Рус Бел Eng

Інфармацыйна-аналітычнае ўпраўленне

Паштовы адрас:
вул. Савецкая, 11, 220010, г. Мінск, Рэспубліка Беларусь

Факс:  +375 (17) 222-32-13
Тел.:   +375 (17) 222-64-75           

Электронная пошта:
inform@house.gov.by

21.12.2021

21 снежня 2021 года адбылося пасяджэнне шостай сесіі Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь сёмага склікання, на якім парламентарыі разгледзелі 13 пытанняў.

У першым чытанні былі прыняты чатыры законапраекты.

Праект Закона «Аб змяненні законаў па пытаннях культуры» прадставіў Міністр культуры Рэспублікі Беларусь Маркевіч А.М. (судакладчык –– намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па адукацыі, культуры і навуцы Кір’як Л.В.).

Падрыхтоўка законапраекта абумоўлена неабходнасцю ўдасканалення прававога рэгулявання ў сферы культуры з улікам практыкі прымянення Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб культуры. Законапраект складаецца з шасці артыкулаў і прадугледжвае істотную карэкціроўку палажэнняў Кодэкса культуры, асабліва ў частцы аховы гістарычнай і культурнай спадчыны, а таксама арганізацыі і правядзення культурных мерапрыемстваў. Акрамя таго, прапануецца ўнесці змяненні ў Падатковы кодэкс Рэспублікі Беларусь і законы Рэспублікі Беларусь «Аб правах дзіцяці», «Аб архітэктурнай, горадабудаўнічай і будаўнічай дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь».

Законапраектам у прыватнасці прадугледжваецца:

удакладненне паняційнага апарата ў галіне культуры, у тым ліку шляхам фіксацыі новых тэрмінаў («частка матэрыяльнай гісторыка-культурнай каштоўнасці», «комплексная гісторыка-культурная каштоўнасць», «дастаўка дакументаў» і інш.);

спрашчэнне працэдуры вывазу культурных каштоўнасцей, якія не ўключаны ў адзіны пералік тавараў, на якія распаўсюджваюцца нетарыфныя меры ў гандлі з трэцімі краінамі, у парадку, устаноўленым законам, які складае права Еўразійскага эканамічнага саюза;

замацаванне за адным дзяржаўным органам – Міністэрствам культуры – паўнамоцтваў надаваць культурнай каштоўнасці статус гісторыка-культурнай каштоўнасці і пазбаўляць яе такога статусу;

спрашчэнне парадку выканання работ з гісторыка-культурнымі каштоўнасцямі катэгорыі «3» шляхам пераводу на ўзровень;

магчымасць выканання работ па бягучым рамонце нерухомых матэрыяльных гісторыка-культурных каштоўнасцей на падставе праграмы работ, патрабаванні да якой вызначаюцца Міністэрствам культуры;

удакладненне пераліку відаў і складу рамонтна-рэстаўрацыйных работ, якія выконваюцца на матэрыяльных гісторыка-культурных каштоўнасцях;

выяўленне выпадкаў, у якіх дазволена перамяшчэнне нерухомых матэрыяльных гісторыка-культурных каштоўнасцей;

забарона на рамонтна-рэстаўрацыйныя работы матэрыяльных гісторыка-культурных каштоўнасцей без аўтарскага нагляду;

неабходнасць забяспечыць выкананне мерапрыемстваў па ахове помніка на адлегласці 50 метраў ад знешніх межаў тэрыторыі помніка археолагам да зацвярджэння праекта ахоўных зон пры правядзенні земляных, будаўнічых, меліярацыйных і іншых работ на тэрыторыі археалагічнага помніка;

прызначэнне адказнага за захаванасць археалагічнага помніка, распрацоўку мерапрыемстваў па яго ахове і ажыццяўленне археалагічнага нагляду пры земляных, будаўнічых, меліярацыйных і іншых работах на тэрыторыі археалагічнага помніка;

магчымасць творчых саюзаў ажыццяўляць акрамя творчай дзейнасці культурную дзейнасць па іншых сваіх напрамках з удакладненнем асноўных складальнікаў матэрыяльна-тэхнічнай базы творчых саюзаў і асаблівасцей іх выкарыстання;

кансалідацыя новых відаў бібліятэчнай дзейнасці, звязаных з развіццём інфармацыйных і камунікацыйных тэхналогій (алічбоўка дакументаў, дастаўка дакументаў);

магчымасць перадачы з бібліятэкі залішне дублюючых (паўторных) і няпрофільных дакументаў для дадзенай бібліятэкі арганізацыям, якія не адносяцца да суб’ектаў культурнай дзейнасці (адукацыйным установам, арганізацыям, якія аказваюць сацыяльныя паслугі, рэлігійным арганізацыям);

удакладненне парадку выключэння з музейнага фонду навуковых дапаможнікаў і (або) сыравіны, парадку стварэння і адкрыцця пастаянных экспазіцый у музеях;

прадастаўленне музеям права распрацоўваць уласныя (унутрымузейныя) інструкцыі па парадку ўліку, каталагізацыі, навуковай апрацоўкі і захоўвання музейных прадметаў, навуковых дапаможнікаў і (або) сыравіны;

растлумачэнне ўмоў прадастаўлення статусу нацыянальнага майстра і вызначэнне тэрміну, на які гэты статус прадастаўляецца;

магчымасць для рамесных цэнтраў (дамоў) мець выставачныя залы для продажу вырабаў народных промыслаў і рамёстваў, у тым ліку іх продаж у час культурных мерапрыемстваў;

выяўленне выпадкаў, калі фільмы могуць быць паказаны без іх класіфікацыі і ўключэння ў Дзяржаўны рэестр фільмаў;

высвятленне падстаў адмовы ў выдачы пасведчання на права арганізацыі і правядзення культурна-забаўляльнага мерапрыемства, а таксама выпадкаў, калі атрыманне такога пасведчання не патрабуецца;

магчымасць адмены культурна-забаўляльнага мерапрыемства ў выпадку форс-мажору і ўмовы, пры якіх ануляванае пасведчанне на права арганізацыі і правядзення культурна-забаўляльнага мерапрыемства з’яўляецца несапраўдным;

высвятленне абставін, пры якіх арганізатар культурна-забаўляльнага мерапрыемства мае права спыніць мерапрыемства;

удакладненне тэрмінаў вяртання ўваходных білетаў і вяртання іх кошту.

З дакладам па праекту Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб аказанні псіхалагічнай дапамогі» выступіў Міністр аховы здароўя Рэспублікі Беларусь Піневіч Д.Л., з судакладам — намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па ахове здароўя, фізічнай культуры, сямейнай і маладзёжнай палітыцы Шыпула А.В.

Праектам Закона, у прыватнасці, прапануецца:

абнавіць і дапоўніць паняційны апарат Закона;

удасканаліць падыходы па ўстанаўленні патрабаванняў да адукацыі асоб, якія могуць быць псіхолагамі;

вызначыць кампетэнцыю Міністэрства па надзвычайных сітуацыях у сферы аказання псіхалагічнай дапамогі;

павысіць ролю Міжведамаснай каардынацыйнай рады па аказанні псіхалагічнай дапамогі;

дапоўніць Закон палажэннямі аб умовах аказання псіхалагічнай дапамогі асобам, прызнаным недзеяздольнымі;

устанавіць пералік выпадкаў, якія з’яўляюцца падставай для адмовы псіхолагам у аказанні псіхалагічнай дапамогі грамадзянам;

прадаставіць права аказваць псіхалагічную дапамогу з выкарыстаннем сродкаў электрасувязі не толькі на бязвыплатнай аснове, але і на платнай аснове.

Аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб архіўнай справе і справаводстве ў Рэспубліцы Беларусь» расказалі першы намеснік Міністра юстыцыі Рэспублікі Беларусь Філіпава Н.М. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па адукацыі, культуры і навуцы Падлужная Л.Б.

Законапраект распрацаваны ў мэтах павышэння эфектыўнасці прававога рэгулявання адносін у сферы архіўнай справы і справаводства з улікам практыкі прымянення і найноўшых дасягненняў навукі і тэхнікі ў частцы стварэння дакументаў.

Асноўныя змены, прапанаваныя праектам Закона, прадугледжваюць:

істотнае змяненне тэрміналагічнага апарата, у тым ліку шляхам удакладнення базавых тэрмінаў «дакумент», «архіўны дакумент», «дакумент Нацыянальнага архіўнага фонду», «архіўны фонд», «дакументальны фонд» і «Нацыянальны архіўны фонд»;

увядзенне ў прававое поле дакументазвароту копій архіўных дакументаў на правах арыгінала, якія прыраўноўваюцца да дакументаў Нацыянальнага архіўнага фонду. Да такіх копій будуць аднесены копіі архіўных дакументаў на падставе знаходжання арыгінала дакумента ва ўласнасці іншых дзяржаў, арганізацый і грамадзян;

магчымасць захоўвання дакументаў недзяржаўнай часткі Нацыянальнага архіўнага фонду на ўмовах дамовы захоўвання не толькі ў дзяржаўных і тэрытарыяльных (гарадскіх ці раённых) архівах, але і ў іншых арганізацыях;

дапушчальнасць перадачы на пастаяннае захоўванне дакументаў дзяржаўнай часткі Нацыянальнага архіўнага фонду, якія змяшчаюць сакрэты, толькі пасля іх рассакрэчвання;

выключную кампетэнцыю дзяржаўных архіўных устаноў па выкананні работ, звязаных з падрыхтоўкай, апрацоўкай і афармленнем дакументаў пры перадачы на захоўванне ў дзяржаўныя архівы, для арганізацый, якія з’яўляюцца крыніцамі камплектавання дзяржаўных архіваў;

права дзяржаўных архіўных устаноў, іншых арганізацый і індывідуальных прадпрымальнікаў аказваць уладальнікам дакументаў на падставе дагавора дапамогу ў падрыхтоўцы дакументаў для перадачы на захоўванне ў дзяржаўныя і тэрытарыяльныя (гарадскія або раённыя) архівы, а таксама ў арганізацыі справаводства, захоўванні і выкарыстанні архіўных дакументаў;

забарона перадачы дакументаў Нацыянальнага архіўнага фонду дзяржаўнымі органамі, іншымі арганізацыямі, якія з’яўляюцца крыніцамі камплектавання дзяржаўных архіваў, без узгаднення з адпаведнымі дзяржаўнымі архівамі;

павелічэнне тэрміну часовага захоўвання запісаў актаў грамадзянскага стану да 100 гадоў (па дзеючай рэдакцыі –– 75 гадоў) і памяншэнне тэрміну захоўвання дакументаў па асабовым складзе да 55 гадоў (па дзеючай рэдакцыі –– 75 гадоў);

абавязковасць вяртання дакументаў, якія знаходзяцца на пастаянным захоўванні, у выпадку іх адабрання (вымання).

Намеснік Міністра сельскай гаспадаркі і харчавання Рэспублікі Беларусь – дырэктар Дэпартамента ветэрынарнага і харчовага нагляду Смільгінь І.І. далажыў аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб племянной справе ў жывёлагадоўлі» (судакладчык – член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па аграрнай палітыцы Палякова І.М.).

Мэтай падрыхтоўкі праекта Закона з’яўляецца прывядзенне Закона Рэспублікі Беларусь «Аб племянной справе ў жывёлагадоўлі» ў адпаведнасць з Пагадненнем аб мерах, накіраваных на ўніфікацыю правядзення селекцыйна-племянной работы з сельскагаспадарчымі жывёламі ў рамках Еўразійскага эканамічнага саюза, ратыфікаваным Законам Рэспублікі Беларусь ад 25 чэрвеня нумар 24-З, і ў мэтах выканання мерапрыемстваў па рэалізацыі Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 25 чэрвеня 2021 г. нумар 240 «Аб адміністрацыйных працэдурах, якія ажыццяўляюцца ў адносінах да суб’ектаў гаспадарання». Таксама ўносяцца змяненні ў некаторыя палажэнні Закона для рэалізацыі правапрымяняльнай практыкі.

Праектам Закона ўдакладнены і скарэкціраваны асобныя тэрміны і іх вызначэнні, уведзены новыя: «генетычная анамалія», «генетычна дэтэрмінаванае захворванне», «малекулярная генетычная экспертыза». Паняційны апарат дапоўнены тэрмінам «жывёлы», які прадугледжвае закрыты пералік жывёл, якія разводзяцца і вырошчваюцца ў мэтах атрымання (вытворчасці) прадуктаў жывёльнага паходжання.

Паўнамоцтвы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь па ўстанаўленні парадку выдачы пашпарта суб’екта племянной жывёлагадоўлі і патрабаванняў, што прад’яўляюцца да суб’ектаў племянной жывёлагадоўлі, парадку выдачы і формы племяннога пасведчання перадаюцца Міністэрству сельскай гаспадаркі і харчавання.

Праектам Закона Міністэрства сельскай гаспадаркі і харчавання надзяляецца паўнамоцтвамі па:

устанаўленню парадку рэгістрацыі ў рэестры суб’ектаў племянной жывёлагадоўлі і патрабаванняў, што прад’яўляюцца да суб’ектаў племянной жывёлагадоўлі;

зацвярджэнні заатэхнічных, заагігіенічных правілаў, тэхнічных кодэксаў практыкі.

Удакладняюцца паўнамоцтвы гэтага Міністэрства па:

устанаўленню патрабаванняў да арганізацыі і правядзення апрабацыі;

забеспячэнню стварэння, выкарыстання дзяржаўнай інфармацыйнай сістэмы і ўзаемадзеяння з іншымі інфармацыйнымі сістэмамі;

устанаўленню парадку арганізацыі малекулярнай генетычнай экспертызы;

устанаўленню парадку выдачы і формы заключэння аб аднясенні жывёл і іх прадукцыі (матэрыялу), якія ўвозяцца на тэрыторыю Рэспублікі Беларусь, да племянной прадукцыі (матэрыялу).

Асноўныя задачы дзяржаўнай племянной службы дапоўнены палажэннямі па ажыццяўленню мер прафілактычнага і папераджальнага характару ў галіне племянной справы і арганізацыі правядзення работ па трансплантацыі эмбрыёнаў, атрыманні і выкарыстанні племянной прадукцыі (матэрыялу).

Карэкціруюцца асноўныя задачы некаторых племянных гаспадарак.

Удакладняецца структура дзяржаўнай інфармацыйнай сістэмы, у сувязі з чым Закон дапаўняецца адпаведнымі артыкуламі (банк даных генетычных даследаванняў племянных жывёл і інш.).

У другім чытанні дэпутацкі корпус прыняў шэсць законапраектаў.

Намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па бюджэце і фінансах Вабішчэвіч П.А. далажыў аб праекце Закона «Аб змяненні законаў па пытаннях падаткаабкладання».

У прыватнасці, з 2022 года законапраектам прапануецца:

комплекснае ўдасканаленне норм заканадаўства аб дэклараванні, уключаючы перанос норм Закона аб дэклараванні ў Падатковы кодэкс;

увядзенне акцызаў на вадкасці для электронных сістэм курэння і нетытунёвыя нікатыназмяшчальныя вырабы, павышэнне ставак акцызаў на піва і тытунёвыя вырабы;

увядзенне абавязку (з 1 ліпеня 2022 года) па вылічэнні і выплаце ПДВ замежнымі арганізацыямі і прадпрымальнікамі пры электронным дыстанцыйным продажы тавараў;

адмена льготы па падатку на нерухомую маёмасць для фізічных асоб у адносінах да кватэр у шматкватэрных жылых дамах;

прадастаўленне права абласным і Мінскаму гарадскому Саветам дэпутатаў павялічваць стандартную стаўку падатку на прыбытак (18 працэнтаў) у межах 2-х працэнтных пунктаў адносна плацельшчыкаў гэтага падатку ў мясцовы бюджэт, прадугледзеўшы мэтавы характар выкарыстання гэтых сродкаў: на фінансаванне расходаў па будаўніцтве аб’ектаў інжынернай і транспартнай інфраструктуры для раёнаў жылой забудовы, рэканструкцыі, капітальны і бягучы рамонт мясцовых дарог;

павышэнне гранічнага памеру інвестыцыйнага выліку пры вылічэнні падатку на прыбытак па будынках, збудаваннях, машынах і абсталяванні, транспартных сродках.

Таксама ў Падатковым кодэксе прадугледжваюцца сістэмныя змены ў адносінах да падыходаў да падаткаабкладання самазанятых грамадзян, індывідуальных прадпрымальнікаў:

карэкціроўка ставак адзінага падатку для індывідуальных прадпрымальнікаў і самазанятых грамадзян у 2,3 – 4 разы;

пашырэнне пераліку відаў дзейнасці з выплатай адзінага падатку для самазанятых грамадзян;

выключэнне магчымасці прымянення спрошчанай сістэмы падаткаабкладання для індывідуальных прадпрымальнікаў у сферы паслуг (акрамя некаторых відаў), з 2023 года поўная адмена прымянення гэтай сістэмы для гэтай катэгорыі плацельшчыкаў;

устанаўленне стаўкі збору для аграэкасядзіб у памеры 31 руб. у месяц за кожную сядзібу і стаўкі збору па рамеснай дзейнасці 62 руб. у год;

увядзенне з 1 студзеня 2023 года для фізічных асоб новай сістэмы падаткаабкладання «падатак на прафесійны даход», які выплачваецца з дапамогай лічбавага мабільнага дадатку і замяняе выплату падаходнага падатку і страхавых узносаў у фонд сацыяльнай абароны ў памеры 10 працэнтаў.

Гэтыя меры накіраваны на выраўноўванне падатковай нагрузкі гэтых катэгорый плацельшчыкаў у параўнанні з наёмнымі работнікамі і павышэнне ступені іх удзелу ў фінансаванні дзяржаўных расходаў.

Для мікраарганізацый у рамках прымянення спрошчанай сістэмы падаткаабкладання прапануецца адмяніць выплату падатку на дабаўленую вартасць і ўстанавіць адзіную стаўку падатку ў памеры 6 працэнтаў ад выручкі.

Старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па бюджэце і фінансах Ніжэвіч Л.І прадставіла праект Закона «Аб рэспубліканскім бюджэце на 2022 год».

Праект рэспубліканскага бюджэту і разліковыя паказчыкі па бюджэтах абласцей і г. Мінска на 2022 год распрацаваны на аснове палажэнняў праграмных дакументаў па сацыяльна-эканамічным развіцці краіны з улікам існуючай эканамічнай сітуацыі.

Законапраектам прапануецца вызначыць аб’ёмы даходаў, расходаў і дэфіцыту рэспубліканскага бюджэту.

У 2022 годзе прадугледжваецца ўключыць у рэспубліканскі бюджэт сродкі дзяржаўных мэтавых бюджэтных фондаў: фонду нацыянальнага развіцця, рэспубліканскага цэнтралізаванага інавацыйнага фонду, рэспубліканскага дарожнага фонду, рэспубліканскага фонду ўніверсальнага абслугоўвання сувязі і інфарматызацыі і рэспубліканскага фонду грамадзянскай авіяцыі.

Даходы рэспубліканскага бюджэту на 2022 год прагназуюцца ў суме 27827460695 рублёў. Структуру даходаў рэспубліканскага бюджэту складаюць падатковыя даходы, непадатковыя даходы, бязвыплатныя паступленні.

Асноўныя падатковыя крыніцы даходаў рэспубліканскага бюджэту ў 2022 годзе – падатак на дабаўленую вартасць, падатак на прыбытак, акцызы, падатковыя даходы ад знешнеэканамічнай дзейнасці.

Расходы рэспубліканскага бюджэту на 2022 год складуць 30672181344 рубля.

У 2022 годзе асноўнымі мэтамі для сектара дзяржаўных фінансаў будуць забеспячэнне эканамічнага росту на аснове павышэння эфектыўнасці выкарыстання знешніх і ўнутраных рэсурсаў у інтарэсах росту дабрабыту насельніцтва Беларусі і скарачэння рэгіянальных дыспрапорцый.

У 2022 годзе захаваецца сацыяльная накіраванасць расходаў бюджэту. Значную частку ў бюджэце складуць выдаткі на аплату працы, выплату пенсій, стыпендый, дапамог, іншыя выплаты, а таксама на выкананне дзяржаўных сацыяльных стандартаў. Бюджэтнае фінансаванне дасць магчымасць забяспечыць стабільнае функцыянаванне галін адукацыі і аховы здароўя.

На 2022 год фарміраванне рэспубліканскага бюджэту праведзена з дэфіцытам 2844720649 рублёў.

Аб праекце Закона «Аб змяненні Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі» выступіў з дакладам старшыня Пастаяннай камісіі па адукацыі, культуры і навуцы Марзалюк І.А.

Падрыхтоўка новай рэдакцыі Кодэкса аб адукацыі абумоўлена змяненнем структуры вышэйшай адукацыі, уключэннем у сістэму адукацыі Рэспублікі Беларусь сістэмы навукова-арыентаванай адукацыі ўзамен сістэмы паслявузаўскай адукацыі, пашырэннем сферы прымянення мэтавай падрыхтоўкі спецыялістаў і рабочых (служачых) для задавальнення патрэбнасцей у спецыялістах у малых населеных пунктах і на забруджаных тэрыторыях, у іншых населеных пунктах, а таксама ўстараненнем прабелаў, выяўленых у практыцы прымянення Кодэкса аб адукацыі.

Прапануецца ўстанавіць абавязковым у рэспубліцы атрыманне агульнай сярэдняй адукацыі, уводзяцца нормы, накіраваныя на ўкараненне інклюзіўных падыходаў у адукацыі, якія забяспечваюць роўны доступ да атрымання адукацыі для ўсіх навучэнцаў з улікам іх індывідуальных адукацыйных патрэбнасцей і індывідуальных магчымасцей.

У агульнай частцы праекта Кодэкса ў параўнанні з дзеючай рэдакцыяй прадугледжаны:

грант на навучанне замежным грамадзянам і асобам без грамадзянства для асваення імі зместу адукацыйных праграм вышэйшай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі ў дзяржаўных установах адукацыі;

пашырэнне сферы прымянення мэтавай падрыхтоўкі спецыялістаў і працоўных (служачых);

магчымасць выкарыстання модульнага прынцыпу прадстаўлення зместу адукацыйнай праграмы;

магчымасць рэалізацыі адукацыйных праграм праз сеткавую форму ўзаемадзеяння паміж установамі адукацыі;

выдзяленне дыстанцыйнай формы атрымання адукацыі ў самастойную форму;

магчымасць працаўладкавання ў лік броні інвалідам і асобам з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця пры немагчымасці прадаставіць месца пры размеркаванні.

У асаблівай частцы праекта Кодэкса ў параўнанні з дзейнай рэдакцыяй Кодэкса прадугледжаны:

на ўзроўні дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі:

аптымізацыя відаў устаноў дашкольнай адукацыі (выключаны яслі, яслі-сад, санаторны яслі-сад);

рэалізацыя ва ўстановах дашкольнай адукацыі адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі;

надзяленне мясцовых выканаўчых органаў паўнамоцтвамі па змяненні норм напаўняльнасці ва ўстановах дашкольнай адукацыі ў мэтах забеспячэння месцамі ва ўстановах дашкольнай адукацыі ў мікрараёнах-новабудоўлях;

магчымасць фінансавання часткі расходаў прыватных дашкольных устаноў за кошт сродкаў мясцовых бюджэтаў зыходзячы з колькасці дзяцей, залічаных у гэтыя ўстановы па накіраванню, выдадзенаму мясцовымі органамі пры адсутнасці свабодных месц у дзяржаўных установах адукацыі;

прыём дзяцей для атрымання пачатковай адукацыі па дасягненні на пачатак навучальнага года ўзросту шасці гадоў або па жаданні аднаго з законных прадстаўнікоў у больш познім узросце. Па заяве аднаго з законных прадстаўнікоў пры наяўнасці рашэння педагагічнай рады дапушчаецца прыём у I клас дзіцяці, якому шэсць гадоў выконваецца ў бягучым каляндарным годзе;

вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні, у тым ліку ў рамках арганізацыі профільнага навучання на ІІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі;

устанаўленне ў сярэдніх школах – вучылішчах алімпійскага рэзерву рэжыму шасцідзённага навучальнага тыдня і магчымасць правядзення факультатыўных заняткаў у шосты школьны дзень з навучэнцамі V –– XI (XII) класаў;

замацаванне за заснавальнікам права ўстанаўліваць напаўняльнасць класаў з улікам захавання патрабаванняў санітарных норм;

устанаўленне працягласці навучальнага года, уключаючы канікулы, з 1 верасня па 31 жніўня. Навучальныя заняткі праводзяццаз 1 верасня па 31 мая ўключна, а для навучэнцаў IX і XI (XII) класаў – з 1 верасня па 25 мая;

аптымізацыя відаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі за кошт выключэння такіх відаў, як гімназія-інтэрнат, вячэрняя школа, міжшкольны навучальна-вытворчы камбінат працоўнага навучання і прафесійнай арыентацыі навучэнцаў, міжшкольны цэнтр дапрызыўнай падрыхтоўкі, вучэбна-педагагічны комплекс з захаваннем відаў «гімназія – каледж мастацтваў», «вучылішча алімпійскага рэзерву»;

прадастаўленне магчымасці рэалізоўваць адукацыйную праграму дашкольнай адукацыі ў пачатковых, базавых і сярэдніх школах;

магчымасць спалучэння навучання дома і ва ўстанове агульнай сярэдняй адукацыі на падставе заключэння ўрачэбна-кансультацыйнай камісіі і заявы законнага прадстаўніка вучня;

магчымасць навучання навучэнцаў, якія ўтрымліваюцца пад вартай у следчых ізалятарах (цяпер такое права прадастаўлена толькі асобам, якія адбываюць пакаранне ў папраўчых установах).

На ўзроўні прафесійна-тэхнічнай, сярэдняй спецыяльнай, вышэйшай адукацыі і дадатковай адукацыі дарослых:

магчымасць атрымання адукацыі ў дыстанцыйнай форме, рэалізацыі адукацыйных праграм праз сеткавую форму ўзаемадзеяння;

памяншэнне тэрміну атрымання прафесійна-тэхнічнай адукацыі на аснове агульнай сярэдняй адукацыі ў дзённай форме атрымання адукацыі. Такі тэрмін складзе ад шасці месяцаў да аднаго года (замест аднаго года – паўтара года);

змяненне структуры вышэйшай адукацыі, якое забяспечвае павышэнне яе прывабнасці для замежных грамадзян, узмацненне міжнароднага іміджу, гарманізацыю сістэмы беларускай вышэйшай адукацыі з міжнароднымі стандартамі (умовы для пашырэння экспарту адукацыйных паслуг) і павышэнне якасці адукацыі.

На ўзроўні вышэйшай адукацыі прадугледжваецца:

бакалаўрыят (агульная вышэйшая адукацыя 4 — 4,5 года);

магістратура (паглыбленая вышэйшая адукацыя 1 — 2 гады);

бесперапынная адукацыйная праграма вышэйшай адукацыі (спецыяльная вышэйшая адукацыя 5 — 6 гадоў з дыпломам магістра для асобных тэхнічных спецыяльнасцей і вышэйшая адукацыя па спецыяльнасцях «Ахова здароўя»).

Паслявузаўская адукацыя перайменоўваецца ва ўзровень навукова-арыентаванай адукацыі — аспірантура (ад’юнктура) з тэрмінам падрыхтоўкі не больш за тры гады.

У сістэме адукацыі прадугледжана выдача дыплома бакалаўра, дыплома магістра, дыплома аб вышэйшай адукацыі па накіраванні адукацыі «Ахова здароўя», у сістэме навукова-арыентаванай адукацыі — дыплома даследчыка.

Прадугледжана замацаванне такога віду дадатковай адукацыі, як дадатковая адукацыя адораных дзяцей і моладзі. Законапраект дапоўнены новым раздзелам «Дадатковая адукацыя адораных дзяцей і моладзі», у рамках якога рэгламентуюцца пытанні сістэмы дадатковай адукацыі адораных дзяцей і моладзі, арганізацыі адукацыйнага працэсу пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы адораных дзяцей і моладзі, навукова-метадычнага забеспячэння дадатковай адукацыі адораных дзяцей і моладзі. Таксама вызначана ўстанова дадатковай адукацыі адораных дзяцей і моладзі.

У рамках рэгулявання пытанняў працаўладкавання і размеркавання выпускнікоў устаноў прафесійнай адукацыі прадугледжваецца:

залік у тэрмін абавязковай работы па размеркаванні па жаданні выпускніка перыяду ваеннай службы па кантракце, перыяду альтэрнатыўнай службы;

замацаванне статусу маладога спецыяліста за выпускнікамі, якія атрымалі адукацыю на ўмовах аплаты і накіраванымі на працу;

увядзенне механізму забеспячэння першым працоўным месцам шляхам браніравання.

У структуры ўстаноў адукацыі прадугледжваюцца наступныя навацыі:

асаблівы статус «нацыянальная ўстанова адукацыі», які прадастаўляецца ўстанове вышэйшай адукацыі, якая з’яўляецца міжнароднапрызнаным навуковым, навукова-інавацыйным, навучальным і метадычным цэнтрам, прысвойваецца Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь і прадугледжвае шэраг пераваг для найбольш дынамічных і прагрэсіўных устаноў вышэйшай адукацыі, а таксама статус «вядучая ўстанова вышэйшай адукацыі», які прысвойваецца Міністэрствам адукацыі на тэрмінда 5 гадоў для стымулявання пастаяннага развіцця і ўдасканалення нацыянальных устаноў вышэйшай адукацыі;

скарачэнне і аптымізацыя відаў устаноў адукацыі на ўсіх узроўнях асноўнай адукацыі (выключаны 3 з 6 відаў устаноў адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, 13 з 25 на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі. На ўзроўні прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі будзе функцыянаваць адзіны від установы адукацыі — каледж, на ўзроўні вышэйшай адукацыі — 3 віды: універсітэт, акадэмія, інстытут;

стварэнне інстытута кантролю ведаў — установы адукацыі, якая можа ажыццяўляць метадычнае і (або) арганізацыйнае забеспячэнне правядзення атэстацыі навучэнцаў, уступных іспытаў, арганізацыю распрацоўкі кантрольна-вымяральных матэрыялаў, іншыя функцыі, накіраваныя на ўдасканаленне форм кантролю вынікаў навучальнай дзейнасці навучэнцаў і забеспячэнне якасці адукацыі.

Перагледжаны кампетэнцыі дзяржаўных органаў. У шэрагу выпадкаў кампетэнцыя на прыняцце актаў ад урада перададзена на ўзровень рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання. За мясцовымі выканаўчымі і распарадчымі органамі замацавана функцыя ажыццяўлення кантрольнай (нагляднай дзейнасці) — кантроль за забеспячэннем якасці адукацыі.

У ходзе падрыхтоўкі да разгляду законапраекта ў другім чытанні ў Палаце прадстаўнікоў праведзена работа, па выніках якой у праект Кодэкса дадаткова ўнесены шэраг карэктыў:

узмоцнена выхаваўчаяфункцыя адукацыі, а да мэт адукацыі, нараўне з інтэлектуальным, маральным, творчым, фізічным і прафесійным развіццём асобы, аднесены фарміраванне патрыятызму, грамадзянскасці. Выхаваўчая работа ў пазавучэбны час павінна быць накіравана на фарміраванне ў навучэнцаў павагі да памяці абаронцаў Айчыны, закону і правапарадку, беражлівых адносін да гісторыка-культурнай спадчыны і традыцый беларускага народа. Гэтыя нормы ўвязаны з заканадаўчымі мерамі па супрацьдзеянні экстрэмізму і рэабілітацыі нацызму, а таксама з прапановамі па змяненні Канстытуцыі, падрыхтаванымі Канстытуцыйнай камісіяй;

прадугледжана арганізацыя транспартнага забеспячэння да месцаў правядзення мерапрыемстваў выхаваўчага характару: экскурсій, фізкультурна-аздараўленчых, спартыўна-масавых, спартыўных, культурных мерапрыемстваў;

істотна пашыраны пералік устаноў адукацыі, асноўным органам самакіравання ў якіх з’яўляецца педагагічная рада;

уведзены абавязак для педагогаў, якія паступаюць на працу, прад’яўляць выпіску з адзінага дзяржаўнага банка даных аб наяўнасці (адсутнасці) звестак аб злачынствах;

для ўмацавання аўтарытэту і дадатковай падтрымкі педагагічных работнікаў у законапраект уключана норма, якая дае права пры наяўнасці свабодных месц ажыццяўляць падвоз педагогаў да месца работы і назад школьнымі аўтобусамі;

удакладнены асобныя палажэнні, якія рэгламентуюць парадак адлічэння навучэнцаў. Да падставаў для адлічэння аднесены выпадкі прыцягнення да адміністрацыйнай адказнасці за аднаразовае ўчыненне грубага адміністрацыйнага правапарушэння або прыцягненне да крымінальнай адказнасці за злачынствы супраць чалавека;

удакладнены парадак аднаўлення для прадаўжэння атрымання адукацыі асоб, якія не завяршылі асваенне зместу аднаго з відаў адукацыйных праграм і адлічаных з устаноў адукацыі. Аднаўленне адлічаных будзе ажыццяўляцца не з 1 верасня, а з таго ж семестра (паўгоддзя), з якога яны былі адлічаны.

улічаны прапановы Міністэрства абароны па пытанню ўдасканалення падрыхтоўкі кадраў па ваенных спецыяльнасцях;

вернута норма аб магчымасці атрымання законнымі прадстаўнікамі навучэнцаў інфармацыі аб праводзімых медыцынскіх, псіхалагічных, педагагічных абследаваннях, а парадак атрымання інфармацыі аб ходзе і змесце адукацыйнага працэсу будзе вызначацца кіраўніком установы адукацыі з удзелам органа самакіравання, у які ўваходзяць законныя прадстаўнікі.

Член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Мамайка І.А. праінфармаваў аб праекце Закона «Аб змене законаў па пытаннях прафілактыкі правапарушэнняў».

Мэта законапраекта — павышэнне эфектыўнасці прафілактыкі хатняга гвалту, узроўню абароненасці грамадзян ад гэтай негатыўнай з’явы.

Праектам Закона прапануецца ўнесці змяненні ў законы Рэспублікі Беларусь «Аб асновах дзейнасці па прафілактыцы правапарушэнняў», «Аб сацыяльным абслугоўванні», «Аб зброі» і «Аб парадку і ўмовах накіравання грамадзян у лячэбна-працоўныя прафілакторыі і ўмовах знаходжання ў іх».

У прыватнасці, законапраектам прадугледжваецца:

пашырэнне кола асоб, гвалт у дачыненні да якіх кваліфікуецца як хатняе, шляхам аднясення да такіх асоб былых мужа і жонку, блізкіх сваякоў,якія пражываюць паасобку, іншых грамадзян, якія пражываюць (пражывалі) сумесна і вядуць (вялі) агульную гаспадарку;

дапаўненне асноўных прынцыпаў дзейнасці суб’ектаў прафілактыкі правапарушэнняў такімі прынцыпамі як захаванне традыцыйных сямейных каштоўнасцей; павага прыватнага жыцця; недапушчальнасць разгляду звычаяў, перакананняў, традыцый як апраўдання правапарушэнняў; прыярытэт папераджальных мер над мерамі адказнасці;

канкрэтызацыя парадку ўзаемадзеяння суб’ектаў прафілактыкі хатняга гвалту і іх функцый;

аптымізацыя дзейнасці па прымяненні мер індывідуальнай прафілактыкі правапарушэнняў, дапаўненне яе такой мерай, як карэкцыйная праграма, і азначэннем яе зместу;

змяненне парадку прымянення ахоўнага прадпісання;

вызначэнне парадку апрацоўкі звестак аб фактах хатнягагвалту;

пазбаўленне грамадзян, якія падвяргаліся адміністрацыйнаму спагнанню за ўчыненне гвалтоўных дзеянняў або парушэнне ахоўнага прадпісання, права на набыццё зброі;

уключэнне ў пералік падстаў для канфіскацыі зброі і боепрыпасаў у асобы, якая з’яўляецца іх уласнікам, вынясенне ёй ахоўнага прадпісання.

З дакладам па праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб дзяржаўнай інавацыйнай палітыцы і інавацыйнай дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь» выступіў старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па адукацыі, культуры і навуцы Марзалюк І.А.

Законапраект накіраваны на ўдасканаленне палажэнняў Закона Рэспублікі Беларусь ад 10 ліпеня 2012 года «Аб дзяржаўнай інавацыйнай палітыцы і інавацыйнай дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь» з улікам правапрымяняльнай практыкі. У прыватнасці, законапраектам прадугледжваецца:

ухіленне састарэлых нормаў і супярэчнасцяў;

удакладненне кампетэнцый у сферы дзяржаўнага рэгулявання інавацыйнай дзейнасці рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання, іншых дзяржаўных органаў (арганізацый), органаў мясцовага кіравання і самакіравання;

вызначэнне парадку прыняцця і рэалізацыі дзяржаўнай праграмы інавацыйнага развіцця Рэспублікі Беларусь;

удакладненне форм стымулявання інавацыйнай дзейнасці;

удакладненне пераліку суб’ектаў інавацыйнай інфраструктуры, карэкціроўка напрамкаў іх дзейнасці і пераліку паслуг (выкананых работ).

У выніку прыняцця законапраекта будзе забяспечана поўнае і сістэмнае прававое рэгуляванне грамадскіх адносін, звязаных з дзяржаўнай інавацыйнай палітыкай і інавацыйнай дзейнасцю.

Член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па пытаннях экалогіі, прыродакарыстання і чарнобыльскай катастрофы Кралевіч І.М. расказала аб праекце Закона «Аб замяненні законаў па пытаннях аховы навакольнага асяроддзя і прыродакарыстання».

Законапраект прапануе ўнесці змяненні ў Лясны кодэкс Рэспублікі Беларусь, а таксама законы Рэспублікі Беларусь «Аб ахове навакольнага асяроддзя», «Аб раслінным свеце», «Аб бяспецы генна-інжынернай дзейнасці», «Аб жывёльным свеце».

У названыя законы ўносяцца змяненні, у адпаведнасці з якімі Савет Міністраў надзяляецца паўнамоцтвамі ўстанаўліваць таксы для вызначэння памеру кампенсацыі шкоды, прычыненай адпаведна лясам, навакольнаму асяроддзю, аб’ектам расліннага свету і (або) асяроддзю іх росту, навакольнаму асяроддзю ў выніку незаконнай канфіскацыі або знішчэння дзікіх жывёл і (або) шкоднага ўздзеяння на асяроддзе іх пасялення. Разам з тым, названыя паўнамоцтвы выключаюцца з кампетэнцыі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.

Нормы Закона Рэспублікі Беларусь «Аб раслінным свеце» прыводзяцца ў адпаведнасць з нормамі Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь № 215 ад 11 чэрвеня 2021 г. «Аб змяненні ўказаў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь» у частцы аднясення дзяржаўнай установы «Адміністрацыя Кітайска-Беларускага індустрыяльнага парку «Вялікі камень» да дзяржаўных органаў, якія ажыццяўляюць рэгуляванне і кіраванне ў галіне абыходжання з аб’ектамі расліннага свету на тэрыторыі ўказанага парку і вызначэння яго кампетэнцыі ў гэтай галіне.

У Законе Рэспублікі Беларусь «Аб бяспецы генна-інжынернай дзейнасці» прапануецца выключыць указанне на «пароды» ў тэрміне «пароды генна-інжынерных жывёл». Гэта неабходна для таго, каб пашырыць пералік аб’ектаў рэгістрацыі генна-інжынерных жывёл і выкарыстоўваць іх у гаспадарчых мэтах.

Згодна з Палажэннем аб спецыяльным прававым рэжыме Кітайска-Беларускага індустрыяльнага парку «Вялікі камень», зацверджанага Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 12 мая 2017 г. № 166, рэзідэнты індустрыяльнага парку, інвестары індустрыяльнага парку, сумесная кампанія, удзельнікі будаўніцтва аб’ектаў дадзенага парку за шкоднае ўздзеянне на аб’екты жывёльнага свету і (або) асяроддзе іх пасялення. У сувязі з гэтым да другога чытання частка першая пункта 5 артыкула 23 Закона Рэспублікі Беларусь «Аб жывёльным свеце» дапоўнена адпаведным выключэннем.

У Закон Рэспублікі Беларусь «Аб жывёльным свеце» ўносяцца змяненні, якія датычацца адносін, звязаных са зместам і (або) развядзеннем у няволі дзікіх жывёл.

Па выніках дапрацоўкі законапраекта да другога чытання ўнесены змяненні ў частцы дадання забароны ўтрымання і (або) развядзення дзікіх жывёл у няволі не толькі ў кватэрах шматкватэрных і блакіраваных жылых дамоў, аднакватэрных жылых дамах і на іх прыдамавых тэрыторыях, але і ў садаводчых таварыствах, дачных кааператывах як месцах магчымага пражывання грамадзян.

Урэгуляваны прававыя наступствы ў адносінах да дзікіх жывёл, якія трапілі ў пералік забароненых да ўтрымання, але набытых і ўтрымліваемыху няволі да ўступлення ў сілу ўстаноўленай забароны. Дадзеная забарона не будзе распаўсюджвацца на адносіны, якія ўзніклі да ўступлення ў сілу законапраекта, пры ўмове рэгістрацыі ўтрыманых і (або) разведзеных у няволі дзікіх жывёл у адпаведнасці з заканадаўствам. Такія жывёлы змогуць утрымлівацца ў іх уладальнікаў да наступлення натуральнай смерці жывёл.

Удакладнены спасылкі на правілы палявання і правілы вядзення паляўнічай гаспадаркі, правілы аматарскага рыбалоўства і правілы вядзення рыбалоўнай гаспадаркі ў адпаведнасці з указамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь № 112 ад 21 сакавіка 2018 г. «Аб паляванні і вядзенні паляўнічай гаспадаркі» і № 284 ад 21 ліпеня «Аб рыбалоўстве і рыбалоўнай гаспадарцы».

Улічваючы, што Указ № 284 уступае ў сілу з 29 ліпеня 2022 года, у артыкул 8 законапраекта, які змяшчае палажэнні аб яго ўступленні ў сілу, унесены адпаведныя змяненні.

У двух чытаннях быў прыяты праект Закона «Аб змяненні кодэксаў»(дакладчык — намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Дубаў А.В., судакладчык — намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Маркевіч А.І.).

Праект Закона падрыхтаваны ў якасці чарговай важнай меры заканадаўчага характару, накіраванай на спыненне спроб дэстабілізацыі абстаноўкі ў грамадстве і фінансавання супрацьпраўнай дзейнасці палітычнай накіраванасці.

Законапраектам прапануецца ўвядзенне крымінальнай адказнасці за арганізацыю дзейнасці або ўдзел у дзейнасці палітычнай партыі, іншага грамадскага аб’яднання, рэлігійнай арганізацыі або фонду, якія не прайшлі ва ўстаноўленым парадку дзяржаўную рэгістрацыю або ў адносінах да якіх ёсць рашэнне ўпаўнаважанага дзяржаўнага органа, якое ўступіла ў законную сілу, аб іх ліквідацыі або прыпыненні іх дзейнасці, пры адсутнасці прыкмет злачынства, прадугледжанага артыкулам 4231 Крымінальнага кодэкса Рэспублікі Беларусь.

Крыміналізацыя вышэйназваных дзеянняў прапануецца шляхам дапаўнення КК артыкулам 1931 пры адначасовым выключэнні артыкула 24.57 аб адказнасці за аналагічныя дзеянні з Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях.

Артыкулам 10 Закона Рэспублікі Беларусь «Аб масавых мерапрыемствах» забаронены збор, атрыманне і выкарыстанне грашовых сродкаў, іншай маёмасці, у тым ліку маёмасных правоў, а таксама выключных правоў на вынікі інтэлектуальнай дзейнасці, а таксама выкананне работ, аказанне паслуг для мэт кампенсацыі расходаў, абумоўленых прыцягненнем асобы да адказнасці за парушэнне парадку арганізацыі або правядзення масавых мерапрыемстваў.

У адпаведнасці з артыкулам 15 Закона асобы, якія парушылі ўстаноўлены парадак арганізацыі і (або) правядзення масавых мерапрыемстваў, павінны несці адказнасць у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі.

Прымаючы пад увагу, што да гэтага часу адказнасць за парушэнне вышэйзгаданай забароны адсутнічае, для спынення фінансавання супрацьпраўнай дзейнасці праектам Закона прапануецца ўстанаўленне адміністрацыйнай адказнасці шляхам дапаўнення артыкула 24.23 КаАП часткай 7.

Адначасова артыкул дапаўняецца нататкай, у адпаведнасці з якой не будуць з’яўляцца адміністрацыйным правапарушэннем, прадугледжаным часткай 7 артыкула 24.23, выкананне работ, аказанне паслуг асобай для мэт кампенсацыі ўласных расходаў, абумоўленых прыцягненнем яго да адказнасці за парушэнне парадку арганізацыі або правядзення масавых мерапрыемстваў.

У сувязі з прапанаванымі карэкціроўкамі КаАП праектам Закона ўносяцца змяненні і ў Працэсуальна-выканаўчы кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях.

Таксама ў ходзе пасяджэння быў прыняты праект Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення аб Сумесным інжынерным падраздзяленні гуманітарнага размініравання ўзброеных сіл дзяржаў — удзельніц Садружнасці Незалежных Дзяржаў», які прадставілі Міністр абароны Рэспублікі Беларусь Хрэнін В.Г. і намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па міжнародных справах Думбадзэ Т.Ш.

Пагадненне аб Сумесным інжынерным падраздзяленні гуманітарнага размініравання ўзброеных сіл дзяржаў — удзельніц Садружнасці Незалежных Дзяржаў было падпісана 18 снежня 2020 года ў рэжыме відэаканферэнцыі і накіравана на паглыбленне супрацоўніцтва ўзброеных сіл дзяржаў — удзельніц СНД пры правядзенні гуманітарнага размініравання.

Пагадненнем вызначаецца парадак фарміравання, прымянення і завяршэння дзейнасці Сумеснага падраздзялення, скаардынаванага выканання задач гуманітарнага размініравання ў адпаведнасці са зваротамі дзяржаў — удзельніц СНД, а таксама прыцягнення Сумеснага падраздзялення ў выпадку рэалізацыі міжнародных праграм, праектаў і аперацый па гуманітарным размініраванні на тэрыторыях дзяржаў, якія не з’яўляюцца дзяржавамі — удзельніцамі СНД (трэціх дзяржаў), якія запытваюць гэтую дапамогу праз міжнародныя арганізацыі і органы СНД.

Пагадненнем замацаваны прынцыпы юрысдыкцыі, звязаныя з часовым знаходжаннем Сумеснага падраздзялення на тэрыторыі прымаючага/транзітнага боку. У прыватнасці, устанаўліваецца, што юрысдыкцыя прымаючага/транзітнага боку не распаўсюджваецца на дзеянне (бяздзеянне), учыненыя пры выкананні службовых абавязкаў ваеннаслужачымі накіроўваючага боку.

Пагадненнем прадугледжваецца страхаванне ваеннаслужачых на час праходжання ваенных або спецыяльных збораў, а таксама рэзервістаў пры знаходжанні на занятках і навучальных зборах, устаноўлены выплаты застрахаваным асобам у выпадку прычынення шкоды жыццю і здароўю, гібелі (смерці).

Бакі самастойна вызначаюць ступень свайго ўдзелу ў стварэнні і дзейнасці Сумеснага падраздзялення. Рашэнне аб накіраванні нацыянальнага інжынернага падраздзялення для ўдзелу ў аперацыях гуманітарнага размініравання прымаецца накіроўваючым бокам у адпаведнасці з яго заканадаўствам.

Пры гэтым кожны бок вызначае ўпаўнаважаны орган, на які ўскладаецца рэалізацыя гэтага Пагаднення, аб чым інфармуе дэпазітарый адначасова з апавяшчэннем аб выкананні ўнутрыдзяржаўных працэдур, неабходных для яго ўступлення ў сілу.

У сувязі з гэтым праектам Закона прадугледжваецца вызначыць Міністэрства абароны Рэспублікі Беларусь упаўнаважаным органам, на які ўскладаецца рэалізацыя гэтага Пагаднення.

Акрамя таго, у ходзе пасяджэння парламентарыі прынялі Пастанову Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь «Аб зацвярджэнні каштарысу расходаў на ўтрыманне Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь на 2022 год».

Усе навіны
Галоўныя навіны
Усе навіны Заканадаўчая дзейнасць Грамадска-палітычная дзейнасць Міжнародная дзейнасць

220010, Рэспубліка Беларусь, г. Мінск, вул. Савецкая, 11

Аддзел па арганізацыі работы з дакументамі
Тэл. (017) 222 32 62
Факс: (017) 327 37 84
E-mail: kc1@house.gov.by

Аддзел па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб
Тэл. (017) 222 62 52
          (017) 222 63 58
E-mail: letters@house.gov.by

Накіраваць электронны зварот на адрас Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь і яе Cакратарыята вы можаце тут

Тэл. (017) 222 64 75
Факс: (017) 222 32 13
E-mail: inform@house.gov.by