19 красавіка 2018 года, другое пасяджэнне чацвёртай сесіі Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь шостага склікання
19 красавіка 2018 года адбылося пасяджэнне Палаты прадстаўнікоў шостага склікання, на якім парламентарыі разгледзелі дзесяць пытанняў.
У першым чытанні былі прыняты чатыры законапраекты.
Міністр унутраных спраў Рэспублікі Беларусь Шуневіч І.А. прадставіў праект Закона «Аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у Закон Рэспублікі Беларусь «Аб рэгістры насельніцтва», з судакладам выступіў намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Базанаў У.А.
Законапраект прадугледжвае ўдакладненне тэрміналогіі Закона аб рэгістры, вызначэнне парадку ўнясення і актуалізацыі асобных персанальных даных, удакладненне функцый уладальніка рэгістра і парадку прадастаўлення персанальных даных з рэгістра арганiзацыям, натарыусам, а таксама іншыя пытанні, звязаныя з вядзеннем рэгістра.
Аб праекце Закона «Аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у некаторыя законы Рэспублікі Беларусь па пытаннях бяспекі генна-інжынернай дзейнасці» далажылі намеснік Міністра прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя Рэспублікі Беларусь Корбут А.М. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па адукацыі, культуры і навуцы Каляснёва А.П.
Законапраект накіраваны на прывядзенне палажэнняў дзеючага заканадаўства ў адпаведнасць з нормамі міжнародных дагавораў Рэспублікі Беларусь, міжнародна-прававых актаў, якія складаюць права Еўразійскага эканамічнага саюза, а таксама з улікам практыкі яго прымянення.
Праектам Закона уносіцца шэраг змяненняў і дапаўненняў па пытаннях увозу ў Рэспубліку Беларусь, вывазу з Рэспублікі Беларусь і транзіту праз яе тэрыторыю генна-інжынерных арганізмаў. З мэтай забеспячэння бяспекі генна-інжынерных арганізмаў уводзяцца нормы аб правядзенні ацэнкі рызык магчымых шкодных уздзеянняў генна-інжынерных арганізмаў на здароўе чалавека і навакольнае асяроддзе. Законапраектам устараняецца таксама прабел у частцы ўстанаўлення парадку абясшкоджвання непатагенных генна-iнжынерных арганiзмаў, удасканальваюцца нормы, якія датычацца патрабаванняў да інфармацыі пра бяспеку генна-інжынерных арганізмаў пры іх транспартаванні і захоўванні.
Першы намеснік Міністра сувязі і інфарматызацыі Рэспублікі Беларусь Шадко Д.Г. праінфармаваў дэпутатаў аб навацыях праекта Закона «Аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у Закон Рэспублікі Беларусь «Аб электронным дакуменце і электронным лічбавым подпісе». З судакладам па гэтым пытанні выступіў член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па прамысловасці, паліўна-энергетычным комплексе, транспарце і сувязі Юницын А.Ю.
З улікам правапрымяняльнай практыкі дакументам прапануецца:
выключыць палажэнні, якія прадугледжваюць стварэнне і захоўванне карткі адкрытага ключа праверкі электроннага лічбавага подпісу на папяровым носьбіце;
значна пашырыць паняційны аппарат, а таксама ўдакладніць асобныя тэрміны;
удакладніць парадак выкарыстання іншых сродкаў ідэнтыфікацыі асобы, акрамя прымянення сертыфікаванага сродка электроннага лічбавага подпісу;
замацаваць за органамі архіўнай справы і справаводства паўнамоцтвы па ажыццяўленні дзяржаўнага рэгулявання дзейнасці па арганізацыі работы з электроннымі дакументамі;
пашырыць кола асоб, надзеленых правам пасведчання формы знешняга прадстаўлення электроннага дакумента на папяровым носьбіце;
пашырыць сферу прымянення электроннага лічбавага подпісу з улікам існуючай практыкі і інш.
Вялікую цікавасць у Авальнай зале выклікала абмеркаванне ў першым чытанні законапраекта «Аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у некаторыя законы Рэспублікі Беларусь» (дакладчык – Міністр інфармацыі Рэспублікі Беларусь Карлюкевіч А.М., судакладчык – намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па правах чалавека, нацыянальных адносінах і сродках масавай інфармацыі Ражанец В.В.).
Законапраект накіраваны на ўдасканаленне праваадносін у сферы масавай інфармацыі, абарону дзяржаўных і грамадскіх інтарэсаў, нацыянальнай бяспекі Рэспублікі Беларусь з улікам дынамічнага развіцця новых форм і спосабаў перадачы інфармацыі, а таксама на гарманізацыю беларускага заканадаўства ў галіне масавай інфармацыі з заканадаўствам дзяржаў – удзельніц Дагавора аб стварэнні Еўразійскага эканамічнага саюза, далейшае эфектыўнае развіццё нацыянальнай інфармацыйнай прасторы ва ўмовах інтэграцыйных працэсаў.
Праектам Закона прадугледжваецца карэкціроўка палажэнняў Закона «Аб сродках масавай інфармацыі», Падатковага кодэкса Рэспублікі Беларусь, Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях і Працэсуальна-выканаўчага кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях.
У прыватнасці, прапануецца:
пашырыць паняційны апарат Закона аб СМІ;
распаўсюдзіць дзеянне Закона аб СМІ на інтэрнэт-рэсурсы, з дапамогай якіх ажыццяўляецца распаўсюджванне масавай інфармацыі;
даць магчымасць інтэрнэт-рэсурсу ажыццявіць дзяржаўную рэгістрацыю ў якасці сеткавага выдання;
замацаваць забарону ў ажыццяўленні цэнзуры масавай інфармацыі ў адносінах да ўладальніка інтэрнэт-рэсурсу;
устанавіць абавязкі і правы ўладальніка інтэрнэт-рэсурсу;
абмежаваць замежны ўдзел у фарміраванні беларускай інфармацыйнай прасторы з дапамогай забароны на распаўсюд прадукцыі замежнага сродку масавай інфармацыі на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь без адпаведнага дазволу; прызначэння галоўным рэдактарам (рэдактарам) сродку масавай інфармацыі асобы, што з’яўляецца грамадзянінам Рэспублікі Беларусь; павелічэння аб’ёму тэлеперадач беларускага (нацыянальнага) вытворчасці ў штотыднёвым аб’ёме вяшчання тэлевізійных сродкаў масавай інфармацыі (не менш за 30 працэнтаў);
забяспечыць магчымасць прагляду тэлепраграм, якія ўваходзяць у абавязковы агульнадаступны пакет тэлепраграм, пры іх распаўсюдзе ў месцах грамадскага карыстання;
пашырыць пералік відаў інфармацыі, распаўсюд якой у сродках масавай інфармацыі забаронены;
удасканаліць парадак дзяржаўнай рэгістрацыі і перарэгістрацыі сродкаў масавай інфармацыі;
удакладніць працэдуру прыняцця рашэння рэспубліканскім органам дзяржаўнага кіравання ў сферы масавай інфармацыі аб абмежаванні доступу да інтэрнэт-рэсурсу, у тым ліку да сеткавага выдання.
Акрамя таго, устанаўліваюцца стаўкі дзяржаўнай пошліны за дзяржаўную рэгістрацыю сеткавых выданняў; пашыраецца склад правапарушэнняў, які прадугледжвае адказнасць за парушэнне заканадаўства аб сродках масавай інфармацыі; вызначаюцца органы, упаўнаважаныя на складанне адпаведных пратаколаў аб адміністрацыйных правапарушэннях і іх разгляд.
У ходзе пасяджэння дэпутацкі корпус прыняў у другім чытанні праект Закона «Аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у Закон Рэспублікі Беларусь «Аб міжнародных дагаворах Рэспублікі Беларусь», пра які далажыла член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па міжнародных справах Старавойтава А.В.
Закон «Аб міжнародных дагаворах Рэспублікі Беларусь» выкладаецца ў новай рэдакцыі і накіраваны на ўдасканаленне прававога механізму заключэння, уступлення ў сілу, выканання, прыпынення дзеяння і спынення міжнародных дагавораў Рэспублікі Беларусь, а таксама на стварэнне ўмоў па эфектыўнаму выкананню міжнародных абавязацельстваў краіны.
Законапраектам спрошчаны парадак выканання ўнутрыдзяржаўных працэдур у дачыненні да міжнародных дагавораў Рэспублікі Беларусь і прадастаўлення паўнамоцтваў на падпісанне міжнародных дагавораў. Удасканалена працэдура прыняцця рашэнняў па праектах міждзяржаўных і міжурадавых дагавораў, накіраваных на прыцягненне ў Рэспубліку Беларусь рэсурсаў міжнародных арганізацый. Пашыраны пералік міжнародных дагавораў, якія падлягаюць ратыфікацыі Парламентам Рэспублікі Беларусь.
Праектам Закона даецца магчымасць заключэння міжнародных дагавораў міжведамаснага характару шляхам абмену нотамі, лістамі ці іншымі дакументамі, якія ўтвараюць такія міжнародныя дагаворы. Запоўнены прабел у рэгуляванні праваадносін, звязаных з выразам намера Рэспублікі Беларусь не станавіцца ўдзельнікам міжнароднага дагавора і ажыццяўленнем адклікання дакумента аб выказванні згоды Рэспублікі Беларусь на абавязковасць для яе міжнароднага дагавора, а таксама з часовым прымяненнем міжнароднага дагавора.
Парламентарыі таксама разгледзелі чатыры законапраекты аб ратыфікацыі міжнародных дагавораў.
З дакладам па праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Грузіі аб сістэме садзейнічання ўзаемным гандлі» выступіў Старшыня Дзяржаўнага мытнага камітэта Рэспублікі Беларусь Сянько Ю.А., з судакладам – намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па дзяржаўным будаўніцтве, мясцовым самакіраванні і рэгламенце Ткачук А.У.
Асноўнай мэтай дакумента з’яўляецца павышэнне якасці мытнага адміністравання, упарадкаванне мытнага кантролю пры перамяшчэнні тавараў праз Дзяржаўную граніцу, стварэнне спрыяльных умоў для ўдзельнікаў знешнеэканамічнай дзейнасці, а таксама павышэнне канкурэнтаздольнасці беларускіх суб’ектаў гаспадарання.
Палажэннямі Пагаднення вызначаны асноўныя прынцыпы перадачы інфармацыі аб перамяшчэнні тавараў і транспартных сродкаў у адпаведнасці з тэхнічнымі ўмовамі абмену інфармацыяй паміж мытнымі органамі дзвюх краін і нормамі, стандартамі і рэкамендацыямі Арганізацыі Аб’яднаных Нацый, Сусветнай мытнай арганізацыі, нацыянальным заканадаўствам Рэспублікі Беларусь і Грузіі, а таксама з улікам міжнароднага перадавога вопыту па абмене інфармацыяй.
У адпаведнасці з Пагадненнем мытныя органы дзяржаў бакоў будуць абменьвацца дакладнай інфармацыяй аб перамяшчэнні тавараў і транспартных сродкаў у рамках сістэмы садзейнічання ўзаемным гандлі.
Удзельнікі знешнеэканамічнай дзейнасці, у дачыненні да якіх будзе ўжывацца сістэма садзейнічання ўзаемным гандлі, і якія будуць прадастаўляць дакладную інфармацыю аб таварах, атрымаюць прыярытэты ў пунктах пропуску ў параўнанні з кампаніямі, якія не ўдзельнічаюць у дадзенай працэдуры.
Пагадненнем прадугледжваецца прыярытэтны парадак афармлення ў пунктах пропуску, спрашчэнне мытных фармальнасцей, дзе гэта магчыма, уключаючы вылучэнне асобных палос у мэтах скарачэння часу афармлення, а таксама непрымяненне мытнага надгляду, за выключэннем выпадкаў наяўнасці прыкмет мытных правапарушэнняў або кантрабанды.
Аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення аб абарачэнні насення сельскагаспадарчых раслін у рамках Еўразійскага эканамічнага саюза» праінфармаваў Міністр сельскай гаспадаркі і харчавання Рэспублікі Беларусь Заяц Л.К. (судакладчык – член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па аграрнай палітыцы Кананчук І.П.).
Пагадненне, накіраванае на забеспячэнне ўмоў для развіцця рынку насення і ліквідацыю бар’ераў ва ўзаемным гандлі, рэгулюе праваадносіны, звязаныя с абарачэннем у рамках Еўразійскага эканамічнага саюза насення сельскагаспадарчых раслін, за выключэннем насення сельскагаспадарчых раслін, генетычная праграма гатункаў якіх утрымлівае генна-інжынерны матэрыял.
У адпаведнасці з Пагадненнем абарачэнне насення сельскагаспадарчых раслін у рамках Еўразійскага эканамічнага саюза ажыццяўляецца пры наяўнасцi аформленых ва ўстаноўленым парадку дакументаў, якія змяшчаюць звесткі аб іх гатункавых і пасяўных (пасадачных) якасцях.
У выпадку, калі насенне сельскагаспадарчых раслін апрацавана хімічнымі або біялагічнымі прэпаратамі, іх абарачэнне у рамках Еўразійскага эканамічнага саюза ажыццяўляецца ў упакаваным выглядзе пры наяўнасці інфармацыі аб найменні хімічнага або біялагічнай прэпарата, якая ўказваецца ў суправаджальных дакументах на гэтыя насенне і на іх маркіроўцы (этыкетцы).
Вызначана, што ў рамках Пагаднення прызнаюцца дакументы, што змяшчаюць звесткі аб гатункавых і пасяўных (пасадачных) якасцях насення сельскагаспадарчых раслін, выдадзеныя ў парадку, якi прадугледжаны Еўразійскай эканамічнай камісіяй, што фармуе і вядзе адзіны рэестр сартоў сельскагаспадарчых раслін на падставе звестак пра гатункі, якія змяшчаюцца ў нацыянальных рэестрах.
Намеснік Міністра транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь Шышко А.А. і намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па пытаннях экалогіі, прыродакарыстання і чарнобыльскай катастрофы Васількоў М.А. расказалі аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пратакола аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у Пагадненне паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Рэспублікі Арменія аб міжнародных аўтамабільных зносінах ад 20 верасня 1997 года».
Падпісанне Пратакола абумоўлена уступленнем у сілу Дагавора аб Еўразійскім эканамічным саюзе, а таксама неабходнасцю ўпарадкавання прымянення асобных нормаў Пагаднення.
У адпаведнасці з палажэннямі Пратакола не патрабуецца дазволаў на выкананне аўтатранспартнымi сродкамi перавозак: паміж тэрыторыямі дзяржаў дагаворных бакоў, транзітам праз іх тэрыторыі, а таксама з тэрыторыі дзяржавы другога дагаворнага боку на тэрыторыю трэцяй дзяржавы і / або з тэрыторыi трэцяй дзяржавы на тэрыторыю дзяржавы другога Дагаворнага боку пры ўмове, што трэцяя дзяржава з’яўляецца членам Еўразійскага эканамічнага саюза; транспартнымі сродкамі, максімальная агульная маса якіх, уключаючы прычэпы, не перавышае 6 тон або грузападымальнасць якіх, уключаючы прычэпы, не перавышае 3,5 тоны.
Пратаколам устанаўліваецца вызваленне ад выплаты збораў за праезд па аўтамабільных дарогах агульнага карыстання, якiя прадугледжаны нацыянальным заканадаўствам дзяржаў дагаворных бакоў, пры ажыццяўленні перавозак у / з трэціх краін на падставе выдаваемых дазволаў.
Намеснік Міністра па падатках і зборах Рэспублікі Беларусь Сяліцкая Э.А. і намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па пытаннях экалогіі, прыродакарыстання і чарнобыльскай катастрофы Васількоў М.А. прадставілі праект Закона «Аб ратыфікацыі Канвенцыі паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Злучанага Каралеўства Вялікабрытаніі і Паўночнай Ірландыі аб ліквідацыі двайнога падаткаабкладання ў дачыненнi да падаткаў на даходы і капітал і папярэджанні ўхілення ад выплаты падаткаў».
У адпаведнасці з палажэннямі Канвенцыі да падаткаў, на якія распаўсюджваецца яе дзеянне, аднесены:
у Рэспубліцы Беларусь – падатак на даходы, падатак на прыбытак, падаходны падатак з фізічных асоб і падатак на нерухомасць;
у Злучаным Каралеўстве Вялікабрытаніі і Паўночнай Ірландыі – падатак на даходы, карпаратыўны падатак і падатак на прырост кошту капіталу.
У Канвенцыі таксама агавораны асаблівасці прызнання той ці іншай дзейнасці пастаянным прадстаўніцтвам. У прыватнасці, будаўнічая пляцоўка, будаўнiчы, мантажны або зборачны аб’ект або звязаная з iм наглядная дзейнасць у адпаведнасці з Канвенцыяй будуць прызнавацца пастаянным прадстаўнiцтвам, калi яны iснуюць на працягу перыяду, якi перавышае 12 месяцаў.
У мэтах выключэння падвойнага падаткаабкладання ўстаноўлены парадак ажыццяўлення падатковымі органамі кожнага з бакоў заліку падаткаў на даходы (прыбытак) і падатку на маёмасць.
Вызначана таксама працэдура абмену інфармацыяй паміж кампетэнтнымі органамі бакоў у мэтах прадухілення падатковых парушэнняў.
Акрамя таго, на пасяджэнні парламентарыі прынялі Пастанову Палаты прадстаўнікоў аб унясенні карэктыў ў Рэгламент Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь, праект якога прадставіў старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па дзяржаўным будаўніцтве, мясцовым самакіраванні і рэгламенце Цупрык Л.А.