Налады
Настройки шрифта
PT Sans
Times New Roman
Размер
A
A
A
Межбуквенное расстояние
Стандартное
Увеличенное
Большое
Цветовая схема
Черным<br/>по белому
Белым<br/>по синему
Палата прадстаўнікоў
Нацыянальнага сходу
Рэспублікі Беларусь
Сёмае скліканне
21.05.2020

21 мая 2020 года на пасяджэнні другой сесіі Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь сёмага склікання дэпутаты разгледзелі 10 пытанняў.

У першым чытанні парламентарыі прынялі тры законапраекты.

Аб праекце Закона «Аб змяненні кодэксаў» далажылі намеснік Міністра прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя Рэспублікі Беларусь Хмель А.В. і старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па пытаннях экалогіі, прыродакарыстання і чарнобыльскай катастрофы Васількоў М.А.

Праектам Закона ўносяцца змяненні ў Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб нетрах і Падатковы кодэкс Рэспублікі Беларусь (Асаблівая частка), што забяспечыць сістэмнасць і комплекснасць прававога рэгулявання адпаведнай сферы грамадскіх адносін.

Законапраектам прапануецца замацаваць вызначэнне шэрагу тэрмінаў; удакладніць кампетэнцыю Міністэрства прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя Рэспублікі Беларусь, а таксама мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў; урэгуляваць асобныя аспекты, звязаныя з распрацоўкай і зацвярджэннем Дзяржаўных праграм у галіне рацыянальнага выкарыстання і аховы нетраў, а таксама рэгіянальных комплексаў мерапрыемстваў у галіне рацыянальнага выкарыстання і аховы нетраў; даць нетракарыстальнікам, якія ажыццявілі геалагічнае вывучэнне нетраў за кошт уласных сродкаў, першачарговае права на прадастаўленне горнага адводу; удакладніць асобныя тэрміны, з якімі звязаны прававыя наступствы для суб’ектаў адносін у названай сферы, а таксама парадак іх падаўжэння; устанавіць парадак падаўжэння тэрміну карыстання нетрамі для геалагічнага вывучэння нетраў; рэгламентаваць пытанні па правядзенні дзяржаўнай экспертызы геалагічнай інфармацыі; устанавіць парадак кансервацыі і ліквідацыі горных прадпрыемстваў, горных выпрацовак, а таксама падземных збудаванняў, не звязаных са здабычай карысных выкапняў; устанавіць патрабаванні да вядзення дзяржаўнага кадастра нетраў.

Таксама законапраектам ўносяцца змяненні ў Падатковы кодэкс (Асаблівая частка) у частцы перайменавання відаў прыродных рэсурсаў, для якіх устаноўлена стаўка падатку за здабычу (выямку).

З дакладамі па праекце Закона «Аб змяненні кодэксаў па пытаннях выплаты дзяржаўнай пошліны» выступілі намеснік Міністра фінансаў Рэспублікі Беларусь Кійко Д.М. і старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па заканадаўстве Любецкая С.А.

Законапраектам прадугледжваецца карэкціроўка Гаспадарчага працэсуальнага і Грамадзянскага працэсуальнага кодэксаў Рэспублікі Беларусь, якая забяспечвае ўзгадненне асобных норм названых кодэксаў з прадпісаннямі Падатковага кодэкса Рэспублікі Беларусь, што ўстанаўліваюць магчымасць выплаты дзяржаўнай пошліны з дапамогай выкарыстання аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы адзінай разліковай і інфармацыйнай прасторы і замацоўваюць, што факт такой выплаты пацвярджаецца наяўнасцю ў гэтай сістэме інфармацыі аб залічэнні дзяржаўнай пошліны або уліковы нумар аперацыі (транзакцыі) у адзінай разліковай і інфармацыйнай прасторы павінен быць паведамлены плацельшчыкам пры звароце ў орган, які спаганяе дзяржаўную пошліну.

У цяперашні час у сілу палажэнняў працэсуальных кодэксаў для пацверджання выплаты дзяржаўнай пошліны ў выпадках і памерах, устаноўленых падатковым заканадаўствам, патрабуецца прадстаўленне асобнага дакумента.

У сваім дакладзе С.А.Любецкая падкрэсліла, што прыняцце гэтага законапраекта не акажа ўплыву на насельніцтва Рэспублікі Беларусь, яго даходы, занятасць, даходы і (або) выдаткі рэспубліканскага і мясцовых бюджэтаў, змяненне цэн (тарыфаў), агульны ўзровень інфляцыі, а таксама на бізнес-асяроддзе і інвестыцыйны клімат.

Міністр юстыцыі Рэспублікі Беларусь Сліжэўскі А.Л. расказаў аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб дзяржаўных сімвалах Рэспублікі Беларусь». З судакладам выступіў намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па дзяржаўнаму будаўніцтву, мясцоваму самакіраванню і рэгламенту Свіло В.З.

Праект Закона падрыхтаваны ў мэтах прававога замацавання выявы Дзяржаўнага сцяга Рэспублікі Беларусь і шматколернага, двухколернага і аднаколернага (срэбнага і залатога) малюнкаў Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь у якасці эталонаў дзяржаўных сімвалаў Рэспублікі Беларусь, а таксама ўстанаўленне пераходнага перыяду для выкарыстання выявы Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь, не адпаведнага дзяржаўнаму стандарту Рэспублікі Беларусь.

Праект Закона карэктуе двухколерную выяву Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь, а таксама ўстанаўлівае шматколерную і аднаколерную (срэбную і залатую) выявы Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь, які адпавядае апісанню Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь, выкладзенаму ў артыкуле 9 Закона Рэспублікі Беларусь ад 5 лiпеня 2004 г. № 301-З «Аб дзяржаўных сімвалах Рэспублікі Беларусь».

Прымаючы пад увагу, што ў дзеючай рэдакцыі Закона адсутнічае эталонная выява Дзяржаўнага сцяга Рэспублікі Беларусь, з’яўляецца мэтазгодным яе ўстанаўленне на заканадаўчым узроўні.

З улікам існуючай міжнароднай практыкі ў праект Закона ўключаны нормы па пашырэнні выкарыстання Дзяржаўнага сцяга Рэспублікі Беларусь для дзяржаўных органаў і арганізацый пры правядзенні спартыўных, спартыўна-масавых, культурна-відовішчных і іншых масавых мерапрыемстваў, а для грамадзян дададзены іншыя выпадкі выкарыстання пры ўмове забеспячэння неабходнай павагi да Дзяржаўнага флага Рэспублікі Беларусь.

У праект Закона таксама ўключаны нормы, згодна з якімі замена выявы Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь, якая не адпавядае названым вышэй эталонным малюнкам, ажыццяўляецца па меры яго выкарыстання або прыходу ў непрыдатнасць.

У другім чытанні прыняты праект Закона «Аб змяненні законаў па пытаннях валютнага рэгулявання і валютнага кантролю» (дакладчык — намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па бюджэце і фінансах Вабішчэвіч П.А.).

Законапраект прадугледжвае далейшую лібералізацыю валютных адносін у рэспубліцы і рэалізацыю мерапрыемстваў па дэдаларызацыі эканомікі, накіраваных на фарміраванне грашовых разлікаў і цэнаўтварэння на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь выключна ў нацыянальнай валюце.

Законапраектам прадугледжваецца:

перагляд паняційнага апарату, тэрмінаў і вызначэнняў, якія выкарыстоўваюцца ў валютным заканадаўстве і заканадаўстве аб каштоўных паперах;

унясенне змяненняў у паўнамоцтвы і правы Нацыянальнага банка ў галіне валютнага рэгулявання;

замацаванне магчымасці ўвядзення Урадам сумесна з Нацыянальным банкам валютных абмежаванняў у выпадку пагрозы эканамічнай бяспекі краіны;

замацаванне праў і абавязкаў рэзідэнтаў і нерэзідэнтаў пры правядзенні валютных аперацый;

замацаванне дазволеных выпадкаў выкарыстання замежнай валюты паміж удзельнікамі валютных адносін;

устанаўленне асноўных палажэнняў правядзення Нацыянальным банкам маніторынгу валютных аперацый;

устанаўленне рэгістрацыйнага парадку валютных дагавораў пры правядзенні рэзідэнтамі асобных валютных аперацый звыш устаноўленых гранічных значэнняў;

адмена дырэктыўнага ўстанаўлення тэрмінаў рэпатрыяцыі валютнай выручкі і прадастаўленне права рэзідэнтам самім вызначаць тэрміны рэпатрыяцыі, зыходзячы з дагаворных адносін з контрагентамі; зняцце абмежаванняў на адкрыццё рэзідэнтамі рахункаў у замежных банках;

зняцце абмежаванняў на правядзенне рэзідэнтамі валютных аперацый, звязаных з рухам капіталу;

замацаванне мэтаў, асноўных прынцыпаў і задач валютнага рэгулявання і валютнага кантролю;

унясенне змяненняў у паўнамоцтвы органаў валютнага кантролю, а таксама банкаў пры правядзенні імі валютных аперацый кліентаў.

Акрамя таго, прыняцце законапраекта дасць магчымасць ажыццявіць паэтапную гарманізацыю і збліжэнне падыходаў да фарміравання і правядзенні валютнай палітыкі ў дзяржавах – членах Еўразійскага эканамічнага саюза.

У ходзе пасяджэння дэпутацкі корпус разгледзеў шэсць законапраектаў аб ратыфікацыі міжнародных пагадненняў.

Міністр абароны Рэспублікі Беларусь Хрэнін В.Г. прадставіў праект Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Расійскай Федэрацыі аб узаемным абмене геапрасторавай інфармацыяй паміж узброенымі сіламі Рэспублікі Беларусь і Расійскай Федэрацыі» (судакладчык — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па правах чалавека, нацыянальных адносінах і сродках масавай інфармацыі Тарасенка Н.Э.).

Пагадненне накіравана на стварэнне прававых і арганізацыйных асноў двухбаковага ўзаемадзеяння для вырашэння задач функцыянавання рэгіянальнай групоўкі войскаў (сіл) Рэспублікі Беларусь і Расійскай Федэрацыі ў мірны і ваенны час.

У адпаведнасці з Пагадненнем бакі ажыццяўляюць адпаведнае супрацоўніцтва ў розных формах, у тым ліку шляхам стварэння банкаў даных геапрасторавай інфармацыі, узаемнага абмену такой інфармацыяй, навучання (падрыхтоўкі і павышэння кваліфікацыі) спецыялістаў па рабоце з геапрасторавай інфармацыяй, абмену нарматыўна-тэхнічнай дакументацыяй, якая рэгламентуе стварэнне геапрасторавай інфармацыі, метадычнай, вучэбнай і спецыяльнай літаратурай.

Упаўнаважанымі органамі, адказнымі ў сваіх дзяржавах за яго рэалізацыю, з’яўляюцца Міністэрства абароны Рэспублікі Беларусь і Міністэрства абароны Расійскай Федэрацыі.

Аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення аб прынцыпах вядзення падатковай палітыкі ў галіне акцызаў на тытунёвую прадукцыю дзяржаў — членаў Еўразійскага эканамічнага саюза» далажылі намеснік Міністра фінансаў Рэспублікі Беларусь Кійко Д.М. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па бюджэце і фінансах Стальмашок С.П.

Пагадненне накіравана на забеспячэнне ўмоў для функцыянавання рынку тытунёвай прадукцыі ў рамках ЕАЭС шляхам гарманізацыі (збліжэння) ставак акцызаў на тытунёвую прадукцыю, што рэалізуецца на тэрыторыях дзяржаў — членаў, і вызначае парадак (у тым ліку асноўныя прынцыпы і меры) гарманізацыі (збліжэння) ставак акцызаў на цыгарэты.

Гарманізацыя (збліжэнне) ставак акцызаў ажыццяўляецца шляхам ўстанаўлення адзінай індыкатыўнай стаўкі акцызаў на тытунёвую прадукцыю, 5-гадовага перыяду дасягнення ўзроўню індыкатыўнай стаўкі, дыяпазонаў адхілення фактычных ставак акцызаў на тытунёвую прадукцыю ад індыкатыўнай стаўкі.

У адпаведнасці з Пагадненнем ў 2024 годзе прадугледжаны выхад на індыкатыўную стаўку акцызаў на тытунёвыя вырабы ў памеры 35 еўра за 1000 штук з магчымым дыяпазонам адхілення да 20 працэнтаў у меншы або вялікі бок. У наступным індыкатыўная стаўка і дыяпазоны адхілення будуць устанаўлівацца Саветам ЕЭК кожныя 5 гадоў. Норма аб прадастаўленні Савету ЕЭК такіх паўнамоцтваў замацавана ў артыкуле 5 Пагаднення.

Пры гэтым пры наяўнасці абгрунтаванай эканамічнай мэтазгоднасці змены памеру індыкатыўнай стаўкі і дыяпазонаў адхіленні, а таксама ў выпадку змены курсу нацыянальных валют дзяржаў-членаў у адносінах да еўра больш чым на 15 працэнтаў Савет ЕЭК будзе мець права па ініцыятыве любой з дзяржаў – членаў прыняць рашэнне аб змене адпаведных паказчыкаў.

У мэтах прадухілення рэалізацыі тытунёвай прадукцыі на мытнай тэрыторыі Саюза без выплаты акцызаў і іншых ускосных падаткаў прадугледжана вызначэнне парадку адміністрацыйнага супрацоўніцтва паміж упаўнаважанымі органамі, у тым ліку шляхам заключэння адпаведных міжнародных дагавораў у рамках Саюза.

Міністр юстыцыі Рэспублікі Беларусь Сліжэўскі А.Л. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па дзяржаўнаму будаўніцтву, мясцоваму самакіраванню і рэгламенту Ганчук А.А. прадставілі праект Закона «Аб ратыфікацыі Канвенцыі Арганізацыі Аб’яднаных Нацый аб міжнародных сусветных пагадненнях, дасягнутых у выніку медыяцыі».

Канвенцыя рэгулюе на міжнародным узроўні прымяненне медыяцыі для вырашэння міжнародных камерцыйных спрэчак. Пад медыяцыі разумеецца ўсё больш запатрабаваны спосаб вырашэння спрэчкі, з дапамогай якога бакі спрабуюць дасягнуць дружалюбнага ўрэгулявання спрэчкі пры садзейнічанні трэцяй асобы або асоб (медыятара).

Ва ўмовах адсутнасці практыкі прымянення Канвенцыі мэтазгодна пацвердзіць зробленую пры падпісанні Канвенцыі агаворку. Гэта абумоўлена наяўнасцю ў дзяржавы і яе ўстаноў прывілеяў і імунітэтаў, якія не дазваляюць у бясспрэчным парадку прыцягнуць дзяржаву да адказнасці.

Заключэнне Канвенцыі будзе мець станоўчы ўплыў на ўсю сістэму вырашэння міжнародных спрэчак, уключаючы дзейнасць міжнародных судоў і арбітражных устаноў. Рэспубліка Беларусь як удзельнік міжнароднага гандлю зацікаўлена ва ўдасканаленні сістэмы вырашэння міжнародных спрэчак пры дапамозе павышэння яе празрыстасці, спрашчэння працэдур і змяншэння кошту.

З дакладам па праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Рэспублікай Беларусь і Усходняй Рэспублікай Уругвай аб супрацоўніцтве і ўзаемнай дапамозе ў мытных справах» выступіў намеснік Дзяржаўнага мытнага камітэта Рэспублікі Беларусь Багдзевіч А. В., з судакладам — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па міжнародных справах Назаранка В.А.

Пагадненне накіравана на стварэнне прававой асновы механізму ўзаемадзеяння паміж мытнымі службамі Рэспублікі Беларусь і Усходняй Рэспублікі Уругвай.

Пагадненнем прадугледжваецца, што мытныя органы абедзвюх дзяржаў аказваюць адзін аднаму ўзаемную дапамогу па забеспячэнню належнага прымянення мытнага заканадаўства дзвюх краін, па прадухіленні, расследаванні і барацьбе з парушэннямі мытнага заканадаўства, па перадачы дакументаў, якія тычацца прымянення мытнага заканадаўства, абмену інфармацыяй і іншымі данымі, неабходнымі ў мэтах рэалiзацыi гэтага Пагаднення.

Пагадненнем рэгулюецца парадак абмену інфармацыяй, якая можа дапамагчы ў забеспячэнні дакладнага спагнання мытнымі органамі мытных пошлін, падаткаў, плацяжоў і збораў, вызначэння мытнага кошту тавараў і іх тарыфнай класіфікацыі; выканання забарон і абмежаванняў у дачыненні да тавараў, што перамяшчаюцца праз мытную тэрыторыю абодвух бакоў; прымянення нацыянальных правіл паходжання тавараў, не ўстаноўленых у дагаворах, заключаных адным ці абедзвюма дзяржавамi дагаворных бакоў.

Пагадненнем прадугледжваецца, што мытныя органы бакоў у рамках сваёй кампетэнцыі, вызначанай нацыянальным заканадаўствам, могуць выкарыстоўваць метад кантралюемай пастаўкi ў мэтах выяўлення асоб, далучаных да здзяйсненне мытнага правапарушэння.

Пагадненнем таксама вызначаецца парадак правядзення расследавання ў дачыненні да дзеянняў, якія парушаюць або могуць парушыць мытнае заканадаўства бакоў. Пры гэтым дапускаецца прысутнасць пры правядзенні расследаванняў на тэрыторыі адной з яго бакоў службовых асоб мытнага органа другога боку, што, у сваю чаргу, павышае празрыстасць ходу такога расследавання.

Мытныя органы Рэспублікі Беларусь і Усходняй Рэспублікі Уругвай па ўзаемнай згодзе прапануюць дапамогу ў распрацоўцы, рэалізацыі і ўдасканаленні праграм па ўпаўнаважаным эканамічным аператарам ў мэтах дасягнення іх адпаведнасці адзін аднаму для наступнага спрашчэння працэдур узаемнага прызнання.

А.В. Багдзевіч таксама далажыў аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Ісламскай Рэспублікі Іран аб сістэме садзейнічання ўзаемнаму гандлю» (судакладчык — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па жыллёвай палітыцы і будаўніцтве Шырокая В.У.).

Пагадненне прадугледжвае стварэнне сістэмы садзейнічання ўзаемнаму гандлю, заснаванай на абмене паміж мытнымі службамі дзвюх дзяржаў інфармацыяй аб перамяшчэнні тавараў і транспартных сродкаў.

Прапанаваныя Пагадненнем меры будуць спрыяць спрашчэнню міжнароднага гандлю, павелічэнню тавараабароту і ўмацаванню супрацоўніцтва Рэспублікі Беларусь і Рэспублікі Іран.

Праект Закона «Аб ратыфікацыі Пратакола аб унясенні змяненняў у Дагавор аб Еўразійскім эканамічным саюзе ад 29 мая 2014 года»прадставілі намеснік Дзяржаўнага мытнага камітэта Рэспублікі Беларусь Багдзевіч А. В.. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па эканамічнай палітыцы Горваль С.А.

Пратаколам прадугледжана ўнясенне змяненняў у Пратакол аб парадку залічэння і размеркавання сум увазных мытных пошлін (іншых пошлін, падаткаў і збораў, якія маюць эквівалентнае дзеянне), іх пералічэння ў даход бюджэтаў дзяржаў — членаў (дадатак № 5 да Дагавора аб ЕАЭС) і Палажэнне аб залічэнні і размеркаванні спецыяльных, антыдэмпінгавых, кампенсацыйных пошлін (дадатак да дадатку № 8 да Дагавора аб ЕАЭС) у частцы:

магчымасці заліку авансавых плацяжоў у кошт выплаты ўвазных мытных, спецыяльных, антыдэмпінгавых, кампенсацыйных пошлін;

вызначэння тэрміну, на працягу якога на адзіным рахунку ўпаўнаважанага органа дзяржавы — члена Еўразійскага эканамічнага саюза павінен вырабляцца такі залік;

вызначэння статусу грашовых сродкаў, якія паступілі на рахунак упаўнаважанага органа ў якасці ўвазной мытнай пошліны альбо ў якасці спецыяльных, антыдэмпінгавых, кампенсацыйных пошлін, але не ідэнтыфікаваных у разрэзе сум названых пошлін у дачыненні да канкрэтных тавараў;

прывядзення палажэнняў названых дадаткаў у адпаведнасць з тэрміналогіяй, якая выкарыстоўваецца ў Мытным кодэксе Еўразійскага эканамічнага саюза.

 


Усе навіны