Рус Бел Eng

Інфармацыйна-аналітычнае ўпраўленне

Паштовы адрас:
вул. Савецкая, 11, 220010, г. Мінск, Рэспубліка Беларусь

Факс:  +375 (17) 222-32-13
Тел.:   +375 (17) 222-64-75           

Электронная пошта:
inform@house.gov.by

27.04.2022

27 красавіка 2022 года на пасяджэнні Палаты прадстаўнікоў было разгледжана дзевяць пытанняў.

У першым чытанні дэпутаты прынялі два законапраекты.

Міністр эканомікі Рэспублікі Беларусь Чарвякоў А.В. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па эканамічнай палітыцы Горваль С.А. прадставілі праект Закона «Аб урэгуляванні неплацежаздольнасці».

У праекце Закона рэалізаваны асноўныя патрабаванні, пастаўленыя Кіраўніком дзяржавы, аб пастаноўцы акцэнтаў на абарону правоў прадпрыемстваў, якія аказаліся ў складанай фінансавай сітуацыі, зняцці залішняй нагрузкі з судоў, ускладанні каардынацыі працэсу ў працэдурах банкруцтва на Урад Рэспублікі Беларусь і мясцовыя выканаўчыя і распарадчыя органы ўлады.

Дакументам перагледжаны дзейны падыход аб поўным судовым суправаджэнні разгляду справы аб неплацежаздольнасці (банкруцтве). Эканамічны суд не будзе непасрэдна ўдзельнічаць у выкананні прынятага ім жа рашэння, прымаць асобныя пастановы, якія датычацца фінансава-гаспадарчай дзейнасці даўжніка або звязаныя з распараджэннем яго маёмасцю (што фактычна з’яўляецца выкананнем рашэння).

Праектам Закона прадугледжваецца захаванне за судамі функцыі вырашэння спрэчных пытанняў, якія ўзнікаюць паміж кіраўніком і крэдыторамі на стадыі санацыі або ліквідацыйнай вытворчасці.

Ураду дадзены паўнамоцтвы зацвярджаць пералік прадпрыемстваў, якія не могуць быць схільныя да працэдуры банкруцтва. Гэта прадпрыемствы ВПК, энергетыкі, валаўтваральныя — незалежна ад формы ўласнасці.

Дзяржаўныя органы змогуць больш актыўна прымяняць новыя інструменты антыкрызіснага кіравання ў дзяржсектары, каб не дапусціць пагаршэння фінансавага стану арганізацый; выканаўчыя камітэты — арганізаваць папярэджанне банкруцтва прыватных прадпрыемстваў на сваёй тэрыторыі.

Узмацняецца абарона працоўных калектываў: іх прадстаўнік будзе абавязкова ўдзельнічаць у камітэце крэдытораў.

Забяспечваецца двухэтапнасць фінансавага аздараўлення. Першым этапам замацоўваецца тэрмін санацыі прадпрыемстваў у тры гады з магчымым працягам на два гады. За гэты час можна мабілізаваць рэсурсы для аздараўлення і разлічыцца з даўгамі. Для прадпрыемстваў, якія па аб’ектыўных прычынах не змогуць у названы тэрмін вярнуцца ў рыначныя ўмовы гаспадарання, прадугледжаны другі этап, пры якім, у рамках працэдуры міравога пагаднення з крэдыторамі можа быць атрымана адтэрміноўка плацяжоў пасля санацыі, напрыклад, на тэрмін ад 3 да 10 гадоў.

Таксама ў праекце Закона балансуюцца інтарэсы праблемнага прадпрыемства і яго крэдытораў. Дырэктар атрымлівае права першым ініцыяваць санацыю пры немагчымасці за паўгода разлічыцца з даўгамі. У крэдытора з’яўляецца магчымасць па заканчэнні такога ж тэрміна прымусовага выканання падаць заяву ў суд.

Замацоўваецца чарговасць размеркавання выручкі ад залогу. У першую чаргу адбываецца пагашэнне запазычанасці па аплаце працы асоб, якія працуюць (якія працавалі) у даўжніка па працоўных дагаворах, і пенсійныя ўзносы. Затым ідуць патрабаванні крэдытора, банка за вылікам 20 працэнтаў на карысць бюджэту і на судовыя выдаткі.

Прадугледжваецца зніжэнне нагрузкі на бюджэт за кошт фінансавання ліквідацыі юрыдычных асоб без маёмасці ініцыятарам банкруцтва.

Падатковым органам перадаюцца функцыі адзінага крэдытора ад імя дзяржавы. На суды знізіцца нагрузка ад суправаджэння рашэнняў, звязаных з санацыяй ці ліквідацыяй. Гэтымі пытаннямі зоймуцца профільныя дзяржаўныя органы і сход крэдытораў.

Пасля прыняцця праекта Закона прагназуецца скарачэнне сярэдняга тэрміну працэдур неплацежаздольнасці з 1,6 да 1,2 года (на 25 працэнтаў) і павелічэнне задавальнення патрабаванняў крэдытораў на 30 працэнтаў.

Аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь» Аб Дзяржаўным камітэце судовых экспертыз Рэспублікі Беларусь» далажылі Старшыня Дзяржаўнага камітэта судовых экспертыз Рэспублікі Беларусь Волкаў А.А. і намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па заканадаўстве Жалнерчык Л.М.

Законапраект распрацаваны ў мэтах удасканалення прававога рэгулявання адносін у дзейнасці Дзяржаўнага камітэта судовых экспертыз Рэспублікі Беларусь.

На пасяджэнні таксама былі прыняты тры праекты законаў у другім чытанні.

Член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Мамайка І.А. расказаў аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб асновах сістэмы прафілактыкі безнагляднасці і правапарушэнняў непаўналетніх».

Мэтай падрыхтоўкі праекта Закона з’яўляецца прывядзенне палажэнняў Закона «Аб асновах сістэмы прафілактыкі безнагляднасці і правапарушэнняў непаўналетніх» у адпаведнасць з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях і Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі.

У прыватнасці, законапраектам прадугледжваюцца:

дапаўненне прынцыпаў дзейнасці па прафілактыцы безнагляднасці і правапарушэнняў непаўналетніх такім прынцыпам, як улік найлепшых інтарэсаў дзіцяці пры прыняцці дзяржаўнымі органамі, іншымі арганізацыямі рашэнняў адносна непаўналетніх;

дапаўненне Закона палажэннем, якое прадугледжвае арганізацыю і правядзенне індывідуальнай прафілактычнай работы з непаўналетнімі, у адносінах да якіх прыменены прафілактычныя меры ўздзеяння ў выглядзе папярэджання і (або) мер выхаваўчага ўздзеяння;

унясенне змяненняў, якія датычацца вызначэння канкрэтнага пераліку адміністрацыйных правапарушэнняў, пры ўчыненні якіх з дзецьмі праводзіцца індывідуальная прафілактычная работа ўстановамі адукацыі;

магчымасць змяшчэння ў спецыяльную навучальна-выхаваўчую ўстанову або спецыяльную лячэбна-выхаваўчую ўстанову непаўналетняга, калі на працягу года да яго за ўчыненне адміністрацыйных правапарушэнняў, прадугледжаных артыкуламі 10.1, 11.1, 11.3, 18.14, 18.15, 19.1, 19.3, 19.5 прымяняліся прафілактычныя меры ўздзеяння ў выглядзе папярэджання або мер выхаваўчага ўздзеяння;

увядзенне новай катэгорыі непаўналетніх, з якімі інспекцыі па справах непаўналетніх будуць праводзіць індывідуальную прафілактычную работу: у адносінах да якіх за ўчыненне правапарушэнняў, прадугледжаных артыкуламі 10.1, 11.1 — 11.3, 16.29, 18.14, 18.15, 19.1 — 19.3, 19.5 — 19.8, 19.10 — 19.12, 24.3, 24.23 або 24.29 КаАП, прыменены прафілактычныя меры ўздзеяння ў выглядзе папярэджання або мер выхаваўчага ўздзеяння.

Аб праекце Закона «Аб змяненні законаў па пытаннях дзейнасці ўнутраных войск Міністэрства ўнутраных спраў» далажыў член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Зайцаў Я.С.

Мэта законапраекта — удасканаленне арганізацыйных і прававых асноў дзейнасці ўнутраных войск Міністэрства ўнутраных спраў, парадку выканання ўскладзеных на іх задач, павышэнне прававой і сацыяльнай абароны ваеннаслужачых і асоб грамадзянскага персаналу ўнутраных войск, іх блізкіх з улікам практыкі прымянення Закона Рэспублікі Беларусь «Аб унутраных войсках Міністэрства ўнутраных спраў Рэспублікі Беларусь», прывядзенне названага Закона ў адпаведнасць з іншымі заканадаўчымі актамі.

У прыватнасці, законапраектам прадугледжваюцца:

аднясенне да асноўных задач унутраных войск іх удзел у ахове грамадскага парадку, забеспячэнні грамадскай бяспекі, бяспекі ахоўных асоб і ахоўных аб’ектаў, рэжыму надзвычайнага становішча, ваеннага становішча, прававога рэжыму ў зоне правядзення контртэрарыстычнай аперацыі, у мерапрыемствах па ўзмацненні аховы Дзяржаўнай граніцы Рэспублікі Беларусь;

надзяленне Міністэрства ўнутраных спраў паўнамоцтвамі па вызначэнні парадку адбору і вывучэння грамадзян, якія прызываюцца ва ўнутраныя войскі, і асаблівасцей адбору ваеннаслужачых тэрміновай ваеннай службы ўнутраных войск для праходжання службы ў органах унутраных спраў;

прадастаўленне ваеннаслужачым унутраных войск у мэтах выканання ўскладзеных на іх задач правоў на захоўванне і нашэнне зброі, вывучэнне абстаноўкі ў раёнах выканання гэтых задач, у тым ліку з выкарыстаннем тэхнічных сродкаў;

надзяленне ваеннаслужачых унутраных войск правам на прымяненне зброі ў адносінах да асоб, якія ўдзельнічаюць у групавым або ўзброеным нападзе на вайсковы (сутачны) нарад або каравульнае памяшканне (памяшканне дзяжурнага падраздзялення), якія спрабуюць незаконна пракрасціся на тэрыторыю ахоўных аб’ектаў або схавацца пасля такой спробы;

надзяленне ўнутраных войск паўнамоцтвамі на прымяненне баявой і спецыяльнай тэхнікі для спынення масавых беспарадкаў і групавых парушэнняў грамадскага парадку або дзеянняў, накіраваных на разбурэнне або знішчэнне маёмасці ўсіх форм уласнасці;

устанаўленне ўнутраным войскам абавязку забяспечыць бяспеку не толькі сваіх ваеннаслужачых ад замахаў на іх жыццё, здароўе, гонар, годнасць і маёмасць у сувязі з выкананнем ускладзеных на іх задач, але і асоб грамадзянскага персаналу ўнутраных войск, а таксама блізкіх як ваеннаслужачых, так і асоб грамадзянскага персаналу;

распаўсюджванне мер дзяржаўнай абароны на ваеннаслужачых, асоб грамадзянскага персаналу ўнутраных войск і іх блізкіх.

А.С.Зайцаў таксама праінфармаваў аб праекце Закона «Аб змяненні законаў» (па пытаннях крымінальнай адказнасці).

Праект Закона накіраваны на прывядзенне іншых законаў у адпаведнасць з Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, Крымінальным кодэксам Рэспублікі Беларусь, Працоўным кодэксам Рэспублікі Беларусь, Законам Рэспублікі Беларусь «Аб абароне персанальных даных», удасканаленне прававога рэгулявання праваадносін з сферы абароны правоў дзіцяці, дзейнасці прафесійных саюзаў.

Законапраектам уносяцца змяненні ў шэсць законаў Рэспублікі Беларусь («Аб пенсійным забеспячэнні», «Аб прафесійных саюзах», «Аб пенсійным забеспячэнні ваеннаслужачых, асоб начальніцкага і радавога складу органаў унутраных спраў, Следчага камітэта Рэспублікі Беларусь, Дзяржаўнага камітэта судовых экспертыз Рэспублікі Беларусь, органаў і падраздзяленняў па надзвычайных сітуацыях і органаў фінансавых расследаванняў», «Аб правах дзіцяці», «Аб занятасці насельніцтва Рэспублікі Беларусь», «Аб пракуратуры Рэспублікі Беларусь», «Аб органах унутраных спраў Рэспублікі Беларусь», «Аб супрацьдзеянні гандлю людзьмі») і Кодэкс Рэспублікі Беларусь Беларусь аб шлюбе і сям’і.

У двух чытаннях прыняты праект Закона «Аб змяненні Крымінальнага кодэкса Рэспублікі Беларусь» (дакладчык — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Ленчэўская М.А., судакладчык — намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Мартынаў І.Ф.).

Праект Закона падрыхтаваны ў мэтах аказання стрымліваючага ўздзеяння на дэструктыўныя элементы, а таксама дэманстрацыі рашучай барацьбы дзяржавы з тэрарыстычнай дзейнасцю.

Законапраектам прапануецца ўнясенне змяненняў у Крымінальны кодэкс Рэспублікі Беларусь, якія прадугледжваюць магчымасць прымянення выключнай меры пакарання ў выглядзе смяротнага пакарання за замах на ўчыненне актаў тэрарызму.

Акрамя таго, дэпутацкі корпус разгледзеў тры праекты законаў аб ратыфікацыі міжнародных пагадненняў.

З дакладам па праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення па пытаннях юрысдыкцыі і аказання прававой дапамогі па справах, звязаных з часовым знаходжаннем фарміраванняў сіл і сродкаў сістэмы калектыўнай бяспекі на тэрыторыях дзяржаў — членаў Арганізацыі Дагавора аб калектыўнай бяспецы»выступіў Міністр абароны Рэспублікі Беларусь Хрэнін В.Г., з судакладам — намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Мартынаў І.Ф.

Пагадненнем вызначаецца механізм супрацоўніцтва кампетэнтных органаў дзяржаў — членаў АДКБ: ваеннай паліцыі, ваеннага следства, ваеннай пракуратуры, ваенных судоў (трыбуналаў) — па крымінальных і адміністрацыйных справах у адносінах да асоб, якія ўваходзяць у склад фарміраванняў сіл і сродкаў сістэмы калектыўнай бяспекі.

В.Г.Хрэнін таксама прадставіў праект Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення аб сумесным матэрыяльна-тэхнічным і медыцынскім забеспячэнні Войск (Калектыўных сіл) Арганізацыі Дагавора аб калектыўнай бяспецы» (судакладчык — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па ахове здароўя, фізічнай культуры, сямейнай і маладзёжнай палітыцы Адзінцова С.У.).

Пагадненне рэгулюе пытанні ўзаемадзеяння дзяржаў — членаў АДКБ пры арганізацыі матэрыяльна-тэхнічнага і медыцынскага забеспячэння груповак Войск (Калектыўных сіл) АДКБ пры сумесным вырашэнні імі задач па забеспячэнні калектыўнай бяспекі, а таксама ў ходзе сумесных мерапрыемстваў аператыўнай і баявой падрыхтоўкі. Пры гэтым Пагадненнем прадугледжана, што забеспячэнне груповак Войск (Калектыўных сіл) АДКБ узбраеннем, ваеннай і спецыяльнай тэхнікай, матэрыяльнымі сродкамі ажыццяўляецца дзяржавамі — членамі АДКБ самастойна за кошт уласных сродкаў у адпаведнасці з нацыянальнымі заканадаўствамі, за кошт сродкаў, выдзеленых на гэтыя мэты ў рамках мэтавых міждзяржаўных праграм, якія рэалізуюцца ў фармаце Арганізацыі або ў двухбаковым фармаце, а таксама за кошт ваенна-тэхнічнай дапамогі, якая аказваецца дзяржавамі — членамі АДКБ адзін аднаму ва ўзгодненых аб’ёмах.

Міністр энергетыкі Рэспублікі Беларусь Каранкевіч В.М. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па пытаннях экалогіі, прыродакарыстання і чарнобыльскай катастрофы Далгашэй Т.С. далажылі аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Расійскай Федэрацыі аб супрацоўніцтве ў галіне перавозкі ядзерных матэрыялаў».

Пагадненне ўрэгулюе пытанні двухбаковага супрацоўніцтва паміж Рэспублікай Беларусь і Расійскай Федэрацыяй у галіне перавозкі цеплавыдзяляльных зборак, апрамененых цеплавыдзяляльных зборак ядзерных рэактараў, радыеактыўных адходаў і дасць магчымасць устанавіць:

узгодненыя бакамі патрабаванні для ўвозу цеплавыдзяляльных зборак, апрамененых цеплавыдзяляльных зборак ядзерных рэактараў і радыеактыўных адходаў і для забеспячэння бяспекі перамяшчэння гэтых грузаў па тэрыторыі дзяржавы прызначэння;

парадак перавозкі цеплавыдзяляльных зборак, апрамененых цеплавыдзяляльных зборак ядзерных рэактараў і радыеактыўных адходаў;

парадак суправаджэння і забеспячэння фізічнай абароны цеплавыдзяляльных зборак, апрамененых цеплавыдзяляльных зборак ядзерных рэактараў і радыеактыўных адходаў;

парадак перадачы абавязкаў па забеспячэнні суправаджэння і аховы транспарту з цеплавыдзяляльнымі зборкамі, апрамененымі цеплавыдзяляльнымі зборкамі ядзерных рэактараў і радыеактыўнымі адходамі, доступу ўпаўнаважаных асоб у транспартны сродак;

узаемаадносіны бакоў у выпадку ядзернага інцыдэнту і аварыі пры перавозцы цеплавыдзяляльных зборак, апрамененых цеплавыдзяляльных зборак ядзерных рэактараў і радыеактыўных адходаў.

Пагадненне будзе распаўсюджвацца толькі на ядзерныя матэрыялы, якія ўтвараюцца ў працэсе жыццёвага цыкла Беларускай АЭС.


Усе навіны
Галоўныя навіны
Усе навіны Заканадаўчая дзейнасць Грамадска-палітычная дзейнасць Міжнародная дзейнасць

220010, Рэспубліка Беларусь, г. Мінск, вул. Савецкая, 11

Аддзел па арганізацыі работы з дакументамі
Тэл. (017) 222 32 62
Факс: (017) 327 37 84
E-mail: kc1@house.gov.by

Аддзел па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб
Тэл. (017) 222 62 52
          (017) 222 63 58
E-mail: letters@house.gov.by

Накіраваць электронны зварот на адрас Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь і яе Cакратарыята вы можаце тут

Тэл. (017) 222 64 75
Факс: (017) 222 32 13
E-mail: inform@house.gov.by