расследавання злачынстваў у сферы інфармацыйных тэхналогій.

У пагадненні прапануецца ўніфікаваць паняційны апарат, пашырыць напрамкі і формы ўзаемнага супрацоўніцтва.

Асноўнымі напрамкамі такога супрацоўніцтва з’яўляюцца:

абмен інфармацыяй аб здзейсненых злачынствах або аб тых, што рыхтуюцца да здзяйснення у сферы інфармацыйных тэхналогій і датычных да іх асобах, а таксама аб формах і метадах папярэджання, выяўлення, спынення, раскрыцця і расследавання злачынстваў у гэтай сферы;

выкананне запытаў аб атрыманні інфармацыі, якая можа спрыяць раскрыццю злачынства, аб правядзенні аператыўна-вышуковых мерапрыемстваў, а таксама аб неадкладным забеспячэнні захаванасці кампутарных даных;

планаванне і правядзенне скаардынаваных мерапрыемстваў і аперацый па супрацьдзеянні злачынствам у сферы інфармацыйных тэхналогій;

аказанне садзейнічання ў падрыхтоўцы і павышэнні кваліфікацыі кадраў.

Акрамя таго, пашыраецца пералік крымінальна каральных дзеянняў, што ўключаюцца ў Пагадненне:

знішчэнне, блакаванне, мадыфікацыя альбо капіяванне інфармацыі, парушэнне працы камп’ютарнай сістэмы шляхам несанкцыянаванага доступу да ахоўнай законам камп’ютарнай інфармацыі;

стварэнне, выкарыстанне або распаўсюджванне шкоднасных праграм;

парушэнне правілаў эксплуатацыі камп’ютэрнай сістэмы асобай, якая мае да яе доступ, што пацягнула знішчэнне, блакаванне або мадыфікацыю ахоўнай законам камп’ютарнай інфармацыі, калі гэтая дзея прычыніла істотную шкоду або цяжкія наступствы;

крадзеж маёмасці шляхам змены інфармацыі, апрацоўванай у камп’ютарнай сістэме, альбо шляхам увядзення ілжывай інфармацыі;

распаўсюджванне з выкарыстаннем сеткі «Інтэрнэт» парнаграфічных матэрыялаў з выявай непаўналетняга, а таксама матэрыялаў, прызнаных ва ўстаноўленым парадку экстрэмісцкімі або змяшчаючых заклікі да ажыццяўлення тэрарыстычнай дзейнасці або апраўданню тэрарызму;

выраб у мэтах збыту або збыт спецыяльных праграмных або апаратных сродкаў атрымання несанкцыянаванага доступу да абароненай камп’ютарнай сістэме;

незаконнае выкарыстанне праграм для камп’ютэрных сістэм і баз даных, якія з’яўляюцца аб’ектамі аўтарскага права, калі гэтая дзея прычыніла істотную шкоду.

Першы намеснік Міністра ўнутраных спраў Рэспублікі Беларусь Падгурскі І.М. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Атрошчанка П.А. выступілі з дакладамі па праектах законаў «Аб ратыфікацыі Пратакола аб унясенні змяненняў у Пагадненне аб супрацоўніцтве дзяржаў — удзельніц Садружнасці Незалежных Дзяржаў у барацьбе з крадзяжамі аўтатранспартных сродкаў і забеспячэнні іх вяртання ад 25 лістапада 2005 года» і«Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і урадам Расійскай Федэрацыі аб інфармацыйным узаемадзеянні і абмене інфармацыяй у электронным выглядзе па пытаннях, якія адносяцца да кампетэнцыі органаў унутраных спраў».

Першы з гэтых дакументаў быў падпісаны ў мэтах удасканалення сістэмы абмену інфармацыяй і аптымізацыі ўзаемадзеяння ў сферы процідзеяння злачынным замахам на транспартныя сродкі на тэрыторыі краін Садружнасці.

Прапанаваныя Пратаколам змяненні ў Пагадненне дазволяць удасканаліць прававыя механізмы супрацоўніцтва ў барацьбе з крадзяжамі аўтатранспартных сродкаў, а таксама канкрэтызаваць паўнамоцтвы цэнтральнага кампетэнтнага і кампетэнтных органаў у названай сферы дзейнасці. У прыватнасці, яны забяспечаць магчымасць аператыўнага, з выкарыстаннем сучасных інфармацыйных тэхналогій, доступу кампетэнтных органаў да звестак, якія змяшчаюцца ў інфармацыйных базах даных аб аўтатранспартных сродках, у тым ліку аб перасячэнні дзяржаўнай граніцы, праходжанні мытнага кантролю і дзяржаўнай рэгістрацыі, пашыраць пералік такіх звестак. Таксама змяненнямі ў Пагадненне прапануецца замацаваць тэрмін у 1 год, па заканчэнні якога можа быць распачата працэдура звароту незапатрабаванага транспартнага сродка ў даход дзяржавы.

Пагадненне аб інфармацыйным узаемадзеянні і абмене інфармацыяй у электронным выглядзе па пытаннях, якія адносяцца да кампетэнцыі органаў унутраных спраў дазволіць стварыць сучасныя прававыя механізмы практычнага ўзаемадзеяння ў электронным выглядзе паміж міністэрствамі ўнутраных спраў Беларусі і Расіі ў рамках наяўнай міжнароднай прававой базы па розных напрамках аператыўна-службовай дзейнасці.

Абмен інфармацыяй будзе ажыццяўляцца ў электронным выглядзе з выкарыстаннем інфармацыйных сістэм, праграмна-тэхнічных сродкаў, з дапамогай накіравання і выканання запытаў аб прадастаўленні інфармацыі, напрамкі інфармацыі і/ці прадастаўленні доступу да рэсурсаў інфармацыйных сістэм кампетэнтных органаў. Кампетэнтныя органы ў рамках ўзаемадзеяння распрацуюць тэхнічныя пратаколы інфармацыйнага ўзаемадзеяння, тэхналагічнага ўзаемадзеяння, абароны інфармацыі ў аўтаматызаваных сістэмах, якія вызначаюць пералік звестак, што перадаюцца і атрымліваюцца ў электронным выглядзе, тэхналогію і парадак перадачы, захоўвання, знішчэння, абароны інфармацыі і доступу да яе, тэрміны ўстаноўкі тэхнічных сродкаў, увядзення ў эксплуатацыю каналаў сувязі і іх абслугоўвання.

З дакладам аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Рэспублікай Беларусь і Рэспублікай Узбекістан аб развіцці ваенна-тэхнічнага супрацоўніцтва» выступіў Старшыня Дзяржаўнага ваенна-прамысловага камітэта Рэспублікі Беларусь Галоўчанка Р.А., з судакладам — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Мартынаў І.Ф.

Пагадненне прадугледжвае вызначэнне парадку фарміравання пералікаў прадукцыі ваеннага прызначэння, якая пастаўляецца адным бокам другому баку, ажыццяўлення ўзаемаразлікаў паміж упаўнаважанымі арганізацыямі бакоў, аховы інтэлектуальнай уласнасці, перамяшчэння прадукцыі, якая пастаўляецца з мытнай тэрыторыi аднаго боку на мытную тэрыторыю іншага боку. Акрамя таго, Пагадненнем прадугледжваецца стварэнне Сумеснай Беларуска-Узбекскай камісіі па ваенна-тэхнічным супрацоўніцтве.

З дакладамі па праектах законаў «Аб ратыфікацыі Пратакола аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у Пагадненне паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Рэспублікі Узбекістан аб міжнародных аўтамабільных зносінах ад 22 снежня 1994 года» і «Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Французскай Рэспублікі аб міжнародных аўтамабільных перавозках пасажыраў і грузаў» выступілі Міністр транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь Аўраменка А.М. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па працы і сацыяльных пытаннях Старынская Т.А.

Пратакол аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у міжурадавае беларуска-узбекскай Пагадненне аб міжнародных аўтамабільных зносінах накіраваны на ўдакладненне міжнародна-прававых абавязацельстваў бакоў па пытаннях ўзгаднення колькасці дазволаў на аўтамабільныя перавозкі і іх выкарыстання, у тым ліку пры транзітных перавозках, а таксама на ўстанаўленне мытных ільгот у дачыненні да сродкаў аўтамабільнай перавозцы, паліва і запасных частак.

Беларуска-французскае міжурадавае Пагадненне накіравана на прававое рэгуляванне пытанняў, звязаных з ажыццяўленнем міжнародных аўтамабільных перавозак пасажыраў і грузаў паміж тэрыторыямі дзяржаў дагаворных бакоў і транзітам праз іх тэрыторыі.

Міністр антыманапольнага рэгулявання і гандлю Рэспублікі Беларусь Калтовіч У.В. праінфармаваў аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пратакола аб далучэнні Рэспублікі Арменія да Пагаднення аб парадку абароны канфідэнцыйнай інфармацыі і адказнасці за яе разгалашэнне пры ажыццяўленні Еўразійскай эканамічнай камісіяй паўнамоцтваў па кантролі за выкананнем адзіных правілаў канкурэнцыі ад 12 лiстапада 2014 года» (судакладчык — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па жыллёвай палітыцы і будаўніцтве Дземідовіч В.М.).

Пагадненне заключана ў мэтах абароны канфідэнцыйнай інфармацыі, якая выкарыстоўваецца Еўразійскай эканамічнай камісіяй у рамках рэалізацыі паўнамоцтваў па кантролі за выкананнем адзіных правілаў канкурэнцыі, парушэнне якіх аказвае або можа аказаць негатыўны ўплыў на канкурэнцыю на трансгранічных рынках на тэрыторыі краін — удзельніц гэтага Пагаднення.

Палажэнні, якія замацоўваюцца ў Пратаколе, накіраваны на выкананне Рэспублікай Арменія абавязацельстваў па Дагаворы аб далучэнні Рэспублікі Арменія да Дагавора аб Еўразійскім эканамічным саюзе ад 29 мая 2014 года. Рэспубліка Арменія прыняла на сябе абавязацельствы па далучэнні да міжнародных дагавораў, падпісаным або ўступіўшым у сілу да дня ўступлення ў сілу Дагавора аб Еўразійскім эканамічным саюзе.

Наступнае пасяджэнне Палаты прадстаўнікоў адбудзецца 19 чэрвеня 2019 года.


Усе навіны
Галоўныя навіны
Усе навіны Заканадаўчая дзейнасць Грамадска-палітычная дзейнасць Міжнародная дзейнасць