Рус Бел Eng

Інфармацыйна-аналітычнае ўпраўленне

Паштовы адрас:
вул. Савецкая, 11, 220010, г. Мінск, Рэспубліка Беларусь

Факс:  +375 (17) 222-32-13
Тел.:   +375 (17) 222-64-75           

Электронная пошта:
inform@house.gov.by

30.06.2020

30 чэрвеня 2020 года адбылося заключнае пасяджэнне другой сесіі Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь седьмого склікання.

Парламентарыі разгледзелі 4 законапраекты ў першым чытанні.

Дырэктар Нацыянальнага цэнтра заканадаўства і прававых даследаванняў Рэспублікі Беларусь Іпатаў В.Д. і старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па заканадаўстве Любецкая С.А. прадставілі праекты Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях і Працэсуальна-выканаўчага Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях.

Гэтыя законапраекты падрыхтаваны ў мэтах выканання пратакола даручэнняў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь Лукашэнкі А.Р., дадзеных 16 снежня 2019 г. на нарадзе па пытаннях прыцягнення грамадзян і суб’ектаў гаспадарання да адміністрацыйнай адказнасці, ад 26 снежня 2019 г. № 42.

Праекты кодэксаў з’яўляюцца сістэмаўтваральнымі нарматыўнымі прававымі актамі, якія замацоўваюць прынцыпы і нормы прававога рэгулявання адміністрацыйнай адказнасці і якія забяспечваюць найбольш поўнае прававое рэгуляванне адпаведных грамадскіх адносін.

Пры распрацоўцы праекта КаАП:

уведзена катэгарызацыя правапарушэнняў у залежнасці ад ступені грамадскай шкоднасці і цяжкасці наступстваў;

сістэмна перагледжаны і дыферэнцыяваны адміністрацыйныя спагнанні;

уведзены інстытут прафілактычных мер уздзеяння з мэтай узмацнення прафілактычнага складніка норм аб адміністрацыйнай адказнасці;

пашыраны пералік падстаў для вызвалення ад адміністрацыйнай адказнасці;

пашырана кола дзей, якія цягнуць за сабой адміністрацыйную адказнасць толькі па патрабаванню пацярпеўшага;

выключаны прававыя інстытуты, характэрныя па сваёй сутнасці для крымінальнага, а не адміністрацыйна-дэліктнага заканадаўства (саўдзел у правапарушэнні, замах на правапарушэнне);

упарадкаваны тэрміны накладання адміністрацыйнага спагнання;

спрошчаны і выразна структураваны ўмовы адміністрацыйнай адказнасці суб’ектаў гаспадарання;

замацаваны эканамічныя стымулы для аператыўнай выплаты штрафу.

У параўнанні з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях ад 21 красавiка 2003 г. палажэнні Асаблівай часткі праекта КаАП комплексна перапрацаваны з мэтай выключэння неактуальных і фармальных саставаў адміністрацыйных правапарушэнняў, складаў правапарушэнняў, якія маюць грамадзянска-прававую прыроду, карэкціроўкі санкцый у залежнасці ад катэгорыі здзейсненага правапарушэння і нанесенай ім шкоды, пераразмеркавання артыкулаў (частак артыкулаў) Асаблівай часткі праекта КаАП паміж главамі ў адпаведнасці з радавым і непасрэдным аб’ектам асобных адміністрацыйных правапарушэнняў.

Пры распрацоўцы праекта ПВКабАП:

скарэкціравана структура ПВКаАП, у тым ліку з улікам вызначэння ў самастойнай главе правіл ажыццяўлення адміністрацыйнага працэсу ў паскораным парадку;

забяспечана ўзаемнае ўзгадненне палажэнняў праекта ПВКаАП і праекта Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях;

вызначана кола дзяржаўных органаў і арганізацый, надзеленых правам складаць пратаколы і разглядаць справы аб адміністрацыйных правапарушэннях;

удакладнены парадак абскарджвання дзеянняў і рашэнняў суддзі, службовай асобы органа, які вядзе адміністрацыйны працэс, не звязаных з вынясеннем канчатковага рашэння па справе;

рэалізаваны прапановы,што паступілі ад зацікаўленых, па ўдасканаленні норм дзеючага ПВКаАП.

З дакладам па праекце Закона «Аб змяненні законаў па пытаннях навуковай, навукова-тэхнічнай і інавацыйнай дзейнасці» выступіў Старшыня Дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях Рэспублікі Беларусь Шумілін А.Г., з судакладам – намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па адукацыі, культуры і навуцы Каляснёва А.П.

Законапраектам забяспечваецца ўзгодненасць законаў з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 27 мая 2019 г. № 197 «Аб навуковай, навукова-тэхнічнай і інавацыйнай дзейнасці» у частцы выкарыстоўванай тэрміналогіі, паўнамоцтваў, звязаных з вызначэннем і зацвярджэннем прыярытэтных напрамкаў навуковай, навукова-тэхнічнай і інавацыйнай дзейнасці.

Праектам улічваецца, што з 1 студзеня 2021 года замест прыярытэтных напрамкаў навуковых даследаванняў і прыярытэтных напрамкаў навукова-тэхнічнай дзейнасці будуць дзейнічаць адзіныя прыярытэтныя напрамкі навуковай, навукова-тэхнічнай і інавацыйнай дзейнасці.

Гэтая ўзгодненасць прынцыпова важная, паколькі прыярытэтныя напрамкі прымаюцца да ўвагі пры размеркаванні сродкаў рэспубліканскага і мясцовых бюджэтаў, якія выдзяляюцца на навуковую і навукова-тэхнічную дзейнасць.

Указам зацверджана новая рэдакцыя Статута Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі, што таксама запатрабавала ўнясення адпаведных змяненняў у законы Рэспублікі Беларусь.

Аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб сумесным домаўладанні» дэпутацкі корпус праінфармавалі Старшыня Дзяржаўнага камітэта па маёмасці Рэспублікі Беларусь Матусевіч Д.Ф. і намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па жыллёвай палітыцы і будаўніцтве Гайдук А.В.

Законапраект прадугледжвае выкладанне Закона Рэспублікі Беларусь ад 8 студзеня 1998 г. № 135-З «Аб сумесным домаўладанні» ў новай рэдакцыі і накіраваны на яго прывядзенне ў адпаведнасць з заканадаўчымі актамі, а таксама ўдасканаленне прававога рэгулявання адносін па сумесным домаўладанні ў нежылых капітальных пабудовах (будынках, збудаваннях) з улікам правапрымяняльнай практыкі.

Законапраектам, у прыватнасці, прапануецца:

распаўсюдзіць дзеянне Закона на жылыя і нежылыя ізаляваныя памяшканні, размешчаныя ў нежылой капітальнай пабудове (будынку, збудаванні), у мэтах размежавання прававога рэгулявання адносін па сумесным домаўладанні паміж Жыллёвым кодэксам Рэспублікі Беларусь і Законам;

увесці норму, якая гарантуе ўдзельнікам сумеснага домаўладання права на атрыманне звестак і дакументаў, звязаных з дзейнасцю па кіраванні агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання (дагавор, статут, пратаколы, разлікі расходаў, акты праверкі дзейнасці таварыства ўласнікаў, заключэння рэвізійнай камісіі (рэвізора) і іншыя);

аднесці да ўдзельнікаў сумеснага домаўладання не толькі ўласнікаў аб’ектаў нерухомай маёмасці, але і асоб, якія ў дачыненні да гэтых аб’ектаў валодаюць правам гаспадарчага вядзення або аператыўнага кіравання, а таксама асоб, якія ўдзельнічалі ў фінансаванні будаўніцтва аб’ектаў нерухомай маёмасці, якім згодна з прадстаўленым для дзяржаўнай рэгістрацыі стварэння або змены капiтальнайпабудовы (будынка, збудавання), дакументах будуць належаць права ўласнасці, гаспадарчага вядзення або аператыўнага кіравання на размешчаныя ў гэтай капітальнайпабудове (будынку, збудаванні) аб’екты нерухомай маёмасці;

уключыць у круг суб’ектаў адносін па сумесным домаўладанніўдзельнікаў сумеснага домаўладання, таварыства ўласнікаў, арганізацыю, якая кіруе агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання, упаўнаважаную асобу, якая назначаецца мясцовым выканаўчым і распарадчым органам у выпадках i парадку, прадугледжаных Законам, і іншых асоб, якія ўдзельнічаюць у адносінах па сумесным домаўладанні;

канкрэтызаваць парадак змянення памеру агульнай маёмасці сумеснага домаўладання, устанавіўшы, што памяншэнне памеру, у тым ліку ў выніку адчужэння агульнай маёмасці сумеснага домаўладання, або павелічэнне памеру агульнай маёмасці сумеснага домаўладання вырабляецца па рашэнні агульнага сходу ўдзельнікаў сумеснага домаўладання, прынятай большасцю не менш як дзве трэці галасоў удзельнікаў сумеснага домаўладання, якія прынялі ўдзел у гэтым сходзе;

дапоўніць Закон нормай, якая рэгламентуе заключэнне ўпаўнаважанай агульным сходам удзельнікаў сумеснага домаўладання асобай ад імя ўсіх удзельнікаў сумеснага домаўладання аднаго дагавора на кіраванне агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання ў выпадку кіравання такой маёмасцю ўпаўнаважанай асобай, якая прызначаецца мясцовым выканаўчым і распарадчым органам, альбо арганізацыяй, якая кіруе агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання;

замацаваць права таварыства ўласнікаў на зварот з пазовамі ў суд ад імя членаў таварыства ўласнікаў па пытаннях аховы агульнай маёмасці сумеснага домаўладання, ліквідацыі перашкод у карыстанні агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання і з іншымі пазовамі ў дачыненні да агульнай маёмасці сумеснага домаўладання.

 


Усе навіны
Галоўныя навіны
Усе навіны Заканадаўчая дзейнасць Грамадска-палітычная дзейнасць Міжнародная дзейнасць

220010, Рэспубліка Беларусь, г. Мінск, вул. Савецкая, 11

Аддзел па арганізацыі работы з дакументамі
Тэл. (017) 222 32 62
Факс: (017) 327 37 84
E-mail: kc1@house.gov.by

Аддзел па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб
Тэл. (017) 222 62 52
          (017) 222 63 58
E-mail: letters@house.gov.by

Накіраваць электронны зварот на адрас Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь і яе Cакратарыята вы можаце тут

Тэл. (017) 222 64 75
Факс: (017) 222 32 13
E-mail: inform@house.gov.by