Рус Бел En

Інфармацыйна-аналітычнае ўпраўленне

Паштовы адрас:
вул. Савецкая, 11, 220010, г. Мінск, Рэспубліка Беларусь

Факс:  +375 (17) 222-32-13
Тел.:   +375 (17) 222-64-75           

Электронная пошта:
inform@house.gov.by

19.11.2020

19 лістапада 2020 года на чарговым пасяджэнні чацвёртай сесіі Палаты прадстаўнікоў сёмага склікання дэпутаты разгледзелі 10 пытанняў.

У першым чытанні парламентарыі прынялі тры законапраекты.

Міністр эканомікі Рэспублікі Беларусь Чарвякоў А.В. і старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па эканамічнай палітыцы Брыч Л.Г. расказалі пра навацыі праекта Закона «Аб самарэгулюючых арганізацыях».

Законапраект накіраваны на стварэнне прававых умоў для ўкаранення ў Рэспубліцы Беларусь механізмаў самарэгулявання прадпрымальніцкай і прафесійнай дзейнасці, што з’яўляецца важным складовым элементам рэалізацыі стратэгіі далейшага эканамічнага развіцця краіны.

Самарэгуляванне мае на ўвазе альтэрнатыўны механізм прыватнага кантролю і рэгулявання прадпрымальніцкай і прафесійнай дзейнасці. Яго ключавой ідэяй з’яўляецца размеркаванне функцый кантролю і нагляду за дзейнасцю суб’ектаў у пэўнай сферы і адказнасці за іх дзеянні паміж дзяржавай і самімі ўдзельнікамі рынку.

Самарэгуляванне, як у агульным выпадку, так і ў прадпрымальніцкай дзейнасці, ажыццяўляецца з дапамогай стварэння самарэгуляванай арганізацыі.

Законапраектам прапануецца вызначыць прынцыпы і віды самарэгулявання ў Рэспубліцы Беларусь, парадак прысваення некамерцыйным арганізацыям статусу самарэгулявальная арганізацый, заканадаўчыя патрабаванні да арганізацыі функцыянавання і да ажыццяўлення такімі арганізацыямі сваёй бягучай дзейнасці, асноўныя ўмовы членства ў іх.

Законапраектам таксама рэгламентуюцца парадак прымянення самарэгуляванай арганізацыяй мер уздзеяння ў дачыненні да сваіх членаў, а таксама пытанні ўзаемадзеяння самарэгулявальных арганізацый з рэспубліканскімі органамі дзяржаўнага кіравання, іншымі дзяржаўнымі органамі.

Прыняцце законапраекта дасць магчымасць знізіць непасрэдны ўдзел дзяржавы ў рэгуляванні прадпрымальніцкай і прафесійнай дзейнасці суб’ектаў пры захаванні адказнасці бізнесу перад спажыўцамі.

Самарэгуляванне бізнэсу можа стаць эфектыўнай альтэрнатывай дзяржаўнаму ўмяшанню ў эканоміку, забяспечыць зніжэнне дзяржаўных выдаткаў на дзяржаўнае кіраванне, а таксама вялікую гнуткасць і большы ўлік інтарэсаў удзельнікаў рынка.

З дакладам аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб спажывецкай кааперацыі (спажывецкіх таварыствах, іх саюзах) у Рэспубліцы Беларусь» выступіў Міністр антыманапольнага рэгулявання і гандлю Рэспублікі Беларусь Калтовіч У.В., з судакладам — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па бюджэце і фінансах Барташ С.У.

Прапанаваныя законапраектам змяненні ў прававым рэгуляванні абумоўлены неабходнасцю ўдасканалення адносін у галіне спажывецкай кааперацыі з улікам практыкі прымянення i iншых актаў заканадаўства.

У сувязі з аптымізацыяй кантрольных функцый прапануецца ў якасці органа кантролю спажывецкіх таварыстваў, iх саюзаў выбіраць рэвізійную камісію альбо толькі рэвізора.

Акрамя таго, праектам Закона прапануецца выключыць нормы, якія прадугледжваюць неабходнасць заключэння працоўных дагавораў (кантрактаў) з старшынямі рэвізійных камісій спажывецкіх таварыстваў і іх саюзаў, а таксама перагледзець іх асноўныя функцыі, выключыўшы з іх ажыццяўленне кантролю за дзейнасцю арганізацый, створаных таварыствам, саюзам.

З улікам практыкі прымянення прапануецца прадугледзець магчымасць вызначэння агульным сходам спажывецкага таварыства парадку правядзення такога сходу і прыняцця ім рашэнняў.

Праектам Закона спрашчаецца працэдура ўзгаднення кандыдатур для назначэння на кіруючыя пасады. Прапануецца выключыць нормы аб неабходнасці ўзгаднення кандыдатур на пасады намеснікаў старшыняў праўленняў спажывецкіх таварыстваў, іх абласных саюзаў з адпаведнымі раённымі, абласнымі выканаўчымі і распарадчымі органамі, захаваўшы пры гэтым абавязак узгаднення з названымі органамі кандыдатур для выбрання на пасады старшыняў праўленняў спажывецкіх таварыстваў, іх абласных саюзаў.

Акрамя таго, законапраектам удакладняецца тэрміналогія з улікам тэрмінаў, якія выкарыстоўваюцца ў іншых заканадаўчых актах.

Прапануецца прадугледзець магчымасць прыняцця рашэння аб рэарганізацыі або ліквідацыі саюза спажывецкіх таварыстваў пры згодзе ўсіх прадстаўнікоў членаў саюза спажывецкіх таварыстваў, прысутных на агульным сходзе прадстаўнікоў членаў саюза, паколькі з-за аб’ектыўных прычын (хвароба, адпачынак, камандзіроўка і інш.) прадстаўнік члена саюза не заўсёды можа прымаць удзел у рабоце агульнага сходу, і прысутнасць на сходзе адначасова ўсіх прадстаўнікоў членаў саюза не заўсёды магчыма.

Дзеючы Закон аб спажыўкааперацыі дапаўняецца нормамі, якія рэгулююць пытанні вядзення ўліку і справаздачнасці, а таксама вызначаюць пералік абавязковых для вядзення і захоўвання дакументаў спажывецкіх таварыстваў (іх саюзаў).

Праект Закона «Аб змяненні законаў» (па пытаннях тэхнічнага рэгулявання і энергазберажэння)прадставілі першы намеснік Старшыні Дзяржаўнага камітэта па стандартызацыі Рэспублікі Беларусь Асмола І.І. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па прамысловасці, паліўна-энергетычным комплексе, транспарце і сувязі Сіняк У.А.

З улікам падыходаў, што змяніліся у галіне тэхнічнага нарміравання і стандартызацыі, ацэнкі адпаведнасці тэхнічным патрабаванням і акрэдытацыі органаў па ацэнцы адпаведнасці, законапраектам прапануецца карэкціроўка шэрагу нарматыўных прававых актаў.

Змяненні і дапаўненні тычацца, галоўным чынам, замацавання становішча аб непасрэдным прымяненні норм тэхнічных рэгламентаў Еўразійскага эканамічнага саюза на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, удакладнення агульных падыходаў да ўстанаўлення юрыдычнай сілы (у кантэксце абавязковасці) усіх тэхнічных нарматыўных прававых актаў у галіне тэхнічнага нарміравання і стандартызацыі, у тым ліку юрыдычнай сілы тэхнічных кодэксаў устаноўленай практыкі і дзяржаўных стандартаў Рэспублікі Беларусь.

У прыватнасці, ў Кодэксе гандлёвага мараплаўства Рэспублікі Беларусь прапануецца ўвесці паняцце «тэхнічнае назіранне», а таксама адкарэктаваць азначэнне тэрміна «класіфікацыйнае грамадства», якое замест тэхнічнага нагляду будзе ажыццяўляць тэхнічнае назіранне за судамі падчас іх будаўніцтва і эксплуатацыі.

Устанаўліваецца, што ў Рэспубліцы Беларусь класіфікацыйныя таварыствы ажыццяўляюць дзейнасць у адпаведнасці з патрабаваннямі заканадаўства і міжнародных дагавораў Рэспублікі Беларусь у галіне марскога транспарту.

У Законе «Аб газазабеспячэнні» у мэтах адназначнага тлумачэння кола суб’ектаў, якія маюць права выступаць у якасці газазабеспячэнскай арганізацыі і пастаўшчыка газу, удакладняецца азначэнне адпаведных тэрмінаў. Акрамя таго, скасоўваецца абмежаванне, згодна з якім заказчыкам пры будаўніцтве аб’ектаў газаразмеркавальнай сістэмы могуць выступаць толькі газазабеспячальныя арганізацыі;

У Законе «Аб энергазберажэнні» канкрэтызуецца азначэнне тэрміна «норма расходу паліўна-энергетычных рэсурсаў», уводзіцца паняцце «лімітавы ўзровень спажывання паліўна-энергетычных рэсурсаў», устанаўліваюцца паказчыкі ў сферы энергазберажэння, удакладняюцца асаблівасці ўстанаўлення норм расходу паліўна-энергетычных рэсурсаў, карэктуюцца паўнамоцтвы дзяржаўных органаў і арганізацый у сферы энергазберажэння.

У ходзе пасяджэння дэпутацкі корпус прыняў пяць праектаў законаў у другім чытанні.

Старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па ахове здароўя, фізічнай культуры, сямейнай і моладзевай палітыцы Макарына-Кібак Л.Э. расказала аб праекце Закона «Аб змяненні законаў па пытаннях аховы здароўя і аказання псіхалагічнай дапамогі».

Законапраект прадугледжвае ўдасканаленне прававога рэгулявання грамадскіх адносін у сферы аховы здароўя.

Праектам Закона, у прыватнасці, вызначаюцца парадак медыцынскай акрэдытацыі дзяржаўных арганізацый аховы здароўя, аказання медыцынскай дапамогі пацыентам па профілях захворванняў, станам, сіндромам, ацэнкі якасці медыцынскай дапамогі і медыцынскіх экспертыз, абарачэння медыцынскіх вырабаў, прадастаўлення інфармацыі, якая складае медычную тайну.

Законапраектам таксама вызначаюцца новыя віды экспертыз і віды патолагаанатамічнага даследавання, пашыраюцца правы пацыентаў і абавязкі медыцынскіх работнікаў, уводзяцца паняцці абгрунтаванай прафесійнай рызыкі і рэзідэнтуры.

Праектам Закона пашыраецца пералік арганізацый аховы здароўя, упаўнаважаных на правядзенне абавязковых і пазачарговых медыцынскіх аглядаў працуючых, і замацоўваецца права грамадзян Рэспублікі Беларусь пры аказанні ім медыцынскай дапамогі ва ўмовах аддзялення дзённага знаходжання на забеспячэнне за кошт сродкаў рэспубліканскага і (або) мясцовых бюджэтаў лекавымі сродкамі, медыцынскімі вырабамі і біямедыцынскімі клеткавымі прадуктамі.

Разам з гэтым законапраектам прапануецца дапоўніць Закон «Аб ахове здароўя» палажэннямі, якія прадугледжваюць увядзенне дзяржаўнага сацыяльнага заказу ў галіне аховы здароўя і якія рэгламентуюць парадак інфармацыйнага забеспячэння ў названай сферы.

Акрамя таго, праектам Закона ўносяцца змяненні ў Закон Рэспублікі Беларусь «Аб аказанні псіхалагічнай дапамогі» у мэтах прывядзення яго ў адпаведнасць з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 2 верасня 2019 г. № 326 «Аб удасканаленні ліцэнзавання» і Законам «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб аказанні псіхіятрычнай дапамогі».

У сувязі з гэтым законапраектам выключаюцца палажэнні, якія вызначаюць ліцэнзаванне дзейнасці па аказанні псіхалагічнай дапамогі, удакладняюцца азначэнні тэрміна «псіхолаг», а таксама ўмовы, пры якіх псіхолагі не дапускаюцца да непасрэднага аказанню псіхалагічнай дапамогі.

Праект Закона «Аб змяненні законаў» (па пытаннях аплаты працы работнікаў бюджэтных арганізацый) прадставіў член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па працы і сацыяльных пытаннях Дашко А.М.

Гэтым законапраектам шэраг законаў прыводзяцца ў адпаведнасць з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 18 студзеня 2019 г. № 27 «Аб аплаце працы работнікаў бюджэтных арганізацый», якія змяшчаюць асноўныя падыходы да фарміравання заработнай платы бюджэтнікаў і вызначальным паўнамоцтвы Урада Рэспублікі Беларусь, Міністэрства працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь, іншых міністэрстваў бюджэтнай сферы, кіраўнікоў бюджэтных арганізацый у дачыненні да аплаты працы работнікаў.

Намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Лаўрыненка І.У. выступіў з дакладам па праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб парадку і ўмовах накіравання грамадзян у лячэбна-працоўныя прафілакторыі і ўмовах знаходжання ў іх».

І.У.Лаўрыненка паведаміў, што законапраектам прапануецца:

замацаваць новую катэгорыю грамадзян, якія могуць накіроўвацца і знаходзіцца ў ЛПП: працаздольныя непрацуючыя грамадзяне, якія вядуць асацыяльны лад жыцця, і дае права пастаянна дзеючых камісій па каардынацыі работы па садзейнічанні занятасці насельніцтва прымаць рашэнне аб неабходнасці накіравання такіх грамадзян у ЛПП;

устанавіць пералік дакументаў, што падаюцца ў суд, пры накіраванні ў ЛПП працаздольных непрацуючых грамадзян, якія вядуць асацыяльны лад жыцця;

падзяліць ЛПП на два віды ў залежнасці ад умоў прымусовай ізаляцыі: ЛПП для знаходжання грамадзян, упершыню накіраваных у ЛПП, ЛПП для знаходжання грамадзян, якія раней былі судзімыя, а таксама накіраваных у ЛПП ў другі і больш разоў;

прадугледзець абмежаванні ў матэрыяльна-бытавым забеспячэнні для грамадзян, якія знаходзяцца ў ЛПП, раней судзімых, а таксама накіраваных у ЛПП ў другі і больш разоў, у параўнанні з грамадзянамі, упершыню накіраваных у ЛПП;

паменшыць з 25 да 15 працэнтаў памер заработнай платы i прыраўнаваных да яе даходаў, якія залічваюцца на асабісты рахунак грамадзян, якiя ўтрымлiваюцца ў ЛПП і абавязаных кампенсаваць расходы на ўтрыманне дзяцей, якія знаходзяцца на дзяржаўным забеспячэнні, і якія маюць запазычанасць па кампенсацыі такіх выдаткаў.

Парламентарый таксама звярнуў увагу на прапановы дэпутатаў Мамайкі І.А. і Хлабукіна І.К. у частцы выключэння неабходнасці правядзення медыцынскага агляду грамадзян на прадмет наяўнасці альбо адсутнасці ў іх захворвання, якое перашкаджае знаходжанню ў ЛПП, перад вынясеннем ім папярэджання аб магчымасці накіравання іх у лячэбна-працоўны прафілакторый (такое медыцынскае абследаванне праводзіцца непасрэдна перад прыняццем рашэнняў аб накіраванні грамадзян у ЛПП), якія былі ўлічаны ў працэсе падрыхтоўкі законапраекта да разгляду ў другім чытанні.

Аб праекце Закона «Аб змяненні законаў»(прывядзенне ў адпаведнасць з Жыллёвым кодэксам Рэспублікі Беларусь і іншымі заканадаўчымі актамі) далажыў намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па жыллёвай палітыцы і будаўніцтве Дземідовіч В.М.

Распрацоўка законапраекта з'явілася лагічным працягам працы па ўдасканаленні жыллёвага заканадаўства і прывядзенні законаў у адпаведнасць з новай рэдакцыяй Жыллёвага кодэкса.

Змяненні ў жыллёвым заканадаўстве тэрміналогіі, выключэнне магчымасці паднайму жылых памяшканняў, а таксама падыходы, якія змяніліся да налічэння платы за паслугу па тэхнічным абслугоўванні ліфта (не ад колькасці якія пражываюць у кватэры, а ад яе агульнай плошчы) і, адпаведна, разліку льготы па плаце за дадзеную паслугу, запатрабавала змянення шэрагу нарматыўных прававых актаў.

Законапраектам уносяцца змяненні ў Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб судаўладкаванні і статусе суддзяў, а таксама ў законы «Аб унутраных войсках Міністэрства ўнутраных спраў Рэспублікі Беларусь», «Аб статусе Герояў Беларусі, Герояў Савецкага Саюза, Герояў Сацыялістычнай Працы, поўных кавалераў ордэнаў Айчыны, Славы, Працоўнай славы», «Аб статусе дэпутата Палаты прадстаўнікоў, члена Савета Рэспублікі Беларусь Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь», «Аб пракуратуры Рэспублікі Беларусь», «Аб органах фінансавых расследаванняў Камітэта дзяржаўнага кантролю Рэспублікі Беларусь» і   «Аб Дзяржаўнай граніцы Рэспублікі Беларусь».

Аб навацыях праекта Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб грамадзянстве Рэспублікі Беларусь» дэпутацкі корпус праінфармавала член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па правах чалавека, нацыянальных адносінах і сродках масавай інфармацыі Васілевіч М.В.

Законапраект накіраваны на ўдасканаленне заканадаўства аб грамадзянстве з улікам практыкі яго прымянення, паляпшэнне дэмаграфічнага патэнцыялу і забеспячэнне ўнутранай бяспекі дзяржавы, стабільнасці грамадска-палітычнай сістэмы і канстытуцыйных асноў дзяржаўнага ладу Рэспублікі Беларусь.

У прыватнасці, законапраектам прадугледжваецца:

магчымасць набыцця грамадзянства Рэспублікі Беларусь у парадку рэгiстрацыi дзецьмі, якія нарадзіліся і ўвесь час пражываюць у Рэспубліцы Беларусь, бацькі якіх з’яўляюцца асобамі без грамадзянства;

вызначана кампетэнцыя органаў унутраных спраў па накіраванні матэрыялаў Прэзідэнту Рэспублікі Беларусь аб страце грамадзянства Рэспублікі Беларусь асобамі, якія яго набылі не па нараджэнні, на падставе ўдзелу такіх асоб у экстрэмісцкай дзейнасці або прычынення імі цяжкай шкоды інтарэсам Рэспублікі Беларусь;

звужана кола асоб, якія маюць права на аднаўленне ў грамадзянстве Рэспублікі Беларусь;

выключана норма аб спыненні разгляду заявы аб набыцці грамадзянства Рэспублікі Беларусь у выпадку, калі ў перыяд яго разгляду асоба, якая звярнулася з заявай, прызнана судом недзеяздольнай;

удакладнены парадак набыцця грамадзянства Рэспублiкi Беларусь у выпадку ўстанаўлення мацярынства (бацькоўства) і інш.

Парламентарыі разгледзелі два праекты законаў аб ратыфікацыі міжнародных пагадненняў.

З дакладамі аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі міжнародных дагавораў у рамках Еўразійскага эканамічнай саюза» выступілі першы намеснік Міністра замежных спраў Рэспублікі Беларусь Гур’янаў А.Я. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па міжнародных справах Старавойтава А.У.

Названыя міжнародныя дакументы прадугледжваюць:

прымяненне Рэспублікай Арменія і Кыргызскай Рэспублікай з 1 студзеня 2020 года ў дачыненні транспартных сродкаў таварных пазіцый 8701-8705 ТН ЗЭД ЕАЭС ставак увазных мытных пошлін АМТ ЕАЭС;

прымяненне Кыргызскай Рэспублікай ў перыяд з 1 студзеня 2020 года па 31 снежня 2020 года ставак увазных мытных пошлін, адрозных ад ставак пошлін АМТ ЕАЭС, па ўзгодненым пераліку тавараў у памерах, якія ўжываюцца Кыргызскай Рэспублікай у 2019 годзе;

прымяненне Рэспублікай Арменія ў 2020 годзе ставак увазных мытных пошлін, адрозных ад ставак пошлін АМТ ЕАЭС, па ўзгодненым пераліку тавараў у памерах, якія ўжываюцца Рэспублікай Арменія ў 2019 годзе. Пры гэтым агульны тэрмін прымянення Рэспублікай Арменія ставак увазных мытных пошлін, адрозных ад ставак пошлін АМТ ЕАЭС (да канца 2022 году), а таксама памеры ставак пошлін на 2021 год не змяняюцца.

З дакладам па праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пратакола паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Украіны аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у Пагадненне паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Украіны аб міжнародных аўтамабільных перавозках ад 17 снежня 1992 г.» выступіў Міністр транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь Аўраменка А.М., з судакладам — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па адукацыі, культуры і навуцы Падлужная Л.Б.

У дакуменце прапануюцца змяненні і дапаўненні ў Пагадненне ад 17 снежня 1992 г., якія прадугледжваюць скасаванне дазволаў, выдадзеных кампетэнтнымі органамі дзяржаў — удзельніц, на правядзенне нерэгулярных перавозак пасажыраў аўтобусамі і аўтаперавозак грузавыя аўтамабілі. Грамадзяне Рэспублікі Беларусь і Украіны — члены рэгулярных аўтобусных брыгад перавозкі пасажыраў, а таксама кіроўцаў грузавікоў, якія ажыццяўляюць міжнародныя перавозкі, пры наяўнасці пацвярджаючых дакументаў атрымліваюць магчымасць знаходзіцца на тэрыторыі дзяржаў — удзельніц на тэрмін да 180 дзён кожныя шэсць месяцаў.

 


Усе навіны
Галоўныя навіны
Усе навіны Заканадаўчая дзейнасць Грамадска-палітычная дзейнасць Міжнародная дзейнасць