Рус Бел Eng
20.09.2022

20 верасня 2022 года на пасяджэнні Палаты прадстаўнікоў былі разгледжаны 11 законапраектаў.

У першым чытанні дэпутацкі корпус разгледзеў тры праекты законаў.

Міністр працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь Касцевіч І.А. і старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па працы і сацыяльных пытаннях Канановіч Л.М. далажылі аб праекце Закона «Аб змяненні законаў па пытаннях працоўных адносін».

Л.М.Канановіч у сваім дакладзе адзначыла, што сфера працы і яе далейшае развіццё непарыўна звязаны з сацыяльна-эканамічнымі адносінамі. Змены, якія адбываюцца ў эканоміцы, грамадстве, на рынку працы вызначаюць новыя тэндэнцыі ўдасканалення працоўнага заканадаўства.

У сучасных умовах неабходна не толькі ўлічваць традыцыйныя, добра вядомыя каштоўнасці ў сферы працоўных адносін, такія, як абароненасць, справядлівасць, гарантыі, але і ўзмацняць элементы эфектыўнасці, гнуткасці, мабільнасці, інфармацыйнасці, бо гэта прынясе карысць усім зацікаўленым удзельнікам працэсу – наймальнікам, работнікам, дзяржаве.

З улікам правапрымяняльнай практыкі, аналізу эфектыўнасці апошніх змяненняў, выяўленых прабелаў і калізій, а таксама ў сувязі з неабходнасцю ўзгаднення норм працоўнага права з нормамі дзеючага заканадаўства праектам Закона ўносяцца карэкціроўкі ў Працоўны кодэкс Рэспублікі Беларусь па шэрагу напрамкаў.

Ва ўмовах павышанай канкурэнцыі ўзрастаюць патрэбнасці наймальнікаў у сучасных і актуальных кампетэнцыях работнікаў. У гэтых мэтах патрабуецца далейшае развіццё інстытута прафесійных стандартаў, створанага ў 2019 годзе.

Законапраект змяшчае нормы, накіраваныя на развіццё лічбавых і інфармацыйных тэхналогій у сферы працоўных адносін. Так, з прыняццем апошніх змяненняў у Працоўны кодэкс стала відавочнай неабходнасць далейшага яго ўдасканалення ў частцы прававога рэгулявання дыстанцыйнай работы. Працоўны кодэкс прапануецца дапоўніць нормамі, якія ўрэгулююць магчымасць чаргавання перыядаў выканання работы дыстанцыйна і на працоўным месцы ў арганізацыі.

Праектам Закона ў Працоўны кодэкс уключаецца артыкул, нормы якога накіраваны на развіццё электроннай формы ўзаемадзеяння наймальніка і работніка. Гэтыя змяненні дазволяць у асобных выпадках адмовіцца ад вядзення папяровага дакументаабароту, напрыклад, пры азнаямленні работнікаў з лакальнымі прававымі актамі, са зменамі ў працоўных абавязках работніка, з загадамі аб часовым пераводзе, прадастаўленні працоўнага водпуску, звальненні і ў іншых выпадках, прадугледжаных у Працоўным кодэксе.

Важны блок пытанняў, якія закрануты ў законапраекце, складаюць дадатковыя сацыяльна-працоўныя гарантыі, якія прадастаўляюцца работнікам, у прыватнасці, пры праходжанні імі дыспансерызацыі ў арганізацыях аховы здароўя.

У гэтых мэтах работнікі будуць вызваляцца наймальнікамі ад работы з захаваннем сярэдняга заробку на пэўную колькасць дзён. Прапанаваная колькасць дзён для вызвалення ад работы абумоўлена узростам работнікаў.

Прапануецца пашырыць сацыяльна-працоўныя гарантыі бацькоў, якія выхоўваюць дзяцей. Працоўны кодэкс дапаўняецца нормай, у адпаведнасці з якой дадатковы вольны ад работы дзень у тыдзень, які прадстаўляецца ў цяперашні час, зможа быць заменены скарачэннем штодзённай працягласці работы на адну гадзіну. Такім чынам, бацькі, якія выхоўваюць дзіця-інваліда ва ўзросце да 18 гадоў або траіх і больш дзяцей да 16 гадоў, змогуць скараціць працягласць штодзённай работы на адну гадзіну замест вызвалення ад работы на адзін дзень у тыдзень.

Законапраектам устанаўліваецца агульны падыход да пытання перыядычнасці выплаты заработнай платы работніку, незалежна ад віду заключанага з ім працоўнага дагавора. Так, выплата заработнай платы будзе рабіцца не радзей як два разы на месяц, у тым ліку работнікам, з якімі заключаны кантракты, а не мінімум адзін раз у месяц, як гэта вызначана цяпер.

Праектам Закона скарэкціраваны падыходы да рэгулявання асобных пытанняў па рабочым часе. У прыватнасці, для работнікаў, якія працуюць няпоўны рабочы час, працягласць работы ў перадсвяточны дзень будзе скарачацца прапарцыйна іх няпоўнаму рабочаму часу.

Адкарэктаваны нормы адносна прадастаўлення перапынку для адпачынку і харчавання.

У законапраекце таксама прапанаваны нормы, якія пашыраюць магчымасці прыцягнення работнікаў да работы ў дзяржаўныя святы і святочныя дні. Так, у дзяржаўныя святы і святочныя дні будзе дазволена прыцягваць работнікаў з іх згоды да работ, звязаных з правядзеннем масавых мерапрыемстваў.

З улікам правапрымяняльнай практыкі ўдасканальваюцца нормы, якія рэгулююць пытанні прадастаўлення работнікам працоўных і сацыяльных водпускаў. Працягласць працоўнага водпуску пры раздзяленні яго на часткі будзе вызначацца на дату прадастаўлення кожнай з частак. Замацоўваецца парадак прадастаўлення працоўнага водпуску па пагадненню бакоў, г.зн. не ў адпаведнасці з графікам працоўных водпускаў.

Праект Закона змяняе падыходы ў частцы прадастаўлення водпускаў па сямейна-бытавых прычынах, а таксама нормы, якія датычацца прадастаўлення водпуску ў сувязі з навучаннем.

З дакладам па праекце Закона «Аб змяненні законаў па пытаннях аказання жыллёва–камунальных паслуг» выступілі Міністр жыллёва-камунальнай гаспадаркі Рэспублікі Беларусь Хмель А.В. і намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па жыллёвай палітыцы і будаўніцтве Гайдук А.В.

Законапраект падрыхтаваны ў рамках выканання даручэнняў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, даных 5 красавіка 2022 года ў ходзе нарады па актуальных пытаннях функцыянавання жыллёва-камунальнай гаспадаркі, а таксама ў мэтах выканання плана падрыхтоўкі праектаў прававых актаў па пытаннях пераразмеркавання паўнамоцтваў паміж органамі дзяржаўнай улады ад 22 красавіка 2022 года.

Праектам Закона прадугледжваецца ўнясенне змяненняў у законы Рэспублікі Беларусь «Аб дзяржаўных закупках тавараў (работ, паслуг)», «Аб абароне правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг Рэспублікі Беларусь» і «Аб мясцовым кіраванні і самакіраванні ў Рэспубліцы Беларусь».

У прыватнасці, дакументам прапануецца прадаставіць права мясцовым выканаўчым і распарадчым органам да 1 ліпеня 2024 года вызначаць:

выканаўцаў з ліку арганізацый, маёмасць якіх знаходзіцца ў камунальнай уласнасці, і акцыянерных таварыстваў, акцыі якіх належаць адміністрацыйна-тэрытарыяльным адзінкам, для аказання на дагаворнай аснове жыллёва-камунальных паслуг па:

тэхнічнаму абслугоўванню, санітарнаму ўтрыманню у дапаможных памяшканняў жылых дамоў, тэхнічнаму абслугоўванню ліфтаў, дадатковым жыллёва-камунальным паслугам, а таксама распрацоўцы праектнай дакументацыі і будаўніча-мантажным работам па бягучым рамонце, капітальным рамонце – у дачыненні да агульнай маёмасці сумеснага домаўладання, кіраванне якім ажыццяўляецца ўпаўнаважанай асобай жылых дамоў, усе кватэры ў якіх адносяцца да жылых памяшканняў дзяржаўнага жыллёвага фонду, і інтэрнатаў, якія знаходзяцца ў камунальнай уласнасці;

абыходжанню з цвёрдымі камунальнымі адходамі — у адносінах да спажыўцоў гэтай паслугі ў жылых дамах, кіраванне агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання якіх ажыццяўляецца ўпаўнаважанай асобай, або ў адносінах да спажыўцоў у жылых дамах, усе кватэры ў якіх адносяцца да жылых памяшканняў дзяржаўнага жыллёвага фонду, і інтэрнатаў, якія знаходзяцца ў камунальнай уласнасці, выкананню работ на прыдамавых тэрыторыях шматкватэрных жылых дамоў і аб’ектах знешняга добраўпарадкавання населеных пунктаў.

Пры гэтым пад аб’ектамі знешняга добраўпарадкавання населеных пунктаў прапануецца разумець аб’екты азелянёнай тэрыторыі агульнага карыстання, вуліцы населеных пунктаў, малыя архітэктурныя формы, планіровачныя і аб’ёмныя элементы добраўпарадкавання, гульнявое і спартыўнае абсталяванне, а таксама іншыя аб’екты, прызначаныя для стварэння камфортных (эстэтычных) умоў у асяроддзі пасялення чалавека, размешчаныя на тэрыторыі населеных пунктаў.

Таксама мясцовым выканаўчым і распарадчым органам прапануецца вызначаць выканаўцаў работ па абслугоўванні індывідуальных цеплавых крыніц (уключаючы газавыя кацельні), якія знаходзяцца ва ўласнасці сумесных домаўладанняў і эксплуатуюцца арганізацыямі ўласнікаў, з ліку спецыялізаваных арганізацый, маёмасць якіх знаходзіцца ў камунальнай уласнасці, і акцыянерных таварыстваў, акцыі якіх належаць. Адміністрацыйна-тэрытарыяльным адзінкам, а таксама вызначаць парадак арганізацыі і выкананні гэтых работ.

Надзяленне мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў названымі паўнамоцтвамі накіравана на забеспячэнне якаснага і аператыўнага выканання работ (аказання паслуг), бесперабойнага цеплазабеспячэння спажыўцоў, бяспечнай эксплуатацыі індывідуальных цеплавых крыніц і аператыўнага рэагавання ў выпадку аварыйных сітуацый.

З дакладам аб праекце Закона «Аб змяненні Падатковага кодэкса Рэспублікі Беларусь» выступіў першы намеснік Міністра фінансаў Рэспублікі Беларусь Кійко Д.М., з судакладам –старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па бюджэце і фінансах Ніжэвіч Л.І.

Законапраектам прапануецца адмена для індывідуальных прадпрымальнікаў абмежавання па пераходзе з выплаты адзінага падатку на агульны парадак падаткаабкладання, што дасць магчымасць падтрымаць прадпрымальніцкую ініцыятыву ва ўмовах нестабільнай эканамічнай сітуацыі, паколькі памер падатковых абавязацельстваў пры прымяненні агульнага парадку падаткаабкладання непасрэдна залежыць ад велічыні даходаў, што атрымліваюцца.

Таксама праектам Закона прадугледжана норма, якая рэгулюе пытанні карэкціроўкі гэтых падатковых дэкларацый па адзіным падатку ў сувязі з пераходам на агульны парадак падаткаабкладання.

У другім чытанні былі прыняты пяць законапраектаў.

Намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па прамысловасці, паліўна-энергетычным комплексе, транспарце і сувязі Панасюк В.В. прадставіў праект Закона «Аб рэгуляванні бяспекі пры выкарыстанні атамнай энергіі».

Законапраект накіраваны на ўмацаванне і падтрыманне належнага ўзроўню ядзернай і радыяцыйнай бяспекі пры выкарыстанні атамнай энергіі. Для гэтай мэты ў законапраекце прадугледжана:

комплекснае рэгуляванне грамадскіх адносін у галіне забеспячэння бяспекі пры выкарыстанні атамнай энергіі на ўсіх этапах жыццёвага цыкла аб’ектаў выкарыстання атамнай энергіі;

размежаванне і ўзмацненне адказнасці ўпаўнаважаных рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання, уцягнутых у працэс прыняцця рашэнняў па кіраванні і рэгуляванні бяспекі пры выкарыстанні атамнай энергіі;

выкананне міжнародных абавязацельстваў Рэспублікі Беларусь па забеспячэнні ядзернай і радыяцыйнай бяспекі.

У законапраекце таксама замацоўваюцца рэкамендаваныя МАГАТЭ прынцыпы бяспекі пры выкарыстанні атамнай энергіі.

Плануецца, што ў далейшым гэтыя прынцыпы паслужаць асновай удасканалення заканадаўства для дасягнення збалансаванага падыходу ў нарматворчым працэсе і дадуць магчымасць скараціць разрыў паміж патрабаваннямі заканадаўства і правапрымяняльнай практыкай.

Прыярытэт бяспекі пры выкарыстанні атамнай энергіі, таксама замацаваны ў законапраекце, будзе садзейнічаць безумоўнаму павышэнню ўзроўню ядзернай і радыяцыйнай бяспекі, забеспячэнню абароны жыцця, здароўя, правоў і законных інтарэсаў грамадзян, а таксама аховы навакольнага асяроддзя, умацаванню іміджу Рэспублікі Беларусь на міжнароднай арэне як краіны, што падзяляе сучасныя міжнародныя патрабаванні да бяспекі.

Аб праекце Закона «Аб змяненні законаў па пытаннях аховы здароўя, донарства крыві і яе кампанентаў» праінфармавала старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па ахове здароўя, фізічнай культуры, сямейнай і маладзёжнай палітыцы Макарына-Кібак Л.Э.

У мэтах забеспячэння комплекснасці прававога рэгулявання грамадскіх адносін у галіне донарства крыві і яе кампанентаў праектам Закона прадугледжваецца ўнясенне змяненняў у законы Рэспублікі Беларусь «Аб ахове здароўя», «Аб аб’ектах, якія знаходзяцца толькі ва ўласнасці дзяржавы, і відах дзейнасці, на ажыццяўленне якіх распаўсюджваецца выключнае права дзяржавы»,«Аб донарстве крыві і яе кампанентаў». Зыходзячы з аб’ёму змяненняў і дапаўненняў, што ўносяцца, апошні выкладаецца ў новай рэдакцыі.

Так, праектам Закона прапануецца:

істотна абнавіць паняційны апарат, які выкарыстоўваецца ў Законе Рэспублікі Беларусь «Аб донарстве крыві і яе кампанентаў», і пашырыць сферу дзеяння Закона;

замацаваць асноўныя напрамкі дзяржаўнай палітыкі ў галіне донарства і крыніцы фінансавання расходаў, звязаных з донарствам;

дапоўніць і канкрэтызаваць паўнамоцтвы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь і Міністэрства аховы здароўя ў галіне донарства;

рэгламентаваць пытанні забеспячэння якасці і бяспекі крыві і яе кампанентаў, прапаганды, арганізацыі і развіцця донарства;

вызначыць умовы і парадак выканання донарскай функцыі;

урэгуляваць пытанні, звязаныя з рэалізацыяй, увозам у Рэспубліку Беларусь і вывазам з Рэспублікі Беларусь крыві і яе кампанентаў;

замацаваць правы і абавязкі донараў, ільготы, гарантыі і кампенсацыі, якія ім прадстаўляюцца.

У прыватнасці, донару праектам Закона гарантуюцца:

вызваленне ад работы (выканання абавязкаў ваеннай службы (службы), адукацыйнага працэсу) у дзень здачы крыві, яе кампанентаў;

захаванне сярэдняга заробку (грашовага забеспячэння) за дзень здачы крыві, яе кампанентаў і атрыманне бясплатнага харчавання або яго кампенсацыі;

пакрыццё расходаў, звязаных з выкананнем донарскай функцыі;

назначэнне дапамогі па часовай непрацаздольнасці з першага дня страты працаздольнасці ў памеры 100 працэнтаў сярэднядзённага заработку ў выпадку, устаноўленым у гэтым Законе;

узнагароджанне нагрудным знакам Мiнiстэрства аховы здароўя «Ганаравы донар Рэспублiкi Беларусь».

У сваю чаргу донару, узнагароджанаму нагрудным знакам Міністэрства аховы здароўя «Ганаровы донар Рэспублікі Беларусь», праектам Закона прадастаўляюцца:

скідка ў памеры 25 працэнтаў на платныя медыцынскія паслугі ў дзяржаўных арганізацыях аховы здароўя, за выключэннем платных медыцынскіх паслуг, тарыфы на якія рэгулююцца Міністэрствам аховы здароўя (па ўзгадненню з Міністэрствам антыманапольнага рэгулявання і гандлю);

кароткачасовы водпуск без захавання заработнай платы (грашовага забеспячэння ваеннаслужачым, асобам начальніцкага і радавога саставу) працягласцю да 14 каляндарных дзён;

павышэнне пенсіі па дасягненні агульнаўстаноўленага пенсіённага ўзросту ў адпаведнасці з заканадаўствам аб пенсіённым забеспячэнні і інш.

З дакладам аб праекце Закона «Аб змяненні законаў па пытаннях бухгалтарскага ўліку і справаздачнасці» выступіла член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па бюджэце і фінансах Барташ С.У.

Законапраектам прадугледжваецца змяненне закона Рэспублікі Беларусь «Аб бухгалтарскім уліку і справаздачнасці».

У прыватнасці, прадугледжваецца карэкціроўка падыходаў да вызначэння кола грамадска значных арганізацый, абавязаных складаць фінансавую справаздачнасць (у адпаведнасці з Міжнароднымі стандартамі фінансавай справаздачнасці (МСФС), што прадугледжвае больш дакладную ацэнку дзейнасці такіх арганізацый і, адпаведна, магчымасць прыняцця абгрунтаваных кіраўнічых рашэнняў).

З 1 студзеня 2025 года арганізацыямі банкаўскага сектара (уключаючы ААТ «Банк развіцця Рэспублікі Беларусь») стандарты МСФС будуць прымяняцца ў якасці адзіных стандартаў пры складанні фінансавай справаздачнасці.

Акрамя таго, пашыраны пералік спосабаў падпісання пярвічных уліковых дакументаў і рэгістраў бухгалтарскага ўліку з выкарыстаннем інфармацыйных тэхналогій.

Законапраектам устаноўлены абавязкі вядзення бухгалтарскага ўліку і складання справаздачнасці замежнымі арганізацыямі ў адносінах да дзейнасці, якая разглядаецца як дзейнасць на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь праз пастаяннае прадстаўніцтва, у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

Праектам Закона прадугледжана абмежаванне права кіраўніка грамадска значнай арганізацыі перадаваць вядзенне бухгалтарскага ўліку і складанне справаздачнасці арганізацыі або індывідуальнаму прадпрымальніку, які аказвае такія паслугі.

Дакументам таксама прапануецца пашырэнне складу неналежных пераліку неграшовых актываў і неграшовых абавязацельстваў, кошт якіх выражаны ў замежнай валюце.

Праектам Закона ўносяцца змяненні ў Закон «Аб сялянскай (фермерскай) гаспадарцы» ў частцы ўстанаўлення асаблівасцей вядзення бухгалтарскага ўліку ў адпаведных пэўных крытэрыях сялянскіх (фермерскіх) гаспадарках.

Член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па ахове здароўя, фізічнай культуры, сямейнай і маладзёжнай палітыцы Міхалюк П.Р. выступіў з дакладам па праекце Закона «Аб змене Закона Рэспублікі Беларусь «Аб асновах дзяржаўнай маладзёжнай палітыкі».

Гэты законапраект распрацаваны і падрыхтаваны Урадам у выкананне рэзалюцыі Кіраўніка дзяржавы на прапановы Савета Рэспублікі Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь аб механізме рэалізацыі грамадзянскіх і маладзёжных ініцыятыў. У сувязі з гэтым праектам Закона ўносяцца карэктывы, якія прадугледжваюць:

удакладненне мэт дзяржаўнай маладзёжнай палітыкі;

пашырэнне паўнамоцтваў Міністэрства адукацыі ў частцы рэалізацыі асобных напрамкаў дзяржаўнай маладзёжнай палітыкі;

замацаванне новага напрамку дзяржаўнай маладзёжнай палітыкі – «дзяржаўная падтрымка маладзёжных ініцыятыў»;

вызначэнне каардынатара рэалізацыі маладзёжных ініцыятыў;

канкрэтызацыю мер па садзейнічанні фарміраванню здаровага ладу жыцця моладзі;

пашырэнне падыходаў да аказання падтрымкі маладзёжных грамадскіх арганізацый.

Намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Мартынаў І.Ф. далажыў аб праекце Закона «Аб змене законаў па пытаннях апрацоўкі персанальных даных».

Праект Закона накіраваны на прывядзенне норм заканадаўства ў адпаведнасць са змяненнямі Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь, прынятымі на рэспубліканскім рэферэндуме 27 лютага 2022 года, Законам Рэспублікі Беларусь ад 7 мая 2021 года № 99–З «Аб абароне персанальных даных», Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 сакавіка 2021 г. № 107 «Аб біяметрычных дакументах», удасканаленне апрацоўкі персанальных даных пры дзяржаўнай рэгістрацыі нерухомай маёмасці, правоў на яе і здзелак з ёю, вядзенні рэгістра насельніцтва, забеспячэнні пагранічнай бяспекі Рэспублікі Беларусь.

У сувязі з гэтым Законапраектам уносяцца карэктывы ў чатыры законы Рэспублікі Беларусь: «Аб дзяржаўнай рэгістрацыі нерухомай маёмасці, правоў на яе і здзелак з ёй», «Аб рэгістры насельніцтва», «Аб Дзяржаўнай граніцы Рэспублікі Беларусь» і «Аб інфармацыі, інфарматызацыі і абароне інфармацыі».

Падчас пасяджэння таксама былі разгледжаны тры праекты законаў аб ратыфікацыі міжнародных дагавораў.

Міністр працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь Касцевіч І.А. прадставіла праект Закона «Аб ратыфікацыі Пратакола аб унясенні змяненняў у Дагавор аб Еўразійскім эканамічным саюзе ад 29 мая 2014 года ў частцы пенсійнага забеспячэння службовых асоб і супрацоўнікаў Еўразійскай эканамічнай камісіі і Суда Еўразійскага эканамічнага саюза, якія з’яўляюцца грамадзянамі Расійскай Федэрацыі» (судакладчык – намеснік старшыні Пастаянны Палаты прадстаўнікоў па працы і сацыяльных пытаннях Семянчук А.А.).

Ратыфікацыя Пратакола і, адпаведна, уступленне яго ў сілу дасць магчымасць урэгуляваць пытанні назначэння пенсіі за выслугу гадоў у адпаведнасці з заканадаўствам Расійскай Федэрацыі грамадзянам Расійскай Федэрацыі, якія з’яўляюцца службовымі асобамі і супрацоўнікамі ЕЭК і Суда ЕАЭС.

З дакладам аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення аб ажыццяўленні аўдытарскай дзейнасці ў рамках Еўразійскага эканамічнага саюза» выступіў першы намеснік Міністра фінансаў Рэспублікі Беларусь Кійко Д.М., з судакладам – намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па бюджэце і фінансах Васюкоў В.М.

Законапраектам прадугледжана вызначэнне Міністэрства фінансаў органам, адказным за выкананне абавязацельстваў, прынятых Рэспублікай Беларусь па Пагадненню, і ўзаемадзеянне з органамі іншых дзяржаў – членаў Еўразійскага эканамічнага саюза, упаўнаважанымі на ажыццяўленне функцый па рэгуляванню аўдытарскай дзейнасці.

Пагадненнем устанаўліваюцца патрабаванні да асоб, якія ажыццяўляюць аўдытарскую дзейнасць, і парадак яе ажыццяўлення, у тым ліку прыняцце мер па забеспячэнні належнай аўдытарскай дзейнасці.

Законапраектам таксама прадугледжваецца прыняцце мер, неабходных для рэалізацыі палажэнняў Пагаднення Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь, у прыватнасці ўнясенне змяненняў у дзейныя нарматыўныя прававыя акты ў мэтах рэалізацыі палажэнняў Пагаднення.

Міністр юстыцыі Рэспублікі Беларусь Хаменка С.М. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па міжнародных справах Папко П.І. прадставілі праект Закона «Аб ратыфікацыі Пратакола аб унясенні змяненняў у Дагавор аб Еўразійскім эканамічным саюзе ад 29 мая 2014 года».

Пратакол быў распрацаваны па выніках дзейнасці зводнай рабочай групы па ўдасканаленні палажэнняў Дагавора аб Еўразійскім эканамічным саюзе ад 29 мая 2014 года ў перыяд з ліпеня 2017 года па чэрвень 2021 года і змяшчае больш за 130 паправак.

Пратаколам устанаўліваецца рэгуляванне праваадносін, палітыка якіх на нацыянальным узроўні рэалізуецца пры ўдзеле не менш як 19 дзяржаўных органаў і арганізацый Рэспублікі Беларусь.

Палажэнні Пратакола накіраваны на рэалізацыю асобных пунктаў Плана мерапрыемстваў па рэалізацыі Стратэгічных напрамкаў еўразійскай эканамічнай інтэграцыі да 2025 года, зацверджанага распараджэннем Савета Еўразійскай эканамічнай камісіі ад 5 красавіка 2021 г. № 4, у прыватнасці, па пытаннях тэхнічнага рэгулявання, санітарыі, ветэрынарыі і ветэрынарыі.

Пратакол уносіць змяненні ў Дагавор, у тым ліку па пытаннях надзялення Еўразійскай эканамічнай камісіі дадатковымі паўнамоцтвамі, прымянення антыдэмпінгавых мер у адносінах да трэціх краін, спагнання ўскосных падаткаў і кантролю за іх выплатай, а таксама канкурэнцыі і дзяржаўнага цэнавага рэгулявання.

У адпаведнасці з Пратаколам Еўразійская эканамічная камісія надзяляецца дадатковымі паўнамоцтвамі на правядзенне ацэнкі рэгулюючага ўздзеяння праектаў міжнародных дагавораў у рамках Еўразійскага эканамічнага саюза, якія могуць аказаць уплыў на ўмовы вядзення прадпрымальніцкай дзейнасці, і ацэнкі фактычнага ўздзеяння прынятых рашэнняў Еўразійскай эканамічнай камісіяй, якія ўплываюць на ўмовы вядзення прадпрымальніцкай дзейнасці.

Пратакол змяшчае вырашэнне шэрага пытанняў, якія ўзніклі пры адміністраванні ўскосных падаткаў ва ўзаемным гандлі суб’ектаў гаспадарання дзяржаў–членаў Еўразійскага эканамічнага саюза.

У Пратаколе таксама змяшчаюцца палажэнні аб унясенні змяненняў у Дагавор па пытаннях залічэння і размеркавання сум увазных мытных пошлін (іншых пошлін, падаткаў і збораў, якія маюць эквівалентнае дзеянне), транспартнай палітыкі, дзяржаўных закупак.

На паседжанні дэпутацкі корпус разгледзеў кадравае пытанне. Парламентарыі далі згоду на вызваленне В.В.Курсевіч ад пасады намесніка старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па ахове здароўя, фізічнай культуры, сямейнай і маладзёжнай палітыцы і назначэнне на пасаду намесніка старшыні гэтай камісіі М.А.Шкроб.

Навіны па тэме Інтэрв'ю
Усе навіны
Галоўныя навіны
Усе навіны Заканадаўчая дзейнасць Грамадска-палітычная дзейнасць Міжнародная дзейнасць

220010, Рэспубліка Беларусь, г. Мінск, вул. Савецкая, 11

Аддзел па арганізацыі работы з дакументамі
Тэл. (017) 222 32 62
Факс: (017) 327 37 84
E-mail: kc1@house.gov.by

Аддзел па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб
Тэл. (017) 222 62 52
          (017) 222 63 58
E-mail: letters@house.gov.by

Накіраваць электронны зварот на адрас Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь і яе Cакратарыята вы можаце тут

Тэл. (017) 222 64 75
Факс: (017) 222 32 13
E-mail: inform@house.gov.by