23.05.2019

23 мая 2019 года на пасяджэнні Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь шостага склікання дэпутацкі корпус разгледзеў 13 пытанняў.

У першым чытанні былі прыняты два законапраекты.

Аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб мерах па прадухіленні легалізацыі даходаў, атрыманых злачынным шляхам, фінансавання тэрарыстычнай дзейнасці і фінансавання распаўсюджвання зброі масавага паражэння» далажыў намеснік Старшыні Праўлення Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь Лапко Д.М. (Судакладчык  член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па бюджэце і фінансах Занько С.М.).

Карэкціроўка Закона накіравана на прывядзенне яго ў адпаведнасць са зменамі, якія адбыліся ў заканадаўстве, і ўдасканаленне правапрымяняльнай практыкі.

Законапраектам уведзены наступныя прававыя навацыі:

пашыраны пералік асоб, якія ажыццяўляюць фінансавыя аперацыі;

уведзена норма аб стварэнні ў Рэспубліцы Беларусь міжведамаснай камісіі па прадухіленні легалізацыі даходаў, атрыманых злачынным шляхам, фінансавання тэрарыстычнай дзейнасці і фінансавання распаўсюджвання зброі масавага паражэння як міжведамаснага каардынацыйнага органа. Паўнамоцтвы на зацвярджэнне складу і палажэнні аб камісіі дэлегаваны Ураду Рэспублікі Беларусь;

дэталізаваны механізм ідэнтыфікацыі ўдзельнікаў фінансавых аперацый;

аптымізаваны пералік асоб, што маюць права дзейнічаць ад імя арганізацыі, у дачыненні да якіх устанаўліваюцца ідэнтыфікацыйныя дадзеныя;

вызначаны пералік кліентаў-арганізацый, у дачыненні да якіх звесткі аб бенефіцыярных уладальніках не ўстанаўліваюцца;

прадугледжаны розныя пералiкi звестак, якія суправаджаюць фінансавыя аперацыі, звязаныя з банкаўскімі, грашовымі, а таксама паштовымі грашовымі пераводамі па даручэнні адпраўшчыка (плацельшчыка), для сум меншых за 100 базавых велічынь, і сум, роўных або перавышаючых 100 базавых велічынь;

на Міністэрства юстыцыі ўскладзены функцыі па вызначэнні складу, парадку захоўвання і давядзення да ўсеагульнага ведама грамадскімі аб’яднаннямі і фондамі справаздачнасці аб сваёй дзейнасці і іншых звестак, неабходных для прыняцця мер па прадухіленні фінансавання тэрарыстычнай дзейнасці і фінансавання распаўсюджвання зброі масавага паражэння;

удакладнены кампетэнцыі Нацыянальнага банка ў частцы кантролю за дзейнасцю адкрытага акцыянернага таварыства «Беларуская валютна-фондавая біржа» па выкананні ім заканадаўства аб прадухiленнi легалiзацыi злачынных даходаў;

удакладнены круг органаў, якім прадастаўлена права ажыццяўляць кантроль за выкананнем падкантрольнымі асобамі заканадаўства аб прадухiленнi легалiзацыi даходаў, атрыманых злачынным шляхам, фінансавання тэрарыстычнай дзейнасці і фінансавання распаўсюджвання зброі масавага паражэння і інш.

Намеснік Міністра транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь Іваноў А.М. выступіў з дакладам па праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб асновах транспартнай дзейнасці», з судакладам выступіў намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па прамысловасці, паліўна-энергетычным комплексе, транспарце і сувязі Камароўскі І.С.

Мэтамі падрыхтоўкі законапраекта з’яўляюцца прывядзенне Закона «Аб асновах транспартнай дзейнасці» ў адпаведнасць з Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23 лістапада 2017 г. № 7 «Аб развіцці прадпрымальніцтва», Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 кастрычніка 2017 г. № 376 «Аб мерах па ўдасканаленні кантрольнай (нагляднай) дзейнасці» і Законам «Аб ацэнцы адпаведнасці тэхнічным патрабаванням і акрэдытацыі органаў па ацэнцы адпаведнасці», а таксама ўзгадненне Закона з міжнародна-прававымі дакументамі, што складаюць права Еўразійскага эканамічнага саюза.

У праекце Закона ўдакладняюцца палажэнні па ажыццяўленню дзяржаўнага кантролю (нагляду) у галіне транспартнай дзейнасці, а таксама ў частцы ацэнкі адпаведнасці тэхнічным патрабаванням у галіне транспартнай дзейнасці, прадугледжаных міжнароднымі дагаворамі Рэспублікі Беларусь, тэхнічнымі рэгламентамі Мытнага саюза і Еўразійскага эканамічнага саюза, міжнародна-прававымі актамі, што складаюць права Еўразійскага эканамічнага саюза.

Законапраект не прадугледжвае змены ўмоў ажыццяўлення прадпрымальніцкай дзейнасці.

Парламентарыі прынялі два законапраекты ў другім чытанні.

Намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па ахове здароўя, фізічнай культуры, сямейнай і маладзёжнай палітыцы Старавойтаў А.Г. расказаў аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб дапаможных рэпрадуктыўных тэхналогіях».

Законапраект распрацаваны ў мэтах удасканалення норм Закона «Аб дапаможных рэпрадуктыўных тэхналогіях» з улікам практыкі яго прымянення.

Праектам Закона, у прыватнасці, прапануецца ўдакладніць парадак прымянення дапаможных рэпрадуктыўных тэхналогій, канкрэтызаваць патрабаванні, што прад’яўляюцца да донараў палавых клетак, замацаваць права асоб, якія не маюць медыцынскіх паказанняў да ўжывання дапаможных рэпрадуктыўных тэхналогій, на захоўванне палавых клетак, дэталізаваць палажэнні, якія тычацца стварэння адзінага рэгістра донараў палавых клетак, рэгламентаваць пытанні міжнароднага супрацоўніцтва, а таксама ўстанавіць адказнасць за парушэнне заканадаўства аб дапаможных рэпрадуктыўных тэхналогіях.

Праект Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб паштовай сувязі» прадставіў член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па прамысловасці, паліўна-энергетычным комплексе, транспарце і сувязі Юницын А.Ю.

Мэтамі падрыхтоўкі законапраекта з’яўляюцца прывядзенне палажэнняў Закона «Аб паштовай сувязі» ў адпаведнасць з актамі Сусветнага паштовага саюза, узгадненне яго палажэнняў з іншымі заканадаўчымі актамі, а таксама ўдасканаленне асобных норм з улікам правапрымяняльнай практыкі.

Дакументам прапануецца шэраг новаўвядзенняў, накіраваных на ўлік новых умоў сацыяльна-эканамічнага развіцця, узмацненне гарантый права грамадзян свабодна перадаваць, атрымліваць і распаўсюджваць інфармацыю, пашырэнне пераліку паслуг паштовай сувязі, што аказваюцца карыстальнікам, і паляпшэнне іх абслугоўвання.

Найбольш важнымі навэламі законапраекта з’яўляюцца:

рэгламентацыя паняцця «нацыянальная паштовая электронная сістэма» з улікам яе размежавання з іншымі існуючымі ў краіне напрацоўкамі ў сферы інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій і інфармацыйнага ўзаемадзеяння;

увядзенне тэрміна «гібрыднае адпраўленне» для заканадаўчага афармлення новай паслугі, укаранёнай у краіне, якая прадстаўляе магчымасць карыстальнікам паслуг паштовай сувязі адпраўляць і атрымліваць паштовыя адпраўлення ў зручнай для іх форме;

удасканаленне такога выгляду паштовай сувязі, як кур’ерская сувязь;

урэгуляванне пытанняў выкарыстання паштаматаў, якія забяспечваюць аўтаматызацыю прыёму і (або) захоўвання, дастаўкi (уручэння) паштовых адпраўленняў;

увядзенне класіфікацыі паштовых адпраўленняў, заснаванай на хуткасці іх апрацоўкі і змесце укладанняў (дакументы або тавары), а таксама класіфікацыі адпраўленняў пісьмовай карэспандэнцыі ў залежнасці ад іх фармату;

замацаванне магчымасці атрымання адрасатамі ў іх абанементныя паштовыя скрыні дробных пакетаў, што скароціць колькасць выпадкаў неабходнасці наведвання паштовага аддзялення;

урэгуляванне пытанняў, звязаных з тэрмінамі прад’яўлення прэтэнзій у сувязі з недастаўкай або парушэннем тэрмінаў дастаўкі друкаваных сродкаў масавай інфармацыі;

вызначэнне парадку ажыццяўлення збору, апрацоўкі, захоўвання і выкарыстання інфармацыі аб персанальных дадзеных фізічных асоб  карыстальнікаў паслуг паштовай сувязі, у тым ліку ў трансгранічным кантэксце;

забеспячэнне магчымасці выкарыстання паштовых скрынь нацыянальнага аператара паштовай сувязі на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь іншымі аператарамі паштовай сувязі на дагаворнай аснове;

замацаванне магчымасці ўстаноўкі на тэрыторыі садаводчых таварыстваў, дачных кааператываў абаненцкіх паштовых шафаў за кошт гэтых таварыстваў, кааператываў для карыстання адрасатамі, якія пражываюць на іх тэрыторыі, паслугамі паштовай сувязі, гэта значыць пры наяўнасці рэальнай патрэбы ў атрыманні такіх паслуг.

У двух чытаннях дэпутаты прынялі праект Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб ратыфікацыі Пратакола да Канвенцыі аб прававой дапамозе і прававых адносінах па грамадзянскіх, сямейных і крымінальных справах ад 22 студзеня 1993 года», які быў прадстаўлены Міністрам юстыцыі Рэспублікі Беларусь Сліжэўскім А.Л. (дакладчык) і членам Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па заканадаўстве Сопікавай А.М. (судакладчык).

Законапраект распрацаваны ў мэтах нарматыўнага замацавання склаўшагася на практыцы парадку ўзаемадзеяння ўпаўнаважаных органаў Рэспублікі Беларусь з упаўнаважанымі органамі дзяржаў  удзельніц Пратакола да Канвенцыі аб прававой дапамозе і прававых адносінах па грамадзянскіх, сямейных і крымінальных справах ад 22 студзеня 1993 года, падпісанага 28 сакавіка 1997 года.

Згодна з артыкулам 5 Канвенцыі 1993 года ў рэдакцыі Пратакола кампетэнтныя ўстановы юстыцыі Дагаворных бакоў узаемадзейнічаюць адзін з адным праз свае цэнтральныя, тэрытарыяльныя і іншыя органы, калі толькі Канвенцыяй 1993 года не ўстаноўлены iншы парадак узаемадзеяння. Дагаворныя бакі вызначаюць пералік сваіх цэнтральных, тэрытарыяльных і іншых органаў, упаўнаважаных на ажыццяўленне непасрэдных узаемаадносін, пра што паведамляюць дэпазітарыя.

У адпаведнасці з Законам «Аб ратыфікацыі Пратакола да Канвенцыі аб прававой дапамозе і прававых адносінах па грамадзянскіх, сямейных і крымінальных справах ад 22 студзеня 1993 года» Міністэрства юстыцыі вызначана адным з упаўнаважаных органаў Рэспублікі Беларусь па ажыццяўленні непасрэдных кантактаў з цэнтральнымі, тэрытарыяльнымі і іншымі органамі дзяржаў  удзельніц Канвенцыі 1993 года.

Прапануецца дапоўніць замацаваны ва ўказаным Законе пералік упаўнаважаных органаў Рэспублікі Беларусь па ажыццяўленні непасрэднага ўзаемадзеяння з цэнтральнымі, тэрытарыяльнымі і іншымі органамі дзяржаўудзельніц Пратакола наступнымі органамі: галоўныя ўпраўленні юстыцыі абласных і Мінскага гарадскога выканаўчых камітэтаў, органы, якія рэгіструюць акты грамадзянскага стану.

Праект накіраваны на забеспячэнне належнага выканання абавязацельстваў па развіцці супрацоўніцтва ў галіне аказання ўстановамі юстыцыі прававой дапамогі па грамадзянскіх, сямейных і крымінальных справах, прынятых Рэспублікай Беларусь па Канвенцыі 1993 года ў рэдакцыі Пратакола, у адпаведнасці з артыкулам 37 Закона Рэспублікі Беларусь «Аб міжнародных дагаворах Рэспублікі Беларусь».

Акрамя таго, дэпутацкім корпусам былі разгледжаны шэсць законапраектаў аб ратыфікацыі міжнародных дагавораў.

Аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Дзесятага дадатковага пратакола да Статута Сусветнага паштовага саюза, Другога дадатковага пратакола да Агульнаму рэгламенту Сусветнага паштовага саюза, Дадатковага пратакола да Сусветнай паштовай канвенцыі» далажыла намеснік Міністра сувязі і інфарматызацыі Рэспублікі Беларусь Гардзеенка Н.М. (Судакладчык  член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па прамысловасці, паліўна-энергетычным комплексе, транспарце і сувязі Дзячэнка В.І.).

Дзесяты дадатковы пратакол да Статута Сусветнага паштовага саюза, Другі дадатковы пратакол да Агульнага рэгламента Сусветнага паштовага саюза, Дадатковы пратакол да Сусветнай паштовай канвенцыі былі прыняты на пазачарговым кангрэсе, які прайшоў з 3 па 7 верасня 2018 г. у г. Адыс-Абеба (Федэратыўная Дэмакратычная Рэспубліка Эфіопія).

У адпаведнасці з рашэннямі, прынятымі падчас Кангрэса, у акты Сусветнага паштовага саюза ўнесены змяненні і дапаўненні, што датычацца рэформы Сусветнага паштовага саюза і накіраваныя на далейшае ўдасканаленне структуры кіравання Сусветнага паштовага саюза і паштовага рэгулявання.

Дзесяты дадатковы пратакол уносіць змяненні ў Статут Сусветнага паштовага саюза, у адпаведнасці з якімі:

вызначаецца, што Сусветны паштовы саюз  гэта міжурадавая арганізацыя;

дазваляецца рэгіянальным саюзам накіроўваць сваіх назіральнікаў на мерапрыемствы і пасяджэнні, што арганізуюцца Сусветным паштовым саюзам;

вызначаецца, што члены Савета паштовай эксплуатацыі выконваюць свае функцыі ад імя і ў інтарэсах Сусветнага паштовага саюза.

Усе змяненні, прадугледжаныя ў Другім дадатковым пратаколе да Агульнага рэгламента Сусветнага паштовага саюза, у асноўным накіраваны на нарматыўнае замацаванне рашэння аб рэформе Сусветнага паштовага саюза, а таксама аб рэформе сістэмы, якая прымяняецца да узносаў краін  членаў Сусветнага паштовага саюза. Уносяцца змяненні ў артыкулы пра склад і дзейнасць Адміністрацыйнага савета і Савета паштовай эксплуатацыі, аб арганізацыі сесій Адміністрацыйнага савета і Савета паштовай эксплуатацыі. Акрамя таго, у структуру Сусветнага паштовага саюза ўводзіцца новы орган  Каардынацыйны савет пастаянных органаў Сусветнага паштовага саюза.

Дадатковым пратаколам ў Сусветную паштовую канвенцыю ўнесены рэдакцыйныя праўкі, а таксама змяненні, накіраваныя на атрыманне магчымасці аказання ў рамках адносін паміж прызначанымі аператарамі паштовай сувязі, што прынялі рашэнне аб прадстаўленні факультатыўных паслуг, паслугі па перасылцы грувасткіх пасылак.

Намеснік Міністра транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь Іваноў А.М. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Мартынаў І.Ф. праінфармавалі аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Рэспублікі Польшча аб утрыманні пагранічных дарожных маставых аб’ектаў на беларуска-польскай Дзяржаўнай граніцы».

Дадзенае Пагадненне прапануецца наўзамен дзеючага Пагаднення паміж Міністэрствам будаўніцтва і эксплуатацыі аўтамабільных дарог Рэспублікі Беларусь і Генеральнай дырэкцыяй аўтамабільных дарог Рэспублікі Польшча ад 18 мая 1993 года.

Асаблівасць пагранічных мастоў складаецца ў тым, што ад іх тэхнічнага стану напрамую залежыць функцыянаванне пунктаў пропуску праз Дзяржаўную граніцу Рэспублікі Беларусь.

Прапанаванае Пагадненне заклікана забяспечыць аптымізацыю дарожнага руху паміж Рэспублікай Беларусь і Рэспублікай Польшча шляхам арганізацыі сумеснага ўтрымання пагранічных мастоў на агульных участках Дзяржаўнай граніцы, па месцы размяшчэння пунктаў пропуску праз Дзяржаўную граніцу.

Пагадненне дасць магчымасць урэгуляваць пытанні ўтрымання пагранічных мастоў на агульных участках Дзяржаўнай граніцы, забяспечыць належнае іх утрыманне і, як следства, бяспеку дарожнага руху паміж абедзвюма дзяржавамі.

Міністр унутраных спраў Рэспублікі Беларусь Шуневіч І.А. далажыў аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Азербайджанскай Рэспублікі аб супрацоўніцтве ў галіне міграцыі» (судакладчык  член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па правах чалавека, нацыянальных адносінах і сродках масавай інфармацыі Бараннік В.М.).

Пагадненне, падпісанае ў г. Мінску 19 лістапада 2018 года, распрацавана Міністэрствам унутраных спраў Рэспублікі Беларусь сумесна з Дзяржаўнай міграцыйнай службай Азербайджанскай Рэспублікі ў мэтах удасканалення сістэмы абмену інфармацыяй у сферы міграцыі, каардынацыі сумесных дзеянняў, накіраваных на рэгуляванне і кіраванне міграцыйнымі працэсамі, а таксама на барацьбу з незаконнай міграцыяй.

Дагавор забяспечыць магчымасць абмену статыстычнай, навукова-метадычнай і іншай інфармацыяй, якая мае ўзаемную цікавасць, шляхам накіравання запытаў аб аказанні садзейнічання, абмену вопытам па ажыццяўленні кантролю за выкананнем міграцыйнага заканадаўства бакоў, а таксама рэалізацыі мер па папярэджанні і спыненні незаконнай міграцыі.

І.А.Шуневіч таксама выступіў з дакладам па праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Рэспублікай Беларусь і Украінай аб рэадмісіі»(судакладчык  член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па заканадаўстве Власевіч В.Э.).

Пагадненне было распрацавана Міністэрствам унутраных спраў Рэспублікі Беларусь сумесна з Дзяржаўнай міграцыйнай службай Украіны ў мэтах увядзення ў дзеянне ўзгодненых норм, якія вызначаюць парадак перадачы, прыняцця і вяртання асоб, што знаходзяцца на тэрыторыі дзяржаў у парушэнне парадку ўезду, выезду, знаходжання і пражывання замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, а таксама каардынацыі сумесных дзеянняў, накіраваных на барацьбу з незаконнай міграцыяй.

Пагадненнем вызначаны падставы і парадак перадачы і прыёму кампетэнтнымі органамі Рэспублікі Беларусь і Украіны грамадзян бакоў, а таксама трэціх дзяржаў і асоб без грамадзянства, якія знаходзяцца на тэрыторыі аднаго з бакоў у парушэнне дзеючага ў ім заканадаўства па пытаннях уезду, выезду і знаходжання замежных грамадзян і асоб без грамадзянства; змест і парадак накіравання запытаў аб рэадмісіі або транзіце, ажыццяўлення гэтых працэдур; кампетэнтныя органы, адказныя за рэалізацыю Пагаднення і размеркаванне паўнамоцтваў паміж імі; умовы перадачы асоб з суправаджэннем, у тым ліку ў выпадку транзіту грамадзян трэціх дзяржаў і асоб без грамадзянства; парадак ажыццяўлення ўзаемаразлікаў, звязаных з выкананнем Пагаднення.

Намеснік Міністра замежных спраў Рэспублікі Беларусь Шастакоў Я.А. і намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па міжнародных справах Шаўцоў Д.Я. выступілі з дакладамі па праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення аб унясенні змяненняў у Пагадненне паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Чарнагорыі аб узаемных паездках грамадзян ад 30 верасня 2009 года».

Папраўкі ў дзеючае Пагадненне ўносяцца ў мэтах спрашчэння рэжыму ўзаемных паездак грамадзян Рэспублікі Беларусь і Чарнагорыі. У прыватнасці, прапануецца адмовіцца ад афармлення дакументаў, якія пацвярджаюць мэту паездак (турыстычнага ваўчара, запрашэння, медыцынскай даведкі і інш.).

Я.А.Шастакоў таксама далажыў аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Федэрацыі Сэнт-Кітс і Нэвіс аб узаемнай адмене віз». У якасці судакладчыка па гэтым пытанні выступіў член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па міжнародных справах Мілаванаў М.В.

Пагадненнем прадугледжана, што грамадзяне дзяржаў бакоў, якія з’яўляюцца ўладальнікамі сапраўдных дакументаў, вызваляюцца ад неабходнасці атрымання віз для ўезду, выезду і транзіту на тэрыторыі дзяржавы іншага боку пры ўмове, што працягласць іх бесперапыннага знаходжання на тэрыторыі гэтай дзяржавы не перавышае 30 дзён з даты іх ўезду. Пры гэтым агульная працягласць іх знаходжання на тэрыторыі дзяржавы другога боку не павінна перавышаць 90 дзён на працягу аднаго каляндарнага года.

У выпадку намера грамадзян дзвюх дзяржаў знаходзіцца бесперапынна на тэрыторыі дзяржавы іншага боку на працягу перыяду звыш 30 дзён, за выключэннем членаў экіпажаў транспартных сродкаў, якія выконваюць міжнародныя перавозкі грузаў і пасажыраў, яны абавязаны атрымаць візы ў парадку, прадугледжаным заканадаўствам дзяржавы, які прымае.

Грамадзяне дзяржавы аднаго боку  уладальнікі сапраўдных дыпламатычных і службовых (афіцыйных) пашпартоў, прызначаныя на пасады супрацоўнікаў дыпламатычных прадстаўніцтваў, консульскіх устаноў або міжнародных арганізацый, акрэдытаваных на тэрыторыі дзяржавы другога боку, вызваляюцца ад неабходнасці атрымання віз для ўезду, знаходжання, выезду або прытрымлівання транзітам па тэрыторыі дзяржавы іншага боку на працягу ўсяго перыяду іх прызначэння. Гэтая ж норма ўжываецца і да членаў іх сем’яў, калі яны з’яўляюцца ўладальнікамі сапраўдных дыпламатычных і службовых (афіцыйных) пашпартоў.

У ходзе пасяджэння парламентарыямі быў таксама прыняты да ведама Дэкрэт Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 10 мая 2019 г. № 3 «Аб дадатковых мерах па барацьбе з карупцыяй». З дакладам па гэтым пытанні выступіў Генеральны пракурор Рэспублікі Беларусь Канюк А.У., з судакладам  член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Атрошчанка П.А.

Дэкрэтам Кіраўніка дзяржавы ўстаноўлена, што не падлягаюць прадстаўленню да ўмоўна-датэрміновага вызвалення або замене неадбытай часткi пакарання больш мяккiм пакараннем асобы, асуджаныя за здзяйсненне карупцыйных злачынстваў. Для мэт Дэкрэта да карупцыйных злачынстваў адносяцца злачынствы, прадугледжаныя артыкулам 210, часткамі 2 і 3 артыкула 235 (пры здзяйсненні згаданых злачынстваў службовай асобай з выкарыстаннем сваіх службовых паўнамоцтваў), артыкуламі 424, 425, часткамі 2 і 3 артыкула 426 (пры здзяйсненні названых злачынстваў з карыслівай ці іншай асабістай зацікаўленасцю), артыкуламі 429  432, а таксама артыкулам 455 (пры здзяйсненні названых злачынстваў з карыслівай ці іншай асабістай зацікаўленасцю) Крымінальнага кодэкса Рэспублікі Беларусь.

На пасяджэнні было разгледжана кадравае пытанне. Парламентарыі далі згоду на вызваленне А.У.Ткачука ад пасады намесніка старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па дзяржаўным будаўніцтве, мясцовым самакіраванні і рэгламенце, а таксама пагадзіліся з прапановай камісіі прызначыць на гэтую пасаду дэпутата Філіповіч Г.В.

Акрамя таго, парламентарыі прынялі рашэнне аб унясенні змянення ў склад Савета Палаты прадстаўнікоў: А.М.Наумовіч быў выключаны са складу, а В.В.Ражанец  уключана ў склад Савета Палаты прадстаўнікоў.

Наступнае пасяджэнне Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь адбудзецца 31 мая 2019 года.

Усе навіны
Галоўныя навіны
Усе навіны Заканадаўчая дзейнасць Грамадска-палітычная дзейнасць Міжнародная дзейнасць