Інфармацыйна-аналітычнае ўпраўленне

Паштовы адрас:
вул. Савецкая, 11, 220010, г. Мінск, Рэспубліка Беларусь

Факс:  +375 (17) 222-32-13
Тел.:   +375 (17) 222-64-75
            +375 (44) 755-22-94

Электронная пошта:
inform@house.gov.by


26.06.2019

26 чэрвеня 2019 года на пасяджэнні Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь былі разгледжаны 12 пытанняў.

Былі прыняты праекты законаў «Аб зацвярджэнні справаздачы аб выкананні бюджэту дзяржаўнага пазабюджэтнага фонду сацыяльнай абароны насельніцтва Рэспублікі Беларусь за 2018 год» і «Аб зацвярджэнні справаздачы аб выкананні рэспубліканскага бюджэту за 2018 год».

З дакладамі па першым пытанні выступілі Міністр працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь Касцевіч І.А., намеснік Старшыні Камітэта дзяржаўнага кантролю Рэспублікі Беларусь Курлыпа А.М. і намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па бюджэце і фінансах Ніжэвіч Л.І.

Бюджэт дзяржаўнага пазабюджэтнага фонду сацыяльнай абароны насельніцтва Рэспублікі Беларусь зацверджаны па даходах у аб’ёме 13 581,5 млн. рублёў, па расходах — 13 393,5 млн. рублёў з перавышэннем даходаў над расходамі за кошт сродкаў прафесійнага пенсійнага страхавання ў суме 188,0 млн. рублёў.

У працэсе выканання бюджэту фонду яго паказчыкі былі ўдакладнены Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 28 снежня 2018 г. № 501 «Аб удакладненні асобных паказчыкаў бюджэту дзяржаўнага пазабюджэтнага фонду». У выніку унесеных змяненняў даходы бюджэту фонду павялічаны на 422,6 млн. рублёў, выдаткі — на 415,5 млн. рублёў.

Неабходнасць прыняцця Указа была абумоўлена ўдакладненнем асобных даходаў і расходаў бюджэту фонду з улікам чаканай дынамікі заработнай платы ў рэспубліцы, а таксама выканання бюджэту фонду ў справаздачным годзе.

У выніку з улікам ўдакладненняў бюджэт фонду на 2018 год зацверджаны па даходах у суме 14 004,1 млн. рублёў, па расходах — 13 809,1 млн. рублёў, з перавышэннем даходаў над расходамі ў суме 195,0 млн. рублёў.

За 2018 год прыбыткі бюджэту фонду склалі 13 929,9 млн. рублёў і выкананы да ўдакладненага плана на 99,5%, выдаткі — 13 615,0 млн. рублёў, і выкананы да ўдакладненага плана на 98,6%.

У цэлым за 2018 год бюджэт фонду выкананы з прафіцытам у суме 314,9 млн. рублёў.

Асноўнай крыніцай даходаў бюджэту фонду з’яўляюцца ўзносы на дзяржаўнае сацыяльнае страхаванне.

За 2018 год у бюджэт фонду паступіла абавязковых страхавых узносаў 12 796,1 млн. рублёў, або 100,7% удакладненага гадавога плана, і ў параўнанні з 2017 годам павялічыліся на 17,4%.

Паступленне узносаў на прафесійнае пенсійнае страхаванне склала 115,5 млн. рублёў, або 101,3% удакладненага плана, і ў параўнанні з 2017 годам павялічыліся на 15,5%.

Акрамя таго, у 2018 годзе на пакрыццё расходаў бюджэту фонду на выплату дзяржаўных дапамог сем’ям, якія выхоўваюць дзяцей, пенсій дзяржаўным служачым, пенсій за асаблівыя заслугі перад рэспублікай, пенсій ваеннаслужачым тэрміновай венной службы і членам іх сем’яў, сацыяльных пенсій, асобных відаў даплат атрымана субвенцый з рэспубліканскага бюджэту ў суме 779,6 млн. рублёў і на фінансаванне спецыялізаваных вучэбна-спартыўных устаноў прафсаюзаў у суме 30,9 млн. рублёў.

Непадатковыя даходы бюджэту фонду склалі 207,8 млн. рублёў, або 98,6% удакладненага гадавога плана.

Выдаткі бюджэту фонду у 2018 годзе склалі 13 615,0 млн. рублёў, або 98,6% удакладненага плана.

Расходы сродкаў бюджэту фонду у 2018 годзе прадугледжваліся на выплату пенсій, дапамог па часовай непрацаздольнасці, мацярынства, сямейных дапамог, на аказанне матэрыяльнай дапамогі грамадзянам, якія жывуць у нястачы, пажылым і непрацаздольным грамадзянам, а таксама на фінансаванне мерапрыемстваў па забеспячэнню занятасці насельніцтва і развіццю устаноў сацыяльнага абслугоўвання; санаторна-курортнага лячэння і аздараўлення; спецыялізаваных вучэбна-спартыўных устаноў Федэрацыі прафсаюзаў Беларусі і інш.

Найбольшую ўдзельную вагу ў выдатках бюджэту фонду складаюць расходы на выплату пенсій (10 516,9 млн. рублёў, або 77,2%) і дапамог (2 899,0 млн. рублёў, або 21,3%).

У 2018 годзе пераразлік працоўных пенсій праводзіўся тры разы:

з 1 мая ў адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 26 красавіка 2018 г. № 142 «Аб павышэнні пенсій» сярэдняя заработная плата работнікаў для вылічэння пенсій праіндэксавана на 5,5%;

з 1 жніўня ў адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 17 ліпеня 2018 г. № 278 «Аб павышэнні пенсій» сярэдняя заработная плата работнікаў для вылічэння пенсій праіндэксавана на 10,5%;

з 1 лістапада ў адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23 кастрычніка 2018 г. № 419 «Аб павышэнні пенсій» сярэдняя заработная плата работнікаў для вылічэння пенсій праіндэксавана на 5,5%.

Акрамя таго, у сувязі з павелічэннем бюджэту пражытачнага мінімуму ў сярэднім на душу насельніцтва чатыры разы (у лютым, траўні, жніўні і лістападзе) павышаліся мінімальныя працоўныя пенсіі, сацыяльныя пенсіі, надбаўкі і павышэнні да іх, даплаты пенсіянерам ва ўзросце старэйшых за 75 гадоў.

Фінансаванне ўсіх неабходных расходаў за кошт сродкаў дзяржаўнага сацыяльнага страхавання у 2018 годзе забяспечана своечасова і ў поўным аб’ёме.

Такім чынам, за 2018 год бюджэт фонду выкананы па даходах у суме 13 929,9 млн. рублёў і па расходах у суме 13 615,0 млн. рублёў з перавышэннем даходаў над расходамі ў суме 314,9 млн. рублёў.

Пытанне аб выкананні рэспубліканскага бюджэту далажылі Міністр фінансаў Рэспублікі Беларусь Ермаловіч М.Л., намеснік Старшыні Камітэта дзяржаўнага кантролю Рэспублікі Беларусь Курлыпа А.М. і старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па бюджэце і фінансах Дабрыніна Л.А.

Выкананне рэспубліканскага бюджэту у 2018 годзе ажыццяўлялася ва ўмовах спрыяльнай знешнеэканамічнай кан’юнктуры, росту канкурэнтаздольнасці галін эканомікі, што дазволіла захаваць сацыяльную стабільнасць і забяспечыць развіццё патэнцыялу рэгіёнаў.

Законам «Аб рэспубліканскім бюджэце на 2018 год» па выдатках рэспубліканскі бюджэт быў зацверджаны ў суме 19 751,5 млн. рублёў, зыходзячы з аб’ёму даходаў у суме 20 485,4 млн. рублёў з прафіцытам у памеры 733,9 млн. рублёў.

З улікам унесеных змяненняў удакладненыя паказчыкі рэспубліканскага бюджэту склалі: па расходах — 20 863,9 млн. рублёў, даходах — 24 241,7 млн. рублёў, прафіцыт бюджэту — 3 377,8 млн. рублёў.

За 2018 год у рэспубліканскі бюджэт паступіла даходаў на суму 24 389,2 млн. рублёў, або 100,6% удакладненага гадавога плана.

Даходы рэспубліканскага бюджэту фармаваліся за кошт падатковых, непадатковых даходаў, бязвыплатных паступленняў. Найбольшая ўдзельная вага ў агульнай суме фактычна паступіўшых даходаў займаюць падатковыя даходы. У разрэзе асноўных крыніц даходаў бюджэту падатковыя даходы выкананы наступным чынам: падатак на прыбытак склаў 1 287,6 млн. рублёў, або 101,6% удакладненага гадавога плана; падатак на дададзены кошт — 7 960,1 млн. рублёў, або 99,5% удакладненага гадавога плана; даходы ад знешнеэканамічнай дзейнасці — 5 501,5 млн. рублёў, або 100,4% удакладненага гадавога плана.

Усяго расходы рэспубліканскага бюджэту за 2018 год склалі 19 728,5 млн. рублёў, або 94,6% удакладненага гадавога плана.

Асноўнымі задачамі ў галіне палітыкі расходаў у 2018 годзе былі захаванне дасягнутага якаснага ўзроўню сацыяльных паслуг, павышэнне ўстойлівасці і канкурэнтаздольнасці нацыянальнай эканомікі, гарантаванае выкананне фінансавых абавязацельстваў бюджэту перад знешнімі і ўнутранымі крэдыторамі.

Расходы рэспубліканскага бюджэту на фінансаванне агульнадзяржаўнай дзейнасці склалі 8 829,2 млн. рублёў, або 90,2% удакладненага гадавога плана.

У 2018 годзе Рэспублікай Беларусь забяспечана пералік долевага ўзносу ў бюджэт Саюзнай дзяржавы.

Выдаткі на нацыянальную абарону прафінансаваны ў суме 1 346,6 млн. рублёў, або на 99,6% ад удакладненых гадавых прызначэнняў.

Расходы на судовую ўладу, праваахоўную дзейнасць і забеспячэнне бяспекі прафінансаваны ў суме 2 212,2 млн. рублёў, або 99,4% удакладненых планавых прызначэнняў.

Фактычнае фінансаванне па раздзеле «Нацыянальная эканоміка» у 2018 годзе склала 3 178,6 млн. рублёў, або 97,5% удакладненага гадавога плана.

На развіццё сельскай гаспадаркі і рыбагаспадарчай дзейнасці накіравана 509,4 млн. рублёў, або 97,9% удакладненага гадавога плана.

Фактычнае фінансаванне па падраздзеле «Прамысловасць, будаўніцтва і архітэктура» у 2018 годзе склала 895,4 млн. рублёў, або 95,1% удакладненага гадавога плана.

На фінансаванне мерапрыемстваў дарожнай гаспадаркі за кошт сродкаў рэспубліканскага бюджэту выкарыстана 884,4 млн. рублёў, або 99,2% удакладненага гадавога плана. Выдаткі накіраваны на ўтрыманне, бягучы і капітальны рамонт аўтамабільных дарог, іх будаўніцтва і рэканструкцыю.

Па рэспубліканскім бюджэце у 2018 годзе на фінансаванне аховы здароўя накіравана 903,2 млн. рублёў, або 99,4% удакладненага гадавога плана.

Фінансаванне расходаў на ахову здароўя ажыццяўлялася па наступных напрамках: медыцынская дапамога насельніцтву — 468,5 млн. рублёў, санітарны нагляд — 5,3 млн. рублёў, іншыя мерапрыемствы па ахове здароўя — 410,5 млн. рублёў.

Фізічная культура, спорт, культура і сродкі масавай інфармацыі у 2018 годзе прафінансаваны ў суме 464,7 млн. рублёў, або 96,9% удакладненага гадавога плана.

У 2018 годзе рэспубліканскім бюджэтам на ўтрыманне ўстаноў культуры і правядзенне мерапрыемстваў у галіне культуры прафінансавана 100,1 млн. рублёў, або 97,6% удакладненага гадавога плана.

У 2018 годзе ў падраздзеле «Сродкі масавай інфармацыі» прафінансавана 130,2 млн. рублёў, або 98,5% да ўдакладненых планавых прызначэнняў.

Выдаткі на фінансаванне ўстаноў і мерапрыемстваў па адукацыі ў рэспубліканскім бюджэце у 2018 годзе склалі 870,4 млн. рублёў, або 96,1% удакладненага гадавога плана.

Дадзены ўзровень выдаткаў дазволіў забяспечыць выкананне ўсіх абавязковых сацыяльных стандартаў у галіне адукацыі, рэалізаваць шэраг мерапрыемстваў па дзяржаўных праграмах.

Расходы рэспубліканскага бюджэту па раздзелу «Сацыяльная палітыка» прафінансаваны ў суме 1 723,3 млн. рублёў, або 99,0% удакладненага гадавога плана.

Расходы дзяржаўных мэтавых бюджэтных фондаў у 2018 годзе прафінансаваны ў суме 1 040,9 млн. рублёў, або 96,6% удакладненага гадавога плана.

Такім чынам, удакладнены план па даходах рэспубліканскага бюджэту за 2018 год выкананы на 100,6%, па расходах — на 94,6%. Прафіцыт склаў 4 660,7 млн. рублёў, або 3,83% да ВУП.

У першым чытанні парламентарыі прынялі пяць законапраектаў.

Старшыня Дзяржаўнага камітэта судовых экспертыз Рэспублікі Беларусь Швед А.І. і намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па заканадаўстве Маркевіч А.І. прадставілі праект Закона «Аб судова-экспертнай дзейнасці».

Законапраектам вызначаюцца прававыя асновы судова-экспертнай дзейнасці, у тым ліку яе навукова-метадычнага, матэрыяльна-тэхнічнага і іншага забеспячэння, замацоўваюцца яе прынцыпы, урэгулявана сістэма кіравання, уніфікаваны працэсуальныя асновы правядзення судовых экспертыз у крымінальным, адміністрацыйным, грамадзянскім і гаспадарчым працэсах у мэтах забеспячэння абароны праў і законных інтарэсаў грамадзян пры правядзенні судовых экспертыз, а таксама прававыя асновы вядзення крыміналістычных улікаў і калекцый.

У праекце Закона замацоўваюцца агульныя палажэнні, якія тычацца парадку работы з аб’ектамі судовай экспертызы. Урэгуляваны пытанні парадку арганізацыі работы з аб’ектамі, якія не могуць быць прадстаўлены ў судова-экспертную арганізацыю альбо індывідуальным прадпрымальніку з прычыны іх памераў, немагчымасці транспарціроўкі і па іншых аб’ектыўных прычынах.

Уніфікаваны правы і абавязкі судовага эксперта, вызначаны адзіныя патрабаванні ўтрымання заключэння судовага эксперта. Пры гэтым адзначаны падыходы да рэалізацыі экспертнай ініцыятывы шляхам замацавання ў працэсуальных кодэксах Рэспублікі Беларусь права судовага эксперта аб адлюстраванні ў зняволенні высноў па абставінах, якія адносяцца да яго кампетэнцыі, з нагоды якіх яму не былі пастаўленыя пытанні.

З улікам правапрымяняльнай практыкі ўдакладнены азначэнні судова-экспертнай арганізацыі і судова-экспертнага падраздзялення.

Законапраектам вызначаюцца ўмовы і месца правядзення судовай экспертызы, аб’ектам якой з’яўляецца фізічная асоба, правы і абавязкі фізічных асоб, у дачыненні да якіх праводзіцца судовая экспертыза, гарантыі правоў і законных інтарэсаў названых асоб.

Аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб дзяржаўнай інавацыйнай палітыцы і інавацыйнай дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь» расказаў Старшыня Дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях Рэспублікі Беларусь Шумілін А.Г. (Судакладчык — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па адукацыі, культуры і навуцы Каляснёва А.П.).

Законапраект падрыхтаваны ў мэтах карэкціроўкі дзеючага Закона з улікам правапрымяняльнай практыкі і прадугледжвае:

ліквідацыю састарэлых норм і супярэчнасцяў;

удакладненне кампетэнцый ў сферы дзяржаўнага рэгулявання інавацыйнай дзейнасці рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання, іншых дзяржаўных арганізацый, органаў мясцовага кіравання і самакіравання;

вызначэнне парадку распрацоўкі, фінансавання і выканання дзяржаўнай праграмы інавацыйнага развіцця Рэспублікі Беларусь;

дадатак пераліку асноўных задач дзяржаўнай інавацыйнай палітыкі задачамі, звязанымі з забеспячэннем лічбавай трансфармацыі нацыянальнай эканомікі, фарміраваннем і паскораным развіццём высокатэхналагічных сектараў нацыянальнай эканомікі, інавацыйным развіццём традыцыйных сектараў нацыянальнай эканомікі;

надзяленне інавацыйных праектаў, што выконваюцца ў рамках дзяржаўнай праграмы інавацыйнага развіцця Рэспублікі Беларусь, статусам інвестыцыйных праектаў, якія адпавядаюць прыярытэтнаму віду дзейнасці (сектару эканомікі) для ажыццяўлення інвестыцый;

удакладненне крыніц фінансавання інавацыйнай дзейнасці;

удакладненне пераліку суб’ектаў інавацыйнай інфраструктуры, карэкціроўка іх асноўных напрамкаў дзейнасці і пераліку паслуг, якія прадстаўляюцца;

прадастаўленне падатковых ільгот і іншых пераваг тэхнапарку і (або) іх рэзідэнтам, якія рэалізуюць інавацыйныя праекты, якія выконваюцца ў рамках дзяржаўнай праграмы інавацыйнага развіцця Рэспублікі Беларусь.

З дакладам па праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб натуральных манаполіях» выступіў Міністр антыманапольнага рэгулявання і гандлю Рэспублікі Беларусь Калтовіч У.В., з судакладам — намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па прамысловасці, паліўна-энергетычным комплексе, транспарце і сувязі Паліціка В.С.

Законапраект прадугледжвае карэкціроўку паняційнага апарату дзеючага Закона. Уводзяцца тэрміны «орган рэгулявання дзейнасці суб’ектаў натуральных манаполій», «галіновыя рэспубліканскія органы дзяржаўнага кіравання», «публічныя слуханні».

У законапраекце аптымізаваны сферы натуральных манаполій. У сферы электрычнай энергіі паслугі падзелены на паслугі па перадачы электрычнай энергіі па электрычнай сеткі, паслугі па размеркаванні электрычнай энергіі і паслугі па аператыўна-дыспетчарскім кіраванні ў электраэнергетыцы. З сфер натуральных манаполій выключаны паслугі электрасувязі і паштовай сувязі агульнага карыстання ў сувязі са стратай гэтымі рынкамі прыкмет натуральнай манаполіі.

Прадугледжваецца істотная карэкціроўка пераліку абавязкаў суб’ектаў натуральных манаполій. Ён дапаўняецца абавязкам забяспечваць ў парадку, устаноўленым органам рэгулявання дзейнасці суб’ектаў натуральных манаполій, даступнасць інфармацыі пра сваю дзейнасць. Прадугледжаны таксама абавязак суб’ектаў натуральных манаполій прадастаўляць спажыўцам доступ да паслуг, якія адносяцца да сфер натуральных манаполій, на роўных (недыскрымінацыйных) умовах, а таксама прадстаўляць у антыманапольны орган копіі зацверджаных прагнозаў, планаў свайго развіцця ў мэтах удасканалення парадку тарыфнага рэгулявання на паслугі натуральных манаполій.

Прынцыпы дзяржаўнага рэгулявання дзейнасці суб’ектаў натуральных манаполій дапаўняюцца тэзісам аб недапушчэнні стрымлівання ў сілу тэхналагічных асаблівасцяў вытворчасці і прадастаўлення паслуг магчымага і эканамічна апраўданага для Рэспублікі Беларусь, для адпаведнай галіны, пераходу паслуг, якія адносяцца да сферы натуральных манаполій, са стану натуральнай манаполіі ў стан канкурэнтнага рынку.

Законапраектам вызначаны спосабы дзяржаўнага рэгулявання дзейнасці суб’ектаў натуральных манаполій. Прадугледжваецца, што рэгуляванне цэн (тарыфаў) на паслугі, якія адносяцца да сфер натуральных манаполій, можа ажыццяўляцца шляхам ўстанаўлення для суб’ектаў натуральных манаполій фіксаваных коштаў (тарыфаў), гранічных цэн (тарыфаў) і (або) шляхам вызначэння парадку ўстанаўлення і прымянення цэн (тарыфаў). Адначасова законапраектам уключаны шэраг параметраў рэгулявання, якія могуць прымяняцца органам рэгулявання дзейнасці суб’ектаў натуральных манаполій пры рэгуляванні цэн (тарыфаў) у адпаведнасці з Дагаворам аб ЕАЭС. Таксама з пераліку параметраў, якія ўлічваюцца пры рэгуляванні, выключаны тыя, якія на практыцы не прымяняюцца пры рэгуляванні цэн (тарыфаў).

Законапраектам удакладняюцца паўнамоцтвы Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, Урада Рэспублікі Беларусь, галіновых рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання, абласных і Мінскага гарадскога выканаўчых камітэтаў у сферах натуральных манаполій. З улікам практыкі прымянення ўдакладнены паўнамоцтвы органа рэгулявання дзейнасці суб’ектаў натуральных манаполій, а таксама парадак выканання, абскарджання рашэнняў, прадпісанняў органа рэгулявання дзейнасці суб’ектаў натуральных манаполій, наступстваў парушэння Закона.

Аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб электрасувязі» з дакладамі выступілі Міністр сувязі і інфарматызацыі Рэспублікі Беларусь Шульган К.К. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па прамысловасці, паліўна-энергетычным комплексе, транспарце і сувязі Юніцын А.Ю.

Гаворачы аб новаўвядзеннях законапраекта дакладчыкі адзначылі наступныя.

Савету Міністраў Рэспублікі Беларусь прадастаўлена права вызначаць парадак ажыццяўлення міжнароднай прававой абароны радыёчастотных прысваенняў Рэспублікі Беларусь для стварэння ўмоў для міжнароднага ўзаемадзеяння пры ажыццяўленні кантролю (нагляду) за выкарыстаннем на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь выпраменьваючых РЭС і ВЧУ, ліквідацыі неспрыяльнага ўздзеяння на іх з боку выпраменьваючых РЭС і ВЧУ замежных дзяржаў, а таксама міжнароднага прызнання прысвоеных (прызначаны) радыёчастот або радыёчастотных каналаў для РЭС Рэспублікі Беларусь і адпаведных спадарожнікавых пазіцый на геастацыянарнай арбіце альбо адпаведных характарыстык спадарожнікаў на іншых арбітах.

На Міністэрства сувязі і інфарматызацыі ўскладзены функцыі па каардынацыі дзейнасці дзяржаўных органаў i iншых арганiзацый па пытаннях міжнароднай прававой абароны радыёчастотных прысваенняў Рэспублікі Беларусь;

Удакладнены паўнамоцтвы Мінсувязі па кантролі за выкананнем ліцэнзіятамі заканадаўства аб ліцэнзаванні, ліцэнзійных патрабаванняў і ўмоў ажыццяўлення ліцэнзуемага віду дзейнасці, выяўленню парушэнняў парадку і ўмоў далучэння сетак электрасувязі да сеткі электрасувязі агульнага карыстання, уключаючы адзіную рэспубліканскую сетку перадачы дадзеных, парадку іх узаемадзеяння і пропуску трафіку.

Удакладнены пералік мер, накіраваных на спыненне правапарушэнняў і ажыццяўленне кантролю (нагляду) за выкананнем міжнародных абавязацельстваў у рамках адзінай сістэмы мерапрыемстваў па кантролю (наглядзе) за выкарыстаннем на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь выпраменьваючых РЭС і ВЧУ.

Вызначана, што рэалізацыя мерапрыемстваў міжнароднай прававой абароны радыёчастотных прысваенняў Рэспублікі Беларусь і мерапрыемстваў па выкананні міжнародных абавязацельстваў па выкарыстанні радыёчастотнага спектру з’яўляецца неад’емным элементам кантролю (нагляду) за выкарыстаннем на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь выпраменьваючых РЭС і ВЧУ.

Уладальнікам РЭС і (або) ВЧУ прадастаўлена магчымасць зняцця з рэгістрацыі РЭС і (або) ВЧУ ўсіх прызначэнняў, якія знаходзяцца на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь і якія з’яўляюцца крыніцамі электрамагнітнага выпраменьвання.

Вызначаны суб’ектны склад асоб, абавязаных ажыццяўляць юрыдычна значныя дзеянні пры рэгістрацыі і зняцці з рэгістрацыі сродкаў электрасувязі.

Міністр абароны Рэспублікі Беларусь Раўкоў А.А. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Мартынаў І.Ф. далажылі аб праекце Закона «Аб змяненні законаў па пытаннях эфектыўнага функцыянавання ваеннай арганізацыі дзяржавы».

Законапраект накіраваны на ўдасканаленне праваадносін, звязаных з прызывам грамадзян на ваенную службу.

Праектам Закона прапануецца ўнесці змяненні ў Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, законы «Аб вайсковым абавязку і вайсковай службе», «Аб дзяржаўнай службе ў Рэспубліцы Беларусь», «Аб органах унутраных спраў Рэспублікі Беларусь», «Аб органах фінансавых расследаванняў Камітэта дзяржаўнага кантролю Рэспублікі Беларусь», «Аб органах і падраздзяленнях па надзвычайных сітуацыях Рэспублікі Беларусь», «Аб парадку выезду з Рэспублікі Беларусь і ўезду ў Рэспубліку Беларусь грамадзян Рэспублікі Беларусь», «Аб Следчым камітэеце Рэспублікі Беларусь», «Аб Дзяржаўным камітэце судовых экспертыз Рэспублікі Беларусь».

Праектам Закона прапануецца:

даць права ваенным камiсарыятам (адасобленым падраздзяленням ваенных камісарыятаў) для ажыццяўлення вайсковага ўліку атрымліваць на бязвыплатнай аснове персанальныя даныя грамадзян, якiя стаяць або абавязаны стаяць на воiнскiм улiку прызыўнiкоў i ваеннаабавязаных, з дапамогай агульнадзяржаўнай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы і (або) іншым спосабам без іх пісьмовай згоды;

з мэтай забеспячэння канстытуцыйнага права грамадзян на атрыманне адукацыі прадастаўляць адтэрміноўкі ад прызыву:

для атрымання агульнай сярэдняй адукацыі;

для атрымання першай адукацыі, якая дазваляе атрымаць спецыяльнасць (прафесію), а таксама грамадзянам, якія навучаюцца ў навучальных установах за мяжой. З улікам гэтага замацоўваецца прынцып аднаразавасці прадастаўлення адтэрміноўкі для атрымання адукацыі навучэнцам, якія атрымліваюць прафесійна-тэхнічную адукацыю, сярэднюю спецыяльную адукацыю ў дзённай форме атрымання адукацыі, студэнтам, якія атрымліваюць вышэйшую адукацыю I ступені ў вочнай форме атрымання адукацыі, а таксама вучацца ў навучальных установах за мяжой;

тым, што навучаюцца за мяжой па напрамках дзяржаўных органаў (дзяржаўных арганізацый). З мэтай забеспячэння эканомікі Рэспублікі Беларусь запатрабаванымі спецыялістамі, у якіх зацікаўлены дзяржаўныя органы (дзяржаўныя арганізацыі), прапануецца прадастаўляць адтэрміноўку на гэтай падставе па-за залежнасці ад прадастаўлення раней адтэрміноўкі для працягу адукацыі, г.зн. без уліку прынцыпу аднаразовасцi;

даць права прымаць рашэнне аб прызнанні грамадзян не прайшоўшымі ваенную службу па прызыву, не маючы на тое законных падстаў, раённай (гарадской) прызыўной камісіі ў дачыненні да грамадзян, якія не знаходзяцца ў запасе, выпадку ўхілення іх ад прызыву на тэрміновую ваенную службу, службу ў рэзерве да дасягнення імі 27-гадовага ўзросту або невыканання такімі грамадзянамі абавязкаў па воінскаму ўліку і ваенным камісарам у дачыненні да грамадзян, якiя залiчаны ў запас з прысваеннем воiнскага звання афіцэра, у выпадку ўхілення іх ад прызыву на ваенную сл жбу да дасягнення імі 27-гадовага ўзросту або невыканання такімі грамадзянамі абавязкаў па воінскаму ўліку;

устанавіць забарону на прыняцце на дзяржаўную службу, службу ў органы ўнутраных спраў, органы фінансавых расследаванняў Камітэта дзяржаўнага кантролю Рэспублікі Беларусь, органы i падраздзяленнi па надзвычайных сітуацыях, Следчы камітэт Рэспублікі Беларусь, Дзяржаўны камітэт судовых экспертыз Рэспублікі Беларусь грамадзян, што не прайшлі ваенную службу па прызыву, не маючы на тое законных падстаў;

часова абмежаваць права на выезд з Рэспублікі Беларусь для грамадзян, якія не з’яўляюцца на мерапрыемствы па прызыву на ваенную службу, службу ў рэзерве або не выконваюць абавязкі па воінскаму ўліку;

вызваліць грамадзян, якія добраахвотна паступілі на ваенную службу па кантракце ва Узброеныя Сілы Рэспублікі Беларусь, іншыя войскі і воінскія фарміраванні Рэспублікі Беларусь і праслужылі не менш тэрміну абавязковай работы, ад звароту ў рэспубліканскі і мясцовыя бюджэты сродкаў, затрачаных дзяржавай на іх падрыхтоўку;

устанавіць пачатак тэрміну для абскарджання рашэння раённай (гарадской) прызыўной камісіі і абласной (Мiнскай гарадской) прызыўной камісіі не толькі з дня атрымання копій гэтых рашэнняў грамадзянінам, але і з дня абвяшчэння іх яму.

У другім чытанні дэпутацкі корпус прыняў тры законапраекты.

Аб праекце Закона «Аб змяненні законаў» (па пытаннях працоўных адносін) з дакладам выступіў намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па працы і сацыяльных пытаннях Шылаў В.П.

Законапраектам прадугледжваецца змяненне істотных умоў працы, парадак скасавання працоўнага дагавора па ініцыятыве наймальніка, уводзяцца дадатковыя падставы звальнення работніка па ініцыятыве наймальніка, замацоўваюцца асаблівасці рэгулявання працы работнікаў, з якімі заключаюцца кантракты і якія ажыццяўляюць дыстанцыйную працу, удакладняецца парадак і ўмовы пераводу работніка да іншага наймальніка, уводзяцца дадатковыя падставы звальнення і датэрміновага скасавання тэрміновага працоўнага дагавора, удакладняецца паняційны апарат, замацоўваюцца дадатковыя гарантыі грамадзянам, звольненым з ваеннай і альтэрнатыўнай службы.

Член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па бюджэце і фінансах Вабішчэвіч П.А. расказаў аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб аўдытарскай дзейнасці».

Законапраект падрыхтаваны ў мэтах стварэння адзінага рынку аўдытарскіх паслуг у рамках Еўразійскага эканамічнага саюза, а таксама для павышэння якасці аўдытарскіх паслуг для нацыянальных суб’ектаў гаспадарання.

У прыватнасці, законапраектам прадугледжваецца:

увядзенне ў дзеянне на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь міжнародных стандартаў аўдытарскай дзейнасці, Кодэкса этыкі аўдытараў і ўстанаўленне адпаведных паўнамоцтваў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь;

стварэнне Дзяржаўнага рэестра аўдытарскіх арганізацый, аўдытараў — індывідуальных прадпрымальнікаў, аўдытараў і вызначэнне парадку яго вядзення і пераліку ўключаемых ў яго звестак;

стварэнне ў Рэспубліцы Беларусь аўдытарскай палаты, як адзінага органа самакіравання аўдытарскіх арганізацый, аўдытараў — індывідуальных прадпрымальнікаў і ўстанаўленне парадку яе функцыянавання;

увядзенне норм, якія прадугледжваюць парадкаванне мер адказнасці аўдытарскіх арганізацый, іх службовых асоб, аўдытараў — індывідуальных прадпрымальнікаў, аўдытараў за парушэнне заканадаўства аб аўдытарскай дзейнасці і неналежную якасць аказання аўдытарскіх паслуг;

пашырэнне пераліку паслуг, якія аказваюцца аўдытарамі (кансультацыйныя паслугі па падатковых пытаннях);

карэкціроўка нормы, што ўстанаўлівае крытэрый выручкі для правядзення абавязковага аўдыту гадавой бухгалтарскай (фінансавай) справаздачнасці суб’ектаў гаспадарання (з 5 000 000 еўра на 500 000 базавых велічынь).

З дакладам аб праекце Закона «Аб змяненні кодэксаў» (па пытаннях судовай абароны зацікаўленых асоб у загаднай вытворчасці) выступіў намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па заканадаўстве Місько М.У.

Праект Закона распрацаваны ў мэтах рэалізацыі рашэння Канстытуцыйнага Суда Рэспублікі Беларусь ад 10 красавiка 2018 г. № Р-1122/2018 «Аб праве на судовую абарону зацікаўленых асоб у загаднай вытворчасці».

Канстытуцыйны Суд Рэспублікі Беларусь палічыў неабходным устараніць прабел заканадаўчага рэгулявання загаднай вытворчасці, забяспечыўшы права на судовую абарону іншых зацікаўленых асоб, якія не з’яўляюцца спагнаннікам або даўжніком, правы і законныя інтарэсы якіх закранаюцца вызначэннем аб судовым загадзе.

У правапрымяняльнай практыцы маюць месца выпадкі, калі суды ў рамках загаднага вядзення выносяць пастановы аб судовым загадзе, у той час як маецца спрэчка аб праве і іншыя зацікаўленыя ў зыходзе справы асобы, якія павінны былі ўдзельнічаць у справе і выкласці сваю пазіцыю. Але такія асобы пазбаўлены магчымасці судовай абароны сваіх правоў і законных інтарэсаў, так як у грамадзянскім працэсуальным і гаспадарчым працэсуальным заканадаўстве адсутнічаюць нормы, якія забяспечваюць такое права.

У сувязі з гэтым Гаспадарчы працэсуальны кодэкс Рэспублікі Беларусь прапануецца дапоўніць нормамі аб тым, што іншая асоба, правы і (або) законныя інтарэсы якой закранаюцца вызначэннем аб судовым загадзе, вынесеным судом, які разглядае эканамічныя справы, у дзесяцiдзённы тэрмiн з дня, калі яму стала вядома аб вынясенні такога вызначэння, мае права падаць у той жа суд заяву аб адмене пастановы аб судовым загадзе або адмене яго ў частцы. Таксама прапануецца замацаваць, што суд пасля разгляду такой заявы выносіць вызначэнне аб адмене пастановы аб судовым загадзе (аб адмене яго ў частцы) або вызначэнне аб адмове ў адмене пастановы аб судовым загадзе.

Дапаўненні аналагічнага характару прапануецца ўнесці ў Грамадзянскі працэсуальны кодэкс Рэспублікі Беларусь.

Праект Закона прадугледжвае таксама дапаўненне Гаспадарчага працэсуальнага і Грамадзянскага працэсуальнага кодэксаў Рэспублікі Беларусь нормамі аб парадку паведамлення бакоў і зацікаўленых асоб, ад якіх паступілі адпаведныя заявы ў суд, аб прыняцці судом вызначэння аб адмене пастановы аб судовым загадзе (адмене яго ў частцы) альбо вызначэння аб адмове ў адмене пастановы аб судовым загадзе.

Акрамя таго, прадугледжана ўнясенне змяненняў у Грамадзянскі працэсуальны і Гаспадарчы працэсуальны кодэксы Рэспублікі Беларусь па пытаннях абмежавання фізічных асоб у наведванні ігральных устаноў і ўдзеле ў азартных гульнях.

На пасяджэнні таксама былі разгледжаны тры законапраекты аб ратыфікацыі міжнародных пагадненняў.

З дакладам па праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Расійскай Федэрацыі аб супрацоўніцтве ў галіне абароны канкурэнцыі» выступіў Міністр антыманапольнага рэгулявання і гандлю Рэспублікі Беларусь Калтовіч У.В., з судакладам — намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па жыллёвай палітыцы і будаўніцтву Гурскі Д.М.

Пагадненне накіравана на стварэнне прававых асноў для ўзаемадзеяння Урада Рэспублікі Беларусь і Урада Расійскай Федэрацыі пры ўжыванні антыманапольнага заканадаўства ў адносiнах да гаспадарчых суб’ектаў Расійскай Федэрацыі і Рэспублікі Беларусь, а таксама гаспадарчых суб’ектаў трэціх краін, дзейнасць якіх аказвае ўплыў на стан канкурэнцыі на рынках краін — удзельніц Пагаднення.

Пагадненне прадугледжвае прымяненне розных форм узаемадзеяння, якія забяспечваюць павышэнне эфектыўнасці супрацоўніцтва, у ліку якіх абмен інфармацыяй, у тым ліку канфідэнцыяльнай, накіраванне апавяшчэнняў, даручэнняў аб правядзенні асобных працэсуальных дзеянняў, а таксама прапаноў аб каардынацыі правапрымяняльнай дзейнасці.

Супрацоўніцтва паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Расійскай Федэрацыі ў рамках Пагаднення будзе ажыццяўляцца праз цэнтральныя органы: для Рэспублікі Беларусь — Міністэрства антыманапольнага рэгулявання і гандлю; для Расійскай Федэрацыі — Федэральная антыманапольная служба.

Праект Закона «Аб ратыфікацыі Дагавора паміж Рэспублікай Беларусь і Рэспублікай Індыя аб інвестыцыях» прадставілі намеснік Міністра замежных спраў Рэспублікі Беларусь, Краўчанка А.І. і намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па эканамічнай палітыцы Брыч Л.Г.

Дагавор стварае прававую аснову для інвестыцыйнага супрацоўніцтва з Індыяй, замацоўвае гарантыі ажыццяўлення ўзаемных капіталаўкладанняў і механізмы іх абароны. Прадугледжваецца ўзаемнае прадастаўленне інвестыцыям нацыянальнага рэжыму, кампенсацыя ў выпадку экспрапрыяцыі, права інвестараў на бесперашкодны перавод плацяжоў, а таксама на абарону сваіх інтарэсаў у нацыянальных судах і міжнародных арбітражных інстанцыях.

Эканамічны эфект ад заключэння Дагавора заключаецца ў стварэнні ўмоў для прыцягнення ў эканоміку капіталу з Індыі, а таксама ў абароне правоў беларускіх інвестараў на тэрыторыі Індыі.

Ратыфікацыя Дагавора станоўча адаб’ецца на развіцці супрацоўніцтва шляхам аб’яднання вытворчага патэнцыялу дзвюх краін у розных сферах, будзе спрыяць рэалізацыі сумесных галіновых інвестыцыйных праектаў, у прыватнасці ў сферы фармацэўтыкі, і буйных інтэграваных стратэгічных праектаў, такіх, як Беларуска-Індыйскі інвестыцыйны кластар-парк у г.п. Балбасава Аршанскага раёна.

А.І.Краўчанка таксама прадставіў праект Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Венгрыі аб садзейнічанні ажыццяўленню і ўзаемнай абароне інвестыцый» (судакладчык — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па міжнародных справах Петрашова В.У.).

Пагадненне падпісана ў мэтах стварэння прававой асновы для падтрымання спрыяльных умоў для развіцця інвестыцыйнай дзейнасці.

Бакі дамовіліся прадастаўляць інвестыцыям інвестараў кожнага з бакоў справядлівы і раўнапраўны рэжым, забяспечваць поўную абарону і бяспеку на тэрыторыi iншага боку, а таксама ўзялі на сябе абавязацельствы прадастаўляць на сваёй тэрыторыі ў дачыненні да iнвестараў кожнага з бакоў і іх інвестыцый рэжым не менш спрыяльны за той, якi ён прадастаўляе ў аналагічных сітуацыях уласным інвестарам і іх інвестыцыях, у тым, што датычыцца кiравання, падтрымання, выкарыстання, ажыццяўлення, продажу або распараджэння іх інвестыцыямі на тэрыторыі яго дзяржавы.

Адным з важных палажэнняў Пагаднення з’яўляецца замацаванне гарантый для бакоў па кампенсацыі нанесеных інвестыцыях страт у выніку вайны, узброенага канфлiкту, рэвалюцыi, паўстання, бунту або іншага роду беспарадкаў, а таксама з прычыны ўвядзення надзвычайнага становішча. Пагадненне змяшчае абавязацельствы аб свабодным пераводзе ўсіх плацяжоў, звязаных з інвестыцыямі, а таксама парадак урэгулявання спрэчак паміж дагаворнымі бакамі па пытаннях інвестыцый.

28 чэрвеня 2018 года адбудзецца сумеснае пасяджэнне Палаты прадстаўнікоў і Савета Рэспублікі Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь, на якім парламентарыі заслухаюць даклад намесніка Прэм’ер-міністра Рэспублікі Беларусь Ляшэнка І.В. на тэму «Аб выніках, мэтах і задачах у галіне прамысловай вытворчасці і энергетыкі».

У гэты ж дзень адбудзецца заключнае пасяджэнне шостай сесіі Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь шостага склікання.


Усе навіны
Галоўныя навіны
Усе навіны Заканадаўчая дзейнасць Грамадска-палітычная дзейнасць Міжнародная дзейнасць