Інфармацыйна-аналітычнае ўпраўленне

Паштовы адрас:
вул. Савецкая, 11, 220010, г. Мінск, Рэспубліка Беларусь

Факс:  +375 (17) 222-32-13
Тел.:   +375 (17) 222-64-75
            +375 (44) 755-22-94

Электронная пошта:
inform@house.gov.by


06.12.2018

6 снежня 2018 года на пасяджэнні Палаты прадстаўнікоў парламентарыі прынялі ў першым чытанні шэсць законапраектаў, у другім — два, а таксама разгледзелі два праекты законаў аб ратыфікацыі міжнародных пагадненняў.

Намеснік Міністра фінансаў Рэспублікі Беларусь Татарыновіч У.В. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па бюджэце і фінансах Вабішчэвіч П.А. прадставілі на разгляд у першым чытанні праекты законаў «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб аўдытарскай дзейнасці» і «Аб унясенні змянення і дапаўнення ў Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях і Працэсуальна-выканаўчы кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях».

Змяненні Закона «Аб аўдытарскай дзейнасці» абумоўлены неабходнасцю стварэння адзінага рынку аўдытарскіх паслуг у рамках Еўразійскага эканамічнага саюза, павышэння якасці аўдытарскіх паслуг, якія прадстаўляюцца нацыянальным суб’ектам гаспадарання.

Законапраектам, у прыватнасці, прадугледжана:

увядзенне ў дзеянне на тэрыторыі краіны міжнародных стандартаў аўдытарскай дзейнасці і Кодэкса этыкі аўдытараў, устанаўленне адпаведных паўнамоцтваў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь;

стварэнне Дзяржаўнага рэестра аўдытарскіх арганізацый, аўдытараў — індывідуальных прадпрымальнікаў, аўдытараў, вызначэнне парадку яго вядзення і пераліку звестак, якія ў яго ўключаюцца;

стварэнне ў Рэспубліцы Беларусь аўдытарскай палаты, як адзінага органа самакіравання аўдытарскіх арганізацый, аўдытараў — індывідуальных прадпрымальнікаў і ўстанаўленне парадку яе функцыянавання;

увядзенне норм, якія прадугледжваюць упарадкаванне мер адказнасці аўдытарскіх арганізацый, іх службовых асоб, аўдытараў — індывідуальных прадпрымальнікаў, аўдытараў за парушэнне заканадаўства аб аўдытарскай дзейнасці і неналежную якасць аказання аўдытарскіх паслуг;

пашырэнне пераліку паслуг, якія аказваюцца аўдытарамі (кансультацыйныя паслугі па падатковых пытаннях);

карэкціроўка нормы, што ўстанаўлівае крытэрый выручкі для правядзення абавязковага аўдыту гадавой бухгалтарскай (фінансавай) справаздачнасці суб’ектаў гаспадарання (з 5 000 000 еўра на 500 000 базавых велічынь).

Праект Закона аб унясенні карэктыў у Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях і Працэсуальна-выканаўчы кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях прадугледжвае змяненне норм КаАП, якія ўстанаўліваюць адказнасць за ўхіленне ад абавязковага аўдыту. Індывідуальны прадпрымальнік выключаецца з ліку суб’ектаў адказнасці ў сувязі з адсутнасцю ў заканадаўстве абавязку згаданай асобы праходзіць абавязковы аўдыт.

Таксама праектам Закона службовыя асобы органаў Міністэрства фінансаў Рэспублікі Беларусь і фінансавых упраўленняў (аддзелаў) мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў надзяляюцца правам складання пратаколаў аб адміністрацыйным правапарушэнні, прадугледжаным за незаконную прадпрымальніцкую дзейнасць, паколькі ў адпаведнасці з праектам Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб аўдытарскай дзейнасці» ажыццяўленне аўдытарскай дзейнасці юрыдычнай асобай, індывідуальным прадпрымальнікам, не ўключаным ў Дзяржаўны рэестр аўдытарскіх арганізацый, аўдытараў — індывідуальных прадпрымальнікаў з’яўляецца незаконным і забараняецца.

Прадастаўленне паўнамоцтваў службовым асобам Міністэрства фінансаў дазволіць забяспечыць абарону рынку аўдытарскіх паслуг, заказчыкаў аўдыту ад нядобрасумленных юрыдычных асоб, індывідуальных прадпрымальнікаў, гарантаваць якасць аўдыту і яго вынікаў. Увядзенне гэтай меры будзе насіць папераджальны характар.

Аб праекце Закона «Аб змяненні законаў Рэспублікі Беларусь па пытанні ўзмацнення барацьбы з прапагандай нацызму і экстрэмізму» расказалі Міністр унутраных спраў Рэспублікі Беларусь Шуневіч І.А. і намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па правах чалавека, нацыянальных адносінах і сродках масавай інфармацыі Саўко В.І.

Праектам Закона, у прыватнасці, прапануецца:

устанавіць забарону на рэабілітацыю нацызму, прапаганду, публічнае дэманстраванне, выраб, распаўсюджванне, захоўванне i набыццё з мэтай распаўсюджвання нацысцкай сімволікі і атрыбутыкі, а таксама сімволікі і атрыбутыкі экстрэмісцкіх і тэрарыстычных арганізацый;

увесці крымінальную адказнасць за наўмысную публічную рэабілітацыю нацызму нароўні з распальваннем расавай альбо іншай сацыяльнай варожасці;

даць вызначэння тэрмінаў «нацызм», «рэабілітацыя нацызму» і «нацысцкая сімволіка і атрыбутыка»;

пашырыць аб’ектыўны бок правапарушэння за кошт устанаўлення адміністрацыйнай адказнасці за прапаганду, публічнае дэманстраванне, выраб, распаўсюджванне, захоўванне i набыццё з мэтай распаўсюджвання сімволікі і атрыбутыкі экстрэмісцкіх і тэрарыстычных арганізацый, а таксама за захоўванне і набыццё з мэтай распаўсюджвання нацысцкай сімволікі і атрыбутыкі, павялічыць у два разы памер штрафу за паўторнае на працягу года ўчыненне такога правапарушэння;

вызначыць, што пералік арганізацый і асоб, прызнаных злачыннымі альбо вінаватымі ў здзяйсненні злачынстваў Нюрнбергскім трыбуналам альбо заснаванымі на ім прысудамі нацыянальных, ваенных або акупацыйных трыбуналаў, і арганізацый, якія супрацоўнічалі з імі, пералік іх сімволікі і атрыбутыкі, а таксама пералік сімволікі і атрыбутыкі экстрэмісцкіх і тэрарыстычных арганізацый вядуцца і размяшчаюцца ў сетцы Інтэрнэт у парадку, устаноўленым Урадам Рэспублікі Беларусь.

З дакладам па праекце Закона «Аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у Закон Рэспублікі Беларусь «Аб дзяржаўнай экалагічнай экспертызе, стратэгічнай экалагічнай ацэнцы і ацэнцы ўздзеяння на навакольнае асяроддзе» выступіў намеснік Міністра прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя Рэспублікі Беларусь Корбут А.М., з судакладам — намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па пытаннях экалогіі, прыродакарыстання і чарнобыльскай катастрофы Навумчык А.А.

Распрацоўка законапраекта абумоўлена неабходнасцю прывядзення дзеючага заканадаўства ў адпаведнасць з нормамі Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23 лістапада 2017 г. № 7 «Аб развіцці прадпрымальніцтва».

Праектам Закона прадугледжана выключэнне з аб’ектаў дзяржаўнай экалагічнай экспертызы і ацэнкі ўздзеяння на навакольнае асяроддзе тых аб’ектаў, якія не пацягнуць за сабой экалагічную небяспеку ў Рэспубліцы Беларусь. У прыватнасці, не будуць падлягаць дзяржаўнай экалагічнай экспертызе аб’екты будаўніцтва, прадугледжаныя да будаўніцтва праектамі забудовы, па якіх маецца станоўчае заключэнне дзяржаўнай экалагічнай экспертызы; аб’екты рэканструкцыі (мадэрнізацыі), якія ўключаюць замену вузлоў, агрэгатаў, прыладу дадатковых будаўнічых канструкцый, якія забяспечваюць мадэрнізацыю тэхналагічных працэсаў, змену прызначэння памяшканняў, не звязаных з уздзеяннем на кампаненты прыроднага асяроддзя.

Акрамя таго, выключаны аб’екты, па якіх у цяперашні час праводзіцца ацэнка ўздзеяння на навакольнае асяроддзе і, адпаведна, дзяржаўная экалагічная экспертыза — аб’екты сельскагаспадарчага прызначэння, якiя не ажыццяўляюць экалагічна небяспечную дзейнасць, аб’екты грамадскага харчавання, а таксама турыстычнай інфраструктуры ў межах ахоўных зон асабліва ахоўных прыродных тэрыторый.

У цэлым палажэнні праекта Закона накіраваны на зніжэнне ўзроўню ўмяшання дзяржаўных органаў у эканамічную дзейнасць суб’ектаў гаспадарання па пытаннях дзяржаўнай экалагічнай экспертызы.

Міністр сувязі і інфарматызацыі Рэспублікі Беларусь Шульган К.К. выступіў з дакладам па праекце Закона «Аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у Закон Рэспублікі Беларусь «Аб паштовай сувязі» (судакладчык — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па прамысловасці, паліўна-энергетычным комплексе, транспарце і сувязі Юніцын А.Ю.).

Законапраект прадугледжвае істотную карэкціроўку паняційнага апарату. Зыходзячы з практыкі правапрымянення і з’яўлення новых форм прыёму і (або) захоўвання, дастаўкi (уручэння) паштовых адпраўленняў, за выключэннем спецыяльных адпраўленняў і паштовых грашовых перакладаў, уводзіцца вызначэнне новага тэрміна «паштамат», а таксама норма аб неабходнасці ідэнтыфікацыі аператарам паштовай сувязі карыстальнікаў паслуг паштовай сувязі, якія адпраўляюць або якія атрымліваюць паштовыя адпраўлення пасродкам паштамата.

Таксама законапраектам прадугледжваецца замацаванне нормы, якая дазваляе ажыццяўляць збор, апрацоўку, захоўванне інфармацыі аб персанальных дадзеных фізічных асоб без згоды фізічных асоб.

У адпаведнасці з нормамі Сусветнай паштовай канвенцыі ўносяцца змяненні, якія прадугледжваюць прымяненне ў міжнароднай паштовай сувязі класіфікацыі паштовых адпраўленняў, заснаванай на хуткасці іх апрацоўкі і змесце ўкладанняў (дакументы або тавары), а таксама дадатак нормай, якая прадугледжвае класіфікацыю адпраўленняў пісьмовай карэспандэнцыі ў залежнасці ад іх фармату.

Акрамя таго, замацоўваецца норма, якая дазваляе перавозіць паштовыя адпраўлення і друкаваныя СМІ, што распаўсюджваюцца па падпісцы, па тэрыторыі краіны па транспартнай накладной, зацверджанай аператарам паштовай сувязі.

Законапраектам прапануецца замацаваць норму па забеспячэнню нацыянальным аператарам паштовай сувязі доступу да сваіх паштовых скрынь іншых аператараў паштовай сувязi на дагаворнай аснове, а таксама замацаваць норму па ўстаноўцы на тэрыторыі садаводчых таварыстваў абаненцкіх паштовых шафаў за кошт садаводчых таварыстваў для атрымання адрасатамі, якiя пастаянна пражываюць у садаводчых таварыствах, простых адпраўленняў пісьмовай карэспандэнцыі, друкаваных СМІ і паведамленняў на атрыманне паштовых адпраўленняў, што рэгіструюцца.

Аб праекце Закона «Аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у Гаспадарчы працэсуальны кодэкс Рэспублікі Беларусь і Грамадзянскі працэсуальны кодэкс Рэспублікі Беларусь» дэпутацкі корпус праінфармавалі Міністр юстыцыі Рэспублікі Беларусь Сліжэўскі А.Л. і намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па заканадаўстве Місько М.У.

Змзмяненні і дапаўненні ў названыя кодэксы датычацца парадку ажыццяўлення загаднай вытворчасці.

Гаспадарчы працэсуальны кодэкс прапаноўваецца дапоўніць нормамі аб тым, што іншая асоба, правы і законныя інтарэсы якога закранаюцца вызначэннем аб судовым загадзе, вынесеным судом, што разглядае эканамічныя справы, у дзесяцiдзённы тэрмiн з дня, калі яму стала вядома аб вынясенні такога вызначэння, мае права падаць у той жа суд матываваную заяву аб адмене пастановы аб судовым загадзе або адмене яго ў частцы.

Акрамя таго, прапануецца замацаваць, што суд пасля разгляду пярэчанняў зацікаўленай асобы, указаных у матываванай заяве, выносіць вызначэнне аб адмене пастановы аб судовым загадзе (аб адмене яго ў частцы) або вызначэнне аб адмове ў адмене пастановы аб судовым загадзе.

Дапаўненні аналагічнага характару прапануецца ўнесці ў Грамадзянскі працэсуальны кодэкс.

Праект Закона прадугледжвае таксама дапаўненне Гаспадарчага працэсуальнага кодэкса і Грамадзянскага працэсуальнага кодэкса нормамі аб парадку паведамлення бакоў і зацікаўленых асоб, ад якіх паступілі адпаведныя заявы ў суд, аб прыняцці судом вызначэння аб адмене пастановы аб судовым загадзе (адмене яго ў частцы) альбо вызначэння аб адмове ў адмене пастановы аб судовым загадзе.

У другім чытанні парламентарыі прынялі два законапраекты.

Праект Закона «Аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у Закон Рэспублікі Беларусь «Аб аўтамабільных дарогах і дарожнай дзейнасці» прадставіў член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па прамысловасці, паліўна-энергетычным комплексе, транспарце і сувязі Лобач Ю.А.

Дзеючы Закон «Аб аўтамабільных дарогах і дарожнай дзейнасці» прыводзіцца ў адпаведнасць з нарматыўнымі прававымі актамі Кіраўніка дзяржавы, іншымі заканадаўчымі актамі і міжнародна-прававымі актамі, складнікамі права Еўразійскага эканамічнага саюза. Шэраг палажэнняў Закона ўдасканальваецца з улікам правапрымяняльнай практыкі.

У мэтах узаемадзеяння дзяржавы і бізнесу для вырашэння грамадска значных задач на ўзаемавыгадных умовах прапануецца ўрэгуляваць магчымасць перадачы аўтамабільных дарог, якія знаходзяцца ва ўласнасці дзяржавы, для выканання абавязацельстваў, прадугледжаных пагадненнем аб дзяржаўна-прыватным партнёрстве, прыватнаму партнёру ў валоданне, карыстанне, у тым ліку ў бязвыплатнае карыстанне, для ажыццяўлення дарожнай дзейнасці.

У Законе прапануецца указаць на такія крыніцы прававога рэгулявання адносін у галіне аўтамабільных дарог і дарожнай дзейнасці, як міжнародна-прававыя акты, што складаюць права Еўразійскага эканамічнага саюза.

У мэтах забеспячэння больш эфектыўнага зняцця праблем, звязаных з размяшчэннем інжынерных камунікацый у межах палос адводу аўтамабільных дарог, законапраектам прапануецца вырашаць гэтыя пытанні шляхам заключэння дагавора паміж уладальнікамі аўтамабільных дарог і ўладальнікамі інжынерных камунікацый.

Шэраг карэкціровак накіраваны на выключэнне супярэчнасцей з Палажэннем аб плаце за праезд цяжкавагавых і (або) буйнагабарытных транспартных сродкаў па аўтамабільных дарогах агульнага карыстання Рэспублікі Беларусь, зацверджаным Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 26 лістапада 2010 г. № 613 «Аб праездзе цяжкавагавых і (або) буйнагабарытных транспартных сродкаў па аўтамабільных дарогах агульнага карыстання Рэспублікі Беларусь».

Дапрацаваны нормы, што датычацца фінансавання дарожнай дзейнасці, паўнамоцтваў мясцовых органаў улады, вызначаны дакладны пералік уладальнікаў аўтамабільных дарог, пашыраны паўнамоцтвы Міністэрства транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь у частцы ўстанаўлення складу і парадку выканання работ па эксплуатацыі (утрыманні і бягучым рамонце) аўтамабільных дарог агульнага карыстання.

Намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Бобрыкаў С.В. выступіў з дакладам аб праекце Закона «Аб унясенні змяненняў у некаторыя законы Рэспублікі Беларусь».

Законапраект прадугледжвае карэкціроўку законаў «Аб органах унутраных спраў Рэспублікі Беларусь», «Аб дзяржаўнай ахове», «Аб органах дзяржаўнай бяспекі Рэспублікі Беларусь», «Аб Следчым камітэце Рэспублікі Беларусь», «Аб гарадскім электрычным транспарце і метрапалітэне», «Аб Дзяржаўным камітэце судовых экспертыз Рэспублікі Беларусь», «Аб выканаўчым судаводстве» і «Аб судовых выканаўцах».

Названыя законы прыводзяцца ў адпаведнасць з нарматыўнымі прававымі актамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.

У ходзе пасяджэння таксама былі разгледжаны два законапраекты аб ратыфікацыі міжнародных пагадненняў.

З дакладам па праекце Закона «Аб ратыфікацыі Крэдытнага пагаднення (Праект па цвёрдым адходам у Пухавічах) паміж Рэспублікай Беларусь і Еўрапейскім банкам рэканструкцыі і развіцця» выступіў намеснік старшыні Мінскага абласнога выканаўчага камітэта Неўмяржыцкі С.П., з судакладам — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па аграрнай палітыцы Міраш В.В.

Праектам прадугледжваецца будаўніцтва новага санітарнага палігона для адходаў і ўдасканаленне сістэм збору адходаў для Пухавіцкага і Чэрвеньскага раёнаў, якія плануецца ажыццявіць за кошт крэдыту Еўрапейскага банка рэканструкцыі і развіцця на суму 5 млн. еўра. Акрамя таго, на гэтыя мэты прадугледжваецца прадстаўленне грантавых сродкаў у памеры 2 млн. еўра Фондам Усходнееўрапейскага партнёрства па пытаннях энергаэфектыўнасці і экалогіі.

Таксама ў якасці гранта на садзейнічанне ў рэалізацыі Праекта Еўрапейскі банк рэканструкцыі і развіцця забяспечыць прыцягненне 1 011 000 еўра, якія будуць расходавацца непасрэдна Еўрапейскім банкам рэканструкцыі і развіцця.

Тэрмін крэдыту — 15 гадоў, з іх ільготны перыяд — 3 гады. Выплата доўгу па крэдыту будзе ажыццяўляцца 24 роўнымі часткамі раз на паўгода з захаваннем умоў, прадугледжаных артыкулам II Крэдытнага пагаднення.

Намеснік Міністра энергетыкі Рэспублікі Беларусь Міхадзюк М.І. і намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па прамысловасці, паліўна-энергетычным комплексе, транспарце і сувязі Салаўёў П.А. расказалі аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Турэцкай Рэспублікі аб супрацоўніцтве ў галіне выкарыстання атамнай энергіі ў мірных мэтах».

Пагадненнем прадугледжваецца развіццё супрацоўніцтва ў галіне фундаментальных і прыкладных даследаванняў, якія тычацца выбару пляцовак, праектавання, будаўніцтва, эксплуатацыі, мадэрнізацыі, выпрабаванні і тэхнічнага абслугоўвання атамных электрастанцый і даследчых рэактараў, абыходжання з радыеактыўнымі адходамі, стварэння атамных рэактараў і тэхналогій ядзернага паліўнага цыклу.

Супрацоўніцтва ў рамках Пагаднення плануецца ажыццяўляць у формах абмену навукова-тэхнічнай інфармацыяй, арганізацыі навуковых семінараў, канферэнцый і сімпозіумаў, падрыхтоўкі навукова-тэхнічных кадраў і абмену імі, стварэння сумесных рабочых груп па рэалізацыі канкрэтных распрацовак і праектаў у галіне навуковых даследаванняў і тэхналагічных распрацовак.

Усе навіны
Галоўныя навіны
Усе навіны Заканадаўчая дзейнасць Грамадска-палітычная дзейнасць Міжнародная дзейнасць