Рус Бел Eng

Інфармацыйна-аналітычнае ўпраўленне

Паштовы адрас:
вул. Савецкая, 11, 220010, г. Мінск, Рэспубліка Беларусь

Факс:  +375 (17) 222-32-13
Тел.:   +375 (17) 222-64-75           

Электронная пошта:
inform@house.gov.by

22.12.2021

22 снежня 2021 года адбылося заключнае пасяджэнне шостай сесіі Палаты прадстаўнікоў сёмага склікання, на якім дэпутацкі корпус прыняў у першым чытанні пяць законапраектаў.

Генеральны пракурор Рэспублікі Беларусь Швед А.І. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Ленчэўская М.А. прадставілі праект Закона «Аб змяненні законаў па пытаннях барацьбы з карупцыяй».

Законапраект накіраваны на павышэнне эфектыўнасці процідзеяння карупцыі, аптымізацыю ўзаемадзеяння дзяржаўных органаў і іншых арганізацый у сферы прафілактыкі карупцыі з улікам практыкі прымянення заканадаўства, прапаноў дзяржаўных органаў і іншых арганізацый, грамадзян, замежнага вопыту, палажэнняў ратыфікаваных Рэспублікай Беларусь міжнародных прававых актаў у гэтай сферы.


У прыватнасці, законапраектам прадугледжваюцца:

дапаўненне Закона Рэспублікі Беларусь «Аб барацьбе з карупцыяй» шэрагам тэрмінаў і іх вызначэнняў;

уключэнне ў пералік асоб, якім дзяржаўная службовая асоба не мае права аказваць садзейнічанне, выкарыстоўваючы службовае становішча, мужа і жонку дзяцей;

устанаўленне антыкарупцыйных абмежаванняў для мужа і жонкі, блізкіх сваякоў, мужа і жонкі дзяцей або сваякоў дзяржаўнай службовай асобы незалежна ад вядзення імі агульнай гаспадаркі з гэтай асобай, а таксама па сумеснай службе (работе) мужа і жонкі, блізкіх родных або сваякоў не толькі ў дзяржаўных органах і арганізацыях, але і ў арганізацыях з пераважнай доляй уласнасці дзяржавы;


удасканаленне парадку прыняцця дзяржаўнай службовай асобай падарункаў, атрыманых пры правядзенні пратакольных і іншых афіцыйных мерапрыемстваў, прадухілення і ўрэгулявання канфлікту інтарэсаў у сувязі з выкананнем абавязкаў дзяржаўнай службовай асобы, здачы (выемкі) незаконнай прынятай маёмасці, узаемадзеяння дзяржаўных органаў і іншых арганізацый у сферы барацьбы з карупцыяй;

устанаўленне забароны на выкарыстанне дзяржаўнай службовай асобай у асабістых і іншых пазаслужбовых інтарэсах любой маёмасці дзяржаўнага органа, арганізацыі, а не толькі атрыманага ім пры выкананні службовых (працоўных) абавязкаў;

удасканаленне інстытута дэкларавання даходаў і маёмасці, накіраванае на ліквідацыю залішніх патрабаванняў да гэтай працэдуры, а таксама на павышэнне эфектыўнасці гэтага прафілактычнага механізму процідзеяння карупцыі;

канкрэтызацыя абавязкаў кіраўнікоў дзяржаўных органаў, іншых арганізацый у сферы барацьбы з карупцыяй;

устанаўленне агульных падстаў адказнасці юрыдычнай асобы за ўчыненне карупцыйных дзеянняў ад яе імя або ў яе інтарэсах.

З дакладам аб праекце Закона «Аб змяненні кодэксаў» (па пытаннях прававога рэгулявання гаспадарчай дзейнасці) выступіў Міністр эканомікі Рэспублікі Беларусь Чарвякоў А.В., з судакладам — старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па заканадаўстве Любецкая С.А.


Законапраект распрацаваны ў мэтах удасканалення асобных норм заканадаўства з улікам практыкі іх прымянення, увядзення новых прававых інстытутаў, рэалізацыі палажэнняў новых актаў Кіраўніка дзяржавы.

Законапраект змяшчае палажэнні, накіраваныя на комплексную карэкціроўку Грамадзянскага кодэкса Рэспублікі Беларусь, абумоўленую неабходнасцю замацавання новых інстытутаў грамадзянскага права, уніфікацыі нацыянальнага заканадаўства з грамадзянскім заканадаўствам дзяржаў — членаў Еўразійскага эканамічнага саюза, удасканалення норм названага Кодэкса з улікам практыкі яго прымянення.


У прыватнасці, прадугледжваецца:

выключэнне з прычыны практычнай незапатрабаванасці такой арганізацыйна-прававой формы гаспадарчых таварыстваў, як гаспадарчае таварыства (усяго было створана адно поўнае і два камандзітныя таварыствы). У сувязі з гэтым таксама прапануецца скасаваць такі від устаноўчага дакумента, як устаноўчы дагавор (адзіным устаноўчым дакументам будзе з’яўляцца статут);

прадастаўленне юрыдычным асобам некаторых арганізацыйна-прававых форм магчымасці ажыццяўляць дзейнасць на падставе тыпавога статута, зацверджанага Урадам Рэспублікі Беларусь;

замацаванне арганізацыйна-прававых форм некамерцыйных арганізацый, прадугледжаных рознымі заканадаўчымі актамі (садаводчыя таварыствы, таварыствы ўласнікаў), удакладненне асноў прававога рэгулявання дзейнасці грамадскіх аб’яднанняў і рэлігійных арганізацый;

унясенне змяненняў у артыкулы, якія рэгулююць пытанні рэгістрацыі, рэарганізацыі і ліквідацыі юрыдычных асоб;

выключэнне падвойнай адказнасці (у выглядзе адначасовай выплаты працэнтаў і няўстойкі) за невыкананне грашовага абавязацельства;

увядзенне такіх прававых інстытутаў, як юрыдычна значнае паведамленне, міжкрэдыторскае пагадненне (пагадненне крэдытораў аб парадку задавальнення іх патрабаванняў да даўжніка), а таксама замацаванне ўжо выкарыстоўваемых у рамках Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 21 снежня 2017 г. № 8 «Аб развіцці лічбавай эканомікі» грамадзянска-прававых інстытутаў — апцыён на заключэнне дагавора, апцыйны дагавор, канвертуемая пазыка, запэўненні ў абставінах, безадзыўная даверанасць;

удасканаленне палажэнняў аб форме здзелак, наступствах яе незахавання, а таксама аб вызначэнні моманту заключэння здзелак;

рэгуляванне пытанняў аховы выявы грамадзяніна;

змяненне падыходаў у атрыманні згоды законных прадстаўнікоў (бацькоў, усынавіцеляў або папячыцеляў) на ажыццяўленне здзелак непаўналетнімі ва ўзросце ад 14 да 18 гадоў;

удакладненне прававога рэгулявання пытанняў кампенсацыі шкоды, у тым ліку маральнай шкоды;

унясенне змяненняў у артыкулы, якія рэгламентуюць атрыманне ў спадчыну, з улікам пытанняў, якія ўзнікаюць у натарыяльнай практыцы пры вядзенні спадчынных спраў;

удасканаленне норм, якія вызначаюць асновы прававога рэжыму аб’ектаў інтэлектуальнай уласнасці і парадку распараджэння выключным правам.

З улікам карэкціровак, якія ўносяцца ў Грамадзянскі кодэкс, пэўныя змяненні прапануецца ўнесці ў Банкаўскі і Працоўны кодэксы Рэспублікі Беларусь.

А.В.Чарвякоў таксама далажыў аб праекце Закона «Аб ліцэнзаванні» (судакладчык — старшыня Пастаяннай камісіі палаты прадстаўнікоў па прамысловасці, паліўна-энергетычным комплексе, транспарце і сувязі Камароўскі І.С.).


 

Сярод асноўных палажэнняў законапраекта можна адзначыць:

выразнасць у вызначэнні ліцэнзуемых відаў дзейнасці і складаючых іх работ і (або) паслуг, ліцэнзуючых органаў, паўнамоцтваў гэтых органаў;

парадак прадастаўлення ліцэнзій, іх прыпынення і спынення, што павышае гарантыі забеспячэння і абароны правоў суб’ектаў ліцэнзавання;

вызначэнне дакладных прынцыпаў ліцэнзавання.

Праектам Закона таксама вызначаны даліцэнзійныя патрабаванні для суіскальнікаў ліцэнзіі і ліцэнзійныя патрабаванні для ліцэнзіятаў з улікам іх разумнасці, суразмернасці і эканамічнай абгрунтаванасці, адкрытасці і даступнасці інфармацыі аб парадку ліцэнзавання, вычарпальны пералік грубых парушэнняў заканадаўства аб ліцэнзаванні.

Праект Закона прадугледжвае:

забеспячэнне цыфравізацыі ліцэнзавання, г.зн. максімальнае выкарыстанне інфармацыйных тэхналогій у працэсе ўзаемадзеяння ліцэнзуючых органаў з суіскальнікамі ліцэнзій і ліцэнзіятамі;

змяненне падыходаў да ліцэнзавання дзейнасці па нарыхтоўцы (закупцы) лому і адходаў чорных і каляровых металаў (прапануецца захаваць ліцэнзаванне, выключыўшы абмежаванне кола суб’ектаў, якія могуць атрымаць ліцэнзію);

вызначэнне падыходаў да ліцэнзавання масажу;

адмену абавязку адкрыцця прадстаўніцтваў замежнымі суіскальнікамі ліцэнзій, што будзе садзейнічаць зняццю бар’ераў для міжнароднага гандлю паслугамі;

паслабленне для асобных ліцэнзуемых відаў дзейнасці ў выглядзе змянення вызначэння грубых парушэнняў, якія цягнуць за сабой прававыя наступствы ажыццяўлення прадпрымальніцкай дзейнасці;

павышэнне самастойнасці ліцэнзуючых органаў;

спецыяльнае рэгуляванне ў адносінах да заканадаўства аб адміністрацыйных працэдурах. Гэты падыход паслужыць дасягненню нарматворчай эканоміі і дасць магчымасць пазбегнуць шматлікіх карэкціровак Закона Рэспублікі Беларусь «Аб асновах адміністрацыйных працэдур» у сферы ліцэнзавання;

карэкціроўку пераліку кантралюючых (наглядных) органаў, упаўнаважаных праводзіць праверкі, і сфер іх кантрольнай (нагляднай) дзейнасці.

Акрамя таго, Міністр эканомікі Рэспублікі Беларусь выступіў з дакладам аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб іпатэцы». З судакладам выступіла член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па жыллёвай палітыцы і будаўніцтве Шырокая В.У.


Законапраект накіраваны на ўдасканаленне прававога рэгулявання адносін у галіне іпатэкі шляхам прывядзення Закона Рэспублікі Беларусь «Аб іпатэцы» ў адпаведнасць з іншымі заканадаўчымі актамі, устаранення ў Законе ўстарэлых норм, прабелаў і супярэчнасцей.

У прыватнасці, законапраектам прапануецца:

выключыць тэрытарыяльны прынцып пасведчання дагавора аб іпатэцы зямельнага ўчастка грамадзянамі;

устанавіць магчымасць заключэння дагавора, які змяняе рэжым маёмасці, нажытага мужам і жонкай у перыяд шлюбу, у выпадках, калі такая маёмасць знаходзіцца ў іпатэцы, без згоды залогатрымальніка;

вызначыць наступствы невыканання ўмоў, пры якіх залогадавальнік мае права без згоды залогатрымальніка здаваць маёмасць, якая з’яўляецца прадметам іпатэкі, у арэнду (наём), перадаваць яго ў бязвыплатнае карыстанне або па пагадненню з іншай асобай прадастаўляць яму права абмежаванага карыстання гэтай маёмасцю (сервітуту);

замацаваць магчымасць прымянення іншых механізмаў спагнання запазычанасці, калі сума запазычанасці менш за вызначаны памер або пратэрміноўка выканання абавязацельства нязначная.

Аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб фізічнай культуры і спорце» далажылі Міністр спорту і турызму Рэспублікі Беларусь Кавальчук С.М. і намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па ахове здароўя, фізічнай культуры, сямейнай і маладзёжнай палітыцы Масейкоў А.А.


 

Распрацоўка законапраекта выклікана неабходнасцю ўдасканалення асобных палажэнняў Закона Рэспублікі Беларусь «Аб фізічнай культуры і спорце» з улікам правапрымяняльнай практыкі, устаранення існуючых прабелаў у прававым рэгуляванні, рэгламентацыі новых грамадскіх адносін у сферы фізічнай культуры і спорту.

Законапраект базіруецца на нормах дзеючых нарматыўных прававых актаў, улічвае асаблівасці і сучасны стан грамадскіх адносін у сферы фізічнай культуры і спорту ў Рэспубліцы Беларусь, дынаміку іх развіцця.

У прыватнасці, законапраектам прапануецца абнавіць і дапоўніць паняційны апарат, удакладніць пералік арганізацый, якія ажыццяўляюць грамадскае рэгуляванне і кіраванне ў сферы фізічнай культуры і спорту, паўнамоцтвы Міністэрства спорту і турызму, мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, мясцовых Саветаў дэпутатаў у гэтай сферы, Нацыянальнага антыдопінгавага агенцтва, вызначыць патрабаванні да статутаў арганізацый фізічнай культуры і спорту.

Больш поўнае рэгуляванне атрымалі пытанні, звязаныя з правядзеннем дзяржаўнай акрэдытацыі на права ажыццяўлення дзейнасці па развіццю фізічнай культуры і спорту. Законапраектам пашыраны пералік суб’ектаў, якія падлягаюць такой акрэдытацыі, вызначаны асноўныя напрамкі дзейнасці, па якіх яна будзе праводзіцца, а таксама пералік дзяржаўных органаў і арганізацый, якія яе праводзяць.

Шэраг новаўвядзенняў накіраваны на ўзмацненне ролі і адказнасці федэрацый, уключаных у адпаведны рэестр, як арганізацый, якія ажыццяўляюць грамадскае рэгуляванне і кіраванне ў сферы фізічнай культуры і спорту. У сувязі з гэтым законапраектам прадугледжаны выпадкі і формы каардынацыі дзяржаўнымі органамі, якія ажыццяўляюць дзяржаўнае рэгуляванне і кіраванне ў сферы фізічнай культуры і спорту, дзейнасці названых федэрацый, што дасць магчымасць Рэспубліцы Беларусь выключыць або мінімізаваць іміджавыя і фінансавыя страты. Таксама вызначаны выпадкі, калі федэрацыя (саюз, асацыяцыя) па віду (відах) спорту выключаецца з названага рэестра.

Акрамя таго, законапраектам удакладнены ўмовы правядзення спартыўна-масавых, спартыўных мерапрыемстваў (спаборніцтваў) у частцы замацавання гарантый і кампенсацый, якія прадастаўляюцца работнікам пры іх накіраванні для ўдзелу ў афіцыйных спартыўна-масавых мерапрыемствах, выкарыстання дзяржаўных сімвалаў Рэспублікі Беларусь, іншых дзяржаў, увядзення забароны на выкарыстанне. эмблем, сімвалаў, плакатаў і іншых сродкаў, змест якіх накіраваны на прычыненне ўрону грамадскаму парадку, правам і законным інтарэсам грамадзян, прадастаўлення магчымасці вызначэння ўпаўнаважанай арганізацыі для забеспячэння правядзення афіцыйных спартыўна-масавых і спартыўных мерапрыемстваў. Дапоўнены абавязкі спартсменаў, трэнераў.

Таксама адной з прававых навін законапраекта з’яўляецца ўстанаўленне забароны на незаконны ўплыў на ўдзельнікаў і арганізатараў спартыўных спаборніцтваў. У сувязі з гэтым у законапраекце ўведзена адпаведнае паняцце, вызначаны меры па прадухіленні незаконнага ўплыву на ўдзельнікаў або арганізатараў спартыўных спаборніцтваў і барацьбе з ім, а таксама абавязкі федэрацый, арганізатараў спартыўных спаборніцтваў, клубаў па віду спорту, спартсменаў, трэнераў, суддзяў па спорце ў прыняцці мер па яго прадухіленні і барацьбе з ім.


З заключным словам на закрыцці шостай сесіі выступіў Старшыня Палаты прадстаўнікоў Андрэйчанка У.П. 

Выступленне

Старшыні Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь Андрэйчанкі У.П. на закрыцці шостай сесіі Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь сёмага склікання 

Паважаныя дэпутаты і запрошаныя!

Шостая сесія Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь сёмага склікання завяршае сваю работу.

Задачы, якія стаяць перад краінай у Год народнага адзінства, запатрабавалі зладжаных дзеянняў усіх органаў улады па абароне суверэнітэту, базавых каштоўнасцей беларускага народа і забеспячэнні дастойнага ўзроўню жыцця нашых грамадзян.

Галоўны вынік праведзенай работы ў тым, што нацыянальная эканоміка прадаўжае расці, прадпрыемствы працуюць у штатным рэжыме, павялічваюцца аб’ёмы беларускага экспарту, а на вуліцах гарадоў забяспечаны законнасць і парадак.

Гэта даказвае эфектыўнасць мер, прынятых Кіраўніком дзяржавы па захаванню краіны і прыцягненню ўсіх патрыятычных сіл грамадства да абмеркавання стратэгіі яе развіцця.

Вынікам шырокага грамадскага дыялогу стала выпрацоўка прапаноў па змяненні Канстытуцыі. Для дэпутатаў удзел у іх падрыхтоўцы з’явіўся адным з найважнейшых і адказных кірункаў заканадаўчай дзейнасці.

У бліжэйшы час праект абноўленага Асноўнага Закона будзе вынесены на ўсенароднае абмеркаванне. Упэўнены, што рэферэндум расставіць усе кропкі над і, прадэманструе мудрасць беларускага народа і яго імкненне застацца гаспадаром на сваёй зямлі.

На гэта было нацэлена і прыняцце Закона аб змяненні дзейнай Канстытуцыі, які стварае ўмовы для спакойнага і арганізаванага правядзення намечаных грамадска-палітычных пераўтварэнняў.

Найважнейшым вынікам сесіі стала прыняцце пакета бюджэтных законапраектаў. Прынцыпова тое, што мы захавалі сацыяльную накіраванасць бюджэту, стварыўшы неабходныя перадумовы для выканання дзяржавай сваіх абавязацельстваў перад грамадзянамі.

Змяненні, унесеныя ў Падатковы кодэкс, будуць працаваць на павышэнне ролі нацыянальнага бізнесу ў вырашэнні агульнадзяржаўных задач, фінансаванні важнейшых сацыяльных праектаў і развіцці прамысловага патэнцыялу краіны.

Асаблівая ўвага на сесіі была ўдзелена ўмацаванню нацыянальнай бяспекі і абароне гістарычнай праўды. Бо ў маральным сэнсе сучасная палітыка калектыўнага Захаду ў дачыненні да Беларусі нічым не лепшая за тое, што тварылі нацысты і іх памагатыя на нашай зямлі 80 гадоў таму.

Адным з адказаў на гэтую пагрозу і стала прыняцце законапраектаў, якія ўстанаўліваюць крымінальную адказнасць за заклікі да санкцый супраць Рэспублікі Беларусь і адмаўленне генацыду беларускага народа.

Велізарную ролю ў падтрыманні народнай еднасці і сувязі пакаленняў адыгрываюць адукацыя і культура. Таму пытанні патрыятызму і выхавання актыўнай грамадзянскай пазіцыі былі ключавымі пры прыняцці Кодэкса аб адукацыі. З такіх жа пазіцыяў трэба будзе працаваць і над папраўкамі ў законы па пытаннях культуры. Мы павінны прыцягнуць увагу грамадскасці да праблемы захавання нацыянальнай гісторыка-культурнай спадчыны.

У цэлым задачы дэпутацкага корпуса на перспектыву будуць вызначаны ў Пасланні Кіраўніка дзяржавы беларускаму народу і Парламенту. Аднак ужо сёння ў нас фарміруецца дастаткова аб’ёмная праграма заканатворчай дзейнасці.

Неабходна завяршыць работу над праектамі законаў аб змяненні Грамадзянскага кодэкса, аб ліцэнзаванні, аб іпатэцы, аб рынку каштоўных папер, аб барацьбе з карупцыяй. Запланавана таксама карэкціроўка Банкаўскага і Працоўнага кодэксаў, законаў аб дзяржаўна-прыватным партнёрстве і аб процідзеянні манапалістычнай дзейнасці. Самая сур’ёзная работа патрэбна па падрыхтоўцы праекта прынцыпова новага кодэкса, які комплексна ўрэгулюе пытанні грамадзянскага і гаспадарчага судаводства.

Усе гэтыя дакументы профільным камісіям трэба разглядаць праз прызму рэалізацыі Праграмы сацыяльна-эканамічнага развіцця да 2025 года, уважліва звяраючы прапанаваныя нормы з рэальнымі патрэбамі рэгіёнаў, суб’ектаў гаспадарання і нашых выбаршчыкаў.

Самую пільную ўвагу дэпутатам неабходна ўдзяліць рэалізацыі Дэкрэта аб паглыбленні беларуска-расійскай інтэграцыі. Нам трэба сінхранізаваць свае намаганні з расійскімі калегамі. Аб гэтым мы дамовіліся падчас правядзення ў Мінску 61-й сесіі Парламенцкага Сходу Саюза Беларусі і Расіі.

Важным вынікам саюзнай сесіі стала прыняцце Заяўлення ў сувязі з так званым міграцыйным крызісам. Дакумент асуджае палітыку падвойных стандартаў і агрэсіўныя дзеянні польскіх сілавых ведамстваў у адносінах да бежанцаў.

Беларускія дэпутаты зрабілі ўсё магчымае, каб давесці да міжнароднай супольнасці аб’ектыўную інфармацыю аб сітуацыі на граніцы з Еўрасаюзам. І гэтыя аргументы былі пачутыя.

Дзякуючы падтрымцы нашых калег па геапалітычнай групе «Еўразія» ў Міжпарламенцкім саюзе, дэлегацый краін СНД і Грузіі, Блізкага Усходу, Азіі, Цэнтральнай і Лацінскай Амерыкі спроба прыняцця антыбеларускай рэзалюцыі на 143-й Асамблеі МПС пацярпела крах.

Мы супраць эскалацыі канфліктаў, але пры неабходнасці гатовы даць жорсткі адпор любым правакацыям. Менавіта такая пазіцыя прагучала на мерапрыемствах, якія адбыліся ў рамках ПА АДКБ і МПА СНД.

Нягледзячы на намаганні ізаляваць нашу краіну на міжнароднай арэне, беларускія дэпутаты працягваюць актыўна развіваць кантакты з парламентарыямі еўразійскіх дзяржаў, краінамі АСЕАН і Лацінскай Амерыкі. Важна, што гэтыя адносіны будуюцца на прынцыпах, якія цалкам выключаюць умяшанне ва ўнутраныя справы адзін аднаго. І на першы план у іх выходзіць эканамічны эканамічны парадак, які аб’ядноўвае ўсіх.

Так, на штогадовым Кітайскім міжнародным форуме па прававым супрацоўніцтве былі абмеркаваны актуальныя пытанні аптымізацыі правілаў міжнароднага гандлю і інвестыцый у рамках ініцыятывы «Адзін пояс, адзін шлях».

Кітай для нас — важнейшы стратэгічны партнёр. Актуальныя задачы па вываду адносін паміж нашымі краінамі на новы ўзровень вызначаны Дырэктывай Кіраўніка дзяржавы № 9. У сувязі з гэтым дэпутатам неабходна падрыхтаваць і ўнесці грунтоўныя прапановы па рэалізацыі палажэнняў Дырэктывы на парламенцкім узроўні.

Надзейным гандлёвым партнёрам для Беларусі з’яўляецца Інданезія. Яна стала чацвёртым рынкам у свеце для беларускага хлорыстага калію і плануе нарошчваць аб’ёмы закупак. Гэта краіна таксама зацікаўлена ў пастаўках нашай аўтамабільнай тэхнікі і стварэнні сумесных вытворчасцей. У нас склаліся канструктыўныя адносіны з інданэзійскімі калегамі, пра што гавораць вынікі іх нядаўняга візіту ў Беларусь. Важна адсочваць рэалізацыю ўзгодненых праектаў, тым больш што прадстаўнікі інданэзійскіх дзелавых колаў зноў збіраюцца наведаць нашу краіну.

Такім жа чынам трэба працаваць на лацінаамерыканскім і іншых напрамках. Патэнцыял там вялізны. У прыватнасці, на пляцоўцы Лацінаамерыканскага парламента трэба развіваць кантакты з Бразіліяй, Венесуэлай, Калумбіяй, Кубай, Эквадорам.

І ў цэлым у міжнародных арганізацыях неабходна прадаўжаць актыўны пошук пунктаў спалучэння эканамічных інтарэсаў розных краін. У Беларусі ёсць што прапанаваць сваім партнёрам. Таму пытанні асваення новых рынкаў павінны заставацца ў цэнтры ўвагі парламенцкіх груп сяброўства. Іх задача — садзейнічаць рэалізацыі планаў па нарошчванню беларускага экспарту і пераарыентацыі імпарту. Неабходныя нам тавары трэба купляць у дружалюбных Беларусі і яе народу краінах. Каардынуючую ролю ў гэтым працэсе павінна адыгрываць Пастаянная камісія па міжнародных справах.

Што да заходняга вектара, то тут нам неабходна нарошчваць свае намаганні па адстойванні нацыянальных інтарэсаў. Гэта асноўная задача для беларускай дэлегацыі на маючым адбыцца зімовым пасяджэнні Парламенцкай асамблеі АБСЕ ў Вене.

Галоўнай задачай дэпутатаў у выбарчых акругах застаецца падрыхтоўка да рэспубліканскага рэферэндуму. Нам трэба зрабіць усё, што ад нас залежыць, каб ён прайшоў спакойна, арганізавана, строга ў рэчышчы нацыянальнага заканадаўства, а яго вынікі сталі адлюстраваннем свабоднага і ўсвядомленага выбару беларусамі шляху свайго развіцця.

Трэба ўважліва адсочваць сацыяльна-эканамічную сітуацыю ў рэгіёнах, быць побач са сваімі выбаршчыкамі і дапамагаць ім у вырашэнні надзённых праблем. Асноўны ўпор пры гэтым трэба зрабіць на выкананні задачы, пастаўленай Кіраўніком дзяржавы, па недапушчэнню неабгрунтаванага росту цэн і насычэнню ўнутранага рынку запатрабаванымі таварамі. Профільным камісіям неабходна аператыўна заняцца прапрацоўкай прапаноў аб перадачы ў рэгіёны канкрэтных паўнамоцтваў, якія дапамогуць устараніць бар’еры, якія тармозяць развіццё нацыянальнага бізнесу, і стымуляваць рост імпартазамяшчэння.

Асаблівую ўвагу ў рамках падрыхтоўкі да рэферэндуму трэба звярнуць на тлумачальную работу з насельніцтвам. Людзі павінны з першых вуснаў атрымліваць інфармацыю аб дзеяннях улады і мерах, якія прымаюцца дзяржавай па захаванні краіны.

Паважаныя дэпутаты, настаюць святочныя дні. Вельмі важна, каб у гэты час нашай увагай не былі абдзелены самыя неабароненыя катэгорыі грамадзян, асабліва старыя і дзеці, якія аказаліся ў складанай жыццёвай сітуацыі.

Неабходна зноў наведаць нашых выбаршчыкаў, якія пастаянна жывуць у сацыяльных установах інтэрнатнага тыпу, яшчэ раз удакладніць іх патрэбнасці, падбадзёрыць іх і падарыць святочны настрой.

Нядаўна ў краіне стартавала рэспубліканская дабрачынная акцыя «Нашы дзеці», у якой дэпутаты заўсёды прымаюць самы актыўны ўдзел. Нам трэба падтрымаць гэты навагодні марафон добрых спраў і сёння.

У завяршэнне, паважаныя калегі, дазвольце мне сардэчна павіншаваць вас і ўсіх прысутных з надыходзячымі Новым годам і Ражджаством Хрыстовым, пажадаць вам стойкасці, мужнасці і духоўных сіл у служэнні Айчыне. Шчасця, здароўя і дабрабыту вашым блізкім. Міру, дабра і працвітання роднай Беларусі.


Усе навіны
Галоўныя навіны
Усе навіны Заканадаўчая дзейнасць Грамадска-палітычная дзейнасць Міжнародная дзейнасць

220010, Рэспубліка Беларусь, г. Мінск, вул. Савецкая, 11

Аддзел па арганізацыі работы з дакументамі
Тэл. (017) 222 32 62
Факс: (017) 327 37 84
E-mail: kc1@house.gov.by

Аддзел па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб
Тэл. (017) 222 62 52
          (017) 222 63 58
E-mail: letters@house.gov.by

Накіраваць электронны зварот на адрас Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь і яе Cакратарыята вы можаце тут

Тэл. (017) 222 64 75
Факс: (017) 222 32 13
E-mail: inform@house.gov.by