Рус Бел En

Інфармацыйна-аналітычнае ўпраўленне

Паштовы адрас:
вул. Савецкая, 11, 220010, г. Мінск, Рэспубліка Беларусь

Факс:  +375 (17) 222-32-13
Тел.:   +375 (17) 222-64-75           

Электронная пошта:
inform@house.gov.by

28.10.2020

28 кастрычніка 2020 года адбылося чарговае пасяджэнне чацвёртай сесіі Палаты прадстаўнікоў сёмага склікання.

У ходзе пасяджэння парламентарыі разгледзелі дзесяць законапраектаў, сярод якіх два — у першым чытанні, чатыры — у другім і чатыры законапраекты аб ратыфікацыі міжнародных пагадненняў.

Аб праекце Закона «Аб селекцыі і насенняводстве сельскагаспадарчых раслін» далажылі намеснік Міністра сельскай гаспадаркі і харчавання Рэспублікі Беларусь Гракун У.У. і намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па аграрнай палітыцы Краўцоў С.У.

Праект Закона падрыхтаваны ў мэтах удасканалення прававых адносін у галіне селекцыі і насенняводства сельскагаспадарчых раслін з улiкам выканання дагаварных абавязацельстваў у рамках ЕАЭС і іншых міждзяржаўных дагавораў Рэспублікі Беларусь.

У частцы вытворчасці, захоўвання, рэалізацыі і выкарыстання насення сельгасраслін, адносін паміж селекцыянерамі, вытворцамі, спажыўцамі і пастаўшчыкамі насення сельгазраслін удакладняюцца галіновыя нормы, тэрміны і механізмы ажыццяўлення суб’ектамі селекцыі і насенняводства селекцыйнай і насенняводчай дзейнасці.

З улікам таго, што Лясным кодэксам у поўным аб’ёме ўрэгуляваны пытанні насенняводства лясных раслін, выключаецца дубліраванне аналагічных прававых нормаў.

Вызначаюцца аб’екты селекцыі і насенняводства сельгасраслін і суб’екты, якія маюць права на ажыццяўленне селекцыі і насенняводства сельгасраслін, устанаўліваюцца паўнамоцтвы дзяржаўных органаў і іншых арганізацый, у тым ліку па пытаннях селекцыйнай і насенняводчай дзейнасці, што ажыццяўляецца ў рамках сістэмы развіцця селекцыі і насенняводства сельхозрастений.

Прадугледжваецца правядзенне атэстацыі вытворцаў насення з правам на ажыццяўленне насенняводства сельгасраслін высокіх рэпрадукцый пэўных відаў на рынку рэспублікі. Звесткі аб вытворцах насення высокіх рэпрадукцый, якія прайшлі атэстацыю, уключаюцца ў дзяржаўны рэестр вытворцаў насення.

Вызначаюцца патрабаванні да вытворчасці, выкарыстанні і рэалізацыі насення сельгасраслін, вырабленых у Рэспубліцы Беларусь і ўвезеных у Рэспубліку Беларусь, а таксама да пераліку дакументаў, неабходных пры выкарыстанні, вытворчасці і рэалізацыі такога насення.

Устанаўліваюцца патрабаванні па фарміраванні і выкарыстанні страхавых фондаў насення збожжавых, зернебабовых і алейных сельгасраслін у патрабаваным аб’ёме, што дасць магчымасць пры неабходнасці аднавіць пасяўныя плошчы збожжавых сельгасраслін.

Вызначаюцца асаблівасці выкарыстання або рэалізацыі насення сельгасраслін гатункаў, не ўключаных у дзяржаўны рэестр гатункаў, адпаведна, не дапушчаных для вытворчасці і выкарыстання на пэўных тэрыторыях абласцей рэспублікі, а таксама насення сартоў, выключаных з гэтага рэестра.

Прыменена адзіная тэрміналогія метадаў вызначэння гатункавых якасцяў у выглядзе грунтавога кантролю і лабараторнага сартавога кантролю.

У мэтах узмацнення адказнасці і кантролю ў пытаннях вытворчасці, рэалізацыі і выкарыстання насення гатункаў айчыннай і замежнай селекцыі, уключаных у Дзяржаўны рэестр ахоўных гатункаў раслін, устанаўліваецца адпаведнае патрабаванне пры правядзенні апрабацыі.

Прадугледжваецца, што нагляд у галiне насенняводства сельгасраслін будзе ажыццяўляцца дзяржаўнай установай «Галоўная дзяржаўная інспекцыя па насенняводству, каранціну і ахове раслін» і яго тэрытарыяльнымі арганізацыямі.

Рэгулююцца пытанні навуковага і кадравага забеспячэння ў галіне селекцыі і насенняводства сельгасраслін, у тым ліку ў дачыненні да фарміравання заказу на падрыхтоўку ўстановамі адукацыі спецыялістаў у галіне селекцыі сельгасраслін.

Па выніках абмеркавання законапраект быў прыняты ў першым чытанні.

Міністр антыманапольнага рэгулявання і гандлю Рэспублікі Беларусь Калтовіч У.В. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па правах чалавека, нацыянальных адносінах і сродках масавай інфармацыі Тарасенка Н.Э. прадставілі на разгляд у першым чытанні праект Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб дзяржаўным рэгуляванні вытворчасці і абарачэнню алкагольнай, нехарчовай спіртаўтрымліваючай прадукцыі і нехарчовага этылавага спірту».

Законапраект падрыхтаваны ў мэтах прывядзення норм Закона Рэспублікі Беларусь «Аб дзяржаўным рэгуляванні вытворчасці і абарачэнню алкагольнай, нехарчовай спіртаўтрымліваючай прадукцыі і нехарчовага этылавага спірту» ў адпаведнасць з шэрагам дэкрэтаў і ўказаў Кіраўніка дзяржавы, законаў, Працоўным кодэксам Рэспублікі Беларусь, міжнародна-прававымі актамі, складнікамі права Еўразійскага эканамічнага саюза, адпаведнымі даручэннямі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь, якія закранаюць праваадносіны ў названай галіне.

У праекце Закона, у прыватнасці, прапануецца:

у адпаведнасці з даручэннем Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь спрасціць парадак продажу алкагольных напояў і піва ў перыяд правядзення культурна-відовішчных і іншых масавых мерапрыемстваў у месцах адпачынку насельніцтва;

выключыць забарону на захоўванне фізічнымі асобамі (не для камерцыйных мэтаў) больш за 5 літраў алкагольных напояў, якія падлягаюць маркіроўцы акцызнымі маркамі, а таксама на перасоўванне фізічнымі асобамі больш за 15 літраў алкагольных напояў без дакументаў аб легальнасці іх набыцця;

у мэтах прадухілення нелегальнага абарачэння этылавага спірту прадугледзець атрыманне юрыдычнымі асобамі Рэспублікі Беларусь, што з’яўляюцца перапрацоўшчыкамі алкагольнай прадукцыі, этылавага спірту, які атрымліваецца з харчовай сыравіны, а юрыдычнымі асобамі, што з’яўляюцца перапрацоўшчыкамі нехарчовага этылавага спірту, –– этылавага рэктыфікаванага тэхнічнага спірту і этылавага дэнатураванага спірту, якія атрымліваюцца з харчовай або нехарчовай сыравiны, што ўвозяцца на тэрыторыю Рэспублікі Беларусь, толькі па нарадах на іх атрыманне, якія выдаюцца адпаведнымі ўпаўнаважанымі арганізацыямі;

канкрэтызаваць выпадкі, калі не патрабуецца атрымання ліцэнзіі на дзейнасць, звязаную з абарачэннем алкагольнай, нехарчовай спіртаўтрымліваючай прадукцыі і нехарчовага этылавага спірту;

вызначыць, што ліцэнзія на імпарт алкагольнай прадукцыі і нехарчовага этылавага спірту выдаецца толькі пры змяшчэнні такіх прадукцыі і спірту пад мытную працэдуру для ўнутранага спажывання;

увесці забарону на выплату пастаўшчыкамі алкагольных напояў любых узнагарод прадаўцу алкагольнай прадукцыі;

удакладніць суб’ектны склад юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў, якія маюць права ажыццяўляць той ці іншы від дзейнасці ў сферы вытворчасці і абарачэнню алкагольнай, нехарчовай спіртаўтрымліваючай прадукцыі і нехарчовага этылавага спірту (выключыць замежныя арганізацыі і замежныя юрыдычныя асобы);

альтэрнатыўны варыянт абавязковаму суправаджэнню пры перамяшчэнні алкагольнай прадукцыі па тэрыторыі Рэспублікі Беларусь;

прадугледзець дадатковыя спосабы спынення дэбіторскай запазычанасці за пастаўленую алкагольную прадукцыю;

выключыць адміністрацыйную працэдуру па выдачы кантрольных марак;

стварыць электронную сістэму ў мэтах спрашчэння кантролю за выдачай нарадаў на водпуск і атрыманне этылавага спірту з харчовай сыравіны, этылавага рэктыфікаванага тэхнічнага спірту, этылавага дэнатураванага спірту з харчовай або нехарчовай сыравiны;

унесці дапаўненні, якія прадстаўляюць на тэрыторыі сельскай мясцовасці права (пры ўмове захавання іншых абмежаванняў у галіне абарачэння алкагольных напояў, устаноўленых заканадаўствам):

юрыдычным асобам і індывідуальным прадпрымальнікам ажыццяўляць раздробны гандаль алкагольнымі напоямі ў крамах, павільёнах незалежна ад гандлёвай плошчы такіх аб’ектаў;

юрыдычнай асобе –– з выкарыстаннем аўтамагазінаў незалежна ад наяўнасці ў гэтай юрыдычнай асобы крамы, павільёна, у якіх ажыццяўляецца рознічны гандаль алкагольнымі напоямі, пры ўмове захавання ўзгодненых з мясцовым выканаўчым і распарадчым органам маршруту руху такога аўтамагазіна і асартыментнага пераліку тавараў.

У другім чытанні быў прыняты праект Закона «Аб змяненні кодэксаў» (па пытаннях абскарджання ў суд мер спагнання), які прадставіў член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Зайцаў Я.С.

Праект Закона падрыхтаваны ў мэтах рэалізацыі канстытуцыйнага права кожнага на судовую абарону, забеспячэння вяршэнства права і прававой дакладнасці ў дзеючым прававым рэгуляванні.

Праектам Закона прапануецца ўнесці ў Крымінальна-выканаўчы Кодэкс Рэспублікі Беларусь і Грамадзянска-працэсуальны Кодэкс Рэспублікі Беларусь наступныя змяненні, якія ўстанаўліваюць права і парадак абскарджання ў суд асуджанымі да абмежавання волі, папраўчых работ і іншым відам пакарання прымененых да iх мер спагнання:

артыкулы УВК дапаўняюцца адпаведнымі нормамі, якія прадугледжваюць права асуджаных да папраўчых работ і абмежавання волі абскардзіць ужытыя да іх меры спагнання;

у мэтах выключэння прававой недакладнасці і забеспячэння абароны правоў непаўналетніх, асуджаных з прымяненнем прымусовых мераў выхаваўчага характару, замацоўваецца іх права абскардзіць рашэнне аб прымяненні мер спагнання ў выглядзе заўвагі ці вымовы;

у рамках карэкціроўкі ГПК законапраектам прапануецца пашырыць кола асоб, якім прадастаўлена права на абскарджанне спагнанняў, якія накладаюцца ўпаўнаважанымі органамі, службовымі асобамі ў парадку, устаноўленым УВК, дадаткова ўключыўшы ў яго асуджаных да папраўчых работ, абмежавання волі і непаўналетніх, асуджаных з прымяненнем прымусовых мер выхаваўчага характару.

Адначасова прадугледжваецца, што па скаргах асуджаных да папраўчых работ, абмежавання волі і непаўналетніх, асуджаных з прымяненнем прымусовых мер выхаваўчага характару, суд неадкладна пасля ўзбуджэння справы выпатрабуе ў органа, службовай асобы, якія маюць права накладаць спагнанне, усе неабходныя дакументы, якія характарызуюць асобу такіх асуджаных, а таксама копіі матэрыялаў па абскарджваемых спагнаньняў.

У сваю чаргу, па скаргах асуджаных да арышту, пазбаўлення волі, пажыццёвага зняволення, асоб, якія ўтрымліваюцца пад вартай, адміністрацыйна арыштаваных такія матэрыялы прыкладаюцца да скаргаў тэрытарыяльнымі органамі ўнутраных спраў, адміністрацыяй устаноў, якiя выконваюць пакаранне, месцаў утрымання пад вартай, месцаў адбыцця адміністрацыйнага арышту.

Акрамя таго, прапануецца да замацавання норма аб тым, што скаргі асуджаных да папраўчых работ, абмежавання волі, непаўналетніх, асуджаных з прымяненнем прымусовых мер выхаваўчага характару, на прымяненне да іх мер спагнання разглядаюцца судом не пазней дзесяці дзён з дня паступлення ў суд выпатрабаваных дакументаў і матэрыялаў. Пры гэтым заяўнікі, асуджаныя да папраўчых работ, абмежавання волі, непаўналетнія, асуджаныя з прымяненнем прымусовых мер выхаваўчага характару, паведамляюцца аб часе і месцы судовага пасяджэння, аднак іх няяўка пры ўмове належнага паведамленні ня перашкаджае разгляду справы.

Акрамя выкладзенага, ГПК карэктуецца ў мэтах выканання даручэння Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, згодна з якім загадана ўнесці ва ўстаноўленым парадку прапановы па скарачэнні ўдзелу пракурора ў грамадзянскім працэсе.

У дадзеным выпадку праектам Закона выключаецца абавязковы ўдзел пракурора ў справах аб прымусовай шпіталізацыі і лячэнні грамадзян, аб працягу тэрміну прымусовай шпіталізацыі і лячэння грамадзян, а таксама па вызначэнню суда аб прызнанні неабходнасці ўдзелу ў справе пракурора.

Член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па працы і сацыяльных пытаннях Сільчонак П.М. праінфармаваў дэпутатаў аб праекце Закона «Аб змяненні законаў па пытаннях пенсіённага забеспячэння і дзяржаўнага сацыяльнага страхавання».

У прыватнасці, ён адзначыў, што ў выніковую рэдакцыю законапраекта ўвайшлі нормы трох праектаў законаў:

«Аб змяненні законаў» (па пенсійных пытаннях), «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб індывідуальным (персаніфікаваным) уліку ў сістэме дзяржаўнага сацыяльнага страхавання», «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб пенсійным забеспячэнні».

Праектам Закона нормы законаў «Аб пенсійным забеспячэнні» і «Аб прафесійным пенсійным страхаванні» прыводзяцца ў адпаведнасць з палажэннямі указаў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 17 студзеня 2020 г. № 15 «Аб змяненні Указаў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь» і ад 18 мая 2020 г. № 171 «Аб сацыяльнай падтрымцы асобных катэгорый грамадзян».

Прапанаваныя змяненні ў Закон Рэспублікі Беларусь «Аб індывідуальным (персаніфікаваным) уліку ў сістэме дзяржаўнага сацыяльнага страхавання» прадугледжваюць карэкціроўку змястоўнай частцы індывідуальнага асабовага рахунку застрахаванай асобы, а таксама палажэнні асобных артыкулаў, абумоўленыя практыкай прымянення.

З дакладам аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб гідраметэаралагічнай дзейнасці» выступіў старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па пытаннях экалогіі, прыродакарыстання і чарнобыльскай катастрофы Васількоў М.А.

Мэтай распрацоўкі законапраекта з’яўляецца ўдасканаленне заканадаўства ў сферы ажыццяўлення гідраметэаралагічнай дзейнасці, у тым ліку з улікам правапрымяняльнай практыкі, а таксама прывядзенне Закона Рэспублікі Беларусь «Аб гідраметэаралагічнай дзейнасці» ў адпаведнасць з прадпісаннямі пазнейшых заканадаўчых актаў.

Законапраектам выразна устанаўліваецца прадмет прававога рэгулявання –– гэта грамадскія адносіны, якія складваюцца ў галіне гідраметэаралагічнай дзейнасці, забеспячэння юрыдычных і фізічных асоб, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, гідраметэаралагічнай інфармацыяй.

Даюцца вызначэння выкарыстоўваным тэрмінам (уводзяцца новыя тэрміны «гідраметэаралагічная бяспека», «прагноз надвор’я», «уладальнікі гідраметэаралагічнай інфармацыі»), вызначаюцца суб’екты разгляданых адносін, іх паўнамоцтвы, правы і абавязкі, а таксама ўмовы, падставы і парадак узнікнення, змянення i спынення адносін паміж удзельнікамі праваадносін.

За юрыдычнымі асобамі, індывідуальнымі прадпрымальнікамі замацоўваецца права на ажыццяўленне як гідраметэаралагічнай дзейнасці ў цэлым, так і яе асобных відаў альбо асобных работ і (або) паслуг, якія складаюць вытворчасць гідраметэаралагічнай інфармацыі.

Дзяленне гідраметэаралагічнай інфармацыі прапануецца ажыццяўляць на дзве групы, зыходзячы з неабходнасці правядзення аналізу для яе вытворчасці:

першасныя гідраметэаралагічныя дадзеныя, атрыманыя ў выніку ажыццяўлення гідраметэаралагічных назіранняў, аналіз якіх не праводзіўся;

прагноз надвор’я і іншая інфармацыя, для вытворчасці якой праводзіўся аналіз першасных гідраметэаралагічных дадзеных.

Законапраектам таксама рэгламентуюцца пытанні, звязаныя з прадастаўленнем гідраметэаралагічнай інфармацыі (бязвыплатна і за плату), забеспячэннем такой інфармацыяй асобных спажыўцоў. Замацоўваецца пералік дзяржаўных органаў і іншых арганізацый, якія маюць права на забеспячэнне гідраметэаралагічнай інфармацыяй бязвыплатна.

Праект Закона «Аб змяненні законаў па пытаннях перавозкі небяспечных грузаў і прамысловай бяспекі» прадставіў намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па прамысловасці, паліўна-энергетычным комплексе, транспарце і сувязі Саракач А.І.

Мэтай падрыхтоўкі законапраекта з’яўляецца прывядзенне законаў Рэспублікі Беларусь «Аб перавозцы небяспечных грузаў» і «Аб прамысловай бяспецы» ў адпаведнасць з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 кастрычніка 2017 г. № 376 «Аб мерах па ўдасканаленні кантрольнай (нагляднай) дзейнасці», законамі Рэспублікі Беларусь «Аб ацэнцы адпаведнасці тэхнічным патрабаванням і акрэдытацыі органаў па ацэнцы адпаведнасці» і «Аб нарматыўных прававых актах», а таксама з патрабаваннямі тэхнічнага рэгламенту Еўразійскага эканамічнага саюза «Аб бяспецы атракцыёнаў» (ТР ЕАЭС 038/2016) і правапрымяняльнай практыкай.

Законапраектам уносяцца змяненні, якія тычацца пытанняў дзяржаўнага рэгулявання і дзяржаўнага нагляду за арганізацыяй работ па забеспячэнні бяспечнай перавозкі небяспечных грузаў, дзяржаўнага нагляду за арганізацыяй работ у дачыненні да небяспечных вытворчых аб’ектаў і (або) патэнцыйна небяспечных аб’ектаў пры ажыццяўленні дзейнасці ў галіне прамысловай бяспекі, прадугледжваюцца карэкціроўкі паняційнага апарату.

Акрамя гэтага, законапраектам удакладняюцца паўнамоцтвы асобных дзяржаўных органаў па выдачы пэўных дакументаў і іх дублікатаў у сферы падрыхтоўкі і перападрыхтоўкі неабходных спецыялістаў у галіне перавозкі небяспечных грузаў і забеспячэння прамысловай бяспекі, устанаўленню форм такіх дакументаў.

Напрыклад, у Законе «Аб прамысловай бяспецы» замацоўваецца норма аб тым, што працаўнікам, занятым на аб’ектах з выбуховымі працамі, выдаецца адзіная кніжка падрыўніка. Гэта будзе садзейнічаць забеспячэнню кантролю ў гэтай сферы, а значыць і бяспецы за кошт выключэння фактару некваліфікаваных дзеянняў у такім адказным пытанні.

Пры дапрацоўцы да другога чытання ў мэтах ліквідацыі прабелаў у сферы рэгулявання дзейнасці па выдачы дазволаў на права правядзення падрыхтоўкі і перападрыхтоўкі асоб, занятых перавозкай небяспечных грузаў, іх дублікатаў, а таксама павышэння ўзроўню бяспекі перавозкі небяспечных грузаў кампетэнцыя Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь дапоўнена паўнамоцтвам на ўстанаўленне парадку выдачы такіх дазволаў.

Законапраектам выключаецца ведамасны кантроль у сферах перавозкі небяспечных грузаў і прамысловай бяспекі. Гэта тычыцца такіх ведамстваў, як Міністэрства па надзвычайных сітуацыях, Міністэрства транспарту і камунікацый, Міністэрства абароны, Міністэрства ўнутраных спраў, Камітэт дзяржаўнай бяспекі і Дзяржаўны пагранічны камітэт.

Замест гэтага прапануецца надзяліць названыя органы паўнамоцтвам па кіраванні дзейнасцю падпарадкаваных суб’ектаў і забеспячэнню выканання iмi заканадаўства ў галіне перавозкі небяспечных грузаў і патрабаванняў прамысловай бяспекі.

У мэтах аптымізацыі работы органаў унутраных спраў, узгаднення з міжнароднай практыкай, ліквідацыі лішніх бар’ераў для бізнесу законапраектам з кампетэнцыі Дзяржаўнай аўтамабільнай інспекцыі Міністэрства ўнутраных спраў выключаецца паўнамоцтва па ўзгадненні маршрутаў перавозкі небяспечных грузаў.

Аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пратакола аб унясенні змянення ў Пагадненне паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Расійскай Федэрацыі аб супрацоўніцтве ў будаўніцтве на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь атамнай электрастанцыі ад 15 сакавіка 2011 года» расказалі Міністр энергетыкі Рэспублікі Беларусь Каранкевіч В.М. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па прамысловасці, паліўна-энергетычным комплексе, транспарце і сувязі Струнеўскі А.М.

Згодна з Пратаколам, бакі прымаюць неабходныя меры па ўводу ў эксплуатацыю першага энергаблока Беларускай атамнай электрастанцыі ў 2021 годзе, другога — ў 2022 годзе. Пры гэтым увод у эксплуатацыю пацвярджаецца актамі прыёмкі ў эксплуатацыю энергаблокаў БелАЭС, завершаных будаўніцтвам. Такім чынам, тэрмін уводу ў эксплуатацыю атамнай электрастанцыі прапануецца падоўжыць на 2 гады.

У якасці механізму кампенсацыі магчымых наступстваў для Рэспублікі Беларусь у сувязі з пераносам тэрмінаў уводу энергаблокаў Беларускай АЭС у эксплуатацыю прадугледжана змяненне ўмоў прадастаўлення дзяржаўнага экспартнага крэдыту Урада Расійскай Федэрацыі для будаўніцтва БелАЭС.

У гэтых мэтах адначасова з Пратаколам ў г. Маскве быў падпісаны Пратакол аб унясенні змяненняў у Пагадненне паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Расійскай Федэрацыі аб прадастаўленні Ураду Рэспублікі Беларусь дзяржаўнага экспартнага крэдыту для будаўніцтва атамнай электрастанцыі на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь ад 25 лістапада 2011 года.

Пратакол па крэдыце прадугледжвае павелічэнне тэрміну выбаркі (на 2 гады) і перанос пачатку пагашэння крэдыту (з 2021 на 2023 год), захаванне перыяду пагашэння крэдыту на працягу 15 гадоў і зніжэнне працэнтнай стаўкі да 3,3 адсоткаў гадавых.

Карэкціроўка ўмоў крэдыту дазваляе выключыць незабяспечаныя крыніцамі выдаткі бюджэту па пагашэнні асноўнага доўгу і абслугоўванні дзяржаўнага экспартнага крэдыту ў 2021 –– 2022 гадах і знізіць фінансавую нагрузку па абслугоўванні крэдыту ў памеры, які забяспечвае кампенсацыю кантрактнай сумы няўстойкі.

З дакладам па праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пратакола аб унясенні змяненняў у Пагадненне паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Расійскай Федэрацыі аб прадастаўленні Ураду Рэспублікі Беларусь дзяржаўнага экспартнага крэдыту для будаўніцтва атамнай электрастанцыі на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь ад 25 лістапада 2011 года» выступіў Міністр фінансаў Рэспублікі Беларусь Селіверстаў Ю.М., з судакладам — намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па прамысловасці, паліўна-энергетычным комплексе, транспарце і сувязі Панасюк В.В.

Фінансаванне праекта па будаўніцтве Беларускай атамнай электрастанцыі ажыццяўляецца за кошт дзяржаўнага экспартнага крэдыту Урада Расійскай Федэрацыі.

У адпаведнасці з дзеючымі ўмовамі вышэйназванага Пагаднення аб фінансаванні крэдыт прадастаўляецца на тэрмін да 25 гадоў (да 2035 года), льготны перыяд — 10 гадоў (да 1 красавіка 2021 году), пагашэнне крэдыту ажыццяўляецца раўнамернымі плацяжамі 2 разы на год на працягу 15 гадоў, працэнтная стаўка змяшаная (50 працэнтаў — фіксаваная — 5,23 працэнта; 50 працэнтаў — плаваючая — LIBOR 6 месяцаў + 1,83 працэнта), па стане на 1 жніўня 2020 года складае 3,68 працэнта гадавых.

Увод БелАЭС у эксплуатацыю ссоўваецца: першага энергаблока — са снежня 2019 года на люты 2021, другога энергаблока — з 2020 года на май 2022 года.

У мэтах забеспячэння магчымасці выкарыстання сродкаў крэдыту ў поўнай меры падпісаны Пратакол аб павелічэнні на 2 гады перыяду даступнасці крэдыту, ільготнага перыяду, і, адпаведна, тэрміну крэдыту.

Зніжана працэнтная стаўка па крэдыце да 3,3 працэнта гадавых і зменены рэжым стаўкі — з той, якая плавае, на фіксаваную.

Устанаўленне фіксаванай працэнтнай стаўкі па крэдыце на ўзроўні 3,3 працэнта гадавых дазволіць палепшыць паказчыкі праекта будаўніцтва АЭС ва ўмовах зніжэння сусветных цэн на вуглевадароднае паліва, кампенсаваць страты беларускага боку ад зрушэння тэрмінаў уводу станцыі ў эксплуатацыю, знізіць выдаткі беларускага боку па абслугоўванні знешняй дзяржаўнага пазыкі і захеджыраваць рызыку нявызначанасці ў сувязі з адмовай ў сярэднетэрміновай перспектыве ўдзельнікамі глабальнага фінансавага рынку ад зменнай стаўкі LIBOR.

Прымяненне новай працэнтнай стаўкі па крэдыце будзе ажыццяўляцца з пачатку чарговага працэнтавага перыяду пасля ўступлення ў сілу Пратакола. Гэта абумоўлена неабходнасцю ажыццяўлення ўнутрыдзяржаўных працэдур абодвух бакоў па ўступленні Пратакола ў сілу, завяршэнне якіх не ўяўляецца магчымым спрагназаваць, а таксама выключэння часавых выдаткаў і памылак пры разліку камбінаванай працэнтнай стаўкі ў выпадку ўступлення Пратакола ў сілу ў сярэдзіне працэнтавага перыяду.

Пратаколам таксама прадугледжваецца памяншэнне перыяду назапашвання пратэрмінаванай запазычанасці са 180 да 90 дзён і ўключэнне ў кансалідаваную пратэрмінаваную запазычанасць па крэдыту на будаўніцтва БелАЭС пратэрмінаванай запазычанасці па ўсіх дзяржкрэдыту Расійскай Федэрацыі і Еўразійскага фонду стабілізацыі і развіцця.

Старшыня Дзяржаўнага ваенна-прамысловага камітэта Рэспублікі Беларусь Пантус Д.А. прадставіў праект Закона «Аб ратыфікацыі Пратакола аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у Пагадненне паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Расійскай Федэрацыі аб рэалізацыі Праграмы ваенна-тэхнічнага супрацоўніцтва паміж Рэспублікай Беларусь і Расійскай Федэрацыяй да 2020 года ад 25 снежня 2013 года». Судакладчыкам па гэтым пытанні выступіла намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па правах чалавека, нацыянальных адносінах і сродках масавай інфармацыі Ражанец В.В.

Карэкціроўкі, што ўносяцца Пратаколам, прадугледжваюць актуалізацыю Праграмы ваенна-тэхнічнага супрацоўніцтва паміж Рэспублікай Беларусь і Расійскай Федэрацыяй да 2020 года ў частцы тэрмінаў, адказных выканаўцаў і канкрэтных мерапрыемстваў.

Аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Расійскай Федэрацыі аб узаемным прызнанні візаў і па іншых пытаннях, звязаных з уездам замежных грамадзян і асоб без грамадзянства на тэрыторыі дзяржаў — удзельніц Дагавора аб стварэнні Саюзнай дзяржавы» далажыў намеснік Міністра замежных спраў Рэспублікі Беларусь Шастакоў Я.А. З судакладам выступіла намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па міжнародных справах Петрашова В.У.

Пагадненне было падпісана ў мэтах рэгулявання міграцыйных працэсаў на тэрыторыях дзяржаў — удзельніц Дагавора аб стварэнні Саюзнай дзяржавы, спрашчэння і упарадкавання неабходных для гэтага працэдур, а таксама забеспячэння бяспекі дзяржаў — удзельніц Дагавора аб стварэнні Саюзнай дзяржавы ў розных яе аспектах.

Пагадненнем вызначаецца, што замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства могуць ажыццяўляць уезд, выезд, знаходжанне і (або) транзітны праезд (транзіт) па тэрыторыях дзяржаў абодвух бакоў у візавым рэжыме (пры наяўнасці візы дзяржавы аднаго з бакоў і дакумента, які сведчыць асобу) на працягу тэрміну дзеяння такой візы, а таксама ў бязвізавым рэжыме ў адпаведнасці з міжнароднымі дагаворамі дзвюх дзяржаў, за выключэннем раёнаў, для наведвання якіх у адпаведнасці з заканадаўствам дзяржавы боку, на тэрыторыі якога размешчаны дадзеныя раёны, патрабуецца спецыяльны дазвол.

Замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства, якія маюць дазвол на часовае пражыванне, від на жыхарства альбо дакумент для наведвання міжнародных мерапрыемстваў аднаго боку і дакумент, які сведчыць асобу, маюць права ўязджаць, выязджаць, знаходзіцца, ехаць транзітам па тэрыторыі дзяржавы іншага боку на працягу тэрміну дзеяння дазволу на часовае пражыванне, віду на жыхарства або дакумента для наведвання міжнародных мерапрыемстваў, за выключэннем месцаў, для наведвання якіх у адпаведнасці з заканадаўствам дзяржавы боку, на тэрыторыі якога размешчаны дадзеныя раёны, патрабуецца спецыяльны дазвол.

Замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства, якія атрымалі дазволу на ўезд, выезд і знаходжанне ў мэтах ажыццяўлення працоўнай дзейнасці, навучання, часовага ці пастаяннага пражывання, маюць права ажыццяўляць працоўную дзейнасць, навучацца, часова або пастаянна пражываць на тэрыторыі дзяржавы таго боку, кампетэнтнымі органамі якога былі аформленыя названыя дазволы.

Для работнікаў дыпламатычных прадстаўніцтваў, консульскіх службовых асоб консульскіх устаноў трэціх дзяржаў, супрацоўнікаў міжнародных арганізацый і іх прадстаўніцтваў, у дачыненні да якіх прызнаецца дыпламатычны статус, членаў сем’яў названых асоб, акрэдытаваных ва ўстаноўленым парадку на тэрыторыі дзяржавы аднаго боку, прадугледжаны тэрмін знаходжання на тэрыторыі дзяржавы іншага боку, які не перавышае 5 дзён з даты ўезду на тэрыторыю гэтай дзяржавы.

Пры гэтым артыкулам 5 Пагаднення прадугледжана, што вышэйпералічаныя катэгорыі замежных грамадзян і асоб без грамадзянства заязджаюць на тэрыторыю кожнай з дзяржаў бакоў і выязджаюць з гэтай тэрыторыі як праз пункты пропуску, так і непасрэдна з тэрыторыі дзяржавы другога боку па выкарыстоўваным шляхам міжнародных чыгуначнага і паветранага паведамленняў, а таксама па выкарыстоўваным шляхам аўтамабільных зносін, пералічаных у Дадатку да гэтага Пагаднення, які з’яўляецца яго неад’емнай часткай.

Пагадненне не распаўсюджваецца на замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якім у мэтах забеспячэння нацыянальных і іншых інтарэсаў дзяржавы аднаго боку дазволены ўезд на тэрыторыю гэтай дзяржавы, у выпадку, калі такія замежныя грамадзяне або асобы без грамадзянства абмежаваныя ва ўездзе на тэрыторыю дзяржавы другога боку.

Кампетэнтныя органы дзвюх дзяржаў у галіне абмену інфармацыяй на пастаяннай аснове будуць абменьвацца звесткамі аб перасячэнні мяжы, выдадзеных, ануляваных, прызнаных несапраўднымі візах, відах на жыхарства, дазволах на часовае пражыванне і дакументах для наведвання міжнароднага мерапрыемства.

Кожны з бакоў захоўвае за сабой права адмовіць ва ўездзе альбо скараціць тэрмін знаходжання на тэрыторыі сваёй дзяржавы любога замежнага грамадзяніна або асобы без грамадзянства, калі гэта неабходна ў мэтах забеспячэння абароны i нацыянальнай бяспекi дзяржавы, альбо грамадскага парадку, ці абароны здароўя насельніцтва, а таксама ў iншых выпадках, прадугледжаных заканадаўствам дзяржавы гэтага боку.

Правядзенне наступнага пасяджэння Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь сёмага склікання запланавана на 19 лістапада 2020 года.

 

Усе навіны
Галоўныя навіны
Усе навіны Заканадаўчая дзейнасць Грамадска-палітычная дзейнасць Міжнародная дзейнасць