26.06.2017

26 чэрвеня 2017 года адбылося пасяджэнне Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь шостага склікання, падчас якога парламентарыі разгледзелі чатыры пытанні.

У першым чытанні дэпутаты прынялі тры законапраекты.

Аб праекце Закона Рэспублікі Беларусь «Аб унясенні дапаўненняў у Крымінальна-працэсуальны кодэкс Рэспублікі Беларусь»праінфармаваў Міністр юстыцыі Рэспублікі Беларусь Сліжэўскі А.Л., з судакладам выступіў член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па правах чалавека, нацыянальных адносінах і сродках масавай інфармацыі Кавалька А.Д .

Законапраект распрацаваны ў мэтах выканання рашэння Канстытуцыйнага Суда Рэспублікі Беларусь ад 2 лiпеня 2015 г. № Р-989/2015 «Аб праве грамадзян, якія выступаюць сведкамі ў крымінальным працэсе, на юрыдычную дапамогу».

У сваім рашэнні Канстытуцыйны Суд Рэспублікі Беларусь адзначае, што ў Крымінальна-працэсуальным кодэксе Рэспублікі Беларусь адсутнічаюць нормы, якія непасрэдна замацоўваюць права грамадзян, якія з’яўляюцца сведкамі, на кваліфікаваную юрыдычную дапамогу, хоць паказанні сведкі служаць важнай крыніцай доказаў, а невыкананне ім прадугледжаных КПК абавязкаў можа пацягнуць крымінальную адказнасць.

Такім чынам, крымінальна-працэсуальны закон, да задач якога адносяцца замацаванне належнай прававой працэдуры ажыццяўлення крымінальнага працэсу, спрыянне фарміраванню ў грамадстве павагі да правоў і свабод чалавека і грамадзяніна, сцвярджэнне справядлівасці, не прадугледжвае механізму рэалізацыі права сведкі на юрыдычную дапамогу.

Зыходзячы з гэтага праектам Закона ўносяцца дапаўненні ў КПК у мэтах ліквідацыі прабелу прававога рэгулявання ў частцы рэалізацыі права грамадзян, якія выступаюць сведкамі ў крымінальным працэсе, на юрыдычную дапамогу для ажыццяўлення і абароны правоў і свабод, у тым ліку права карыстацца ў любы момант дапамогай адвакатаў.

Праектам Закона, у прыватнасці, прапануецца замацаваць права адваката сведкі пры адсутнасці абставін, якія выключаюць яго ўдзел у крымінальным працэсе ў адпаведнасці з патрабаваннямі КПК:

аказваць юрыдычную дапамогу сведку ў працэсуальных дзеяннях, што праводзяцца з удзелам сьведкі;

з дазволу органа, які вядзе крымінальны працэс, задаваць пытанні сведку, якому ён аказвае юрыдычную дапамогу;

заяўляць адвод перакладчыку, які ўдзельнічае ў допыце сведкі, якому адвакат аказвае юрыдычную дапамогу;

знаёміцца з пратаколамі працэсуальных дзеянняў, пры правядзенні якіх ён аказваў юрыдычную дапамогу сведку, і ўносіць пісьмовыя заўвагі з нагоды правільнасці і паўнаты запісаў у пратаколах;

знаёміцца з запісам ў пратаколе судовага паседжання паказанняў сведкі, якому ён аказваў юрыдычную дапамогу ў судзе.

Акрамя таго, ўстанаўліваюцца абавязкі і адказнасць адваката сведкі за разгалошванне дадзеных папярэдняга расследавання або закрытага судовага пасяджэння без дазволу органа, які вядзе крымінальны працэс.

Міністр антыманапольнага рэгулявання і гандлю Рэспублікі Беларусь Калтовіч В.У. прадставіў праект Закона «Аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у Закон Рэспублікі Беларусь» Аб абароне правоў спажыўцоў» (судакладчык — член Пастаяннай камісіі па жыллёвай палітыцы і будаўніцтве Жыбуль Н.П.).

Законапраект накіраваны на ўдасканаленне палажэнняў дзеючага заканадаўства з улікам правапрымяняльнай практыкі, а таксама на прывядзенне яго нормаў у адпаведнасць з заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь і міжнароднымі прававымі актамі, складнікамі права Еўразійскага эканамічнага саюза.

У праекце Закона ўдакладняюцца правы спажыўца, у тым ліку ў частцы прад’яўлення патрабаванняў па вяртанню грашовых сродкаў і іншай кампенсацыі, замацоўваюцца ўмовы забеспячэння абароны правоў спажыўцоў паслуг, што аказваюцца банкамі, нябанкаўскімі крэдытна-фінансавымі арганізацыямі пры ажыццяўленні банкаўскіх аперацый, карэктуецца пералік інфармацыі, якую вытворца (прадавец, пастаўшчык, прадстаўнік, выканаўца) абавязаны даць спажыўцу, а таксама патрабаванні да памеру шрыфта, які выкарыстоўваецца ў апісанні тавару (работы, паслуг ), Удакладняюцца абавязкі прадаўца (выканаўцы), у тым ліку па забеспячэнню магчымасці ажыццяўлення разлікаў у наяўнай і безнаяўнай форме за тавары (работы, паслугі). Устанаўліваецца забарона на выпатрабаванне ад спажыўца дакумента, якi сведчыць асобу, пры ажыццяўленні вяртання спажыўцу грашовых сродкаў за тавар (работу, паслугу).

Законапраект прадугледжвае пашырэнне паняційнага апарату. У прыватнасці, карэктуецца вызначэнне тэрміна «дакумент, які пацвярджае факт набыцця тавару (выканання работы, аказання паслугi)», што абумоўлена правядзеннем безнаяўных аперацый з выкарыстаннем банкаўскіх плацежных картак у аплатных тэрміналах самаабслугоўвання, інфакіёсках, банкаматах, інтэрнэт-крамах, сістэмах дыстанцыйнага банкаўскага абслугоўвання (інтэрнэт-банкінг, мабільны банкінг, SMS-банкінг і інш.), пры якіх пацвярджэннем аплаты з’яўляецца карт-чэк.

Праектам Закона ўпершыню ўводзіцца паняцце «аб’ект абслугоўвання». Удакладняюцца паняцця «якасць тавару», «прадавец», «вытворца», «выканаўца», «рамонтная арганізацыя» і «прадстаўнік».

Законапраектам пашыраецца сфера дзеяння Закона ў частцы абароны правоў спажыўцоў паслуг, што аказваюцца банкамі, нябанкаўскімі крэдытна-фінансавымі арганізацыямі, іншымі арганізацыямі пры ажыццяўленні банкаўскіх аперацый, мікрафінансавай, лізінгавымі арганізацыямі.

Прадугледжваецца абавязак вытворцы (прадаўца, пастаўшчыка, прадстаўніка, выканаўцы) прадастаўляць спажыўцам звесткі аб класах энергаэфектыўнасці тавараў, краіне паходжання тавару (калі яна адрозніваецца ад месца знаходжання вытворцы), а таксама іншыя звесткі ў адпаведнасці з тэхнічнымі рэгламентамі Мытнага саюза і ЕАЭС.

Таксама праектам Закона замацоўваецца права спажыўца на выбар формы аплаты тавару (работы, паслугі) (у наяўнай або безнаяўнай форме), за выключэннем выпадкаў, калі заканадаўства дазваляе прадаўцу (выканаўцу) не ажыццяўляць разлікі ў безнаяўнай форме альбо прадугледжвае абавязак прадаўца (выканаўцы) ажыццяўляць разлікі толькі ў безнаяўнай форме. З дадзеным правам карэспандуе абавязак прадаўца (выканаўцы) забяспечыць рэалізацыю названага права. Устанаўліваецца абавязак прадаўца (выканаўцы) па ажыццяўленні вяртання грашовых сродкаў спажыўцу ў той жа форме, у якой была праведзена аплата за тавар (работу, паслугу), калі іншае не прадугледжана пагадненнем бакоў. Акрамя таго, праектам Закона, уводзіцца забарона на ўстанаўленне розных коштаў (тарыфаў) у дачыненні да аднаго віду тавараў (работ, паслуг) у залежнасці ад формы аплаты тавараў (работ, паслуг).

Праектам Закона ўдакладняецца сфера паўнамоцтваў Міністэрства антыманапольнага рэгулявання і гандлю Рэспублікі Беларусь, якое надаецца права каардынаваць дзейнасць рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання, іншых дзяржаўных арганізацый, падпарадкаваных Ураду Рэспублікі Беларусь, мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў у галіне абароны правоў спажыўцоў, растлумачваць пытанні прымянення заканадаўства аб абароне правоў спажыўцоў.

З дакладам аб праекце Закона «Аб унясенні дапаўненняў і змяненняў у некаторыя законы Рэспублікі Беларусь па пытаннях дзяржаўнай рэгістрацыі нерухомай маёмасці, правоў на яе і здзелак з ёю» выступіў Старшыня Дзяржаўнага камітэта па маёмасці Рэспублікі Беларусь Гаеў А.А., з судакладам — намеснік старшыні пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па аграрнай палітыцы Чэкан С.В.

Законапраект падрыхтаваны ў мэтах удасканалення норм Закона Рэспублікі Беларусь «Аб дзяржаўнай рэгістрацыі нерухомай маёмасці, правоў на яе і здзелак з ёю» з улікам практыкі яго прымянення.

Аптымізуецца паняційны апарат Закона, асноўным новаўвядзеннем з’яўляецца ўкараненне ў сістэму дзяржаўнай рэгістрацыі нерухомай маёмасці інстытута аўтарызаванага пасрэдніка (асобы, якая аказвае садзейнічанне па шэрагу пытанняў, звязаных з дзяржаўнай рэгістрацыяй нерухомай маёмасці, правоў на яе і здзелак з ёй). Яго найважнейшай адметнай асаблівасцю будзе магчымасць вырабляць электронныя копіі папяровых дакументаў, якія з’яўляюцца падставай для дзяржаўнай рэгістрацыі нерухомай маёмасці, і накіроўваць іх рэгістратарам у рамках электроннага ўзаемадзеяння.

Карэктуюцца паўнамоцтвы спецыяльна ўпаўнаважанага дзяржаўнага органа ў галіне дзяржаўнай рэгістрацыі, а таксама рэспублiканскай арганiзацыi па дзяржаўнай рэгістрацыі.

Уводзіцца экстэрытарыяльнасць пасведчанні рэгістратарам дакументаў — неабходныя для дзяржаўнай рэгістрацыі дакументы могуць быць прадастаўлены па месцы знаходжання нерухомай маёмасці па пошце, або перададзеныя ў выглядзе электроннага дакумента.

Кампетэнцыя рэгістратараў тэрытарыяльных арганізацый па дзяржаўнай рэгістрацыі нерухомай маёмасці, правоў на яе і здзелак з ёй (галаўнога або адасобленага структурнага падраздзялення) па ажыццяўленні дзяржаўнай рэгістрацыі ў дачыненні да нерухомай маёмасці па-ранейшаму абмяжоўваецца тэрыторыяй рэгістрацыйнага акругі.

Рэгістратарам прадастаўляецца магчымасць сведчыць даверанасці на прадстаўленне інтарэсаў па пытаннях, звязаных з дзяржаўнай рэгістрацыяй нерухомасці.

Удасканальваюцца парадак ўнясення выпраўленняў у дакументы адзiнага дзяржаўнага рэгiстра нерухомай маёмасцi, правоў на яе і здзелак з ёй, парадак здзяйснення альбо прыпынення ажыццяўлення рэгiстрацыйных дзеянняў у сувязі з намерам зацікаўленага асобы звярнуцца ў суд.

З дакладам па праекце Закона «Аб ратыфікацыі Рамачнага пагаднення паміж Рэспублікай Беларусь і Еўрапейскім інвестыцыйным банкам, які рэгулюе дзейнасць Банка ў Рэспубліцы Беларусь» выступіў першы намеснік Міністра эканомікі Рэспублікі Беларусь Круты Д.А., з судакладам — старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па эканамічнай палітыцы Шчэпаў У.А.

Пагадненне падпісана ў рамках рэалізацыі Праграмы сацыяльна-эканамічнага развіцця Рэспублікі Беларусь на 2016 — 2020 гады і мае на мэце забеспячэнне прытоку дадатковых фінансавых сродкаў у эканоміку, а таксама далейшае развіццё супрацоўніцтва Рэспублікі Беларусь з міжнароднымі фінансавымі арганізацыямі, адной з якіх і з’яўляецца Еўрапейскі інвестыцыйны банк.

Пры гэтым заключэнне гэтага Рамачнага пагаднення з’яўляецца абавязковай умовай і агульнай практыкай супрацоўніцтва ЕІБ з краінамі, якія не з’яўляюцца дзяржавамі — членамі ЕС.

З заключным словам на сесіі выступіў Старшыня Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь Андрэйчанка У.П.

Паважаныя дэпутаты, члены Урада і запрошаныя!

Другая сесія Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь шостага склікання завяршае сваю працу.

Найважнейшыя рашэнні, прынятыя ў гэты перыяд, нацэлены на рэалізацыю установак Кіраўніка дзяржавы, адрасаваных дэпутатам у яго Пасланні беларускаму народу і Парламенту, а таксама дакументаў, якія вызначаюць стратэгію сацыяльна-эканамічнага развіцця краіны ў бягучым пяцігоддзі.

Заканадаўчыя напрацоўкі сесіі адлюстроўваюць практычна ўвесь спектр актуальных задач па развіццю дзелавой актыўнасці, фінансавага рынку, прыцягненню інвестыцый, дыверсіфікацыі экспарту з улікам фактараў, абумоўленых асноўнымі тэндэнцыямі ў сусветнай эканоміцы.

На стварэнне больш камфортных умоў вядзення бізнесу накіравана карэкціроўка Закона «Аб крэдытных гісторыях» і ўдасканаленне заканадаўства па пытаннях дзяржаўнай рэгістрацыі нерухомай маёмасці, правоў на яе і здзелак з ёю. У гэтым жа ключы вядзецца падрыхтоўка змяненняў у Банкаўскі кодэкс.

Разняволенне прадпрымальніцкай ініцыятывы прадугледжвае не проста адмова ад залішняй бюракратыі, але і стварэнне надзейнай сістэмы эканамічных стымулаў. Менавіта такі падыход рэалізаваны ў праекце Закона «Аб інвестыцыйных фондах», адна з задач якога — зацікавіць прадпрыемствы і грамадзян больш актыўна ўкладваць сродкі ў нацыянальную эканоміку.

Падштурхнуць развіццё айчыннага рынку пасажырскіх перавозак дазволяць навацыі, унесеныя ў Закон «Аб аўтамабільным транспарце і аўтамабільных перавозках». За кошт больш шырокага прыцягнення ў гэты сектар прыватнікаў і ўстанаўлення правілаў працы розных онлайн-сэрвісаў людзі атрымаюць дадатковыя маршруты, а канкурэнцыя прывядзе да павышэння якасці паслуг і зніжэння коштаў.

У ходзе сесіі створаны дыхтоўны зачын на будучыню. Пастаянныя камісіі працягваюць працаваць над законапраектамі, закліканымі ўмацаваць пазіцыі банкаўскага сектара, аптымізаваць сістэму дзяржаўных закупак, павысіць ролю прыватнай ініцыятывы ў рэалізацыі інфраструктурных праектаў, узмацніць антыманапольную палітыку. Падрыхтавана некалькі дэпутацкіх ініцыятыў, накіраваных на паляпшэнне інвестыцыйнага клімату.

Гэта работа праводзіцца ў гранічна адкрытым фармаце.

І згаданыя вышэй, і многія іншыя не менш значныя пытанні сталі прадметам сур’ёзных публічных дыскусій, праведзеных дэпутатамі. Эфектыўнасць расходавання дзяржаўных сродкаў, прамысловая і энергетычная бяспека, сацыяльная абарона грамадзян у «чарнобыльскіх» раёнах, надзённыя праблемы адукацыі, асаблівасці бюджэтнага працэсу — вось далёка не поўны пералік тэм, выносіць на шырокае грамадскае абмеркаванне.

Апошняе пытанне асабліва актуальны з улікам таго, што ва ўрадзе сёння актыўна абмяркоўваюцца асноўныя напрамкі бюджэтна-фінансавай і падатковай палітыкі на чарговы год. Парламентарыі таксама ўдзельнічаюць у гэтай працы. У нас ёсць дакладнае разуменне, што сацыяльна-эканамічнай прагноз павінен быць рэалістычным, а укладзеныя ў эканоміку рэсурсы — прыносіць максімальную аддачу. У гэтых мэтах праведзены дэталёвы аналіз вынікаў выканання рэспубліканскага бюджэту і бюджэтаў дзяржаўных пазабюджэтных фондаў за 2016 год. Яго вынікі стануць адпраўной кропкай для фарміравання нашых прапаноў па праекце галоўнага фінансавага дакумента краіны.

Сярод законапраектаў сацыяльнага блока, прынятых на сесіі, варта асабліва адзначыць новую рэдакцыю Закона «Аб дзяржаўнай дапамозе сем’ям, якія выхоўваюць дзяцей». Яго нормы дадуць магчымасць павысіць памер асобных дапаможнікаў і павялічаць колькасць грамадзян, якія маюць права іх атрымліваць. Дзякуючы паправак, унесеных у Закон «Аб сацыяльным абслугоўванні», стане прасцей працэдура размяшчэння дзяржаўнага сацыяльнага заказу, пашырацца магчымасці ў аказанні дапамогі людзям, якія знаходзяцца ў цяжкай жыццёвай сітуацыі. Сур’ёзная работа праведзена і па абнаўленні заканадаўства ў сферах аховы здароўя, фізкультуры і спорту.

Своечасова вырашаны шэраг прынцыповых пытанняў умацавання абараназдольнасці краіны, абароны дзяржаўных сакрэтаў, барацьбы з тэрарызмам і ўдасканалення сістэмы аховы грамадскага парадку.

Досыць важкі плён прынесла рэалізацыя міжнароднай праграмы Палаты прадстаўнікоў. Дэпутаты прынялі актыўны ўдзел у планавых мерапрыемствах па лініі міжнародных структур, уключаючы Парламенцкі Сход Саюза Беларусі і Расіі, Парламенцкую Асамблею АДКБ, Парламенцкі вымярэнне Цэнтральнаеўрапейскай ініцыятывы.

Цалкам натуральна, што асаблівая ўвага мы засяродзілі на падрыхтоўцы 26-й штогадовай сесіі Парламенцкай асамблеі АБСЕ, якая стартуе ў г. Мінску ўжо практычна праз тыдзень. Беларусь упершыню прымае ў сябе гэтак значны форум. Парламенту і зацікаўленым дзяржаўным органам давялося вырашыць нямала складаных арганізацыйных праблем. Праца, праведзеная ў цесным кантакце з Міжнародным сакратарыятам ПА АБСЕ, дазваляе спадзявацца, што Беларусь пацвердзіць сваю рэпутацыю надзейнай дыялогавай пляцоўкі для абмеркавання самых адчувальных пытанняў міжнароднага парадку.

Вынікам сесіі ПА АБСЕ стане прыняцце дакументаў, якія адлюстроўваюць рэакцыю міжнароднай супольнасці на трывожныя тэндэнцыі сучаснасці. Беларусь таксама падрыхтавала праект рэзалюцыі, у якой прапануюцца меры па ўзмацненню барацьбы са з’яўленнем новых псіхаактыўных рэчываў. Яна ўжо атрымала вялікую падтрымку нашых замежных калегаў, і мы разлічваем на яе паспяховае прасоўванне.

Не сакрэт, што магчымасці гэтага форуму мы імкнемся выкарыстаць і для ўмацаваньня нашых эканамічных пазіцый на міжнароднай арэне. У пэўнай ступені вырашэнню гэтай задачы практычна цалкам падпарадкавана ўся парламенцкая дыпламатыя.

У рамках старшынства Беларусі ў Цэнтральнаеўрапейскай ініцыятыве дэпутаты прынялі актыўны ўдзел у пасяджэнні Парламенцкага камітэта Парламенцкага вымярэння ЦЕІ. Прадстаўнікі 12 еўрапейскіх дзяржаў абмяняліся ў г. Мінску вопытам у абласцях эканомікі, ўкаранення інтэлектуальных тэхналогій, развіцця чалавечага капіталу.

Эканоміка была ў цэнтры ўвагі і пры абмеркаванні пытанняў саюзнага будаўніцтва. 15 чэрвеня ў г. Мінску прайшла 52-я сесія Парламенцкага Сходу Саюза Беларусі і Расіі. Яе вынікам з’явіліся прапановы па ўдасканаленні падрыхтоўкі дакументаў, якія вызначаюць прыярытэты развіцця Саюзнай дзяржавы. Шэраг рэкамендацый накіраваны на паскарэнне працэдур прыняцця, ўкаранення ў вытворчасць і павышэнне ўзроўню камерцыялізацыі саюзных праграм. Вызначаны таксама перспектывы збліжэння заканадаўства ў розных сферах, у тым ліку забеспячэнне роўных правоў грамадзян Беларусі і Расіі.

У перыяд сесіі сур’ёзна актывізаваліся і нашы двухбаковыя кантакты. Умацаванне адносін абмяркоўвалася з партнёрамі з Ізраіля, Кітая, Латвіі, Пакістана, Польшчы, Тайланда, Эстоніі. У Нацыянальным сходзе створаны групы па супрацоўніцтве з парламентамі Егіпта і Судана.

Да знакавым падзеям сесіі варта аднесці афіцыйны візіт у Беларусь кітайскай парламенцкай дэлегацыі на чале са Старшынёй Пастаяннага камітэта Усекітайскага сходу народных прадстаўнікоў Чжан Дэцзяном. У ходзе візіту было падпісана сумеснае заяву, у якім вызначаны далейшыя крокі па развіцці сувязяў і ўмацаванню ўзаемадзеяння ў міжнародных парламенцкіх арганізацыях.

Атрымаў развіццё і наш дыялог з Пакістанам. Двухбаковая прававая база папоўнілася двума новымі дакументамі. У рамках нядаўняга візіту ў гэтую краіну беларуская дэлегацыя правяла прадуктыўныя перамовы і сустрэчы. Адбыўся першы беларуска-пакістанскі сельскагаспадарчы форум, дзе была праведзена прэзентацыя нашай мяса-малочнай прадукцыі і абмеркавана магчымасць будаўніцтва ў Пакістане некалькіх прадпрыемстваў па перапрацоўцы сельгаспрадукцыі з выкарыстаннем беларускіх тэхналогій.

Працягнулася актыўная праца і на лацінаамерыканскім кірунку. Наведваючы Эквадор, мы таксама гаварылі з Прэзідэнтам і Старшынёй Парламента гэтай краіны пра перспектывы супрацоўніцтва ў сферы сельскай гаспадаркі. А праз некаторы час венесуэльскія парламентарыі спецыяльна прыбылі ў Беларусь, каб вывучыць магчымасці нашага аграпрамысловага комплексу.

У другім паўгоддзі дынаміка міжнародных кантактаў і сустрэч будзе нарастаць. Ужо ў рамках 26-й сесіі ПА АБСЕ трэба будзе рэалізаваць дастаткова шчыльны графік сустрэч і перамоваў з замежнымі палітыкамі. Працягнецца сістэмная праца ў фармаце міжнародных парламенцкіх арганізацый. У бліжэйшы час чакаюцца візіты ў нашу краіну кіраўнікоў парламентаў Грузіі, Індыі, Малдовы, Пакістана і Судана. Мы плануем прыняць удзел у чацвёртым Форуме рэгіёнаў Беларусі і Расіі, а таксама наведаць Арменію, Польшчу і Румынію.

Паважаныя дэпутаты!

Галоўнымі крытэрамі ацэнкі рашэнняў, прынятых па ўсіх напрамках парламенцкай дзейнасці, былі і застаюцца бяспеку, дабрабыт, упэўненасць у будучыні нашых грамадзян. Але задачы, якія ўзнікаюць перад краінай, пастаянна ўскладняюцца. Вырашыць іх паспяхова можна толькі салідарнымі намаганнямі дзяржавы і грамадства.

Ад умення парламентарыяў весці прамы і адкрыты грамадскі дыялог па ўсіх злабадзённых пытаннях шмат у чым залежыць давер народа да ўлады, а значыць, і захаванне сацыяльнай стабільнасці як найважнейшай умовы дынамічнага развіцця.

Нашы прыярытэты ў выбарчых акругах дакладна вызначаны. Галоўныя з іх — занятасць, новыя працоўныя месцы, падтрымку ўразлівых слаёў насельніцтва. Выпрацоўка канкрэтных прапаноў па ўсіх гэтых пазіцыях — прамое даручэнне Кіраўніка дзяржавы. Каб прапанаваныя меры былі зразумелымі і абгрунтаванымі, важна знайсці агульную мову з мясцовымі ўладамі, структурамі грамадзянскай супольнасці, працоўнымі калектывамі. Толькі так можна забяспечыць баланс інтарэсаў. А гэта сёння самае галоўнае.

Усе навіны
Галоўныя навіны
Усе навіны Заканадаўчая дзейнасць Грамадска-палітычная дзейнасць Міжнародная дзейнасць