Рус Бел En

Інфармацыйна-аналітычнае ўпраўленне

Паштовы адрас:
вул. Савецкая, 11, 220010, г. Мінск, Рэспубліка Беларусь

Факс:  +375 (17) 222-32-13
Тел.:   +375 (17) 222-64-75
            +375 (44) 755-22-94

Электронная пошта:
inform@house.gov.by


25.06.2020

25 чэрвеня 2020 года на пасяджэнні Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь былі разгледжаны восем пытанняў.

Міністр працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь, Касцевіч І.А. і намеснік Старшыні Камітэта дзяржаўнага кантролю Рэспублікі Беларусь Курлыпа А.М. прадставілі праект Закона «Аб зацвярджэнні справаздачы аб выкананні бюджэту дзяржаўнага пазабюджэтнага фонду сацыяльнай абароны насельніцтва Рэспублікі Беларусь за 2019 год». З судакладам выступіла намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па бюджэце і фінансах Мурына Ю.Г.

Бюджэт дзяржаўнага пазабюджэтнага фонду сацыяльнай абароны насельніцтва Рэспублікі Беларусь зацверджаны Законам Рэспублікі Беларусь «Аб бюджэце дзяржаўнага пазабюджэтнага фонду сацыяльнай абароны насельніцтва Рэспублікі Беларусь на 2019 г.» па даходах у аб’ёме 15 054,4 млн. рублёў, па расходах — 14 830,7 млн. рублёў з перавышэннем даходаў над расходамі за кошт сродкаў прафесійнага пенсійнага страхавання ў суме 223,7 за млн. рублёў.

У працэсе выканання бюджэту фонду яго паказчыкі былі ўдакладнены Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 26 снежня 2019 г. № 484 «Аб удакладненні асобных паказчыкаў бюджэту дзяржаўнага пазабюджэтнага фонду». У выніку унесеных змяненняў даходы бюджэту фонду павялічаны на 983,2 млн. рублёў, выдаткі — на 1108,6 млн. рублёў, перавышэнне даходаў над выдаткамі зніжана на 125,4 млн. рублёў.

У выніку з улікам ўдакладненняў даходы бюджэту фонду на 2019 г. зацверджаны ў суме 16 037,6 млн. рублёў, выдаткі — 15 939,3 млн. рублёў з перавышэннем даходаў над расходамі ў суме 98,3 млн. рублёў.

У цэлым за 2019 год бюджэт фонду выкананы з прафіцытам у суме 100,6 млн. рублёў па сродках прафесійнага пенсійнага страхавання.

Асноўнай крыніцай даходаў бюджэту фонду з’яўляюцца ўзносы на дзяржаўнае сацыяльнае страхаванне.

За 2019 год у бюджэт фонду паступіла абавязковых страхавых узносаў 14 439,6 млн. рублёў.

Паступленне узносаў на прафесійнае пенсійнае страхаванне склала 125,4 млн. рублёў.

Непадатковыя даходы бюджэту фонду склалі 227,7 млн. рублёў.

Выдаткі бюджэту фонду у 2019 годзе склалі 15 811,6 млн. рублёў.

Найбольшая ўдзельная вага ў выдатках бюджэту фонду складаюць расходы на выплату пенсій (78,9 працэнта) і дапамог (19,7 працэнта).

У 2019 годзе пераразлік працоўных пенсій вырабляўся два разы:

з 1 мая ў адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23 красавіка 2019 г. № 156 «Аб павышэнні пенсій» сярэдняя заработная плата работнікаў для вылічэння пенсій праіндэксавана на 6,5 працэнта;

з 1 жніўня ў адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2019 г. № 277 «Аб павышэнні пенсій» сярэдняя заработная плата работнікаў для вылічэння пенсій праіндэксавана на 7 працэнтаў.

Акрамя таго, у сувязі з павелічэннем бюджэту пражытачнага мінімуму ў сярэднім на душу насельніцтва чатыры разы (у лютым, траўні, жніўні і лістападзе) павышаліся мінімальныя працоўныя пенсіі, сацыяльныя пенсіі, надбаўкі і павышэнні да іх, даплаты пенсіянерам ва ўзросце старэйшыя за 75 гадоў.

Фінансаванне ўсіх неабходных расходаў за кошт сродкаў дзяржаўнага сацыяльнага страхавання у 2019 годзе забяспечана своечасова і ў поўным аб’ёме.

Такім чынам, за 2019 год бюджэт фонду выкананы па даходах у суме 15 912,2 млн. рублёў і па расходах у суме 15 811,6 млн. рублёў з перавышэннем даходаў над расходамі ў суме 100,6 млн. рублёў.

З дакладамі па праекце Закона «Аб зацвярджэнні справаздачы аб выкананні рэспубліканскага бюджэту за 2019 год» выступілі Міністр фінансаў Рэспублікі Беларусь Селіверстаў Ю.М. і намеснік Старшыні Камітэта дзяржаўнага кантролю Рэспублікі Беларусь Курлыпа А.М., з судакладам — старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па бюджэце і фінансах Ніжэвіч Л.І.

Выкананне рэспубліканскага бюджэту у 2019 годзе ажыццяўлялася ва ўмовах неспрыяльнай знешнеэканамічнай абстаноўкі — правядзення Расійскай Федэрацыяй «падатковага манеўру» у сферы нафтавай галіне, адмовы ад ўрэгулявання вострых пытанняў цэнаўтварэння на нафту і газ.

Законам Рэспублікі Беларусь «Аб рэспубліканскім бюджэце на 2019 г.» па выдатках рэспубліканскі бюджэт быў зацверджаны ў суме 21 980,8 млн. рублёў, зыходзячы з аб’ёму даходаў у суме 23 682,7 млн рублёў з прафіцытам у памеры 1 701,9 млн. рублёў.

З улікам унесеных у 2019 годзе змяненняў удакладненыя паказчыкі рэспубліканскага бюджэту склалі: па расходах — 21 857,4 млн. рублёў, даходах — 24 212,1 млн. рублёў, прафіцыт бюджэту — 2354,7 млн. рублёў.

За 2019 год у рэспубліканскі бюджэт паступіла даходаў на суму 24 274,5 млн. рублёў, або 100,3 працэнта ўдакладненага гадавога плана.

Даходы рэспубліканскага бюджэту у 2019 годзе фармаваліся за кошт падатковых, непадатковых даходаў, бязвыплатных паступленняў. Найбольшая ўдзельная вага ў агульнай суме фактычна паступілі даходаў займаюць падатковыя даходы. У разрэзе асноўных крыніц даходаў бюджэту падатковыя даходы выкананы наступным чынам: падатак на прыбытак склаў 1286,2 млн. рублёў, або 98,9 працэнта ўдакладненага гадавога плана; падатак на дададзены кошт — 8493,9 млн. рублёў, або 99,4 працэнта ўдакладненага гадавога плана; даходы ад знешнеэканамічнай дзейнасці — 4747,1 млн. рублёў, або 101,8 працэнта ўдакладненага гадавога плана.

Усяго расходы рэспубліканскага бюджэту за 2019 год склалі 21 146,6 млн. рублёў, або 96,8 працэнта ўдакладненага гадавога плана.

Асноўнымі задачамі ў галіне палітыкі расходаў у 2019 годзе былі захаванне дасягнутага якаснага ўзроўню сацыяльных паслуг і гарантый, павышэнне ўстойлівасці і канкурэнтаздольнасці нацыянальнай эканомікі, гарантаванае выкананне фінансавых абавязацельстваў бюджэту перад знешнімі і ўнутранымі крэдыторамі.

Расходы рэспубліканскага бюджэту на фінансаванне агульнадзяржаўнай дзейнасці склалі 9555,4 млн. рублёў, або 95,2 працэнта ўдакладненага гадавога плана.

У 2019 годзе Рэспублікай Беларусь забяспечана пералік долевага ўзносу ў бюджэт Саюзнай дзяржавы, што дазволіла рэалізоўваць саюзныя праграмы і мерапрыемствы.

Выдаткі на нацыянальную абарону прафінансаваны ў суме 1331,6 млн. рублёў, або на 98,7 працэнта ад удакладненых гадавых прызначэнняў.

Расходы на судовую ўладу, праваахоўную дзейнасць і забеспячэнне бяспекі прафінансаваны ў суме 2297,5 млн. рублёў, або 99,2 працэнта ўдакладненых планавых прызначэнняў.

Фактычнае фінансаванне па падзеле «Нацыянальная эканоміка» у 2019 годзе склала 3462,8 млн. рублёў, або 97,5 працэнта ўдакладненага гадавога плана.

На развіццё сельскай гаспадаркі і рыбагаспадарчай дзейнасці накіравана 760,2 млн. рублёў, або 99,3 працэнта ўдакладненага гадавога плана.

Фактычнае фінансаванне па падраздзеле «Прамысловасць, будаўніцтва і архітэктура» у 2019 годзе склала 1061,7 млн. рублёў, або 95,5 працэнта ўдакладненага гадавога плана.

На фінансаванне мерапрыемстваў дарожнай гаспадаркі за кошт сродкаў рэспубліканскага бюджэту выкарыстана 863,5 млн. рублёў, або 98,9 працэнта ўдакладненага гадавога плана. Выдаткі накіраваны на ўтрыманне, бягучы і капітальны рамонт аўтамабільных дарог, іх будаўніцтва і рэканструкцыю.

Па рэспубліканскім бюджэце у 2019 годзе на фінансаванне аховы здароўя накіравана 993,1 млн. рублёў, або 99,6 працэнта ўдакладненага гадавога плана.

Фінансаванне расходаў на ахову здароўя ажыццяўлялася па наступных напрамках: медыцынская дапамога насельніцтву — 525,4 млн. рублёў, дзяржаўны санітарны нагляд — 5,8 млн. рублёў, іншыя мерапрыемствы па ахове здароўя — 441,1 млн. рублёў.

Фізічная культура, спорт, культура і сродкі масавай інфармацыі у 2019 годзе прафінансаваны ў суме 529,0 млн. рублёў, або 96,6 працэнта ўдакладненага гадавога плана.

У 2019 годзе рэспубліканскім бюджэтам на ўтрыманне ўстаноў культуры і правядзенне мерапрыемстваў у галіне культуры прафінансавана 140,9 млн. рублёў, або 97,8 працэнта ўдакладненага гадавога плана.

У 2019 годзе ў падраздзеле «Сродкі масавай інфармацыі» прафінансавана 144,9 млн. рублёў, або 97,3 працэнта да ўдакладненых планавых прызначэнняў.

Выдаткі на фінансаванне ўстаноў і мерапрыемстваў па адукацыі ў рэспубліканскім бюджэце у 2019 годзе склалі 1006,4 млн. рублёў, або 96,2 працэнта ўдакладненага гадавога плана.

Дадзены ўзровень выдаткаў дазволіў забяспечыць выкананне ўсіх абавязковых сацыяльных стандартаў у галіне адукацыі, рэалізаваць шэраг мерапрыемстваў па дзяржаўных праграмах.

Расходы рэспубліканскага бюджэту па раздзелу «Сацыяльная палітыка» прафінансаваны ў суме 1821,6 млн. рублёў, або 97,7 працэнта ўдакладненага гадавога плана.

Сфарміраваны «сямейны капітал» ў суме 324,5 млн. рублёў. Забяспечаны аплата працы, выплата пенсій, стыпендый, дапамог, сродкі на выкананне дзяржаўных сацыяльных стандартаў.

Расходы дзяржаўных мэтавых бюджэтных фондаў у 2019 годзе прафінансаваны ў суме 951,3 млн. рублёў, або 97,6 працэнта ўдакладненага гадавога плана.

Такім чынам, ўдакладнены план па даходах рэспубліканскага бюджэту за 2019 год выкананы на 100,3 працэнта, па расходах — на 96,8 працэнта. Прафіцыт склаў 3127,9 млн. Рублёў, або 2,3 працэнта да ВУП.

І.А.Касцевіч таксама прадставіла для разгляду ў першым чытанні праект Закона «Аб змяненні законаў» (судакладчык — намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па працы і сацыяльных пытаннях Стаціўка Ж.У.).

Законапраект падрыхтаваны ў мэтах прывядзення законаў Рэспублікі Беларусь «Аб пенсійным забеспячэнні» і «Аб прафэсійным пэнсійным страхаваньні» ў адпаведнасць з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 17 студзеня 2020 г. № 15 «Аб змяненні указаў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь» і накіраваны на ўрэгуляванне пытанняў аб павышэнні ўзроўню пенсіённага забеспячэння грамадзян.

Праектам Закона ўдакладняюцца катэгорыі асоб, якія маюць права на пенсію, умовы атрымання права на пенсію па ўзросце за работу з асаблівымі ўмовамі працы, умовы атрымання пенсій работнікамі, занятымі на падземных і адкрытых горных работах, падставы пенсійнага забеспячэння за выслугу гадоў, пенсійнае забеспячэнне застрахаваных асоб, якія працавалі ў асаблівых умовах працы да ўвядзення прафесійнага пенсійнага страхавання.

У другім чытанні былі прыняты тры законапраекты.

Член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па заканадаўстве Сонгін А.Г праінфармаваў аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь» Аб трацейскіх судах».

Праектам Закона, у прыватнасці, прапануецца даць пастаянна дзеючым трацейскаму суду, створанаму ў якасці некамерцыйнай арганізацыі, права мець сімволіку, якая падлягае дзяржаўнай рэгістрацыі ў адпаведнасці з заканадаўствам аб афіцыйных (геральдычных) сімвалы.

У цяперашні час пры выяўленні парушэнняў заканадаўства ў дзейнасці трацейскіх судоў органы юстыцыі не маюць права прымаць у адносінах да іх меры прымусу. У сувязі з гэтым праектам Закона прапануецца вызначыць, што Міністэрства юстыцыі і галоўныя ўпраўленні юстыцыі абласных выканаўчых камітэтаў і Мінскага гарадскога выканаўчага камітэта ў выпадку атрымання інфармацыі, якая сведчыць аб парушэнні пастаянна дзеючым трацейскім судом заканадаўства аб трацейскіх судах, за выключэннем парушэнняў пры ажыццяўленні трацейскага разбору, мае права выносіць пастаянна дзеючым трацейскім судам пісьмовыя папярэджанні. Вынесенае пісьмовае папярэджанне можа быць абскарджана ў суд.

У якасці мер адказнасці ў адносінах да трацейскім судам за невыкананне патрабаванняў, якiя ўтрымлiваюцца ў пісьмовым папярэджаньні, прапануецца вызначыць ліквідацыю трацейскага суда ў судовым парадку.

Праектам Закона прадугледжана, што прыняцце рашэнняў аб ліквідацыі (прызнанні дзяржаўнай рэгістрацыі несапраўднай) пастаянна дзеючага трацейскага суда, створанага ў якасці некамерцыйнай арганізацыі, адносіцца да кампетэнцыі Вярхоўнага Суда Рэспублікі Беларусь, а да кампетэнцыі абласнога, Мінскага гарадскога суда — прыняцце адпаведных рашэнняў у дачыненні да пастаянна дзеючага трацейскага суда, створанага ў якасці адасобленага падраздзялення (падраздзялення) юрыдычнай асобы.

У мэтах абароны бакоў трацейскага пагаднення ад патэнцыйнай магчымасці здзяйснення неправамерных, ашуканскіх дзеянняў з боку трацейскага суда праектам Закона устанаўліваецца забарона заключэння трацейскага пагаднення, калі адзін з бакоў гэтага пагаднення з’яўляецца асобай, звязаным (хто знаходзіцца ў залежнасці) з гэтым трацейскім судом, а таксама юрыдычнай асобай, у якім трацейскі суд створаны ў якасці падраздзялення.

З мэтай уліку інтарэсаў абодвух бакоў трацейскага разбору пры фарміраванні складу трацейскага суда праектам Закона выключаецца магчымасць прызначэння суддзяў для вырашэння спрэчкі: яны будуць толькі абірацца бакамі.

Акрамя таго, палажэнні праекта Закона прадугледжваюць магчымасць стварэння грамадскіх аб’яднанняў трацейскіх суддзяў.

Аб праекце Закона «Аб змяненні кодэксаў» (па пытаннях электроннага судаводства і выплаты дзяржаўнай пошліны) далажыла член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па заканадаўстве Жалнерчык Л.М.

Законапраектам прадугледжваецца карэкціроўка Гаспадарчага працэсуальнага, Грамадзянскага працэсуальнага і Крымінальна-працэсуальнага кодэксаў Рэспублікі Беларусь, накіраваная на далейшае ўкараненне сучасных інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій у сферу судовай дзейнасці і замацаванне магчымасці фіксацыі ходу судовых пасяджэнняў і здзяйснення асобных працэсуальных дзеянняў суда па-за пасяджэння праз выкарыстанне сродкаў гука- або відэазапісы.

У прыватнасці, прапануецца:

прадугледзець абавязковасць фіксавання ходу кожнага судовага паседжання і кожнага асобнага працэсуальнага дзеяння, здзейсненага па-за пасяджэння (далей — асобнае працэсуальнае дзеянне), шляхам выкарыстання сродкаў гука- або відэазапісы з адначасовым складаннем кароткага пратакола ў пісьмовай форме;

захаваць неабходнасць складання пратаколу судовага паседжаньня і пратаколу здзяйснення асобнага працэсуальнага дзеяння ў пісьмовай форме, якія змяшчаюць больш поўныя звесткі (так званы «поўны» пратакол), у выпадку адсутнасці тэхнічнай магчымасці весці гука- або відэазапіс;

ўсталяваць патрабаванні да зместу пратаколу судовага паседжаньня і пратаколу здзяйснення асобнага працэсуальнага дзеяння ў выпадку, калі гука- або відэазапіс вядзецца, і ў выпадку, калі такая запіс не вядзецца;

замацаваць права асоб, якія ўдзельнічаюць у справе і (або) здзяйсненні асобнага працэсуальнага дзеяння, на азнаямленьне са гука- або відэазапісам і кароткім пратаколам, а таксама на атрыманне копіі гука- або відэазапісы судовага пасяджэння або здзяйснення асобнага працэсуальнага дзеяння;

прадугледзець магчымасць падачы асобамі, якія ўдзельнічаюць у справе і (або) здзяйсненні асобнага працэсуальнага дзеяння, заўваг на гука- або відэазапіс і на адпаведны кароткі пратакол.

Законапраектам таксама прадугледжваецца карэкціроўка Гаспадарчага працэсуальнага і Грамадзянскага працэсуальнага кодэксаў Рэспублікі Беларусь, накіраваная на аптымізацыю парадку выплаты дзяржаўнай пошліны пры звароце ў суд і ўзгадненне асобных нормаў названых кодэксаў з прадпісаннямі Падатковага кодэкса Рэспублікі Беларусь, што ўстанавiлi магчымасць выплаты дзяржаўнай пошліны з дапамогай выкарыстання аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы адзінай разліковай і інфармацыйнай прасторы (так званы АРІП).

У другім чытанні дэпутаты таксама прынялі праект Закона «Аб змяненні законаў па пытаннях кантрольнай (нагляднай) дзейнасці», які прадставіў член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па эканамічнай палітыцы Машкаров А.В.

Законапраект быў распрацаваны ў мэтах прывядзення шэрагу заканадаўчых актаў у адпаведнасць з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 кастрычніка 2017 г. № 376 «Аб мерах па ўдасканаленні кантрольнай (нагляднай) дзейнасці» і Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23 лістапада 2017 г. № 7 «Аб развіцці прадпрымальніцтва».

Законапраектам ўносяцца змены ў Закон Рэспублікі Беларусь «Аб абароне насельніцтва і тэрыторый ад надзвычайных сітуацый прыроднага і тэхнагеннага характару» ў частцы вызначэння правоў і абавязкаў службовых асоб органаў дзяржаўнага нагляду ў галіне абароны насельніцтва і тэрыторый ад надзвычайных сітуацый і грамадзянскай абароны. Таксама замацоўваецца, што дзяржаўны нагляд у галіне абароны насельніцтва і тэрыторый ад надзвычайных сітуацый прыроднага і тэхнагеннага характару і грамадзянскай абароны ажыццяўляецца ў форме мерапрыемстваў тэхнічнага (тэхналагічнага, праверачным) характару з выкарыстаннем мер прафілактычнага і папераджальнага характару ў адпаведнасці з заканадаўствам аб кантрольнай (нагляднай) дзейнасці.

У сувязі са змяненнем парадку прыпынення дзейнасці правяраемага суб’екта прапануецца ўнесці змяненні ў палажэнні Гаспадарчага працэсуальнага кодэкса Рэспублікі Беларусь, якія тычацца парадку падачы ў суд, які разглядае эканамічныя справы, кантралюючым органам заяў аб усталяванні прыпынення (забароны) дзейнасці суб’екта (яго цэхаў, вытворчых участкаў), аб’екта будаўніцтва, абсталявання і аб працягу прыпынення (забароны) вытворчасці і (або) рэалізацыі тавараў (работ, паслуг), эксплуатацыі транспартных сродкаў, а таксама парадку разгляду судом такіх спраў.

Прымаючы пад увагу прадпісанні Дэкрэта № 7, з Закона Рэспублікі Беларусь «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў» выключаюцца палажэнні аб неабходнасці запэўніванні пячаткай юрыдычнай асобы асабістага подпісу кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, што паслужыць спрашчэнні працэдуры падачы зваротаў юрыдычнымі асобамі. Акрамя таго, замацоўваецца пералік дзяржаўных органаў (аблвыканкамы і Мінскі гарвыканкам, структурныя падраздзяленні абласных, гарадскiх (акрамя гарадоў раённага падпарадкавання), раённых выканаўчых камітэтаў, мясцовыя адміністрацыі), якія ажыццяўляюць кантроль за выкананнем правяраемых суб’ектаў заканадаўства аб кнізе заўваг і прапаноў.

Законапраектам карэктуецца Закон Рэспублікі Беларусь «Аб архіўным справе і справаводстве ў Рэспубліцы Беларусь». У прыватнасці, замацоўваюцца паўнамоцтвы Дэпартамента па архівах і справаводстве Міністэрства юстыцыі на ажыццяўленне кантролю за выкананнем дзяржаўнымі органамі, іншымі арганізацыямі заканадаўства ў сферы архіўнай справы і справаводства.

Таксама ўносяцца змены ў Закон Рэспублікі Беларусь «Аб занятасці насельніцтва Рэспублікі Беларусь», адно з якіх прадугледжвае права суб’ектаў гаспадарання не выкарыстоўваць друк у напрамку на працу, выдадзеным органам па працы, занятасцi i сацыяльнай абароне, у выпадку, калі заканадаўствам такое права прадастаўлена.

У адпаведнасці з Указам № 376 з Закона Рэспублікі Беларусь «Аб Дзяржаўным камітэце судовых экспертыз Рэспублікі Беларусь» з сфер кантрольнай (нагляднай) дзейнасці Дзяржаўнага камітэта судовых экспертыз выключаецца нагляд за якасцю аказання медыцынскай дапамогі арганізацыямі аховы здароўя незалежна ад формаў уласнасці і ведамаснай падпарадкаванасці. Таксама з улікам пераарыентацыі функцыі ведамаснага кантролю на правядзенне аналізу і прыняцце мер па павышэнню эфектыўнасці работы арганізацый, падпарадкаваных (якія ўваходзяць у сістэму) дзяржаўных органаў, адпаведныя змены ўносяцца ў дадзены Закон Рэспублікі Беларусь і ў гэтай частцы.

Законапраект прадугледжвае ўнясенне цэлага шэрагу іншых змяненняў у асобныя заканадаўчыя акты, якія носяць пераважна тэхнічны характар.

Акрамя таго, у ходзе пасяджэння парламентарыі прынялі ў двух чытаннях праект Закона «Аб змяненні Крымінальна-выканаўчага кодэкса Рэспублікі Беларусь». З дакладамі па законапраекту выступілі Міністр унутраных спраў Рэспублікі Беларусь Караеў Ю.Х. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Лянчэўская М.А.

Ю.Х.Караеў праінфармаваў аб тым, што праект Закона падрыхтаваны ў мэтах выканання рашэння Прэзідыума Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 18 лютага 2020 года аб падтрымцы ініцыятывы Міністэрства ўнутраных спраў па карэкціроўцы прававога рэжыму адбыцця пакарання ў выглядзе пазбаўлення волі ў дачыненні да грамадзян, асуджаных за злачынствы, звязаныя з незаконным абаротам наркатычных сродкаў, і накіраваны на скасаванне правілы, вызначанага часткай 51 артыкула 71 Крымінальна-выканаўчага кодэкса Рэспублікі Беларусь, пра змест асуджаных за злачынствы, прадугледжаныя артыкуламі 327 — 329 і 331 Крымінальнага кодэкса Рэспублікі Беларусь, у папраўчых установах асобна ад іншых асуджаных альбо ў асобных папраўчых установах.

З моманту ўвядзення такога прынцыпу паасобнага ўтрымання асуджаных дзяржавай прыняты шэраг дзейсных мер па спыненні правапарушэнняў у сферы абароту наркатычных сродкаў, псіхатропных рэчываў, іх прэкурсораў і аналагаў. Так, на працягу апошніх пяці гадоў колькасць злачынстваў, звязаных з абаротам наркатычных сродкаў, скарочана на траціну, у тым ліку ў пяць разоў — з удзелам непаўналетніх. Зніжаны ўзровень рэцыдыўнай злачыннасці, а таксама колькасць злачынстваў, учыненых у стане наркатычнага ап’янення. У чатыры разы зменшылася колькасць дастаўленых у арганізацыі аховы здароўя грамадзян у сувязі з перадазіроўкі наркотыкаў і ў дваццаць разоў — непаўналетніх. Скарацілася колькасць смяротных зыходаў ад атручэнняў наркатычнымі сродкамі і псіхатропнымі рэчывамі. З 2015 года выпадкі гібелі непаўналетніх у краіне не рэгістраваліся.

У цяперашні час адміністрацыі папраўчых устаноў маюць дастатковай рэзервам сродкаў для падтрымання належнага ўзроўню правапарадку пры выкананні крымінальных пакаранняў і процідзеяння негатыўным праявам сярод асуджаных. Наступная рэалізацыя прынцыпу паасобнага ўтрымання ў папраўчых установах асоб, асуджаных за незаконны абарот наркатычных сродкаў, асобна ад іншых асуджаных альбо ў асобных папраўчых установах актуальнасці не ўяўляе, у сувязі з гэтым заканадаўчае замацаванне гэтага прынцыпу немэтазгодна.

Міністр унутраных спраў і М.А.Лянчэўская таксама прадставілі праект Закона «Аб ратыфікацыі Канвенцыі дзяржаў — удзельніц Садружнасці Незалежных Дзяржаў аб перадачы выканання пакаранняў, не звязаных з пазбаўленнем волі».

Канвенцыя рэгулюе адносіны дзяржаў — удзельніц Канвенцыі па выкананні пакаранняў, не звязаных з пазбаўленнем волі, і (або) прымянення мер крымінальна-прававога характару, прызначаных судом Дзяржавы прызначэння пакарання ў дачыненні да грамадзяніна Дзяржавы выканання пакарання.

Палажэнні Канвенцыі прымяняюцца ў дачыненні да судовых рашэнняў (прысудаў), на падставе якіх прызначаныя пакарання, не звязаныя з пазбаўленнем волі, і (або) ужытыя меры крымінальна-прававога характару, якія ўступілі ў законную сілу.

Канвенцыя не ўжываецца да пытанняў, звязаных з выкананнем: судовых рашэнняў аб усталяванні прымусовых мер медыцынскага характару, прысудаў, у адпаведнасці з якімі ў якасці пакарання вызначаны штраф ці іншае пакаранне маёмаснага характару, а таксама канфіскацыя.

У Канвенцыі ўніфікаваны паняційны апарат, вызначаны напрамкі і формы ўзаемнага супрацоўніцтва кампетэнтных органаў дагаворных бакоў, вызначаны ўмовы, пры наяўнасці якіх магчымая перадача выканання пакарання ў адносiнах да асобы, асуджанага да пакарання, не звязанага з пазбаўленнем волі.

Наступнае пасяджэнне Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь сёмага склікання адбудзецца 30 чэрвеня 2020 года.


Усе навіны
Галоўныя навіны
Усе навіны Заканадаўчая дзейнасць Грамадска-палітычная дзейнасць Міжнародная дзейнасць