Галоўная / Беларуская версія / Дзейнасць / Заканадаўчая дзейнасць / Законапраекты, што паступілі на разгляд у Палату прадстаўнікоў

«Дэкрэт Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 ліпеня 2019 г. № 4 «Аб змяненні дэкрэтаў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь»

Суб'ект права заканадаўчай ініцыятывы: Прэзідэнт Рэспублікі Беларусь
Уваходны нумар: 3881
Мова законапраекта: Русский
Апісанне законапраекта

10 кастрычніка 2019 года  Палатай прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь прыняты да ведама Дэкрэт Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 ліпеня 2019 г. № 4 «Аб змяненні дэкрэтаў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь».

Прадметам прававога рэгулявання Дэкрэта з’яўляюцца падатковыя адносіны. Дэкрэт накіраваны на прывядзенне норм дэкрэтаў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь у адпаведнасць з палажэннямі новай рэдакцыі Падатковага кодэкса Рэспублікі Беларусь (далей –– Кодэкс), што дасць магчымасць выключыць калізію нарматыўных прававых актаў, а таксама няяснасць ў іх тлумачэнні і дубліраванне нормаў. Канцэптуальных карэкціровак, якія змяняюць існуючае прававое рэгуляванне грамадскіх адносін, Дэкрэт не прадугледжвае.

Дэкрэтам прапануецца ўнесці змены і дапаўненні ў наступныя дэкрэты:

1. Дэкрэт Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 13 чэрвеня 2001 г. № 16 «Аб прадастаўленні растэрміноўкі выплаты падатку на дабаўленую вартасць пры ўвозе на тэрыторыю Рэспублікі Беларусь тэхналагічнага абсталявання і запасных частак да яго» (далей — Дэкрэт № 16).

Дэкрэтам прадугледжана, што пры ўвозе на тэрыторыю Рэспублікі Беларусь тэхналагічнага абсталявання і запасных частак да яго, у дачыненні да якіх прымяняецца стаўка ўвазной мытнай пошліны нуль (0) працэнтаў, арганізацыям і індывідуальным прадпрымальнікам прадастаўляецца адтэрміноўка выплаты падатку на даданую вартасць (далей — ПДВ). Такая адтэрміноўка прадастаўляецца на 6 месяцаў без спагнання працэнтаў і без забеспячэння выплаты ПДВ.

Укараненне механізму адтэрміноўкі выплаты ПДВ на 6 месяцаў дасць не толькі дадатковыя перавагі па выплаце падатку (магчымасць вырабляць выплату ПДВ не штомесяц, а адначасовым плацяжом праз паўгода) суб’ектам гаспадарання, але і дазволіць палегчыць адміністраванне выплаты такога падатку, як суб’ектам гаспадарання, так і мытным органам .

Для суб’екта гаспадарання магчымасць не выплачваць ПДВ на працягу паўгода фактычна раўнацэнна штомесячнай выплаце на працягу года 1/12 сумы належнага да выплаты падатку.

У выніку прыняцця гэтага Дэкрэта суб’екты гаспадарання будуць прадстаўляць адзін дакумент (разава і праз паўгода пасля выпуску тавараў у мытнай працэдуры) замест дванаццаці, якія падаюцца сёння ў сувязі з тым, што Дэкрэт № 16 прадугледжвае штомесячную выплату 1/12 сумы налічанага падатку.

Мытным кодэксам Еўразійскага эканамічнага саюза прадугледжана прадастаўленне адтэрміноўкі выплаты ўвазных мытных пошлін у дачыненні да тэхналагічнага абсталявання і запасных частак да яго на тэрмін не больш за 6 месяцаў з выплатай працэнтаў за адтэрміноўку выплаты ўвазных мытных пошлін і пры ўмове забеспячэння выканання абавязку па выплаце ўвазных мытных пошлін.

У адпаведнасці з пунктам 2 артыкула 104 Мытнага кодэкса Еўразійскага эканамічнага саюза мытнае дэклараванне тавараў ажыццяўляецца дэкларантам. Пры змяшчэнні тавараў пад мытныя працэдуры падаецца дэкларацыя на тавары.

Пры мытным дэклараванні тавараў з выкарыстаннем адтэрміноўкі ці растэрміноўкі выплаты ПДВ у дэкларацыі на тавары дэкларантам самастойна паказваецца тэрмін выкарыстоўваемай адтэрміноўкі ці растэрміноўкі ПДВ.

У пункце 7 дадатку 1 да Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 22 снежня 2018 г. № 490 «Аб мытным рэгуляванні» вызначаны абставіны пры якіх мытны орган адмаўляе ў прадастаўленні адтэрміноўкі ці растэрміноўкі выплаты ўвазных мытных пошлін і (або) падаткаў, за выключэннем выпадкаў прадастаўлення адтэрміноўкі ці растэрміноўкі выплаты падаткаў па рашэнні Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.

Падставай для адмовы ў прадастаўленні адтэрміноўкі ці растэрміноўкі выплаты ўвазных мытных пошлін і (або) падаткаў, усталяванай па рашэннях Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, з’яўляецца невыкананне ўмоў для яе прадастаўлення, якія вызначаны нарматыўным прававым актам.

У дадзеным выпадку, Дэкрэтам вызначаюцца наступныя ўмовы прадастаўлення адтэрміноўкі ПДВ:

тавары павінны класіфікавацца згодна з адзінай Таварнай наменклатуры знешнеэканамічнай дзейнасці Еўразійскага эканамічнага саюза ў таварных пазіцыях, указаных у пункце 1 Дэкрэта;

у адносiнах да гэтых тавараў павінна прымяняцца стаўка ўвазной мытнай пошліны ў памеры нуль (0) працэнтаў.

Толькі пры незахаванні вышэйзгаданых умоў адтэрміноўка па ПДВ мытным органам не будзе прадастаўлена.

2. Дэкрэт Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 22 верасня 2005 г. № 12 «Аб Парку высокіх тэхналогій» (далей — Дэкрэт № 12).

Уносяцца карэкціроўкі, якія прадугледжваюць прывядзенне палажэнняў Дэкрэта № 12 у адпаведнасць з нормамі Кодэкса, а таксама змяненне спасылак на яго структурныя элементы.

З 1 студзеня 2019 г. Кодэксам для рэзідэнтаў Рэспублікі Беларусь стаўкі падаходнага падатку ў адносiнах да даходаў у выглядзе дывідэндаў устаноўлены ў наступных памерах:

шэсць (6) працэнтаў — у выпадку, калі на працягу трох папярэдніх каляндарных гадоў паслядоўна прыбытак не размяркоўваўся паміж удзельнікамі (акцыянерамі) беларускай арганізацыі;

нуль (0) працэнтаў — у выпадку, калі на працягу пяці папярэдніх каляндарных гадоў паслядоўна прыбытак не размяркоўваўся паміж удзельнікамі (акцыянерамі) беларускай арганізацыі – рэзідэнтамі Рэспублікі Беларусь.

Разам з тым палажэннямі Дэкрэта № 12 у дачыненні да такіх даходаў стаўка падаходнага падатку вызначана ў памеры 9 працэнтаў.

У сувязі з гэтым у мэтах уніфікацыі падыходаў да падаткаабкладання даходаў інвестараў Дэкрэтам прадугледжваецца карэкціроўка частцы першай пункта 31 Дэкрэта № 12.

3. Дэкрэт Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 6 жніўня 2009 г. № 10 «Аб стварэнні дадатковых умоў для ажыццяўлення інвестыцый у Рэспубліцы Беларусь» (далей — Дэкрэт № 10).

У мэтах канкрэтызацыі сум ПДВ, прад’яўленых пры набыцці на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь тавараў (работ, паслуг), маёмасных правоў для ажыццяўлення іх выліку ў поўным аб’ёме, усталяванага абзацам чацвёртым падпункта 3.1 пункта 3 Дэкрэта № 10, да такіх сум ПДВ Дэкрэтам аднесены таксама фактычна выплачаныя сумы гэтага падатку для:

індывідуальных прадпрымальнікаў, якія вызначаюць у адпаведнасці з заканадаўствам момант фактычнай рэалізацыі тавараў (работ, паслуг), маёмасных правоў як дзень залічэння грашовых сродкаў ад пакупніка (заказчыка), але не пазней 60 дзён з дня іх адгрузкі (выканання, аказання), перадачы;

сум ПДВ, вылічаных інвестарам (арганізацыяй, якая рэалізуе інвестыцыйны праект) у адпаведнасці з заканадаўствам пры набыцці на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь тавараў (работ, паслуг), маёмасных правоў у замежных арганізацый, якія не ажыццяўляюць дзейнасць у Рэспубліцы Беларусь праз пастаяннае прадстаўніцтва і не знаходзяцца ў сувязі з гэтым на ўліку ў падатковых органах Рэспублікі Беларусь;

у сувязі з адменай акту ўстанаўлення даты пачатку будаўніцтва аб’екта, названага ў другім сказе абзаца чацвёртага падпункта 3.1 пункта 3 Дэкрэта № 10, Дэкрэтам карэктуецца азначаны сказ;

з улікам выключэння з Кодэкса палажэнняў, якія прадугледжваюць падаткаабкладанне зямельным падаткам па падвышанай стаўцы зямельных участкаў, занятых будынкамі, збудаваннямі і перадаткавымі прыладамі звышнарматыўнага незавершанага будаўніцтва, і ўлічваючы, што такія тэрміны як «будынкi, збудаваннi i перадаткавыя прылады звышнарматыўнага незавершанага будаўніцтва» і «аб’екты звышнарматыўнага незавершанага будаўніцтва» у главе 19 «Падатак на нерухомасць» і главе 20 «Зямельны падатак» Кодэкса з 1 студзеня 2019 года не выкарыстоўваюцца, падпунктам 1.2 Дэкрэта карэктуецца сказ другі абзаца трэцяга падпункта 3.2 пункта 3 Дэкрэта № 10 шляхам выключэння з яго спецыяльных палажэнняў, якія прадугледжваюць падаткаабкладанне зямельных участкаў (частак зямельнага ўчастка), занятых аб’ектамі звышнарматыўнага незавершанага будаўніцтва.

4. Дэкрэт Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 7 мая 2012 г. № 6 «Аб стымуляванні прадпрымальніцкай дзейнасці на тэрыторыі сярэдніх, малых гарадскіх паселішчаў, сельскай мясцовасці» (далей — Дэкрэт № 6).

Паколькі згодна з падпунктамі 5.2, 5.3 пункта 5 артыкула 227 Кодэкса машына-месцы ўяўляюць сабой капітальную пабудову (будынак, збудаванне) альбо яго частку і не выдзелены ў якасці асобнага аб’екта падаткаабкладання падаткам на нерухомасць, паняцце «машына-месца» выключаецца з пункта 1 Дэкрэта № 6.

Выключаецца норма аб непрымяненні вызвалення ад падатку на нерухомасць у дачыненні да падатку на нерухомую маёмасць з кошту:

будынкаў, збудаванняў і перадатачных прылад звышнарматыўнага незавершанага будаўніцтва, так як Кодэксам з аб’ектаў падаткаабкладання падаткам на нерухомасць выключаны будынкi, збудаваннi i перадаткавыя прылады звышнарматыўнага незавершанага будаўніцтва;

капітальных пабудоў (будынкаў, збудаванняў), іх частак, уключаных у пералік невыкарыстоўваемых (неэфектыўна выкарыстоўваемых) капітальных пабудоў (будынкаў, збудаванняў), іх частак, і зямельных участкаў (частак зямельных участкаў), на якіх яны размешчаны, што зацвярджаецца абласнымі Саветамі дэпутатаў, так як з 1 студзеня 2019 г. адменена права абласных (Мінскага гарадскога) Саветаў дэпутатаў павялічваць (да 10 разоў) стаўкі падатку на нерухомасць па невыкарыстоўваным (неэфектыўна выкарыстоўваным) капітальным пабудовам.

5. Дэкрэт Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23 лістапада 2017 г. № 7 «Аб развіцці прадпрымальніцтва» (далей — Дэкрэт № 7).

Дэкрэтам выключаецца:

падпункт 5.2, а таксама заўвагу да яго, так як з 1 студзеня 2019 г. Кодэкс не ўтрымлівае норму, якая ўсталёўвае забарону на прымяненне спрошчанай сістэмы падаткаабкладання суб’ектамі гаспадарання, якія ажыццяўляюць рознічны гандаль праз інтэрнэт-крамы, а таксама якія аказваюць паслугі, звязаныя з размяшчэннем на інтэрнэт-сайце інфармацыі пра інтэрнэт-крамах;

падпункт 5.5, сказ трэці часткi першай i частка другая падпункта 5.10 Дэкрэта № 7, паколькі названыя нормы замацаваны ў Кодэксе.

Прыняцце Дэкрэта акажа станоўчае ўздзеянне на ўмовы вядзення прадпрымальніцкай дзейнасці і развіццё канкурэнцыі.


Гісторыя разгледжання
Бягучая стадыя: Прыняты да ведама
Унесенне ў Палату прадстаўнікоў
Дата паступлення ў Палату прадстаўнікоў: 19.07.2019
Скліканне: Шостае скліканне
Сесія: Семая сесія
Камісія, у якой разглядаецца законапраект: па бюджэце і фінансах
Адказны дэпутат: Сайганава Таццяна Іванаўна
Адказны работнік Сакратарыята: Грахоўская Валерыя Валянцінаўна — загадчык аддзела па падрыхтоўцы заканапраектаў і узаемадзеянню з Пастаяннай камісіяй па бюджэце і фінансах

 


Разгляд
Усе законапраекты